ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معرفی رشته های دانشگاهی

معرفی رشته های دانشگاهی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معرفی رشته های دانشگاهی از جمله موارد مهم و ضروری است که هر کدام از مشاوران تحصیلی باید در زمان ارائه مشاوره به داوطلبان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری توجه ویژه ای به آن داشته باشند. در واقع، معرفی رشته ها و مشاغل مرتبط با رشته ها مختلف تحصیلی توسط مشاور کنکور می تواند کمک زیادی به داوطلب در زمان انتخاب رشته ورودی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی داشته باشد. معرفی کامل بازار کار و ویژگی های رشته های تحصیلی دانشگاهی از جمله مهم ترین وظایف هر یک از مشاوران تحصیلی به شمار می رود.

 

معرفی رشته های دانشگاهی در انواع گروه های آزمایشی هنر، انسانی، تجربی، ریاضی و زبان از جمله وظایف یک مشاور تحصیلی در قبال داوطلبان و متقاضیان کنکور است. از این رو، بهتر است هر فرد داوطلبی برای معرفی رشته ها و شغل های گنجانده شده در این رشته های تحصیلی از کمک مشاورانی خبره استفاده کند. همان طور که می دانید کنکور سراسری نزدیک است و بعد هم شما انتخاب رشته را در پیش دارید. اینجاست که نیاز است مشاور تحصیلی کاردان به معرفی رشته های دانشگاهی برای شما بپردازد. تماس با مرکز مشاوره انتخاب رشته و آشنایی با رشته های دانشگاهی می تواند اطلاعات خوبی را در رابطه با انواع رشته های دانشگاهی در اختیار شما قرار دهد.

 

 

جهت اطلاع از انواع رشته های دانشگاهی گروه ریاضی، تجربی و انسانی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

معرفی کامل بازار کار رشته های دانشگاهی

 

 

اهمیت معرفی رشته های دانشگاهی به فرد داوطلب چیست؟

باید خدمت شما دوستان عزیز داوطلب عرض کنیم که معیارها و ملاک های لازم برای انتخاب رشته های دانشگاهی را می توان در دو مورد بسیار مهم خلاصه کرد.

از میان این معیارها و ملاک های مهم می توان از داشتن پشتکار، اراده و انگیزه لازم در طول مدت تحصیل در دانشگاه و مورد دیگر بازار کار رشته دانشگاهی انتخابی پس از اتمام مدت تحصیل در دانشگاه و دانش آموختگی است.

در صورتی که هر فرد داوطلب در جستجوی انتخاب رشته تحصیلی باشد که این دو ملاک و معیار مهم را یک جا داشته باشد به مراتب باید آگاهی و شناخت کافی را در رابطه با انواع رشته های دانشگاهی بدست آورد.

از آن جایی که معرفی رشته های دانشگاهی از اهمیت بالایی برای هر کدام از افراد و داوطلبان برخوردار است در بخش های بعدی این نوشته با معرفی رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در خدمت شما عزیزان هستیم.

 

 

اگر می خواهید بدانید به درد چه رشته ای می خورید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

چه کسی می تواند معرفی رشته های دانشگاهی را به بهترین شکل برای داوطلب انجام دهد؟

شاید این سؤال برای شما هم مطرح شود که چگونه می توان برای اطلاع از رشته های دانشگاهی ارائه شده در دانشگاه های ایران اقدام کرد و چه کسی صلاحیت معرفی رشته های دانشگاهی را به ما دارد؟

در پاسخ باید عرض کنیم که برای معرفی رشته های دانشگاهی بهترین گزینه مشاورانی خبره و کاردان هستند که اطلاعات خوبی در رابطه با رشته های دانشگاهی ارائه شده در انواع گروه های آزمایشی دارند.

 

 

معرفی کامل بازار کار و ویژگی های رشته های دانشگاهی گروه ریاضی

در مورد معرفی رشته های دانشگاهی گروه آزمایشی ریاضی فیزیک باید به شما عزیزان عرض کنیم که به طور معمول رشته های ارائه شده در این رشته تحصیلی به طور معمول شامل رشته های گروه فنی مهندسی و همین طور رشته های گروه علوم پایه هستند.

دقت داشته باشید که در صورتی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های گروه آزمایشی ریاضی هستید الزاماً باید مهارت خاصی در دروس ریاضی و فیزیک داشته باشید.

بعلاوه، اگر عزم خود را برای ورود به رشته ریاضی فیزیک جزم کرده اید الزاماً باید با نحوه کار با کامپیوتر و همین طور انواع و اقسام نرم افزارهای فنی مهندسی مورد نیاز آشنایی لازم را داشته باشید.

در رابطه با بازار کار رشته های مختلف ارائه شده در گروه ریاضی فیزیک باید خدمت شما دوستان عرض کنیم که افراد دانش آموخته این رشته می توانند در انواع کارخانه های تولید کننده مواد مختلف، محیط های پژوهشی و همین طور انواع دفاتر و شرکت های فنی مهندسی به کار مشغول شوند.

در این نوشته مرتبط با معرفی رشته های دانشگاهی قصد ارائه توضیحاتی را در رابطه با شماری از رشته های مهم و پرطرفدار ارائه شده در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک در خدمت شما هستیم.

 

 

برای اطلاع از بهترین رشته های گروه فنی حرفه ای از جهت بازار کار وارد لینک مربوطه شوید

 

آشنایی با رشته مهندسی مکانیک

رشته مهندسی مکانیک یکی از پرطرفدارترین رشته های گروه ریاضی فیزیک است که می توانید در جلسات معرفی رشته های دانشگاهی مؤسسات مختلف در مورد آن  اطلاعات خوب و مفیدی را بدست آورید.

رشته ای که در گرایش های مختلف از جمله ساخت و تولید، حرارت و سیالات و طراحی جامدات ارائه می شوند.

از میان دروس ارائه شده در رشته مهندسی مکانیک می توان از محاسبات عددی، مبانی مهندسی برق، نقشه کشی صنعتی، دینامیک، استاتیک، معادلات دیفرانسیل و کنترل اتوماتیک یاد کرد.

از میان توانایی ها و استعدادهای لازم برای ورود به رشته مهندسی مکانیک می توان از قوی بودن در دو درس فیزیک و همین طور ریاضی یاد کرد.

بعلاوه، داشتن قدرت تجسم بالا، استعداد و هوش نیز یکی دیگر از موارد ضروری برای ورود به رشته مهندسی مکانیک به شمار می روند.

در رابطه با بازار کار رشته مهندسی مکانیک باید خدمت شما عزیزان این موضوع مهم را متذکر شویم که با توجه به رشد روز افزون مسائل مهندسی، توسعه سخت افزاری و همین طور روی آوردن به انواع خدمات مهندسی در کشور عزیزمان ایران شاهد رشد چشمگیر بازار کار این رشته دانشگاهی در کشور هستیم.

 

 

 

آشنایی با رشته مهندسی مواد

رشته مهندسی مواد از جمله رشته های محبوب در گروه آزمایشی ریاضی به شمار می آید.  

از میان درس های مختلف در انواع شاخه های تحصیلی این رشته در مقطع کارشناسی که می توانید در جلسه های معرفی رشته های دانشگاهی از آن ها مطلع شوید می توان از دروسی مانند پدیده های انتقال، ریاضی مهندسی، فیزیک، مقاومت مصالح و خواص مکانیکی مواد نام برد.

از میان توانمندی های ضروری و لازم برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی مواد می توان از داشتن مهارت در دو درس ریاضیات و فیزیک نام برد.

 

 

 

برای اطلاع از لیست بهترین رشته ارائه شده در دانشگاه ها با مشاوری خبره مشورت کنید

آشنایی با رشته علوم کامپیوتر

رشته علوم کامپیوتر به عنوان پل ارتباطی بین دانش ریاضیات و کامپیوتر شناخته می شود.

هدف از ایجاد و راه اندازی این رشته تحصیلی دسترسی به روش های حل مسأله با بالاترین درصد دقت و کمترین میزان خطا و در کمترین زمان ممکن است.

رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی دانشگاه ها در گرایش های مختلفی از جمله سیستم های اطلاعاتی، نظریه الگوریتم ها، محاسبات علمی و سخت افزار خدمت داوطلبان و متقاضیان ارائه می شوند.

اولین شرط پیشرفت و مؤفقیت در رشته علوم کامپیوتر این است که فرد مشغول به تحصیل در این رشته توانایی و مهارت زیادی در کار با کامپیوتر داشته باشد و به عبارتی از تمام زیر و بم آن سر در بیاورد.

از طرف دیگر، دانشجوی رشته علوم کامپیوتر حتی بعد از فارغ التحصیلی و اتمام تحصیلات دانشگاهی خود باید مدام اطلاعات خود را در رشته کامپیوتر به روز کند و اهل تحقیق و پژوهش باشد.

 

 

معرفی کامل بازار کار و ویژگی های رشته های دانشگاهی گروه ریاضی

رشته تجربی همواره یکی از بهترین و محبوب ترین رشته های تحصیلی ارائه شده در مدارس است.

باید عرض کنیم که اکثر قریب به اتفاق رشته هایی که در این گروه آزمایشی ارائه می شود شامل رشته های گروه علوم پایه و یا این که رشته های گروه پیراپزشکی و پزشکی می شود.

خبر خوشی که باید خدمت شما دوستداران رشته تجربی عرض کنیم این است که شما بعد از فارغ التحصیلی می توانید در بیمارستان ها و یا آزمایشگاه ها مشغول به کار و فعالیت شوید.

در واقع، اکثر افراد دانش آموخته رشته علم تجربی معمولاً نگرانی از بابت شغل آینده خود ندارند و بازار کار رشته های گنجانده شده در این گروه آزمایشی در کشور بسیار خوب است.

در ادامه بحث معرفی رشته های تحصیلی دانشگاهی با ارائه توضیحاتی در رابطه با شماری از رشته ها و شغل های مرتبط با رشته علوم تجربی در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم.

 

 

رشته های دانشگاهی

 

 

آشنایی با رشته داروسازی در گروه تجربی

رشته داروسازی یکی از آن رشته هایی است که داوطلبان و متقاضیان زیادی از گروه آزمایشی علوم تجربی خواستار ادامه تحصیل و گذراندن تحصیلات دانشگاهی در آن هستند.

هدف اساسی از ایجاد و راه اندازی رشته داروسازی به عنوان یکی از رشته های گروه علوم تجربی ساخت و تولید انواع و اقسام داروها، کاهش بحران های بیماری زا، درصد اثرگذاری انواع و اقسام داروها در سلامتی افراد جامعه و غیره است.

اگر تمایل زیادی به ادامه تحصیل در رشته داروسازی دارید الزاماً باید توانایی و مهارت خوبی در سه درس شیمی، زیست شناسی و فیزیک داشته باشید.

بعلاوه، شما به عنوان یک دکتر داروساز باید برخورد و رفتار خوبی با بیماران داشته باشید و خوش صحبتی پیشه کنید.

از طرفی به علت مشکل بودن دروس رشته داروسازی در طول دوران تحصیل باید بسیار سخت کوش باشید و درس ها را با جدیت  پشتکار تمام مورد مطالعه قرار دهید.

از جمله مکان ها و مراکزی که افراد فارغ التحصیل این رشته تحصیلی می توانند در آن جا مشغول به کار شوند می توان از کارخانه های لوازم آرایشی-بهداشتی، داروخانه ها و یا صنایع داروسازی یاد کرد.

از جمله درس های ارائه شده در رشته داروسازی در طول دوران تحصیل در دانشگاه ها می توان از درس هایی همچون تغذیه و رژیم درمانی، داروسازی صنعتی، فیزیولوژی، بیوشیمی، شیمی تجزیه و غیره یاد کرد.

 

 

آشنایی با رشته اتاق عمل در گروه تجربی

رشته اتاق عمل یکی دیگر از رشته هایی است که شمار زیادی از افراد فارغ التحصیل در رشته های گروه تجربی تمایل زیادی به ادامه تحصیل در آن هستند.

دقت داشته باشید که با بالا رفتن تعداد مراکز درمانی و همین طور بیمارستان ها نیاز به استخدام افرادی در این رشته تحصیلی را روز به روز بیشتر می شود.

از این رو، تعداد زیادی از داطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های گروه تجربی تمایل به ادامه تحصیل در رشته اتاق عمل را دارند.

از بین دروس ارائه شده در رشته اتاق عمل می توان از دروسی مانند جراحی عمومی و تخصصی، بیهوشی، روش های احیاء قلبی و ریوی، بیماری های داخلی و کارآموزی عمومی یاد کرد.

 

 

معرفی کامل بازار کار و ویژگی های رشته های دانشگاهی گروه ریاضی

رشته انسانی رشته ای محبوب در میان رشته های گروه نظری است که افراد بسیاری خواهان تحصیل در آن هستند.

 از میان رشته های تحصیلی که در این گروه آزمایشی ارائه شده می توان از رشته هایی مانند علوم تربیتی، آمار، اقتصاد، حسابداری و معارف نام برد.

در ادامه شماری از این رشته های معرفی شده در گروه انسانی را معرفی می کنیم.

 

 

آشنایی با رشته علوم تربیتی

رشته علوم تربیتی از جمله رشته های پرطرفدار در گروه انسانی محسوب می شود که دختران و پسران زیادی به ادامه تحصیل در آن می پردازند.

از بین دروس ارائه شده در این رشته تحصیلی می توان از درس هایی همچون اصول و مبانیی آموزش و پرورش، روش ها و فنون تدریس، جامعه شناسی عمومی، سنجش و اندازه گری در علوم تربیتی، فلسفه آموزش و پرورش، مقدمات مدیریت آموزشی و غیره یاد کرد.

افراد مایل به ادامه تحصیل در رشته علوم تربیتی الزاماً باید آشنایی کامل و دقیقی با دروسی مانند زبان انگلیسی، جامعه شناسی و اقتصاد تبحر و مهارت خاص داشته باشد.

 

 

 معرفی کامل بازار کار و ویژگی های رشته های تحصیلی دانشگاهی را از ما بخواهید

همان طور که در بخش ابتدایی این مطلب به آن اشاره کردیم معرفی رشته های دانشگاهی از جمله مهم ترین وظایف یک مشاور تحصیلی به شمار می آید.

مشاوری که بتواند کار معرفی کامل بازار کار و ویژگی های رشته های تحصیلی دانشگاهی را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد.

به شدت به شما توصیه می کنیم که کار معرفی کامل بازار کار و ویژگی های رشته های تحصیلی دانشگاهی را به مشاوران ایران تحصیل بسپارید.

 

 

برای آشنایی با انواع رشته های تحصیلی دانشگاهی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط 

رشته های تحصیلی هنرستان 

معرفی رشته های تحصیلی

معرفی رشته های دانشگاهی

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای معرفی رشته های دانشگاهی به چه کسی باید مراجعه کنیم؟ 

بهترین راه برای معرفی رشته دانشگاهی مراجعه به شخص مشاور و کاردان در این زمینه است.

معرفی رشته های دانشگاهی توسط مشاور چه فایده ای برای من دارد؟ 

با معرفی رشته های دانشگاهی می توانید از بازار کار انواع رشته ها به طور کامل مطلع شوید و درباره لیست دروس این رشته ها بدانید.

اهمیت معرفی رشته های دانشگاهی چیست؟ 

با معرفی رشته های دانشگاهی به وسیله فرد مشاور می توانید با بازار کار رشته ها و همین طور لیست بهترین رشته های تحصیلی آشنایی لازم را پیدا کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور