ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی مینیسک زانو ۱۴۰۳ + شرایط پارگی مینیسک

معافیت پزشکی مینیسک زانو
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی مینیسک زانو از جمله معافیت هایی است که سازمان نظام وظیفه برای افرادی که با این مشکل مواجه هستند در نظر گرفته است، نوع معافیت های سربازی ای که برای این نوع از بیماری به افراد اعطا می گردد بسته به میزان حاد بودن و کاهش توانایی فرد مشمول به خدمت دارد.

افراد برای دریافت معافیت مینیسک پا باید در صورت دارا بودن این نوع از بیماری با مراجعه به کمیسیون پزشکی نظام وظیفه اقدام به معاینه و دریافت معافیت خود نمایند.

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از نحوه دریافت معافیت سربازی به صورت گام به گام می توانید با شماره ایران تحصیل تماس بگیرید و از کمک متخصصین این مرکز برای اخذ معافیت خود بهره مند شوید.

 

معافیت پزشکی مینیسک زانو چیست؟

مینیسک رشته ای غضروفی محکم در ساختمان داخلی زانو می باشد، این سطح غضروفی موجب قرارگیری راحت تر استخوان ها روی هم می گردد و موجب راه رفتن هرچه راحت تر فرد می گردد، علاوه بر این در کنار مینیسک داخلی یک مینیسک خارجی هم قرار دارد که وظیفه راحت تر کردن قرار گرفتن اسخوان های قسمت بیرون استخوان روی هم را دارد.

آسیب رسیدن به بافت غضروفی مینیسک زانو می تواند منجر به سخت شدن راه رفتن برای فرد گردد و با توجه به اینکه در طی سال های سربازی فرد مشمول باید فعالیت های بدنی بسیاری داشته باشد به افرادی که مینیسک زانو دارند معافیت ارائه می گردد.

 

معافیت سربازی مینیسک پا

 

شرایط دریافت معافیت سربازی مینیسک زانو چیست؟

برای دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو فرد مبتلا به بیماری باید طبق مراحلی ابتدا میزان مشکل فیزیکی خود را مشخص کنید و بعد از آن با مراجعه به کمیسیون پزشکی اقدام به دریافت معافیت خود نماید، اینکه فرد چه نوعی از معافیت را دریافت می کند بستگی به میزان حاد بودن مشکل فرد دارد.

معافیت پزشکی مینیسک زانو در دسته بیماری های استخوان اسکلت قرار می گیرد و شامل دو نوع از معافیت تحت عنوان معافیت دائم و معافیت از رزم به مشمولین اعطا می گردد، اینکه فرد مشمول به بیماری کدام نوع از معافیت را دریافت می کند مسئله ای می باشد که پزشک معتمد باید آن را تشخیص دهد.

اگر مینیسک زانو به طور کامل پاره شده باشد اعطای معافیت دائم از خدمت سربازی کاملا قطعی می باشد، اما در صورتی که مینیسک زانو دچار کشیدگی شده باشد و هنوز به مرحله پارگی نرسیده باشد اعطای معافیت دائم بعید به نظر می رسد و میزان معافیت صرفا تحت نظر پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه خواهد بود، اما حداقل معافیتی که برای کشیدگی مینیسک زانو در نظر گرفته شده است معافیت از خدمات رزمی می باشد.

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از شرایط معافیت سربازی دررفتگی مفاصل هم می توانید با مشاوران تحصیل همراه باشید.

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو

دریافت معافیت از خدمت نیازمند طی کردن مراحل متفاوتی می باشد که اغلب افراد مشمول به خدمت با آن آشنا نیستند، در صورتی که شما برای دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو قصد دارید اقدام نمایید با ما در این بخش همراه باشید تا مراحل انجام این کار را به شما عزیزان توضیح دهیم.

  • در مرحله اول باید به نزدیک ترین دفتر پلیس +۱۰ به محل سکونت خود مراجعه نمایید و اقدام به تکمیل فرم خو اظهاری کنید.
  • بعد از ارسال مدارک و فرم های تکمیل شده برای سازمان نظام وظیفه بعد از چند روز آدرس یکی از پزشک های معاین معتمد را برای فرد ارسال خواهد کرد و او را فراخوانی می کند.
  • بعد از انجام فراخوانی فرد باید نزد پزشک معتمد معاینه شود تا میزان بیماری او بررسی گردد.
  • بعد از انجام معاینه توسط پزشک اولیه فرد باید مجدد به پلیس به +۱۰ مراجعه نماید و درخواست ثبت معافیت خود را بدهد.
  • بعد از آن در گام دوم معاینه ها فرد باید اقدام به مراجعه به یک بیمارستان زیر نظر نظام وظیفه نماید.
  • بعد از بررسی شرایط متقاضی معافیت پزشکی مینیسک زانو در بیمارستان فرد در بازه زمانی حداکثر ۳۰ روزه به کمیسیون سازمان نظام وظیفه فراخوانده می شود و در طی جلسه ای تکلیف معافیت او مشخص می گردد.

 

 

معافیت سربازی پارگی مینیسک پا

 

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت سربازی مینیسک پا

برای اینکه بتوانید معافیت پزشکی مد نظر خود را دریافت کنید باید دو دسته از مدارک را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهید که دسته اول این مدارک مدارکی برای اثبات بیماری و میزان آن است و دسته دوم هم مدارک شناسایی و سوابق فرد می باشد که آن را مدارک شخصی می نامند.

مدارک تشکیل پرونده برای دریافت معافیت سربازی مینیسک پا به شرح زیر است:

  • دو قطعه عکس ۳* ۴
  • اصل کارت ملی به همراه کپی آن
  • اصل شناسنامه به همراه کپی تمامی صفحات
  • اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • تکمیل برگه و مدارک واکسیناسیون
  • تکمیل وضعیت مشمولیت
  • ارائه مدارک معاینه های اولیه

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از معافیت پوکی استخوان می توانید با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

در صورت قابل درمان بودن مینیسک معافیت سربازی به چه شکل خواهد بود؟

بیماری هایی که منجر به معافیت از سربازی می شوند معمولا در ۴ شرایط به مشمولین واجد شرایط ارائه می گردند، یکی از این شرایط مختص بیمارانی است که بیماری های آن ها قابل درمان است؛ در اغلب مواقع افردی که مبتلا به بیماری های به خصوصی هستند از معافیت موقت بهره مند می شوند.

اما در مورد بیماری مینیسک زانو قوانین کمی متفاوت می باشد، در صورتی که بعد از انجام جراحی فعالیت های خدمت مقدس سربازی موجب برگشت عارضه زانو گردد معافیت دائم به فرد اعطا می شود، چرا که فعالیت های سربازی تاثیر مستقیمی روی سلامت پا و زانو دارد.

 

راه های تشخیص پارگی مینیسک زانو چیست؟

آسیب دیدن مینیسک زانو از جمله عوارض پا می باشد که معمولا افراد دیر به آن پی می برند و آن را معمولا با یک درد ساده پا اشتباه می گیرند، از همین جهت دانستن نشانه های پارگی مینیسک می تواند تاثیر زیادی تشخیص زود هنگام این بیماری داشته باشد.

  • احساس کردن درد موضعی در پشت کاسه زانو
  • درد بسیار شدید در زمان پرش یا ایجاد فشار روی پا
  • آب انداختن زانو
  • شنیدن صدای تق تق در زمان باز و بسته کردن پا
  • قفل شدن زانو و باز نشدن آن
  • خالی کردن زانو در حین راه رفتن و حرکت کردن (در زمان راه رفتن به طور نگاهی زانو وزن شما را تحمل نمی کند و پا خم خواهد شد)
  • از بین رفتن عضلات چهارسر ران

 

معافیت سربازی مینیسک زانو

 

نحوه اعتراض به رای نظام وظیفه برای معافیت مینیسک زانو

در صورتی که فرد برای دریافت معافیت پارگی مینیسک زانو تمامی شرایط را دارا باشد اما سازمان نظام وظیفه معافیت به خصوصی به او ارائه ندهد فرد برای بررسی مجدد پرونده می تواند به مراجع مختلفی اعتراض خود را ثبت کند تا پرونده معافیت از نو بررسی گردد.

  • افراد برای ثبت اعتراض خود می توانند به چهار مرجع اعم از کمیسیون شهرستان، کمیسیون استان، کمیسیون اصلی سازمان و شورای عالی نظام وظیفه مراجعه نمایند.
  • مراحل ثبت اعتراض به صورت از پایین به بالا می باشد و ابتدا باید به کمیسیون شهرستان اعتراض خود را ابلاغ نمایید.
  • بررسی مجدد پرونده معافیت پزشکی حداقل ۲ ماه زمانبر خواهد بود و بعد از ۲ ماه فرایند تجدید نظر آغاز خواهد شد.
  • به شما توصیه می کنیم برای انجام این کهر به صورت مثمر ثمر قبل از اقدام به اعتراض اقدام به مشاوره معافیت سربازی در ایران تحصیل نمایید.

 

آیا امکان ابطال معافیت مینیسک پا وجود دارد؟

هر کدام از معافیت هایی که سازمان نظام وظیفه به واجدین شرایط خود اعطا می کند برخی از محدودیت ها را برای فرد پدید می آورد، معافیت مینیسک پا هم از این قائده مستثنی نیست و فرد مبتلا به این بیماری که به کمک آن معافیت می گیرد برای استخدام در برخی اداره جات، استخدام در نهاد های انتظامی و دریافت گواهینامه های رانندگی با مشکل مواجه خواهد شد، از همین جهت نحوه ابطال معافیت مینیسک پا پرسش بسیاری از افراد می باشد.

ابطال تمامی معافیت های پزشکی تنها به شرطی امکان پذیر است که بیماری فرد به طور کامل از بین رفته باشد و امکان بازگشت هم نداشته باشد، اما توجه داشته باشید که در صورت ابطال معافیت خود باید به سربازی اعزام گردید.

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

دریافت و اخذ معافیت سربازی مینیسک زانو به موارد متعددی مربوط می گردد، مواردی اعم از میزان تحصیلات، نوع و شدت بیماری و بسیاری از موارد دیگر در نظر سازمان نظام وظیفه تاثیر گذار می باشند.

  • در صورتی که فرد دچار پارگی کامل مینیسک پا باشد از معافیت کامل بهره مند خواهد بود و در صورتی که صرفا دچار کشیدگی مینیسک شده باشد میزان معافیت او به نظر پزشک معتمد نظام وظیفه مربوط می باشد.
  • در صورتی که فرد مینیسک پا داشته باشد اما آن را عمل کرده باشد در صورتی که فعالیت های سربازی منجر به بروز مجدد عارضه در پای او گردد به او معافیت دائمی اعطا خواهد شد.
3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا در صورت کشیدگی مینیسک زانو هم معافیتی به فرد اعطا می شود؟

بله، در صورتی کشیدگی مینیسک معافیت از رزم به فرد اعطا می شود، علاوه بر این اعطای معافیت بیش از این به نظر پزشک معتمد بستگی دارد.

آیا امکان ابطال معافیت سربازی مینیسک زانو وجود دارد؟

در صورت درمان قطعی و کامل این امکان وجود دارد اما پس از آن فرد باید به سربازی اعزام گردد.

در صورتی که فرد دچار پارگی مینیسگ بوده باشد و آن را عمل کرده باشد آیا معافیت به او تعلق میگیرد؟

بله، البته در صورتی که پزشک معتمد نظام وظیفه تشخیص دهد که خدمت سربازی می تواند برای شخص آسیب زا باشد.

نظرات

25 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی مینیسک زانو ۱۴۰۳ + شرایط پارگی مینیسک»

  1. Avatar photo محمدنعمتی گفت:

    سلام کشیدگی …اکسل زانوی راستم پارگی همراه با جابه جایی شاخ خلفی و مینسیک خارجی.گانگلیون ب ابعاد۲۳*۸mm..آسیب و تقصان غضروف پلاوی داخلی ..قفل شدن زانو به علت پارگی مینیسک خارجی ..رو دارم به من تعلق میگیره

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز مورد سوالی شما نیاز به بررسی بیشتر و دقیق تر دارد. لطفا با شماره ی مجموعه در تماس باشید.

  2. Avatar photo هاشم گفت:

    سلام مینیسک و رباط پای چپم پاره شده مدارک و عکس ام ار ای موجود دارم ایا معافیت دائم ممکنه ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکن است

  3. Avatar photo رضا یحیی زاده گفت:

    من دو تا زانوم اسیب دیده هست شدید رباط و مینیسک مشکل داره که راه رفتن،وایستادن و حتی نشستن بیش از یک ساعت باعث میشه پام ورم کنه،یکی از مهره های کمرم هم درد میگیره ولی مدرک تحصیلی من کارشناسی هستش امکان معافیت وجود داره؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      دوست عزیز سوال شما نیاز به بررسی بیشتر دار و تصمیم گیرنده ی اصلی در مورد معافیت دائم شما کمیسیون پزشکی نظام وظیفه میباشد. لطفا با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  4. Avatar photo مازیار اسماعیلی گفت:

    با سلام خدمت شما
    من چندوقتی هست احتمالا مینیسک زانوی سمت چپم دچار مشکل یا پارگی شده به حدی که بعضی اوقات زانوم قفل میکنه و صاف نمیشه و گاهی از اوقات خیلی درد میگیره.
    ایا معافیت دائم شامل حال من میشه جناب ؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بر اساس بند ۲۶ از قوانین معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه در بخش بیماری های اسکلت و استخوان به این صورت می باشد که افرادی که پارگی مینیسک آن ها در هر دو زانو مشهود باشد و عملکرد آن ها را هنگام فعالیت مختل کند می توانند ازمعافیت پارگی مینیسک زانواستفاده کرده و کارت معافیت خود را دریافت کنند

  5. Avatar photo Shayan گفت:

    سلام و وقت بخیر و عرض تشکر بابت مطالب سایت و پاسخگو بودن شما بنده
    تاندون پاتلای زانوی راستم قطع شده مینیسک و رات صلیبی پای راستم هم پاره شده و مفصل زانوم ترکیده
    ایا امکان معافیت دائم سربازی هست ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      یلام نباز به بررسی دقیق دارد

  6. Avatar photo حسین گفت:

    سلام و خسته نباشید من زانوم یکسال پیش دچاره پارگی رباط صلیبی شد عمل کردم الان هم مینیسک داخلی و خارجی پام پاره شده و کشکک زانوم جابجا شده و دچار کیست بیکر زانو هم شدم شرایط معافیت دارم ؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام اگر مدرک تحصیلی تون کمتر از کارشناسی باشه شانس معاف شدن را دارید

  7. Avatar photo حسین گفت:

    سلام و خسته نباشید من زانوم یکسال پیش دچاره پارگی شد عمل کردم الان هم مینیسک داخلی و خارجی پام پاره شده و کشکک زانوم جابجا شد و دچار کیست بیکر زانو هم شدم شرایط معافیت دارم ؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام اگر پارگی رباط را در هردو قسمت داشته باشید میتونید شانس معاف شدن را داشته باشید

  8. Avatar photo اکبر گفت:

    با درود بنده یک ماه هست که جراحی رباط صلیبی قدامی انجام دادم و بخاطر شدت جراحت و پارگی کامل هر دو مینیسک زانوی راست بنده و ساییدگی مفصل دکتر هر دو مینسک رو خارج کرده خواستم ببینم شرایط معافیت داعم رو دارم؟

  9. Avatar photo علی گفت:

    سلام من پارگی میسینک پای راست دارم و عمل کردم و توی دوتا پاهام به خاطر انحراف پلاتین دارم آیا معاف میشم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      شانس معافیت بالاست

  10. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام من زانوی چپم پارگی مینیسک داره و زانوی راست التهاب مینیسک الان پنج ساله هر نوع درمانی رو امتحان کردم ولی جواب نداده پای چپم که پارگی مینیسک داره از۹۰درجه بیشتر خم نمیشه و بیشتر اوقات قفل میکنه
    ایا من معاف میشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورتی که مشکل شما جزو لیست معافیت دائم نظام وظیفه و مورد تایید پزشکان باشد امکان صدور معافیت وجود دارد.

  11. Avatar photo هادی گزدرازی گفت:

    با سلام
    من مینیکس و روباط صلیبی هر دو زانوم پاره شده است
    عمل هم انجام داده ام که الان مینیکس دوتا زانوم چون قابل ترمیم نبوده ان ها را در اورده اند
    آیا میتوانم برای معاف دائم اقدام کنم؟
    با تشکر

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر .
      بله شما شرایط معافیت دائم را دارید دوست عزیز.

  12. Avatar photo یزدان گفت:

    باسلام خدمت شما ، من مشکل زانو دارم و موقع نشستن روی زمین و کشیدن پا هایم ، آنها خم نمیشوند و به همین دلیل موقع راه رفتن بر روی پنجه ی پا راه میروم و کمرم قوز پیدا میکند اسم این بیماری genu antecurvatum است و مدرکمم لیسانس ، بنظر شما چطور معافیتی دارم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز،بیماری شما اول باید توسط پزشک بیمارستان تشخیص داده بشه و در مرحله دوم توسط پزشکان نظام وظیفه تایید بشه و در شورای پزشکی بعد از تایید نهایی شما میتونید برای معافیت اقدام کنید.

    2. Avatar photo امیرحسین گفت:

      سلام من رباط صلیبی acl هردو زانو پاره شده علاوه بر اون پارگی مینیسک هم دارم….بنظر شما چطور معافیتی دارم؟

      1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

        سلام دوست عزیز
        مینیسکتون اگر دو طرفه باشد معاف میشوید
        با مشاورین ما تماس بگیرید سوالتان نیاز به بررسی تخصصی دارد.
        9099075307 داخلی 108 خانم طهماسبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)