ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟ 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا اطلاع دارید که چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم، از آنجا که اطلاع از سنوات بیمه برای موارد بسیاری ضروری می باشد، همه بیمه شدگان به دنبال آگاهی از این مسئله هستند. اما در این بین، سوالاتی همچون اینکه چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم و یا چند سال سابقه بیمه دارم؟

برای برخی از کاربران به وجود می آید. در ادامه به توضیح در این باره می پردازیم و راهنمای تصویری گام به گام  روش های موجود را مرور خواهیم کرد. با این حال، چنانچه با هر گونه مشکل و یا سوالی مواجه شدید، کارشناسان مجرب ایران تحصیل در خدمت همه عزیزان خواهند بود.

بر کسی پوشیده نیست که داشتن بیمه تا چه در زندگی هر فردی اهمیت دارد. در این میان برای بیمه شدگان بسیار مهم است که بدانند سابقه آن ها چند سال است. این موضوع دلایل زیادی همچون، میزان بیمه پرداخت شده و فاصله آن تا بازنشستگی و یا اطمینان از واریز حق بیمه توسط کارفرمایان و مدیران را شامل می شود.

در سال های گذشته، کاربران برای اینکه بدانند چند سال سابقه بیمه دارم؟ مجبور به مراجعه حضوری و طرح سوال بودند. اما خوشبختانه با ایجاد سامانه های الکترونیکی و روش های دیگر، انجام این کار بسیار راحت شده و باعث صرفه جویی در زمان بیمه شدگان گشته است.

علاوه بر این، دقت و سرعت اطلاع از جزئیات و خدمات بیشتر از سابق می باشد. کاربران می توانند به چهار روش سابقه بیمه خود را استخراج نمایند، که به قرار زیر می باشد.

  1. ورود به سامانه بیمه
  2. مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های مربوطه
  3. دریافت از طریق پیامک و کد دستوری
  4. دریافت از ورود به اپلیکیشن

برای اطلاع از شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه با کد ملی سوابق بیمه را پیدا کنیم؟

یکی از راحت ترین شیوه ها برای اینکه بدانیم چند سال سابقه بیمه دارم؟ ورود به پرتال شخصی است. در این روش هیچ نیازی به شماره بیمه نیست و تنها با وارد نمودن کد ملی می توان به این هدف دست یافت.

البته این در صورتی است که قبلا ثبت نام کرده و حساب کاربری داشته باشید. در غیر این صورت، می بایست ابتدا ثبت نام را تکمیل و کلمه عبور دریافت نمایید. در ادامه علاوه بر آشنایی با روند نام نویسی، متوجه خواهیم شد که چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم.

  • آدرس اینترنتی سامانه تامین اجتماعی را وارد کرده و در صفحه اصلی بر گزینه ” ثبت نام” کلیک نمایید.

چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم

  • همانطور که در تصویر می بینید، لازم است که در این مرحله کد ملی و شماره همراه خود را وارد، و اپراتور خود را انتخاب کنید. توجه کنید که شماره مذکور باید حتما به نام خودتان باشد و در هنگام ثبت آن، حتما صفر آغازین را نیز بنویسید. با زدن دکمه ثبت نام به مرحله بعدی می روید.

چند سال سابقه بیمه دارم؟

  • در این قسمت نوبت به تکمیل اطلاعات شخصی می رسد. منظور از اطلاعات شناسنامه ایی و کارت ملی است که باید در وارد کردن آن ها باید دقت زیادی داشت.

چطور بدانم چند سال سابقه بیمه دارم؟

 

من چند سال سابقه بیمه دارم؟

  • بعلاوه، چند سوال امنیتی قید می شود که باید آن ها پاسخ داده و به خاطر بسپارید. شماره تلفن و پست الکترونیک را نیز حتما به درستی وارد کنید، چرا که در صورت بروز هر گونه اشتباه یا مسئله از این طریق به شما اطلاع داده خواهد شد. در نهایت، کلید ” ثبت نام” را کلیک نمایید.

چطور و چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم

  • پس از اینکه مراحل فوق را پشت سر گذاشتید، پیامکی با محتوای ” دقت کنید که این پیغام به معنای ایجاد حساب کاربری نیست و بایدمنتظر تایید اطلاعات و ارسال پیامک باشید” برایتان ارسال می گردد.

چگونه با ورود به سایت سابقه بیمه خود را در بیاوریم

  • از این به بعد دیگر می دانیم که چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟ و با فعال سازی حساب کاربری خود می توانید تنها با ثبت نام کاربری ( کد ملی)، گذرواژه ( رمز عبور) و کد امنیتی از امکانات پرتال شخصی همچون مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک بهره مند شوید.

اگر نمیدانید شرایط بیمه افراد بدون کارت پایان خدمت چیست، لینک قرمز را انتخاب نمایید

چگونه با موبایل بدانیم چند سال سابقه بیمه دارم؟

اگر به هر دلیلی مایل به ورود به سامانه یا استفاده از اینترنت نیستید، می توانید ازطریق گوشی تلفن همراه از سابقه بیمه خود آگاه شوید. برای این منظور کافی است که از کد دستوری #1420*4* استفاده نمایید. البته فرقی ندارد که شما مشترک کدام اپراتور هستید، چرا که این کد توسط همه اپراتورهای کشور پشتیبانی می شود. برای این کار بایستی مراحل زیر را طی کنید:

  1. کد ussd یعنی همان #۱۴۲۰*۴* را در تلفن خود شماره گیری کنید.
  2. از میان گزینه های موجود، منوی شماره 2 با نام ” استعلام ها” را انتخاب نمایید
  3. در مرحله بعد، شماره 1 با عنوان ” آخرین سابقه” را انتخاب نمایید
  4. کد ملی خود را وارد نمایید.

جهت اطلاع از ویرایش اطلاعات سامانه بیمه تامین اجتماعی لینک مشخص شده را انتخاب نمایید

اطلاع از سوابق بیمه از طریق اپلیکیشن

وقتی این سوال مطرح می شود که چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟ بسیاری به دنبال وشی آسان همچون اپلیکیشن تلفن همراه هستند. سازمان بیمه چنین امکانی را فراهم آورده است و کاربران می توانند تنها با نصب این نرم افزارها در برنامه بازار برای این اقدام نمایند.

یک نکته را نیز فراموش کرد. آن هم اینکه جهت استعلام اطلاعات بیمه ایی باید حتما از قبل ثبت نام کرده باشید، در غیر این صورت نمی توانید این کار را انجام دهید. پس از دانلود و نصب، باید کدملی، گذرواژه و تلفن همراه خود وارد نمایید.

سپس گزینه هایی همچون، ” سوابق تامین اجتماعی” یا ” کارمند”، وارد محیط اصلی می شوید. در اولین صفحه گزینه هایی مانند بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، کارفرمایان، پرداخت حق‌بیمه، نمونه فرم‌ها، و پرسش و پاسخ را خواهید که متناسب با نیاز خود می تواند هر کدام از اینها را انتخاب نمایید.

برای دریافت راهنمای ورود به سامانه جامع مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی کلیک نمایید

چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم : با مراجعه حضوری

با وجود تنوع روش های غیر حضوری برای آگاهی از اینکه چند سال سابقه بیمه دارم؟ می توان از طریق مراجعه حضوری نیز برای این امر اقدام کرد.

در این روش تنها کافی است که  شناسنامه، کارت ملی و دفترچه بیمه خود را به یکی از شعب یا کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی ببرید. کارمندان مربوطه پس از وارد کردن اطلاعات، شما را ثبت نام نموده و یا در صورت وجود حساب کاربری از قبل، سوابق بیمه را به شما ارائه می دهند.

برای اطلاع از نوبت دهی تامین اجتماعی کلیک نمایید.

نحوه بازیابی گذرواژه  برای مشاهده سوابق بیمه

ما در بند چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟ ذکر کردیم که برای ورود به هر کدام از روش های مشاهده سوابق بیمه خود، نیازمند گذرواژه هستیم. حال امکان دارد که به هر نحوی این گذرواژه را فراموش کنیم و یا بخواهیم آن را تغییر دهیم. برای این منظور چند روش وجود دارد.

در روش اول وارد سامانه بیمه تامین اجتماعی می شوید. در صفحه اول بر روی گزینه نوار آبی رنگ با عنوان ” بازیابی گذرواژه” کلیک کنید. در مرحله بعد با وارد کردن کد ملی می توانید از سه طریق برای بازیابی اقدام نمایید. این سه روش عبارتند از دریافت شناسه از طریق پیامک، آدرس ایمیل و یا پاسخ به سوالات امنیتی. البته به منظور اینکه بهتر بدانیم چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم ، بهتر است به چند نکته میز دقت داشته باشید.

  • از کاراکترهای لاتین استفاده نمایید و برای تعین گذرواژه، حتما کیبورد به انگلیسی تغییر دهید.
  • پیش از هر رمزی که در نظر دارید، یک حرف قرار دهید و سپس در صورت تمایل رمز عددی قرار دهید.
  • رمز باید حاوی یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.
  • تعدا کاراکترهای گذرواژه نباید از 8 عدد کمتر باشد .
  • از نام و نام خانوادگی، یا کد ملی برای تعیین گذرواژه استفاده نکنید.
  • تنها می توان از کاراکترهای لاتین حرف، عدد و یا & % $ # !  مجاز می باشند.

جهت دریافت گذرنامه بیمه تامین اجتماعی  بر روی لینک قرمز کلیک نمایید

چند نکته مهم درباه اینکه چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟

اگر می خواهید در روند پی بردن به اینکه چند سال سابقه بیمه دارم؟ دچار مشکل نشوید، چند نکته را به خاطر داشته و رعایت کنید.

 

  • اطلاعات شناسنامه ایی را با دقت هر چه تمام تر وارد کنید. چرا که ممکن است اجازه ورود به مراحل بعدی به شما داده نشود و نتوانید حساب کاربری باز نمایید.

 

  • گذرواژه ایی را انتخاب نمایید که حفظ کردن آن برایتان آسان باشد و بعدا آن را فراموش نکنید.

 

  • برای اطمینان هم شماره تلفنی که به نام خودتان است و هم آدرس پست الکترونیکی را ثبت کنید.

 

  • چنانچه در اطلاعات وارد شده خطایی دیده شود و یا مشکل خاصی بروز نماید، کاربر می بایست به صورت حضوری در شعب سازمان تامین اجتماعی حاضر و جهت رفع نقص اقدام کند.

 

  • اگر سابقه یا قسمتی از ان موجود نباشد، می توانید به صورت غیر حضوری اعتراض نمایید.

 

  • علاوه بر اینکه چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم ، در سایت تامین اجتماعی می توان به مشاهده سوابق بیمه سربازی، خرید بیمه خدمت سربازی، ثبت درخواست کمیسیون پزشکی، ثبت نام هدیه ازدواج، درخواست دفترچه بیمه، دریافت فیش حقوقی، دریافت انواع استعلامات پرداخت.

خلاصه مطالب

در این مقاله بررسی کردیم که چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟ یا چند سال سابقه بیمه دارم؟ و با نحوه بازیابی رمز نیز آشنا شدیم.

اگر شما نیز جزء بیمه شدگان هستید و قصد استفاده از هر کدام از خدمات حضوری و اینترنتی کارگزاری های مختلف را دارید، می توانید راهنمایی های لازم را از مشاورین ما در ایران تحصیل دریافت کنید. برای این مورد، کافی است که از شماره های مندرج در جدول زیر، از ساعت 8 صبح الی 1 شب در همه روزهای هفته با ما تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟

توضیحات کامل و جامع در این مورد را می توانید در مقاله حاضر مطالعه فرمایید.

آیا می توان به صورت غیر حضوری گذرواژه مشاهده سوابق بیمه را بازیابی کرد؟

بله. برای این کار می توان به سامانه بیمه مربوطه مراجعه نمود.

چگونه از طریق موبایل سابقه بیمه خود را در بیاوریم؟

برای این منظور اپلیکیشن هایی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)