ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید که چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟ با توجه به آنکه اخبار حاکی از احتمال بالای برگزاری آزمون سرذفتری در سال جاری می باشد، برای داوطلبان بسیار مهم است تا با روش های موفقیت در آزمون سردفتری آشنا شده و آن ها را به کار ببرند. در ادامه با توضیحاتی در این باب سعی می کنیم تا چند مورد مهم از رموز و مشاوره قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی را برای دوستان گرامی ارائه دادیم.

همچنین، تمامی داوطلبان عزیز می توانند برای بهره مندی از مشاوره تخصصی، اطلاع از تکنیک های مطالعه و برنامه ریزی و طرح سوالات خود با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط بوده و همه راهنمایی ها لازم را دریافت نمایند.

 

 

اگر می خواهید بدانید چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟ و شیوه برنامه ریزی صحیح چیست؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل  فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

برای کسب اطلاعات در مورد آزمون سردفتری وارد شوید.

 

 

چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟

 

موفقیت و قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی

 

آزمون سر دفتری در دو مرحله کتبی و شفاهی، متقاضیان خود را مورد محک قرار می دهد تا افرادی که دارای صلاحیت هستند انتخاب شوند. آزمون سردفتری سال ۱۴۰۳ به احتمال زیاد پیش رو است و تاریخ آن اعلام می شود. در این بین، به دلیل آنکه این آزمون در چند سال اخیر فقط دو سه بار اجرا شده است، بنابراین برای داوطلبان بسیار مهم است که فرصت را از دست ندهند و بتوانند نمره قبولی را کسب نمایند.

اما موفقیت در آزمون سردفتری به چه عواملی بستگی دارد و به چه عواملی بستگی دارد. هدف ما از این مقاله نیز این است که بدانیم چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟ و در مورد راهکارهای آن به تفضیل توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن باید توجه داشته باشیم که یکی از مهم ترین گام ها در این مسیر، شناخت کافی در مورد آزمون مذکور و زمان برگزاری آن است. چرا که ما باید با توجه به بازه زمانی که در اختیار داریم، برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

گرچه هنوز اطلاع دقیقی از تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون در دست نیست، اما به محض انتشار اطلاعیه ها در این باره، داوطلبانی گرامی می توانید جدیدترین اخبار را از سایت ایران تحصیل دریافت نمایند.

 

 

آیا می دانید مدارک مورد تایید آزمون سردفتری چیست؟ برای اطلاع وارد لینک شوید

 

 

چگونه در آزمون کتبی سردفتری قبول شویم؟

نخستین گام برای قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی ، کسب نمره حد نصاب در آزمون کتبی می باشد. تنها متقاضیانی می توانند به مرحله مصاحبه وارد شوند که در این مرحله پذیرفته شوند. این آزمون که سوالات آن به صورت چهارگزینه ایی مطرح می شود و مدت زمان محدودی دارد. تکنیک های که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد، توصیه های اصلی در مشاوره قبولی در آزمون سردفتری می باشند.

برای آشنایی با شرایط آزمون سردفتری روی لینک کلیک کنید.

 

منابع قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی را بشناسید

اگر شما قرار باشد که در آینده یک سردفتر شوید، بایستی اشراف خود بر دروس و مباحثی که در آینده اساس کارتان را تشکیل می دهند، اشراف داشته باشید. از این رو، به علاوه، مبنای برنامه ریزی شما بر اساس تعداد و عناوین کتاب هایی خواهد بود که می بایست آنها را بخوانید. به طور کلی منابع آزمون سردفتری به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می گردند. دروس عمومی عبارتند از: ادبیات فارسی، عربی و معارف اسلامی، اطلاعات عمومی و هوش، و احکام شرعی.

سرفصل های منابع اقتصادی نیز به از پنج عنوان حقوق مدنی، حقوق ثبت، قانون و آیین نامه های دفاتر اسناد رسمی، حقوق جزا، و حقوق تجارت طراحی تشکیل شده اند. برای هر کدام از از این منابع کتب کمک آموزشی وجود دارد که می تواند شما را در تسلط بیشتر نکات و موضوعات سوال خیز در آزمون کمک کند.

به همین دلیل،  توصیه می شود که قبل از هر چیز ز کتاب های اصلی معرفی شده را  مطالعه کنید و خواندن منابع کمک آموزشی غافل نشوید. البته از آنجا که تعداد این کتاب های کمک آموزشی در سال‌های اخیر افزایش یافته، ممکن است داوطلبان را دچار سردرگمی کند. اما در مشاوره قبولی در آزمون سردفتری ایران تحصیل می‌توانید از معتبرترین و جدیدترین منابع متناسب با  امتحان پیش رو مطلع شوید.

 

 

به نظر شما آیا آزمون سردفتری امسال برگزار می شود؟ آخرین اخبار را در این لینک دریافت نمایید

 

 

برای موفقیت در آزمون سردفتری به ضرایب دقت داشته باشید

 

مشاوره قبولی در آزمون سردفتری

 

همانطور که میدانید در هر آزمونی برای دروس امتحانی ضرایب خاصی در نظر گرفته می شود. آگاهی از این ضرایب به دلیل آنکه نشان دهنده اهمیت هر کدام از  درس ها می باشد از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هر چند که کار صحیح آن است که از هیچ درسی غافل نشوید، اما  مسلماً دروسی که ضریب بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند، باید زمان و دقت بیشتری را برای مطالعه آنها صرف کرد.

در جدول زیر با ذکر ضرایب دروس عمومی و اختصاصی سعی کرده‌ایم تا به این سوال که چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟ پاسخ دهیم. 

 

نام درس ضریب

 

حقوق تجارت 2
حقوق جزا 2
حقوق مدنی 3
آئین نامه ها و مقررات ثبتی 3
حقوق ثبت 3
ادبیات عربی و معارف اسلامی 1
ادبیات فارسی 2

 

 

به منظور دریافت نمونه سوالات آزمون سردفتری وارد لینک مربوطه شوید

 

 

برنامه ریزی دقیقی داشته باشید

موفقیت در آزمون سردفتری بسته به این است که هدفمند عمل نمایید. این هدفمندی بدون برنامه ریزی به دست نخواهد آمد و اگر به موقع عمل نکنید، مطمئنا نتیجه ایی را کسب نخواهید کرد. در یک برگه لیست کتبی که قرار است مطالعه نمایید را یادداشت کنید. حجم هر کدام را در مقابل آن بنویسید و مشخص کنید که کدام از اهمیت و ضریب بالاتری برخوردارند. برای مثال، درس حقوق ثبت با ضریب 3 تاثیر بیشتری بر قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی و طبیعتا نباید از کنار آن به سادگی رد شد.

البته اگر احساس می کنید که وقت کمی دارید و ممکن است نرسید همه کتاب ها را مطالعه کنید، بهتر است که بیشتر به مطالعه دروس مهم و آن هایی که ضعیف تر هستید بپردازید. چرا که اگر نیمی از مباحث را به خوبی یاد بگیرید، بهتر از آن است که همه مباحث را سرسری خوانده باشید.

 

 

برای آشنایی با بهترین منابع آزمون سردفتری لینک قرمز را انتخاب فرمایید

 

 

تست زنی را با در کنار مطالعه داشته باشید

در جلسه آزمون کتبی شما با سوالات تستی و چهار گزینه ایی مواجه می باشید که احتمالا دارای نمره منفی نیز هستند. تمرین تست زنی به آمادگی هر چه بیشتر شما برای آن موقعیت کمک می کند. اکیدا پیشنهاد می کنیم که حتما بعد از اینکه سوالی را اشتباه زدید و یا نکته خاصی را استخراج کردید، آن را علامت گذاری کرده و یا در جایی یادداشت کنید تا بعد دوباره مرور کنید.

این کار به ثبیت مطلب در ذهنتان کمک بسیاری خواهد کرد و باعث می شود که حتی اگر در جلسه با مشابه آن مواجه شوید، با استدلال به پاسخ برسید.

علاوه بر این، زمان را به عنوان یک عامل مهم رعایت کنید تا از این حیث نیز با مشکل مواجه نشوید.

 

 

اگر می خواهید در مورد زمان و نحوه مصاحبه آزمون سردفتری اطلاعات لازم را کسب کنید، بر روی لینک کلیک نمایید

 

 

نمونه سوالات آزمون سردفتری را تهیه و مطالعه نمایید

گرچه کتب تست یک راهکار عالی برای تسلط می باشد، اما به اندازه مرور نمونه سوالات سال های گذشته نمی تواند موثر باشد. نمونه سوالات آزمون های قبل را به همراه پاسخنامه تشریحی بخوانید و مطالبی که بیشترین سوال از آن ها طراحی می گردد را شناسایی نمایید.

البته این موضوع نباید باعث شود که تصور کنید تنها باید حوزه این سوالات را بخوانید و افراط و تفریط اتفاق بیفتد. بلکه هدف این است تا با استاندارد سوال ها آشنا شده و آگاه شوید که با چه مسیری پیش رو هستید. این امر می تواند در موفقیت در آزمون سردفتری به شدت موثر باشد.

 

 

به منظور آشنایی با شرایط مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون سردفتری وارد لینک مربوطه شوید

 

 

کارنامه قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی را مرور نمایید

داوطلبان در هر آزمونی به سه دسته ضعیف، متوسط و قوی تقسیم بندی می شوند. یکی از کارهایی باعث می شود بدانید چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟ آن است که از جایگاه خود در میان سایر متقاضیان مطلع شوید.

کارنامه ها بهترین منبع برای این موضوع هستند. اگر کارنامه نفرات برگزیده شده در آزمون های گذشته را نگاهی بیندازید، به خوبی خواهید دانست که به چه نمره میانگینی برای قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی نیاز دارید. بعلاوه، با میانگین، نمرات دروس آشنا خواهید شد و برای رسیدن به آن معیار تلاش خوهید کرد.

 

 

به منظور اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک وارد لینک قرمز شوید

 

 

مرور مطالب قبلی را به طور مرتب انجام دهید

شما هر چقدر هم که  به خوبی مطالعه کرده باشید اگر دانسته های قبلی تان را مرور نکنید نباید قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی را داشته باشد. حافظه  هر انسانی  به دو بخش حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت تقسیم می شود.

زمانی که شما یک مطلب را می خوانید به حافظه کوتاه مدتتان وارد می شود. حال اگر مرور صورت نگیرد، انتقال به حافظه بلند مدت  اتفاق نخواهد افتاد و همین امر باعث می‌شود که به زودی تمام زحمت های تان هدر رود. اهمیت مرور در روزهای نزدیک به آزمون و جمع بندی بیش از پیش  خواهد بود.  اینکه چطور برنامه تا بتوانید تمامی مباحث خوانده شده در طول دوره مطالعه را جمع بندی کنید خود به یک تکنیک و شناخت شخصی نیازمند است.

 

 

اگر می خواهید بدانید برای قبولی در آزمون وکالت باید چند درصد بزنیم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

اعتماد بنفس خود را حفظ نمایید

 خود را باور داشته باشید. حقیقت این است که در آزمونهای استخدامی به طور معمول ظرفیت پذیرش پایین است و موفقیت در آزمون سردفتری نیز به تلاش زیادی وابسته است.  چرا که تنها افرادی می‌توانند پذیرفته شوند که بالاترین نمره را نسبت به همه رقبا کسب کنند. اما این  موضوع سبب ناامیدی در شما گردد.  بلکه همه چیز  پشتکار و تلاش تان بستگی دارد.

در یک یا چند گوشه از محل مطالعه و یا کتاب هایتان بنویسید من می توانید و هر روز به آن نگاه کنید. این کار حس توانمندی را به شما القا خواهد کرد و با امیدواری بیشتری مطالعه خواهید کرد.

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

خود را هر از چند گاهی ارزیابی کنید

هر چند وقت یکبار از تمام مباحثی که خوانده اید، یک آزمون جامع از خود بگیرید. به طور معمول در اغلب کتب کمک آموزشی بعد از یک یا چند فصل تست هایی آورده می شود تا فرد خود آزمایی کند. شما می بایست بدانید که در چه سطحی قرار دارید و برای رسیدن به هدفتان به چقدر تلاش نیازمندید.

بهتر است این ازمون شبیه سازی شده و مانند آنچه که قرار است در جلسه آمون بگذرد، عمل نمایید. البته انجام این کار در دوران جمع بندی مهم تر خواهد بود.  

 

 

جهت اطلاع از نتایج آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

مشاوره قبولی در مصاحبه آزمون سردفتری

بعد از آزمون کتبی، بایستی خود را بری مهم ترین مرحله یعنی مصاحبه آماده نمایید. به طور معمول، دعوت شدگان برای مصاحبه چند برابر ظرفیت هستند و اگر نتوانید بخوبی از عهده سوالات شفاهی برآیید، ممکن است رقیب دیگر جای شما را بگیرد. بسیار طبیعی است که در هنگام پاسخگویی به سوالات دچار اضطراب شوید. اما اگر از نکاتی که در مشاوره قبولی در مصاحبه آزمون سردفتری استفاده نمایید، به راحتی و با موفقیت از آن عبور خواهید کرد. ما در اینجا چند نکته را به اختصار بیان می کنیم.

 

  • سوالات به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود. در بخش عمومی معمولاً  به معرفی شخص و یک  بیوگرافی مختصر از وی،  خانواده،  محل زندگی،  و دلیل شرکت در آزمون  پرداخته می شود.

 

  • سوالات تخصصی با هدف به چالش درآوردن میزان آشنایی شما با رشته سردفتری و  سوالی که در آینده قرار است در آن مشغول به کار شوید، مطرح می شوند. 

 

  • سعی کنید تجربیات افرادی که قبلاً در این مصاحبه شرکت کرده‌اند استفاده کنید. نمی توان گفت که برنامه سوالات به یک شکل هستند و از همه متقاضیان یک سری سوالات خاص پرسیده می شود، اما اگر با تجربه چند نف آشنا شوید حیطه کلی این پرسش ها برایتان نیز روشن خواهد شد.

 

  • با بزرگ کردن بیش از حد مصاحبه و تبدیل آن به یک غول بی شاخ و دم تنها استرس خود را بالا خواهید برد.  اگر به توانایی های خود ایمان داشته باشید میزان  استرس کمتر خواهد شد.

 

  • بهتر است چند دقیقه قبل از زمان مصاحبه در محل حاضر شود.  چراکه با دیر رسیدن امکان دارد دست و پای خود را گم کرده و نتوانید به خوبی به سوالات پاسخ دهید.

 

  • مراقب  حرکات خود باشید.  یکی از روش‌های غیرمستقیم مصاحبه کنندگان برای شناخت فرد به کار می برند توجه به حرکات او در هنگام ورود نشستن صحبت کردن یا حتی خوردن شام و شیرینی می باشد.

 

 

چنانچه می خواهید از نحوه و شرایط ثبت نام استخدام آموزش و پرورش آگاه شوید، لینک قرمز را لمس نمایید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا توضیح دهیم که چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟ و برای رسیدن به موفقیت چه راهکارهایی وجود دارد.

متقاضیانی که قصد شرکت و موفقیت در آزمون سردفتری را دارند، می توانند برای آگاهی از تجربیات افراد پذیرفته شده در آزمون های گذشته، دریافت نمونه سوالات، بهترین منابع و همه موضوعات این زمینه با کارشناسان خبره ایران تحصیل تماس بگیرند. برای این امر کافی است که در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های درج در جدول زیر ارتباط بگیرید.

 

 

اگر می خواهید بدانید چگونه در مصاحبه آزمون سردفتری قبول شویم؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل  فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

شرایط استخدام آزمون ثبت اسناد

 برای قبولی در آزمون وکالت باید چند درصد بزنیم

 دفترچه استخدامی ثبت اسناد

چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟

2/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در آزمون سردفتری قبول شویم؟

در این مقاله می توانید مهم ترین نکات در رابطه با قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی را مطالعه فرمایید.

چگونه به سوالات آزمون سر دفتری پاسخ دهیم؟

برای دریافت نمونه سوالات و دریافت مشاوره قبولی در آزمون سردفتری با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

سوالات آزمون سردفتری به چند بخش تقسیم بندی می شوند؟

سوالات این آزمون به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند.

برای قبولی در مصاحبه آزمون سردفتری آیا باید به سوالات تخصصی نیز پاسخ داد؟

بله. به طور معمول بخشی از سوالات به دروس اختصاصی مربوط می شود. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور