ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۹ فروردین ۱۴۰۲
مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در گذشته دریافت کتاب های درسی دانش آموزان از طریق مراجعه به مدرسه یا کتابفروشی ها انجام می شد اما در چند سال اخیر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای نظارت بهتر و بیشتر بر عملکرد توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی، سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را راه‌اندازی کرده است تا دانش آموزان و اولیای آن ها در زمان مقرر اعلام شده به راحتی بتوانند وارد سایت مربوطه شوند و ثبت نام کتب درسی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راهنمای تصویری سفارش و خرید کتاب های درسی از طریق اینترنت را به صورت کامل و مرحله به مرحله توضیح دهیم و مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی را به همراه جدول زمانبندی ثبت نام و تمدید مهلت آن به طور کامل بیان نماییم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی 

ظرفیت تعیین شده برای ارائه کتاب متناسب با هر یک از مدارس متفاوت می باشد. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش با توجه به این ظرفیت برای هر یک از واحدهای آموزشی تعداد کتاب ها را تعیین می نماید. بنابراین سفارش کتاب زمانی میسر می باشد که شما در مدرسه مورد نظر ثبت نام کرده باشید و پس از آن بر اساس پایه تحصیلی خود می توانید جهت انجام سفارش و یا خرید کتاب اقدام نمایید. در صورتی که مایل به خرید اینترنتی کتاب به صورت فردی و یا گروهی می باشید نیز، تنها وارد نمودن برخی از اطلاعات هویتی و دانش آموزی کافی خواهد بود.

برای ثبت نام کتب درسی در تمامی مقاطع، دانش آموزان می بایست در زمان ثبت سفارش پس از ورود به سامانه irtextbook.ir و یا irtextbook.com کد ملی و سریال شناسنامه خود را وارد کرده تا بتوانند فرایند ثبت نام خود را کامل نمایند. نکته قابل توجه اینکه مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی اتباع متفاوت می باشد و دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع خود را که در سامانه سناد دانش آموزی نیز وجود دارد وارد نموده و همچنین به جای شماره سریال شناسنامه ۱۱۱۱۱۱ را وارد کنند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید کتاب درسی دبیرستان  کلیک کنید.

 

زمان ثبت نام اینترنتی کتب درسی

 

زمان ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 

با توجه به مقطع تحصیلی هر دانش آموز تاریخ شروع و پایان زمان ثبت نام کتب درسی متفاوت است. در جدول زیر زمان ثبت نام کتب درسی برای هر پایه تحصیلی قرار داده شده است.

 

جدول زمان بندی ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳
نحوه سفارش پایه تحصیلی شروع پایان
ثبت نام گروهی و انفرادی آمادگی تکمیلی (پیش دبستان استثنائی) 28/01/۱۴۰۳ 21/03/۱۴۰۳
پایه دوم تا ششم ابتدایی (عادی و استثنایی)
پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه
پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی
پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش)
پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی
آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی) 05/04/۱۴۰۳ 11/06/۱۴۰۳
پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)
پایه هفتم دوره اول متوسطه 05/04/۱۴۰۳ 11/06/۱۴۰۳
پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی
پایه دهم دوره دوم متوسطه
پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی
اصلاح سفارش تمامی دوره های تحصیلی 12/04/۱۴۰۳ 31/06/۱۴۰۳
توزیع استان به منطقه تمامی دوره های تحصیلی 01/03/۱۴۰۳ 31/06/۱۴۰۳
توزیع منطقه به مدرسه تمامی دوره های تحصیلی 10/06/۱۴۰۳ 31/06/۱۴۰۳
توزیع مدرسه به دانش آموز تمامی دوره های تحصیلی 12/06/۱۴۰۳ 01/07/۱۴۰۳

 

تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

در هر سال سازمان آموزش و پرورش زمانی را تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی اعلام می کند و دانش آموزان در این تاریخ می توانند به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی وارد شده و ثبت نام خود را انجام دهند. لازم به ذکر است زمان تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ هنوز از سوی سازمان آموزش و پرورش اعلام نشده است و به اعلام سازمان آموزش و پرورش در مقاله به روز رسانی می شود.

 

اطلاعیه 

به طور معمول پس از اتمام مهلت ثبت نام کتاب های درسی، سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی فرصتی را به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی در اختیار دانش آموزانی که از ثبت سفارش کتاب درسی در زمان مقرر جا مانده اند قرار می دهد تا آن ها بتوانند در این زمان با وارد کردن اطلاعات لازم کتاب های خود را سفارش دهند.

 

هزینه ثبت نام اینترنتی کتب درسی

 

هزینه ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام کتاب های درسی برای هر پایه متفاوت می باشد و با توجه به تعداد جلدهای کتب درسی در هر سال تعیین می شود. دانش آموزان برای ثبت نهایی سفارش کتاب های خود باید پس از ثبت اطلاعات لازم در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به صورت اینترنتی و از طریق درگاه های عضو شتاب در این سایت هزینه ثبت نام کتاب ها را پرداخت کنند.   

لازم به ذکر است هزینه کتب درسی تمامی مقاطع پشت جلد هر کتاب درج می شود و با جمع کردن این قیمت ها میزان کل هزینه کتب هر پایه و مقطع به طور جداگانه قابل محاسبه می باشد. در جدول های زیر قیمت خرید کتب درسی در هر یک از مقاطع ذکر شده است.

 

قیمت کتاب های درسی دوره ابتدایی

 

قیمت خرید کتاب های درسی دوره ابتدایی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
دوره تحصیلی پایه های تحصیلی قیمت خرید
ابتدایی پایه اول 36,000 تومان
پایه دوم 39,500 تومان
پایه سوم 44,500 تومان
پایه چهارم 44,500 تومان
پایه پنجم 44,500 تومان
پایه ششم 53,000 تومان

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام کتب درس ابتدایی  کلیک کنید.

 

قیمت کتاب های درسی دوره متوسطه اول

 

قیمت خرید کتاب های درسی دوره اول متوسطه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
دوره های تحصیلی پایه های تحصیلی قیمت خرید
متوسطه اول پایه هفتم 89,500 تومان (دختران)
87,500 تومان (پسران)
پایه هشتم 75,000 تومان(دختران)
76,500 تومان(پسران)
پایه نهم 79,500 تومان

 

قیمت خرید کتاب های درسی دوره متوسطه دوم

 

قیمت خرید کتاب های درسی متوسطه دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
دوره های تحصیلی پایه های تحصیلی قیمت خرید
متوسطه دوم پایه دهم انسانی 94,500 تومان
پایه دهم تجربی 100,00 تومان
پایه دهم ریاضی 101,000 تومان
پایه دهم معارف 105,500 تومان
پایه یازدهم انسانی 93,000 تومان
پایه یازدهم تجربی 102,000 تومان
پایه یازدهم ریاضی 107,500 تومان
پایه یازدهم معارف 118,100 تومان
پایه دوازدهم انسانی 85,000 تومان
پایه دوازدهم تجربی 78,000 تومان
پایه دوازدهم ریاضی 83,000 تومان
پایه دوازدهم معارف 105,900 تومان

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی کلیک کنید.

 

 

راهنمای تصویری سفارش و خرید کتب درسی به صورت اینترنتی

برای خرید و سفارش اینترنتی ابتدا باید وارد مرورگر خود شوید و در قسمت تعیین شده برای جست و جو و یا فیلد مربوط به نوار آدرس عبارت irtextbook.com را وارد نمایید و سپس دکمه اینتر را فشار دهید.

راهنمای خرید کتب درسی به صورت اینترنتی

پس از آن، شما وارد صفحه ای مانند تصویر زیر خواهید شد که در این قسمت لازم است بر روی کادر قرمز رنگ کلیک نمایید. (تذکر : ممکن است رتبه سایت در زمان مراجعه شما جابه جا شده باشد و لینک سایت اصلی در صفحه دوم یا سوم باشد. بنابراین حتما به آدرس سایت توجه نمایید نه قرارگیری در رتبه مورد نظر).

 

سامانه فروش کتب درسی

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، گزینه های مختلفی برای ورود به سایت کتب مدارس در نظر گرفته شده است که بر اساس نیاز خود می توانید اقدام نمایید. در صورتی که برای خرید فردی مراجعه می کنید، برای ارائه مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی بر روی لینک ورود دانش آموزان کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی

برای ثبت سفارش به صورت الکترونیک ، لیست مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی شامل کد ملی و همچنین شماره سریال می باشد که پس از ورود به سامانه لازم است بر روی ورود دانش آموز کلیک کنید.

 

نحوه ورود به سامانه خرید کتاب درسی

در تصویر زیر مشاهده می نمایید که برای ارائه مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی در سمت راست سایت، می بایست اطلاعات خود را وارد نمایید و پس از آن بر روی لینک ورود کلیک کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید، نحوه صحیح وارد نمودن شماره سریال ارائه شده است.

 

وارد کردن اطلاعات در سامانه ثبت نام کتب درسی

 

پس از وارد نمودن مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی وارد صفحه ای همانند تصویر زیر خواهید شد. در این صفحه بر روی لینک ” فروش و توزیع مواد آموزشی ” کلیک کنید.

 

فروش و توزیع مواد آموزشی

 

پس از انجام مراحل بالا، شما باید سایر مراحل را همانند وارد نمودن لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به صورت زیر داشته باشید. حال اطلاعات پستی خود را وارد نمایید.

 

تکمیل اطلاعات پستی مدرسه

 

در صورتی که می خواهید کتاب خود را به صورت تک خریداری نمایید در قسمت سمت راست تصویر لازم است اطلاعات خود را وارد نمایید. به همین منظور در منوی سمت راست بر روی گزینه “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” کلیک کنید. سپس اطلاعاتی همچون پایه، رشته و تعداد ردیف در صفحه را مشخص نمایید.

 

خرید تکی کتاب درسی

برای ثبت و سفارش گروهی نیز اطلاعات و فیلدهای زیر را وارد نمایید.

 

ثبت و سفارش گروهی کتاب های درسی

 

به هنگام وارد نمودن اطلاعات و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی تمام دقت لازم را داشته باشید زیرا در صورت بروز خطا، ممکن است دچار اشتباه شوید. پس از وارد نمودن اطلاعات بر روی ثبت و ادامه کلیک نمایید.

 

مشاهده جزئیات سفارش کتب درسی

 

مبلغ مورد نظر برای هر پایه تعیین شده که مطابق با آن و پس از انجام و وارد نمودن اطلاعات مبلغ مورد نظر تعیین می شود که باید بر روی آن کلیک نمایید. تصویر زیر مربوط به هزینه کتب درسی سال گذشته می باشد.

 

هزینه کتب درسی

 

در صورتی که خرید خود را به درستی انجام داده اید، بر روی گزینه پرداخت کلیک کنید و در غیر این صورت بر روی گزینه لغو سفارش کلیک کنید تا به صفحه پرداخت باز گردید. در صورتی که بر روی دکمه پرداخت کلیک نمایید و سفارش خود را تکمیل کنید، می توانید از طریق سامانه پیگیری پستی و شماره مرسوله برای پیگیری مرسوله خود اقدام نمایید.

 

نحوه دریافت کتب درسی بعد از ثبت نام در سامانه

پس از آن که فرایند ثبت نام و سفارش اینترنتی کتاب های درسی با موفقیت انجام گرفت دانش آموز می تواند به محل تحصیل خود به صورت حضوری مراجعه کرده و در زمان اعلام شده از سوی مدرسه با ارائه رسید سفارش اینترنتی، کتاب های درسی خود را از دریافت نماید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سفارش کتاب درسی کلاس اول دبستان کلیک کنید.

 

امکان خرید کتب درسی به صورت آزاد 

امکان خرید کتاب های درسی به صورت آزاد نیز وجود دارد زیرا ممکن است برخی از دانش آموزان یا معلمین آن ها به کتاب درسی احتیاج داشته باشند  بنابراین با مراجعه به کتابفروشی ها یا خرید از نمایندگی های کتاب می توان کتاب را به صورت آزاد خریداری نمود. البته امکان خرید به صورت آزاد از طریق سامانه azad.irtextbook.ir نیز وجود دارد اما نکته قابل توجه اینکه خرید کتاب های درسی تک جلدی آزاد تنها در زمان های معین امکان پذیر می باشد.

 

لیست مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی

 

نکات مهم در خصوص ثبت سفارش کتب درسی 

برای ثبت سفارش کتاب های درسی به صورت اینترنتی حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • پس از اتمام فرآیند ثبت نام کتاب درسی و پرداخت هزینه امکان لغو ثبت نام و برگشت هزینه پرداختی وجود ندارد.
  • ثبت نام کتاب های درسی فقط برای دانش آموزانی که ثبت نام مدرسه خود را قطعی کرده اند، امکان پذیر می باشد زیرا ظرفیت ثبت نام این کتب محدود است و در صورتی که اسم دانش آموز در سامانه آموزش و پرورش ثبت نشده باشد امکان ثبت نام او وجود نخواهد داشت.
  •  پیشنهاد می‌شود پس از سفارش کتاب های درسی حتماً رسید ثبت نام را پرینت گرفته تا با ارائه آن به مدرسه بتوانید کتاب های خود را تحویل بگیرید.
  • دانش آموزان دوره متوسطه اول در مدارس تیزهوشان نیز می توانند از طریق سامانه ثبت سفارش اینترنتب کتاب های درسی با توجه به مقطعی که در آن تحصیل می کنند کتب درسی خود را سفارش داده و از طریق مدرسه آن ها را دریافت نمایند.
  • سفارش کتاب های درسی به صورت فردی یا گروهی از طریق سامانه ذکر شده قابل انجام است اما سفارش گروهی کتاب های درسی از طریق مدرسه محل تحصیل هر دانش آموز انجام می گیرد.
  • برای ورود به سامانه ثبت کتاب های درسی استفاده از همه مرورگر ها مجاز می باشد اما استفاده از مرورگر فایرفاکس برای این کار بهتر است.

 

اخبار پیرامون مدارک لازم برای دریافت کتب درسی

مدارک لازم برای دریافت کتب درسی دانش آموزان به صورت الکترونیکی

برای دریافت کتب درسی به صورت الکترونیکی می توان به پایگاه کتاب های درسی به نشانی chap.sch.ir مراجعه نمود و فایل pdf هر یک از کتاب های درسی در هر دوره تحصیلی را برای سال تحصیلی موردنظر انتخاب و دریافت کرد. لازم به ذکر است دانش آموزان یا معلمان آن ها برای دریافت کتاب های درسی به صورت الکترونیکی از طریق این سامانه نیاز به ارائه هیچ مدرکی نخواهند داشت.

 

خلاصه مطلب

آنچه که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم نحوه سفارش و خرید کتاب درسی به صورت اینترنتی و مرحله به مرحله بود. علاوه بر این مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی را نیز بیان کردیم و جدول زمانبندی ثبت سفارش کتاب ها و تمدید مهلت ثبت نام کتاب های درسی ویژه افراد جامانده را به همراه هزینه هر کتاب در هر یک از مقاطع تحصیلی شرح دادیم. همچنین نکات مهم برای سفارش کتاب های درسی و نحوه دریافت آن ها پس از ثبت نام در سامانه های irtextbook.ir و irtextbook.com را نیز توضیح دادیم که امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید باشد اما در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

برای دریافت فایل PDF مقاله کلیک کنید.

 

4.4/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آبا برای ارسال مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ لازم است به صورت حضوری مدارک را ارسال نماییم یا به صورت اینترنتی؟

در سامانه مربوط به ثبت سفارش فیلد تعیین شده برای ارائه اطلاعات در نظر گرفته شده است که پس از وارد نمودن اطلاعات می توانید وارد سامانه شوید.

آیا لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در هر پایه متفاوت می باشد؟

خیر. نحوه ورود به هر یک از پایه های تحصیلی با توجه به اطلاعات مورد نیاز در سامانه تعیین می گردد.

آیا تنها در زمان تعیین شده امکان وارد نمودن مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله. سامانه توزیع و فروش کتب درسی تنها در زمان تعیین شده باز می باشد و پس از آن امکان ورود به سامانه وجود نخواهد داشت.

 

 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «مدارک لازم برای ثبت نام کتب درسی ۱۴۰۳-۱۴۰۴»

  1. Avatar photo نازنین زینب گفت:

    سلام روزتون بخیر؛ مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی رو باید تو چه سامانه ای ثبت کرد؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام وقتتون بخیر؛ به صورت کلی مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی به مانند الباقی فرایند ثبت نام در سامانه IRTEXTBOOK.IR صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)