ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تامین سوخت خودرو همواره یکی از بزرگترین دغدغه های هر راننده ای بوده و هست، چرا که بدون سوخت، خودرو عملاٌ جسمی ساکن خواهد بود. با افزایش تعداد خودروها در ایران و افزایش مصرف سوخت، دولت درصدد سهمیه بندی سوخت برای هر خودرو برآمد تا میزان مصرف سوخت را مدیریت کند، به همین دلیل اجرای طرح استفاده از کارت سوخت را در تمامی جایگاه های سوخت سراسر کشور در آبان 1398 رسمی کرد. زین پس ثبت نام کارت سوخت خودرو، برای تمامی رانندگان الزامی گشت. کارت سوخت خودرو مدرکی منحصر به فرد است، به طوری‌که هنگام نقل و انتقال اتومبیل به شخصی دیگر، این کارت نیز مانند سند ماشین در اختیار خریدار جدید قرار می‌گیرد. از این رو داشتن کارت سوخت برای هر خودرو الزامی می‌ باشد و رانندگان باید درصدد پیگیری آن به روش های مختلف مانند پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی، اداره پست و … برآیند

اما به چه صورت باید پیگیر کارت سوخت باشید؟ از چه طریق باید اقدام کرد؟ در این مقاله به بررسی راه های گرفتن استعلام به طور مثال پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی، پست، پلیس 10+ و … می پردازیم. 

استعلام کارت سوخت خودرو

اطلاعیه مهم:

استفاده از کارت سوخت به صورت رسمی در آبان ماه سال 1398 در تمام جایگاه‌ های بنزین در سراسر کشور اجرایی شد. اجرایی شدن این طرح  دغدغه های مهمی را نیز برای دارندگان خودرو به همراه داشت

 

ثبت نام کارت سوخت خودرو

برای رفاه حال شهروندان در دوره شیوع بیماری کرونا، صاحبان خودرو می توانند ثبت نام کارت سوخت خود را به صورت غیر حضوری با سه روش زیر انجام دهند:

  •  روش اول: افراد می توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت همراه که نشانی آن mob.gov.ir می باشد، برای دریافت کارت ثبت نام کرده و اطلاعات خواسته شده را در فرم های مربوطه به ثبت برسانند.
  •  روش دوم: استفاده از اپلیکیشن دولت همراه است که می توان آن را از سایت هایی همچون ایران اپس، کافه بازار، مایکت و ‌… دانلود کرد. پس از نصب اپلیکیشن و ورود به آن، وارد بخش ثبت نام کارت سوخت شوید و اطلاعات درخواستی را ثبت نمایید.
  • روش سوم: با استفاده از گوشی همراه خود به راحتی می توانید کارت سوخت خود را ثبت نام کنید. تنها کافیست کد دستوری ستاره ۴ مربع برای ثبت و درخواست کارت سوخت وارد کنید. البته استفاده از این روش ملزم به داشتن شروط زیر می باشد؛ شخص باید مالک وسیله نقلیه و مالک سیم کارت ثبت نامی باشد. کد ملی ثبت شده باید متعلق به مالک خودرو و سیم کارت باشد.
  •  روش چهارم: در خودروهای جدید نیازی به ثبت نام برای کارت سوخت نیست و همراه با مدارک خودرو، کارت سوخت هم صادر می‌شود اما در خودروهای کارکرده که کارت سوخت آن ها به هر دلیلی مفقود شده است، لازم است تا با استفاده از یکی از روش‌های گفته شده جهت دریافت کارت مجدد سوخت اقدام کرد.

 

توجه:

همه اطلاعات لازم و ضروری را برای پر کردن فیلد های ثبت نامی آماده کنید تا بتوانید هر گزینه را در کمتر از ۴۵ ثانیه بزنید در غیر این صورت به صورت خودکار از سامانه خارج خواهید شد.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام کارت سوخت خودرو

  • حضور مالک وسیله نقلیه. (در صورتی که مالک خودرو حضور ندارد می توان وکالت‌نامه‌ای ارائه کرد که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد.)
  • اصل کارت ماشین و کپی آن و یا سند یا بنچاق خودرو
  • شناسنامه و یا کارت ملی مالک خودرو یا وکیل ایشان جهت احراز هویت وی
  • ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک 
  • همراه داشتن بیمه نامه ماشین (الزامی)
  • پرداخت مبلغی که از طریق دستگاه‌ های کارتخوان موجود در دفاتر دریافت می‌ شود.

 

علت تاخیر در تحویل کارت سوخت

  • مشکلات ایجاد شده بعد از شیوع ویروس کرونا، سبب شده است تا مرسولات پستی دیرتر از حالت معمول به دست صاحبان خود برسند. این مسئله به تنهایی سبب شد تا زمان تحویل کارت سوخت به چهار ماه هم برسد.
  • گاه افراد آدرس خود را به درستی ثبت نمی کنند و یا پس از تعویض خودروی خود، در ثبت آدرس جدید تعلل می کنند و همین مسئله سبب دیر رسیدن و گاه نرسیدن کارت سوخت خودرو می شود.
  • اداره پست تا سه بار مرسوله را تا دم منزل ارسال می کند، اگر هر سه بار در منزل خود و یا آدرسی که اعلام کرده اید حضور نداشته باشید، کارت سوخت به سازمان پخش فرآورده های نفتی برگشت می خورد.

 

برای اطلاع از نحوه پیگیری کارت ماشین بعد از تعویض پلاک کلیک کنید.

 

مراحل پیگیری کارت سوخت خودرو

همانطور که قبلاٌ گفته شد، حدوداً ۴۰ روز الی ۲ ماه طول می ­‌کشد تا کارت سوخت جدید به دست شما برسد؛ در صورت نرسیدن در مدت اعلام شده، لازم است مراحل زیر را سپری کنید که در ادامه برای شما به صورت کامل شرح خواهیم داد. روش های پیگیری کارت سوخت عبارتند از:

  • پیگیری کارت سوخت از جایگاه
  • پیگیری کارت سوخت از طریق سایت  epolice.ir
  • پیگیری کارت سوخت از طریق دفتر پلیس+۱۰
  • پیگیری کارت سوخت از طریق پست
  • پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک
  • پیگیری کارت سوخت از طریق تماس
  • پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

 

پیگیری کارت سوخت از طریق جایگاه

در صورتی باید به جایگاه سوخت مراجعه کرد که متوجه شوید کارت سوخت شما مفقود و یا گم شده است یا اینکه آن را در جایگاهی جا گذاشته ‌اید و نمی ‌­دانید که کدام جایگاه است. در این شرایط در وهله ی اول باید به دفتر پلیس+۱۰ مراجعه کرد. با همراه داشتن کارت شناسایی و کارت خودرو، می ­‌توانید پرینت سوختگیری از کارت خود را به دست بیاورید. در این صورت متوجه خواهید شد که آخرین بار در کدام جایگاه بنزین زده اید. سپس می توانید به همراه مدارک خودرو و پرینت  تهیه کرده، به جایگاه سوخت مراجعه کنید.

توجه:

هر جایگاهی تا سه روز، کارت­‌های جامانده را نگه می‌­ دارد و بعد آن را به نواحی شرکت ملی پخش تحویل می‌­ دهد که در این صورت باید به آنجا مراجعه کنید.

 

 

پیگیری کارت سوخت از طریق سایت epolice.ir

راحت ­‌ترین راه پیگیری کارت سوخت این است که به سامانه epolice.ir  مراجعه کنید. پس از ورود به سامانه به بخش «پیگیری کارت سوخت» بروید و بعد کد رهگیری را که در هنگام ثبت نام به شما داده شده بود را وارد کنید تا مرحله ارسال کارت سوخت برای شما نمایش داده شود. در صورتی که کارت سوخت تحویل اداره پست داده شده‌ باشد، می­‌توانید شماره مرسوله پستی را مشاهده کنید. سپس شماره رهگیری را در سایت پست وارد کنید تا مرحله ارسال را متوجه شوید.

استعلام کارت سوخت از طریق epolis

استعلام کارت سوخت از طریق سایت پلیس

 

برای اطلاع از نحوه پرینت کارت سوخت خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

پیگیری کارت سوخت از طریق دفتر پلیس+۱۰

در صورتی که  به اینترنت دسترسی نداشتید و یا سایت قطع بود و اطلاعاتی را به شما نشان نمی­ داد، می توانید به دفتر پلیس+۱۰ که برای دریافت کارت سوخت در آنجا ثبت نام کرده بودید، مراجعه کنید. فراموش نکنید که حتماً باید مدارک شناسایی خود و یا مدارک خودرو را به همراه کد رهگیری دریافتی خود، همراه داشته باشید. در دفتر پلیس کد رهگیری مرسوله پستی به شما تحویل داده می ­شود تا بتوانید متوجه شوید که آیا کارت سوخت ارسال شده است یا خیر.

 

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

برای پیگیری کارت سوخت از طریق اداره پست، لازم است تا به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید. سپس مشخص کنید  که به دنبال چه چیزی هستید. در مرحله ی بعد باید شماره VIN  کارت خودروی خود را وارد کنید. سپس به شما کد رهگیری و مرحله ارسال نمایش داده خواهد شد. فراموش نکنید که اداره پست حداکثر سه بار کارت را به درب منزل شما ارسال می ­‌کند. در صورتی که کسی برای دریافت در منزل نباشد، به نواحی شرکت ملی پخش بازگردانده خواهد شد. در صورتی که در سایت برگشت به اداره پست نوشته بود، باید همراه با مدارک شناسایی و سند به دفتر پستی مراجعه کنید. در این مرحله حضور مالک خودرو الزامی نیست و یکی از افراد خانواده نیز با داشتن مدارک شناسایی می‌­تواند کارت سوخت را تحویل بگیرد.

استعلام کارت سوخت از طریق سایت اداره پست

 

پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

روش دیگری که می توان برای پیگیری کارت سوخت المثنی استفاده کرد، پیگیری از طریق ارسال پیامک به شماره 1101202040 است. برای پیگیری کارت سوخت خودرو لازم است تا کد V*VIN و برای موتورسیکلت، کد M*VIN را ارسال کنید. اگر امکان پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت از طریق سایت وجود نداشته باشد، می توانید از طریق دفتر پلیس+10 یا پیامک، کارت سوخت موتور را پیگیری کنید.

برای کسب اطلاع از نحوه پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

پیگیری کارت سوخت از طریق تماس تلفنی

روش دیگر پیگیری کارت سوخت، پیگیری از طریق تماس تلفنی است. سعی کنید که این مرحله، آخرین روش شما برای پیگیری کارت سوخت خود باشد. برای پیگیری از طریق ناجا با شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷ ، از طریق پست با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ و از طریق شرکت ملی پخش با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

برای کسب اطلاع از نحوه پیگیری کارت خودرو از پست با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

همانطور که در طی این مقاله نیز شرح داده شد، مالکان خودرو و موتور سیکلت به منظور پیگیری وضعیت کارت سوخت خود می توانند از چندین روش اقدام نمایند. در تمامی این مراحل باید کارت شناسایی صاحب وسیله نقلیه را همرا خود داشته باشند چرا که برای استعلام کارت سوخت به آن نیاز خواهند داشت. در حال حاضر امکان پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی به تنهایی وجود نداشته و تنها با داشتن کد ملی نمی توانید کار خاصی در این زمینه انجام دهید.

 

توجه:

برای پیگیری کارت سوخت خود حتما باید مدارک شناسایی که شامل کارت ملی و شناسنامه و مدارک خودرو است، را همراه خود داشته باشید تا بتوانید استعلامات لازم را انجام دهید.

 

نکات مهم در رابطه با پیگیری کارت سوخت: 

  • در صورتی که کارت سوخت ­شما گم شده است، در اولین فرصت باید به دفتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید. درخواست سوزاندن و صدور مجدد فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰ انجام می ­‌شود.
  • همانطور که می دانید تمامی کارت­‌های سوخت دارای رمز هستند. رمز همه آن­ها به صورت پیشفرص ۴ رقم آخر کد ملی صاحب خودرو است. بعد از دریافت حتماً باید یک بار از کارت برای سوختگیری اقدام کنید تا فعال شود.

 

اخبار پیرامون پیگیری کارت سوخت

  • سهمیه های بنزین اردیبهشت ماه (60 لیتر)، 31 فروردین ۱۴۰۳ در کارت های سوخت شارژ شد.
  •  صدور 500 هزار کارت سوخت المثنی تا یک ماه دیگر. کرامت ویس کرمی مدیر عامل پخش فراورده‌ های نفتی گفت: تا کنون یک میلیون و 200 هزار کارت سوخت صادر شده که از این یک میلیون و 200 هزار کارت سوخت حدود 850 هزار عدد برای خودرو‌ های بنزینی و نفت گاز عمومی است که سیستم سوخت آن‌ ها ماهانه است.
  • ویس کرمی افزود: کارت سوخت خودرو‌های عمومی، باری ‏ و مسافری بنزینی باید ظرف یک‌ماه صادر شود چرا که سهمیه سوخت این خودرو‌ها یک ماه ذخیره می‌ شود.

 

برای اطلاع از روش پیگیری کارت ماشین کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی راه های موجود برای پیگیری کارت سوخت خودرو  پرداختیم، به طور مثال پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی و روش های مختلفی برای استعلام آنلاین از سامانه مطرح کردیم. در پایان باید بگوییم که مدارک شناسایی مالکان خودرو برای احراز هویتی و استعلام کارت سوخت الزامی است. برای تمامی خودروهای لیزینگی، ورثه‌ای و … امکان دریافت کارت سوخت وجود دارد و فقط در نحوه ی مراحل و مدارک لازم، ممکن است تغییراتی وجود داشته باشد. پس اگر به هر دلیلی کارت سوخت شما مفقود شده و یا تا بحال اقدامی برای دریافت آن انجام نداده اید، بهتر است با یکی از روش های گفته شده سریعا خودروی خود را مجهز به کارت هوشمند سوخت کنید.

اگر به کمکی نیاز دارید و یا سوالی و ابهامی دارید، می توانید با ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان کمک کرده و سوالات شما را پاسخ خواهند داد.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3.9/5 - (16 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای دریافت کارت سوخت در درب منزل، حتما باید مالک خودرو باشد؟

خیر؛ اما حتما باید رسید مربوط به ثبت نام کارت سوخت خودرو را نشان مامور پست داد.

از طریق کدام روش می ­‌توانیم سریع‌­ تر کارت سوخت را پیگیری کنیم؟

نظرات

57 دیدگاه دربارهٔ «پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی»

  1. Avatar photo محمد رضا گفت:

    با سلام
    در تیر ماه سال جاری ماشین صفر تحویل گرفتم و از طرف شرکت اعلام کردند کارت سوخت به ادرس پست می گردد ولی تا کنون کارت سوخت برام نیومده بعد از گدشت۸ ماه باید چیکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز از طریق سامانه ی سخا پیگیری کنید اگر موفق نشدید با شماره ی مجموعه و داخلی 108 خانم طهماسبی در این مورد در تماس باشید.

  2. Avatar photo محسن گفت:

    کارت سوخت ثپت نام کردم ولی میره برای ادرس قدیمی.چطوری ادرس جدید ثپت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      مراجعه حضوری به راهور ناجا

  3. Avatar photo سام گفت:

    با سلام،۱۰۰ روزه کارت سوخت المثنی درخواست دادم،اما هنوز دریافت نکردم،لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از داخل سامانه سخا این امکان را دارید استعلام بگیرید

  4. Avatar photo امیری گفت:

    سلام
    چه مدتی زمانی برای کارت سوخت المثنی لازم میباشد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      صدور مجدد و ارسال آن حدود دو تا سه ماه زمان می برد.

  5. Avatar photo جلال گفت:

    با درود
    برای کارت سوخت خودرو صفر نیاز به درخواست هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      شما بعد از دریافت کارت ماشین باید حضوری برای درخواست کارت سوخت به پلیس +10 مراجعه کنید

  6. Avatar photo محمود گفت:

    سلام میخواستم بدونم کارت سوختم در کدام جایگاه جا گذاشتم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که نمی دانید کجا جا مونده با مراجعه به پلیس + 10 کارت خود را لغو و مجدد درخواست کارت سوخت جدید کنید

  7. Avatar photo Meysam گفت:

    سلام
    4ماه کارت سوخت درخواست دادم
    ماشینم ال پی جی بوده الان گاز نیست
    جایگاها هم کارت ندارند

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام باید از طریق شماره 09627 پیگیری کنید

  8. Avatar photo سعید گفت:

    سلام وقت بخیر از ۱۲ اردبیهشت از سایپا ماشین صف تحویل گرفتم داره میشه ۵ ماه چرا کارت سوخت تا حالا نیومده

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      از طریق پلیس +10 محل سکونت پیگیری کنید

  9. Avatar photo رشید میرزایی گفت:

    چه وضعشه چرا هیچ سایتی جوابگوی کارت سوخت نیست سایت ناجا هم تاز گیا اصلا بالا نمیاره

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . فقط حضورا امکان پیگیری میباشد

  10. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام..ماشین سنگین صفر خریدم یکماه تعویض پلاک کردم چرا کارت سوخت نمیاد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      صدور کارت سوخت بین 3 تا 6 ماه زمان می برد.

      1. Avatar photo محمود گفت:

        سلام میخواستم بدونم کارت سوختم در کدام جایگاه جا گذاشتم ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام وقت بخیر
          از این سایت gts.niopdc.ir چک کنید و درصورت عدم یافتن لطفا مجدد درخواست دهید

        2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          با سلام
          از طریق پلیس + 10 پیگیری کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)