ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید. سال ۱۴۰۳ + افزایش 20 درصدی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
میزان حقوق سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

میزان حقوق سربازی سال ۱۴۰۳ اعلام شد. اداره سرمایه نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، همواره مبلغ مشخصی را به عنوان حقوق سربازان مشخص و ماهانه به حساب این افراد واریز می‌نماید. طبق جدول جدید استعلام حقوق سربازان مجرد و متأهل، مبلغ اعلام شده از سوی این سازمان در سال جاری افزایش یافته است، که البته مانند همیشه حقوق سربازان متأهل نسبت به سربازان مجرد بیشتر می‌باشد. حقوق سربازی معمولاً بر اساس نوع درجه سرباز، نوع مدرک تحصیلی از جمله دیپلم، لیسانس و همچنین مجرد یا متأهل بودن افراد محاسبه می‌گردد.

دریافتی سربازان در سال ۱۴۰۳ برای افراد مجرد به میزان 60 تا 75 درصد و برای افراد متأهل تا 90 درصد افزایش پیدا کرده که از اردیبهشت امسال به حساب آنها واریز خواهد شد. برای کسب اطلاع بیشتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

حقوق سربازی بر چه اساسی است؟

با وجود اینکه در مدت دوران سربازی، افراد مشغول به خدمت پولی برای غذا و مکان نمی‌پردازند، اما به هر حال هزینه‌های دیگری از جمله رفت و آمد و یا موارد خاص دیگری نیاز به حمایت مالی دارد. به همین دلیل، سازمان نظام وظیفه به منظور کاهش فشار هزینه‌های اقتصادی مبلغی را هر ماه به حساب سربازان گرامی واریز می‌نماید.

بر اساس اعلام این سازمان، حقوق سربازی سال ۱۴۰۳ حدود 70 تا 90 درصد افزایش یافته است. البته بسته به سطح تحصیلات، مجرد یا متأهل بودن، محل و نوع اداره یا سازمان خدمت، متفاوت است.

نحوه محاسبه حقوق سربازان وظیفه بر اساس ضوابط ستاد مربوطه به این صورت است که بایستی حداقل 40 و حداکثر 60 درصد میزان حقوق کارکنان نیروهای مسلح می‌باشد. بنابراین متناسب با شرایط گفته شده، هر فرد می‌تواند از طریق جدول جدید استعلام حقوق سربازان مجرد و متأهل از این میزان آگاه گردد.

علاوه بر این، عواملی همچون سطح تحصیلات، حوزه خدمت، داشتن امریه، سرباز معلمی و درجه سرباز نیز در میزان حقوق سربازی تاثیرگذار است. برای برخی نیز سؤال است که آیا نوع ارگان در مبلغ پرداختی حقوق تفاوت ایجاد می‌کند؟ باید بگوییم خیر. فرقی نمی‌کند که شما در ارتش خدمت کنید یا سپاه، به هر حال مبلغ حقوق مطابق با چیزی که ستاد نیروهای مسلح اعلام کرده است.

حقوق سربازی بر چه اساسی است؟

برای اطلاع از شرایط نظام وظیفه دکتری وارد لینک مربوطه شوید.

افزایش 20 درصدی حقوق سربازان با حقوق آذر

با توجه به گفته جدید دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس، منابع 1500 میلیارد تومانی که برای اجرای طرح افزایش حقوق سربازان نیاز بود، هم اکنون فراهم شده است.

بر اساس این اطلاعیه، از ماه آذر به طور میانگین حقوق سربازان از مبغ 3 میلیون و 850 هزار تومان به 4 ملیون و 650 هزار تومان افزایش می‌یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره تلفن ثابت 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

چگونگی محاسبه میزان حقوق سربازی 1403

چگونگی محاسبه حقوق سربازان به ملاک‌ها مختلفی بستگی خواهد داشت و نمی‌توان با اعداد و ارقام میزان دریافتی این افراد را محاسبه کرد. سربازان مشغول به خدمت نظام وظیفه، براساس نوع درجه و تحصیلات خود، دستمزد متفاوتی را دریافت خواهند کرد.

سربازان امریه بگیر ارگان‌هایی چون وزارت نفت، انرژی اتمی و سرباز معلم نیز ماهانه مبلغی را به عنوان حقوق دریافت خواهند کرد که این رقم تقریباً نزدیک به سربازان عادی می‌باشد.

بر اساس اطلاعیه و مصوبات سازمان نظام وظیفه عمومی، افزایش یافتن حقوق سربازان بعد از ابلاغ آیین نامه و تهیه کردن منابع، اجرایی خواهد شد. بعلاوه مابه التفاوت حقوق فروردین 1403 نیز به حساب سربازان واریز می‌گردد. در مجموع عوامل مهمی که در میزان حقوق سربازان و دریافتی سربازان تأثیر دارد، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • میزان تحصیلات
  • میزان درجه در حقوق سربازی
  • منطقه خدمت
  • سربازی امریه
  • متأهل بودن

چگونگی محاسبه میزان حقوق سربازی

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

آشنایی با میزان حقوق سربازی 1403

سربازان مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی ماهانه حقوقی را دریافت می‌کنند. در سال‌های گذشته اعتراض زیادی نسبت به میزان دریافتی سربازان وجود داشت. از این رو در سال جدید تغییراتی در افزایش میزان حقوق و دستمزد سربازان ایجاد شده است.

حقوق سربازان نسبت به سال گذشته به صورت میانگین از حدود 440 هزار تومان به یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است و حداقل دستمزد کارکنان موصوف در مناطق عادی یک میلیون و پنجاه هزار تومان و حداکثر آن 4 میلیون تومان در مناطق عملیاتی بوده است.

اما در سال 1403 میزان 60 تا 90 درصد به میزان حقوق سربازی اضافه خواهد شد. این افزایش حقوق بر طبق نوع درجه و مدارک تحصیلی از جمله دیپلم، لیسانس، ارشد و دکتری، مجرد یا متأهل بودن وی تعیین خواهد شد.

برطبق اعلام سازمان نظام وظیفه، سربازان مجرد مناطق غیر عملیاتی حداقل 60 درصد و سربازان مجرد مناطق عملیاتی حداقل معادل 75 درصد و حقوق سربازان متأهل 90 درصد حقوق کارکنان نیروهای مسلح براساس قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

از سوی دیگر، به کارکنان سازمان نظام وظیفه متأهل و کارکنان نخبه حقوقی معادل 100 درصد براساس قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می‌شود که حداقل این دریافتی در مناطق عادی 2 میلیون و در دیگر مناطق نیز علاوه بر حقوق و دستمزد، فوق العاده‌ها نیز به آن اضافه خواهد شد. دستمزد و حقوق سربازان در سال 1403 به شکل زیر تعیین شده است:

1- حقوق سربازان مجرد که در مناطق عادی مشغول خدمت هستند، ، با رشد ۱۴۰ درصدی به مبلغ 3 میلیون و 780 هزار تومان خواهد رسید.

2- حداقل حقوق سربازان وظیفه متأهل،‌ با در نظر گرفتن هزینه عائله‌مندی ،‌با افزایش ۱۴۵ درصدی به میزان 4 میلیون و 100 هزار تومان افزایش می‌یابد که هزینه مربوط به فرزند یا ایاب و ذهاب به این مبلغ اضافه می‌شود.

3- سربازانی که در مناطق عملیاتی خدمت در حال خدمت هستند (اعم از مجرد و متأهل) علاوه بر حقوق تعیین شده، براساس مدرک تحصیلی و تأهل، حدود یک میلیون تا 3 میلیون و 500 هزار تومان از فوق العاده عملیاتی دریافت خواهند کرد.

4- مطابق با مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، حقوق سربازان مجرد مناطق غیر عملیاتی ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان، حقوق سربازان مجرد مشغول در منطقه عملیاتی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و حقوق سربازان متأهل نیز ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان مشخص شده است که بعد از تصویب و تأیید شورای نگهبان اجرایی می‌شود.  در جدول زیر یک برآورد کلی در ارتباط با میزان حقوق سربازی ارائه شده است:

جدول میزان حقوق سربازی سال گذشته
درجه ضریب حقوق
سربازی 60%
ناوی
سرباز دوم 61%
ناوی دوم
سرجوخه 63%
رزم یار
سرناوی
گروهان سوم 65%
رزم یار سوم
مهناوی سوم
گروهان دوم 67%
رزم آور دوم
مهناوی دوم
گروهان یکم 69%
رزم آور یکم
مهناوی یکم
استوار دوم 71%
رزم دار دوم
ناو استوار دوم
استوار یکم 73%
رزم دار یکم
استوار سوم 76%
ناویان سوم
استوار دوم 79%
ناویان دوم
ستوان یکم 82%
ناویان یکم
ستوان یکم پزشک 90%
ناویان یکم پزشک

آشنایی با میزان حقوق سربازی

میزان حقوق سربازی مجرد و متأهل 1403

یکی از موارد بسیار بارز که تفاوت میان حقوق سربازی سال ۱۴۰۳ را باعث می‌شود، وضعیت تأهل سرباز است. دلیل این امر هم مشخص است. مسلماً فردی که دارای همسر یا فرزند می‌باشد، نه تنها مخارج خود بلکه خانواده را نیز عهده دار است و از طرفی در دوران خدمت سربازی امکان اشتغال برای وی وجود ندارد.

از این رو ستاد نیروهای مسلح برای اینکه فشار مالی کمتری به فرد وارد شود، حقوق افراد متأهل را حدود دو برابر سربازان مجرد تعیین کرده است.

همچنین تسهیلات دیگری همچون مرخصی بیشتر نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است که در ماه به حدود 2 روز و نیم و در سال 30 می‌رسد. این تعداد روز با مرخصی پایورهای رسمی برابر است. البته تمامی موارد گفته شده در بالا اعم از مدرک تحصیلی، امریه و محل خدمت در مورد حقوق سربازان متأهل نیز تأثیر گذار است. در ادامه تأثیر هر کدام از این موارد را بررسی می‌کنیم.

طبق اعلام ستاد نیروهای مسلح حقوق سربازی برای آن دسته از افرادی دارای اولاد می‌باشند، با کارمندان اولاد دار رسمی نیروهای مسلح برابر خواهد بود. همچنین از تیر سال 99 چند درصد به حقوق عائله مندی اضافه شد. منظور از عائله مندی، همسر و فرزندان سرباز می‌باشد.

البته تعداد فرزندان نیز در میزان حقوق مؤثر است. چنانچه می‌خواهید از جدیدترین تغییرات خدمت سربازی و جدول جدید استعلام حقوق سربازان مجرد و متأهل اطلاعات کسب کنید، همکاران ما در همه روزهای هفته در خدمت شما عزیزان هستند.

حقوق سربازی براساس تحصیلات

در نظام چیزی به نام ترتیب درجه سربازی بر اساس مدرک تحصیلی مشمولان نظام وظیفه وجود دارد. بدین معنا که هر چه فرد دارای مدرک تحصیلی بالاتری باشد، میزان حقوقی که دریافت می‌کند نیز بالاتر است.

پایین‌ترین حقوق به سربازان دیپلم و زیر دیپلم مجرد مربوط می‌شود. حال با اینکه این قانون در مورد سربازان مجرد و متأهل یکی است، اما برای افراد متأهل حق عائله‌مندی نیز در نظر گرفته می‌شود.

بر این اساس افراد دارای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب حقوق بالاتری دریافت می‌کنند. یکی دیگری باعث افزایش حقوق سربازان بر مبنای تحصیل می‌شود، امکان دریافت امریه برای دارندگان مدارک دانشگاهی است. البته صرف داشتن مدرک تحصیلی نمی‌توان امریه کرد، بلکه به یک سری شرایط دیگری نیاز است که اگر متقاضی از آن‌ها برخوردار نباشد، امریه به تعلق نمی‌گیرد.

برای دانلود آیین نامه مرخصی سربازان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

میزان حقوق سربازی برحسب امریه

در نظام وظیفه به مشمولان سربازی که دارای شرایط لازم باشند امریه داده می‌شود و این افراد می‌توانند دوران خدمت خود را به جای پادگان‌ها در ادارات و سازمان‌های اداری سپری کنند. تأثیر این موضوع در جدول جدید استعلام حقوق سربازان مجرد و متأهل نیز دیده می‌شود. لیست ارگان های امریه سربازی ۱۴۰۳ عبارتند از امریه وزارت علوم، وزارت ارتباطات، آتش نشانی، قرارگاه خاتم الانبیاء، امریه دانش بنیان،آموزش و پرورش، علوم پزشکی، سازمان صدا و سیما و چندین ارگان دیگر.

البته هر چند که تعیین میزان حقوق بر عهده ستاد نیروهای مسلح است، اما نهادهایی که سرباز را به عنوان امریه اخذ می‌کنند، مسئول پرداخت آن می‌باشند. اما در این میان یکی از پر طرفدارترین امریه‌ها، سرباز معلم است. البته شرایط سرباز معلم نیز ملاک‌های خاصی دارد که تأیید آن بر عهده سازمان نظام وظیفه است. در زیر جدول جدید استعلام حقوق سربازان مجرد و متأهل امریه و سرباز معلم ذکر شده است.

برای دریافت آخرین اخبار در رابطه با خرید بیمه سربازی وارد لینک مربوطه شوید

حقوق سربازی امریه بگیران در سال گذشته
میزان درجه درجه ضریب حقوق میزان حقوق
سربازی 60% 1080000 تومان
ناوی
سرباز دوم 61% 1098000 تومان
ناوی دوم
سرجوخه 63% 1134000 تومان
رزم یار
سرناوی
گروهان سوم 65% 1170000 تومان
رزم یار سوم
مهناوی سوم
گروهان دوم 67% 1206000 تومان
رزم آور دوم
مهناوی دوم
گروهان یکم 69% 1242000 تومان
رزم آور یکم
مهناوی یکم
استوار دوم 71% 1278000 تومان
رزم دار دوم
ناو استوار دوم
استوار یکم 73% 1314000 تومان
رزم دار یکم
استوار سوم 76% 1368000 تومان
ناویان سوم
استوار دوم 79% 1422000 تومان
ناویان دوم
ستوان یکم 82% 1476000 تومان
ناویان یکم
ستوان یکم پزشک 90% 1620000 تومان
ناویان یکم پزشک

بر اساس ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح، ضریب ریالی سال قبل به میزان 3048 تعیین شد. براساس ماده 70 قانون نظام وظیفه عمومی، حقوق کارکنان سازمان ظام وظیفه به جز اعضای هیئت علمی و متعهد خدمت، از ابتدای سال قبل مطابق جدول زیر ارائه شده است. مبالغ زیر به ریال محاسبه شده است.

ردیف درجه ضریب حقوقی درجه کارکنان سازمان نظام وظیفه حقوق متأهلین افراد مجرد، تحت پوشش کمیته امام خمینی سربازان مناطق محروم و بد هوا دیگر کارکنان وظیفه مأمور
ضرایب قابل اجرا
100% 70% 70% 65%
1 سرباز / ناوی 60% 16.176.960 11.323.872 11.323.872 10.515.024
2 سرباز دوم/ ناوی دوم 61% 16.446.576 11.512.603 11.512.603 10.690.274
3 سرباز یکم/ناوی یکم 62% 16.716.192 11.701.234 11.701.334 10.865.525
4 سرجوخه/ رزم یار/ سرناوی 63% 16.985.808 11.890.066 11.890.066 11.040.775
5 گروهبان سوم/ رزم آور سوم/ مهناوی سوم 65% 17.525.040 12.267.528 12.267.528 11.391.276
6 گروهبان دوم/ رزم آور دوم/مهناوی دوم 67% 18.064.272 12.644.990 12.644.990 11.741.777
7 گروهبان یکم/ رزم آور یکم/ مهناوی یکم 69% 18.603.504 13.022.453 13.022.453 12.092.278
8 استوار دوم/رزم آور دوم/ ناواستوار دوم 71% 19.142.736 13.399.915 13.399.915 12.442.778
9 استوار یکم/ رزمدار یکم/ ناواستوار یکم 73% 19.681.968 13.777.378 13.777.378 12.793.279
10 ستوان سوم/ ناوبان سوم 76% 20.490.816 14.343.571 14.343.571 13.319.030
11 ستوان دوم/ ناوبان دوم 79% 21.299.664 14.909.765 14.909.765 13.844.782
12 ستوان یکم/ ناوبان یکم 82% 22.108.512 15.475.958 15.475.958 14.370.533
13 ستوان یکم پزشک/ ناوبان یکم پزشک 90% 24.265.440 16.985.808 16.985.808 15.772.536

میزان حقوق سربازی برحسب امریه

حقوق سربازی در مناطق مختلف

از آنجا که سربازان به مناطق مختلفی در کشور اعزام می‌شوند، احتمال دارد که برخی در شرایط سخت‌تری نسبت به سایرین خدمت خود را به پایان برسانند. در این بین مناطق خدمت به چند دسته: منطقه عادی، منطقه بد آب و هوا، منطقه محروم و منطقه عملیاتی تقسیم بندی می‌شوند.

سربازانی که در هر کدام از این قسمت‌ها دوره سربازی را بگذرانند، حقوق متفاوتی دریافت خواهند کرد. البته ستاد نیروهای مسلح فرمول مشخصی را برای محاسبه حقوق هر کدام از این مناطق در نظر گرفته است.

همانطور که در بالا گفته شد حداقل حقوق سربازان باید 60 درصد و حداکثر 9 درصد باشد. اما در مورد سربازان متاهلی که تحت پوشش کمیته امداد خمینی هستند، به طور صد در صدی مشمول این قانون می‌شوند. یعنی حقوقی معادل با حقوق پایوران دریافت می‌نمایند. البته در مورد نوع درجه فرد نیز تفاوت‌هایی وجود دارد.

این در حالی است که اگر سرباز مجردی تحت پوشش کمیته امداد باشد، این میزان 70 درصد خواهد بود. میزان حقوق سربازان مجرد منطقه عملیاتی در سال 1403 به میزان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سربازان متأهل این مناطق نیز ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان خواهد شد.

به دلیل آنکه قوانین مربوط به حقوق سربازی در مناطق مختلف گسترده است، گنجاندن همه آن‌ها در این مقاله ممکن نیست. بعلاوه چون سؤالات بسیار زیادی در این حوزه مطرح می‌شود، همکاران ما در ایران تحصیل در خدمت همه عزیزان خواهند بود تا راهنمایی‌های دقیقی به این دوستان ارائه نمایند.

اطلاعیه

برای دریافت اطلاعات و استعلام حقوق سربازان در سال 1403 و مبناهای تعیین حقوق در شرایط مختلف با مشاوران ایران تحصیل از طریق شماره 90990075307 تماس بگیرید.

حقوق سربازان هیأت علمی

سربازانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی هستند، در صورت تمایل می‌توانند در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی به عنوان امریه خدمت سربازی خود را طی نمایند.

البته فرد متقاضی باید از دانشگاه‌های معتبر مورد قبول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فارغ التحصیل شده باشند. حال اگر با درخواست سربازی موافقت شود، می‌تواند به عنوان عضو هیئت علمی در این دانشگاه خدمت وظیفه خود را انجام دهد. اما میزان حقوق سربازی سال ۱۴۰۳هیات علمی در همه مراکز یکسان نمی‌باشد.

چراکه با وجود اینکه حقوق این افراد نیز باید طبق مصوبه باشد، اما بین دانشگاه‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. به همین دلیل نمی‌توان حقوق مشخصی را برای امریه‌های هیات علمی معرفی کرد. البته متقاضیان موظفند که همانند امریه‌های دیگر تا پایان مدت سربازی در محل مربوطه خدمت نمایند.

سامانه استعلام حقوق سربازی

هر چند که خدمت سربازی یک امر مقدس به شما می‌رود، اما همواره برای مشمولان با سختی‌های خاص خود همراه بوده است. حال اگر علاوه بر ضرورت سازگاری با شرایط جدید محیطی و دوری از خانواده، جوانان دغدغه مالی نیز داشته باشند، مسلماً مشکلات بسیاری برای آن‌ها به وجود می‌آید.

به همین دلیل میزان حقوق دریافتی همواره برای تمامی سربازان اهمیت زیادی داشته است. بسیاری نیز به دنبال دریافت راهکارهایی برای دریافت حقوق بیشتر هستند.

برای مثال، برخی از افراد تصور می‌کنند که بین یگان‌هایی مانند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در میزان حقوق پرداختی به سربازان تفاوت وجود دارد. باید عرض کنیم که چنین چیزی صحت ندارد و ملاک تعیین حقوق عواملی است که در بالا عنوان شد.

بنابراین برای مثال اگر دو سرباز با شرایط تحصیلی، وضعیت تأهل یا تجرد و منطقه خدمت یکسانی در دو یگان سپاه و ارتش مشغول به خدمت شوند، حقوق آن‌ها تفاوتی نخواهد داشت. تنها تفاوت در نوع انجام وظایف خاص هر کدام از این یگان‌ها است.

با این همه این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد میزان حقوق سربازان تقریباً ناچیز است و بسیاری از مشمولان اظهار نارضایتی می‌کنند. البته خوشبختانه حقوق سربازی سال ۱۴۰۳ درصدی افزایش یافت، اما همچنان مشکلاتی در این حیطه وجود دارد. اما به دلیل سؤالات بسیار زیادی که در این حیطه به وجود می‌آید، مشاورین ایران تحصیل تصمیم گرفتند تا با ایجاد یک سامانه استعلام حقوق سربازی و مشاوره رایگان نظام وظیفه پاسخگوی سؤالات همه شما عزیزان بوده و جدیدترین اخبار مربوط به تغییرات حقوق سربازان را در اختیار دوستان قرار دهد.

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با میزان حقوق سربازی در سال 1403 اطلاعاتی را ارائه کردیم. میزان دریافتی سربازان مشمول خدمت نظام وظیفه براساس معیارهایی چون میزان تحصیلات، تأهل، شرایط امریه و … تعیین می‌شود. سربازان از طریق استعلام حقوق سربازان مجرد و متأهل می‌توانند تفاوت میان حقوق این دو قشر را بررسی کنند

در سال جدید به دلیل اعتراض سربازان، حقوق دریافتی حدود 60 تا 90 درصد افزایش خواهد داشت و ما در این مطلب جداول مربوط به دریافتی هریک از سربازانی که دارای شرایط متفاوتی هستند را برآورد کردیم. چنانچه قصد دارید از میزان دقیق حقوق سربازی با توجه شرایط منحصر به خود مطلع شوید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 در تمامی روزهای هفته با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

3/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا حقوق سربازی تغییر خواهد کرد؟

بله، خوشبختانه ستاد نیروهای مسلح برای سال جاری حدود 60 تا 90 درصد به حقوق تمام سربازان افزوده است.

آیا بین حقوق سربازان  مجرد و متاهل تفاوت وجود دارد؟

بله. به طور معمول میزان حقوق سربازان متاهل بیشتر است. برای اطلاع بیشتر به جدول استعلام حقوق سربازان مجرد و متاهل این مقاله مراجعه فرمایید.

چگونه از میزان حقوق سربازی مطلع شویم؟

از آنجا که سربازان گرامی دارای شرایط متفاوتی هستند و سوالات زیادی دارند، سامانه استعلام حقوق سربازی ایران در خدمت این عزیزان تا کامل ترین و جدیدترین اطلاعات را اختیار این دوستان قرار دهد.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
تماس با مشاور