ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پشتیبانی سایت دیپکد dipcode + راهنما حل مشکلات

پشتیبانی سایت دیپکد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که قصد دارند در کنکور سراسری یا دانشگاه ها ثبت نام کنند باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. آن ها برای این کار باید به سایت dipcode.medu.ir مراجعه کنند و با ثبت مدارک شناسایی اقدام به درخواست این کد نمایند. در برخی مواقع مشاهده شده است که کاربران به هنگام دریافت کد سوابق تحصیلی خود دچار مشکل می شوند و به دنبال راه حل و پشتیبانی سایت دیپکد هستند تا آن را حل کنند.

خوب است بدانید که در حال حاضر کلیه داوطلبان، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند. آن ها باید شرایطی داشته باشند تا کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. به همین دلیل این دسته از داوطلبان به هنگام ورود به سامانه دیپکد با مشکل مواجه خواهند شد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی لازم است که شما در مورد آن ها اطلاعاتی را به دست بیاورید که مشاوران ایران تحصیل می توانند به عنوان راهنما سامانه دیپکد به شما کمک کنند.

روش های دریافت کد سوابق تحصیلی

همان گونه که می دانید کد سوابق تحصیلی یکی از اطلاعات مهم ثبت نام در کنکور سراسری و دانشگاه ها است. شما باید این اطلاعات را مراجع ذی‌ربط ارائه دهید تا فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنید. در حال حاضر رایج ترین روش دریافت کد سوابق تحصیلی مراجعه به سایت dipcode.medu.ir است که می توانید آن را به کمک مقاله سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی بگیرید.

در برخی مواقع کاربران به هنگام ورود به سامانه دیپکد با مشکلاتی مواجه می شوند و نمی توانند کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. در این گونه مواقع آن‌ها به دنبال پشتیبانی سایت دیپکد هستند که مشاوران ایران تحصیل می توانند راهنمای خوبی برای آن ها باشند.

در ابتدا لازم است بدانید که شما به غیر از سامانه dipcode.medu.ir می توانید به کمک سامانه ساهت به آدرس sahat.medu.ir و سایت سنجش نیز کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید. اگر موفق نشدید کد سوابق تحصیلی خود در سامانه دیپکد بگیرید، بهتر است روش های بعدی را امتحان کنید.

راهنما سامانه دیپکد

پشتیبانی سایت دیپکد

تعداد مراجعه کنندگان به سامانه دیپکد در زمان ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه ها بسیار زیاد می شود. به طوری که در این زمان شما با خطاها و ارورهای مختلفی در سامانه مواجه خواهید شد. لذا نمی توانید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است قبل از شروع تاریخ ثبت نام کنکور کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید این کار را انجام دهید می توانید برای حل مشکلات خود با پشتیبانی سایت دیپکد ارتباط برقرار کنید؛ اما معمولا به دلیل تقاضای زیاد در این مواقع، می توانید با مشاوران ایران تحصیل به عنوان راهنما سامانه دیپکد در تماس باشید.

جهت اطلاع از کد منطقه برای سوابق تحصیلی و کد ناحیه اخذ دیپلم  روی لینک کلیک کنید.

مشکلات و راهنما سامانه دیپکد

فرآیند دریافت کد سوابق تحصیلی بسیار آسان است. به طوری که شما می توانید آن را در عرض چند دقیقه دریافت کنید؛ اما در برخی مواقع افراد مختلف به هنگام دریافت کد سوابق تحصیلی دچار مشکل می شوند. لذا آن ها به دنبال پشتیبانی سایت دیپکد هستند تا از راهنمایی های آن ها استفاده کنند.

در ادامه به چند مورد از رایج ترین مشکلات و راهنما سامانه دیپکد اشاره می کنیم.

💡 مشمول نبودن داوطلب برای دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبان برای این که بتوانند کد سوابق تحصیلی خود را از سامانه دیپکد دریافت کنند باید مشمول آن باشند؛ زیرا هر داوطلبی با هر شرایطی نمی تواند در این سامانه کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کند. به عنوان مثال افرادی که قبل از سال 84 دیپلم گرفتند نمی توانند در سامانه dipcode.medu.ir کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

بنابراین لازم است در ابتدا بدانید که آیا شما جزو مشمولین دریافت کد سوابق تحصیلی هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی را مطالعه کنید.

مشکلات سایت دیپکد

💡 مغایرت شماره مندرج در سامانه با شماره همراه داوطلب

مغایرت شماره مندرج در سامانه با شماره تلفن داوطلب، یکی از مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی سامانه دیپکد است. در این گونه مواقع سیستم به شما پیامی با مضمون «شماره همراه ثبت نامی با شماره همراه مندرج در سامانه مغایرت دارد. لطفا به همراه مدارک هویتی به مدرسه مراجعه نمایید» نمایش می دهد. لذا باید به مدرسه خود مراجعه کنید و در آن جا از مدیر آموزشی خود بخواهید تا شماره مندرجی شما را در سامانه اصلاح کند.

اما در برخی مواقع با وجود یکسان بودن شماره همراه داوطلب با شماره مندرج در سیستم باز هم سامانه اخطار می دهد. در این گونه مواقع لازم است سایت را دوباره راه اندازی کنید یا در ساعات دیگری به آن مراجعه کنید.

💡 ازدحام مراجعه کنندگان به سامانه dipcode.medu.ir

زمانی که تعداد مراجعه کنندگان به سایت dipcode.medu.ir زیاد باشد آن ها با مشکلاتی مانند کندی سامانه مواجه خواهند شد. در این گونه مواقع لازم است که آن ها از سیستم خارج شوند و سایت را مجددا راه اندازی کنند یا در ساعات دیگری به آن مراجعه کنند.

اکثر مشکلات دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه به شکل بالا هستند؛ اما علاوه بر آن ها ممکن است مشکلات دیگری در سامانه دیپکد وجود داشته باشند. شما برای حل آن ها می توانید با پشتیبانی سایت دیپکد یا مشاوران ایران تحصیل در تماس باشید تا با توجه به مشکلات شما بهترین راه کار را ارائه دهند.

نکات مهم دریافت کد سوابق تحصیلی

رعایت برخی نکات ساده به هنگام ورود به سامانه دیپکد می تواند مشکلات شما را کاهش دهد. این نکات به شکل زیر هستند:

🔶 به جای استفاده از موبایل یا تبلت با کامپیوتر وارد سامانه شوید.

🔶 از مرورگر فایرفاکس، برای ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی بهره ببرید.

🔶 فیلترشکن و هر گونه VPN خود را خاموش کنید.

🔶 بهتر است از شبکه اینترنتی وای فای برای ورود به سایت dipcode.medu.ir استفاده کنید.

راهنمای استفاده از سایت dipcode.medu.ir

مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی سنجش

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم در صورتی که شما به هنگام دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور در سایت دیپکد به مشکل برخورد کرده باشید می توانید به سایت سنجش مراجعه کنید و در آن جا مراحل زیر را جهت دریافت کد سوابق تحصیلی انجام دهید.

🔘 در مرورگر خود عبارت «سوابق تحصیلی سازمان سنجش» را جستجو کنید.

🔘 در نتایج مشخص شده گوگل، روی اولین لینک با نام «سوابق تحصیلی_سازمان سنجش» کلیک نمایید.

مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی سنجش

🔘 حالا به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که در آن جا به سه روش مختلف می توانید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

📌  روش اول: کد دانش آموزی و تاریخ تولد

📌  روش دوم: کد دانش آموزی و مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه

📌  روش سوم: کد دانش آموزی، کد ناحیه و منطقه اخذ دیپلم

دریافت کد سوابق تحصیلی سنجش

🔘 حالا یکی از روش های بالا را انتخاب کنید و در آن جا اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه درج کنید. سپس کد امنیتی را وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید.

🔘 چنانچه اطلاعات خواسته شده را درست وارد کرده باشید می توانید کد سوابق تحصیلی خود را به همراه کارنامه و اطلاعات شخصی مشاهده و دریافت کنید.

برای ویرایش تاییدیه تحصیلی کلیک کنید.

دریافت کد سوابق تحصیلی از مدرسه محل تحصیل داوطلب

در صورتی که شما به هنگام دریافت کد سوابق تحصیلی در سایت dipcode.medu.ir به مشکلی برخورد کرده باشید می توانید آن را طبق مطالب ذکر شده در بالا حل کنید؛ اما اگر باز هم نتوانستید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید می توانید به عنوان آخرین اقدام به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید و در آن جا از مسئولین آموزشی خود بخواهید تا مشکلات شما را حل کنند.

خلاصه مطلب

کلیه داوطلبان ثبت نام در کنکور و دانشگاه های سراسری کشور باید کد سوابق تحصیلی دریافت کنند تا فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند. آن‌ها این کار را می توانند به کمک سایت دیپکد، سنجش و ساهت انجام دهند. اکثر مشکلات آن‌ها به هنگام کار با سامانه های ذکر شده با رعایت چند نکات ساده حل می شوند؛ اما اگر مشکل دریافت کد سوابق تحصیلی آن ها به کمک مطالب ذکر شده در بالا حل نشد می توانند با پشتیبانی سایت دیپکد تماس حاصل کنند. البته کارشناسان ایران تحصیل نیز می توانند به عنوان راهنما سامانه دیپکد به آن ها کمک کنند تا در کمترین زمان ممکن مشکلاتشان را حل کنند.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در صورتی که اطلاعات مندرج در کد سوابق تحصیلی نادرست باشد، چیکار باید کنیم؟

شما برای این کار باید گزینه «اطلاعات با کارنامه من مغایرت دارد» را فعال کنید تا بررسی های لازم را انجام دهند.

چند روش برای دریافت کد سوابق تحصیلی وجود دارد؟

در حال حاضر شما می توانید به کمک سایت سنجش، دیپکد و سامانه ساهت کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

آیا کلیه داوطلبان مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند؟

خیر، در حال حاضر داوطلبانی که قبل از سال 84 دیپلم گرفتند مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور