ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ این سؤال مشترک اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان کنکوری و دبیرستانی است. یافتن پاسخی صحیح و جامع به پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ و همین طور آشنایی با روش های برنامه ریزی درسی کنکور می تواند کمک بسیار زیادی به فرد داوطلب جهت طی پله های پیشرفت و ترقی داشته باشد.

دادن پاسخی به این سؤال یعنی چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ در گرو این است که مشاوری آگاه و باتجربه این کار را برایتان انجام دهد. اما چیزی که کاملاً در برنامه ریزی کنکور مشخص است لزوم استفاده از جدول برنامه ریزی درسی pdf است. دانلود جدول برنامه ریزی کنکور رتبه های برترها می تواند برنامه ریزی بهتر و دقیق تری را با تنظیم ساعات مطالعه برایتان به ارمغان آورد.

جهت دریافت بهترین و کامل ترین برنامه ریزی برای کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

جدول برنامه ریزی درسی pdf

پاسخی منطقی برای پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم بیابید

قبل از هر گونه اقدامی برای مطالعه کنکور پاسخی دقیق و کامل برای پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم پیدا کنید. پاسخی که به کمک آن بتوانید تا انتهای راه را با قدرت و جسارت بالا پیش بروید.

اگر بتوانید از طریق یک مشاور کاردان و همه چیز تمام پاسخی درست برای پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم بیابید کمک زیادی به کاهش بی دقتی، افزایش آرامش و بالا رفتن تمرکز و بازه مطالعه خود کرده اید.

با برنامه درس بخوانید

 

نکات لازم در پاسخگویی به پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین جواب برای پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم هستید باید به نکاتی خاص در این زمینه توجه داشته باشید.

اول این که، رقیب اصلی شما در کنکور سراسری خودتان هستید نه هیچ کس دیگر. در نتیجه، همواره سعی در بالا بردن توانمندی ها و قابلیت های خود داشته باشید.

دومین مورد این که، با توجه به تغییرات به وجود آمده در کتب درسی که از قضا هر ساله شاهد آن هستیم حتماً در اولین قدم کتاب های مقاطع مختلف دبیرستان را برای مطالعه جمع آوری کنید.

اولین نکته توجه به تاریخچه مطالعاتی

نخستین نکته ای که در زمان پاسخگویی به سوال چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم باید به آن توجه داشته باشیم میزان مطالعه شما در طول هفته های قبل است.

در صورتی که در طول هفته های گذشته مجموعاً 30 ساعت مطالعه داشته اید به یکباره تصمیم به افزایش ساعات مطالعه خود تا 80 ساعت نگیرید.

ببینید دوستان به قول معروف سنگ بزرگ علامت نزدن است. برای این که، بدانید در حال حاضر چند ساعت از روز را می توانید به مطالعه اختصاص دهید حداقل برای یکی دو هفته ساعات مطالعه خود را در جایی بنویسید.

این گونه می توانید برای هفته های بعد البته تا چند ساعت اضافه تر برای مطالعه دروس خود برنامه ریزی داشته باشید.

استفاده از دفتر برنامه ریزی از مهم ترین ابزارهای کنکور

اگر از مشاورتان سؤال کنید که چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ قطع به یقین یکی از مهم ترین ابزارها را دفتر برنامه ریزی می داند.

دوستان عزیز  هر زمان بدون آب توانستید تبدیل به یک شناگر قهار شوید و یا بدون سبد و توپ بسکتبال توانستید بسکتبالیست ماهری شوید آن وقت بدون دفتر برنامه ریزی هم می توانید بهترین برنامه را برای آزمون تجربه کنید.

جهت تهیه و آماده سازی این برنامه لزوماً باید از دفتر برنامه ریزی استفاده کنید.

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

دو گام مهم در پاسخ به سؤال چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

در ادامه با ذکر 2 گام مهم سعی در پاسخ به پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم در کنار شما هستیم.

اولین قدم

جهت برداشتن اولین گام برای یافتن بهترین جواب پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم لازم است که پاسخ شماری سؤال مهم را بدانید.

. آیا می دانید در روز چند ساعت را برای تفریح صرف می کنید؟ در طول هفته و همین طور در طول روز چند ساعت مطالعه می کنید؟

. در طول شبانه روز چند ساعت را استراحت می کنید؟

در مجموع باید از ساعات صرف شده جهت انجام کارهای مختلف اطلاع داشته باشید. در صورت دانستن جواب سوالات بالا تبریک می گوییم شما اولین قدم را برداشته اید.

در صورت ثبت نکردن ساعات انجام این کارها اقدام به ثبت مدت زمان انجام کارهای روزانه بدون داشتن برنامه ریزی کنید.

به عنوان مثال، در جدول برنامه ریزی درسی pdf این گونه درج کنید که از ساعت 7:30 تا 8 صبحانه خوردم و یا ‌از ساعت 3 تا 6 مشغول تماشای تلویزیون بوده ام.

با این کار بعد از گذشت چند روز دیگر از عادات مطالعه خود خبر دارید و می دانید که چند ساعت در روز را به مطالعه و درس خواندن می گذرانید و چقدر از زمان خود را به انجام کارهای دیگر می پردازید.

حالا شما تمامی این موارد را به شکل مکتوب در دفترچه خود یادداشت کرده اید و دقیقاً می دانید در چه ساعتی چه کاری انجام می دهید.

این گونه می توانید پاسخی درست برای پرسش چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم پیدا کنید.

یک گام تا رتبه شدن!

دومین قدم

در قدم دوم برای پاسخ به سؤال چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ باید عرض کنیم که روش های برنامه ریزی درسی کنکور برای آمادگی جهت کنکور سراسری در سه مرحله روزانه، هفتگی و ماهانه قرار می گیرد. 

از جمله ویژگی های یک برنامه ریزی منطقی و اصولی حرکت کردن از مقیاس های بزرگتر به سمت مقیاس کوچکتر است. در برنامه ریزی ماهانه همان طور که از نام آن مشخص است شما باید دروس و مباحثی را که قرار است مطالعه کنید را تعیین کرده و آن ها را در جدول برنامه ریزی درسی pdf خود درج کنید. 

به طور مثال، چه بخش هایی از کتاب ریاضی و چه فصولی از کتاب فیزیک را باید مطالعه کنید. 

توصیه ما این است که در زمان برنامه ریزی ماهانه حجم مطالعه خود را نیز برای هر کتاب تعیین کنید. در مورد برنامه ریزی هفتگی باید عرض کنیم که برای انجام آن بهتر است از مباحث و مطالبی که در برنامه ریزی ماهیانه تعیین کرده اید استفاده نمایید. 

برنامه ریزی روزانه به عنوان کوچکترین مقیاس برنامه ریزی شناخته می شود. به عنوان مثال، برای خود مشخص کنید که در روز یکشنبه از ساعت 16 الی 18 قرار است کدام مبحث از درس شیمی را بخوانید. 

درست است که در مورد هر سه نوع برنامه ریزی صحبت کردیم اما به دلیل شرکت داوطلبان در آزمون های آزمایشی مؤسسات مختلف باید اهمیت بیشتری به دو نوع از روش های برنامه ریزی درسی کنکور یعنی برنامه ریزی روزانه و هفتگی بدهید. 

برای داشتن بهترین نوع برنامه ریزی کنکور با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

جهت برنامه ریزی ماهانه، روزانه و هفتگی کنکور سراسری از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

909072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

3.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ 

برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری در گرو رعایت نکاتی بسیار مهم از جمله انعطاف پذیری، تنظیم ساعات مطالعه براساس توانایی و غیره است.

روش های برنامه ریزی درسی را چگونه می توان یاد گرفت؟ 

اطلاع از روش های برنامه ریزی درسی جهت مؤفقیت در کنکور به وسیله کمک گرفتن از یک مشاور خبره و آگاه در حوزه تحصیلی میسر است.

چرا استفاده از جدول برنامه ریزی درسی pdf برای مؤفقیت در آزمون سراسری ضرورت دارد؟ 

استفاده از جدول برنامه ریزی و دانلود جدول برنامه ریزی کنکور می تواند به تنظیم وقت دانش آموز کمک بسیاری کند.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور