ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

قبولی در آزمون ept

قبولی-در-آزمون-ept
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید روش کسب نمره قبولی در آزمون ept چند است؟ به نظر شما چگونه در آزمون ای پی تی موفق شویم؟ با توجه به آنکه برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری است، موفقیت در آزمون ept یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلبان این مقطع تحصیلی می باشد. به همین دلیل قصد داریم با روش های کسب نمره بالا در این آزمون اطلاعات بیشتری کسب کنیم. مشاوران ایران تحصیل نیز با ارائه مشاوره خصوصی و ویژه در مورد اینکه چگونه در آزمون ept قبول شویم آماده ارائه هرگونه راهنمایی به شما عزیزان می باشند.

 

 

جهت آگاهی از روش های موفقیت و قبولی در آزمون ept از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

نمره قبولی در آزمون ept برای داوطلبان آزاد و ایثارگر

 

موفقیت در آزمون ept

 

 

دانشگاه آزاد همانند سایر دانشگاه های کشور، یکی از شروط اصلی جذب و پذیرش دانشجویان مقطع دکتری خود را داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی قرار داده است. این در حالی است که ممکن است اخذ نمره بالا در آزمون هایی چون آیلتس و تافل برای برخی از متقاضیان کار چندان راحتی نباشد. به همین دلیل دانشگاه آزاد این امکان را فراهم کرده است تا در صورت قبولی در آزمون ept ، رساله های دکتری اخذ و ثبت گردند.

موفقیت در آزمون ept این است که دانشجویان بتوانند نمره حد نصاب را از 100 نمره بدست آورند. بر این اساس، حداقل نمره قابل قبولی برای دفاع نهایی از رساله دکتری در آزمون ای پی تی، 50 و حداقل نمره قبول مشروط برای شرکت در آزمون جامع دکتری 40 می باشد.

طبق آخرین شیوه نامه صادر شده از سوی این دانشگاه، متقاضیانی که بتوانند 80 درصد از نمره قبولی را کسب نمایند، بایستی تا پیش از دفاع از رساله خود، نمره قبولی را به واحد دانشگاهی خود ارائه دهند.

همچنین، مقرر شده است که دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز در صورت کسب 70 درصد نمره آخرین فرد آزمون ورودی، به عنوان قبولی در آزمون ept محسوب شود. این بخشنامه جدید اعلام می کند که به دلیل درخواست های مکرر دانشجویان، اخذ 35 درصد نمره آزمون هم مورد پذیرش خواهد بود.

 

 

به منظور اطلاع از جدول زمان بندی ثبت نام آزمون ept لینک قرمز را لمس نمایید

 

 

اطلاعات ضروری برای قبولی در آزمون ept

حال که در مورد حداقل نمره قبولی در آزمون ept اطلاعات لازم را کسب کردیم، این سوال مهم که چگونه در آزمون ept قبول شویم ، مطرح می شود. قبل از هر چیز باید بگوییم که سوالات این آزمون، در قالب چهار شکل واژگان، گرامر، درک مطلب، و کلوز تست طرح میگردد.

خوب است که ابتدا جزئیات و تعداد سوالات هر کدام از این بخش ها را بشناسیم و سپس در مورد رمز موفقیت در آزمون ept  راهکارهای موثر را ارائه دهیم.

 

 

جهت دانلود جزوه تضمینی آزمون زبان ept کلیک کنید.

 

 

واژگان (Vocabulary )

25 تست از آزمون ای پی تی به واژگان اختصاص دارد. سوالات به صورت چهارگزینه ایی می باشند. به طور معمولی از جمله مهمترین منابع پاسخگویی به سوالات این بخش، کتاب های 1100 Words You Need to Know و 504 لغت ضروری انگلیسی می باشد. البته ممکن است از تعدادی از واژگان نیز از منابع دیگر طرح گردیده باشد، به همین دلیل توصیه می شود که حتما دامنه لغات خود را بالا ببرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون EPT وارد شوید.

 

 

گرامر (Grammar)

داوطلب در این بخش باید به سوالات گرامری زبان انگلیسی پاسخ دهد قبولی در آزمون ept به پاسخگویی به سوالات 56 تا 65 یعنی 10 تست بستگی دارد. البته ممکن است فردی قادر نباشد تا جواب صحیح همه سوالات را پیدا کند، اما اگر توان خود را در این قسمنت بالا ببرید، می توانید نمره خود را به راحتی بالا ببرید

 

 

جهت اطلاع از منابع آزمون تافل سازمان سنجش وارد لینک مربوطه شوید

 

 

درک مطلب

اگر می خواهید بدانید که چگونه در آزمون ای پی تی موفق شویم؟ توصیه می کنیم که مهارت پاسخگویی به سوالات درک مطلب را بالا ببرید. هر چند که خواندن متن و جواب دادن به تست های آن شاید کمی زمانبر باشد، اما اگر دامنه لغت و سطح گرامر خوبی داشته باشید، می توانید با سرعت بیشتری 20 تست را پاسخ دهید.

به طور معمول هر کدام از متن ها، 5 سوال دارد و داوطلب باید دارای مهارت Reading خوبی باشد تا سرعت عمل بهتری برای ذخیره زمان داشته باشد. کلوز تست ها نیز جزء درک مطلب محسوب می شوند و 15 سوال را در بر می گیرد که به صورت جای خالی هستند.

 

 

اگر می خواهید جزوه تضمینی آزمون زبان ept را داشته باشید، به لینک مربوطه مراجعه فرمایید

 

 

 چند تکنیک برای موفقیت در آزمون ept

 

 

چگونه در آزمون ای پی تی موفق شویم؟

 

 

حال نوبت می رسد به اینکه چگونه در آزمون ept قبول شویم. اگر بخواهیم طبق روال مرسوم همه آزمون ها نگاه کنیم، غالبا توصیه می شود که به موسسات و آموزشگاه های زبان مراجعه و در آزمون های آزمایشی آنان شرکت شود. مسلما این موارد بسیار موثر خواهد بود، اما اگر داوطلب بتواند به فاکتورهایی همچون منابع، نمونه سوالات، تکنیک های مطالعه، پاسخدهی و … توجه کنند، می توانند نمره خوبی در این آزمون به دست بیاورند.

 

 

منابع درست را بشناسید و تهیه کنید

یکی از کلیدی ترین پاسخ ها به این سوال که چگونه در آزمون ای پی تی موفق شویم؟ به شناخت منابع بر می گردد. متاسفانه بعضی از داوطلبان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد منابع درست، نه تنها وقت خود را بیهوده تلف می کنند، بلکه از پاسخ دادن به سوالات باز می مانند.

 

برای استفاده از مشاوره قبلی آزمون تافل کلیک کنید

 

 

نمونه سوالات آزمون های گذشته را مرور نمایید

همانطور که گفتیم شرط قبولی در آزمون ept ، پاسخ دادن به تست های گرامر، لغت و درک مطلب می باشد. بهترین منابع لغات را خدمتتان عرض کردیم، اما در مورد منابع گرامر می توان به گرامر این یوز اینترمدایت (grammar in use intermediate) و گرامر تافل کاغذی (TOEFL PBTgrammar) گرامر تافل کاغذی (TOEFL PBTgrammar) اشاره کرد.

از آنجا سوالات گرامر پراکندگی چندانی ندارند، با مطالعه این منابع می توان به سوالات جواب داد. برای درک مطلب نیز کتاب هایی همچون لانگمن قرمز مفید است.

 

 

اگر می خواهید منابع آزمون ept را بشناسید، وارد لینک شوید

 

 

نمونه سوالات عامل کلیدی موفقیت در آزمون ept

یکی از نکات اساسی که همواره در هر آزمونی مانند یک میانبر عمل می کند، مرور و آشنایی با نحوه طراحی سوالات و به طور کلی فضای امتحان می باشد. بنابراین، پر واضح است که تهیه نمونه سوالات خودبخود به ما می آموزد چگونه در آزمون ept قبول شویم .

از سوی دیگر، به دلیل آنکه در ساختار این آزمون، علیرغم آزمون های تافل و آیلتس سوالات تشریحی وجود ندارد، رعایت زمان بندی بسیار اهمیت دارد. سایت و تیم ایران تحصیل می تواند شما را در دستیابی به نمونه سوالات اصلی آزمون های گذشته یاری دهد. چرا که در واقع سوالات تالیفی اعتبار و کارایی چندانی ندارند.

 

 

تفاوت آزمون  EPT و MSRT

در کشور ما دو آزمون معتبر داخلی زبان انگلیسی وجود دارد که تحت عنوان EPT و MSRT شناخته می شوند. در مورد دلیل و اهمیت قبولی در آزمون ept صحبت کردیم. اما MSRT نیز تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا می شود، در اکثر سازمان های دولتی و خصوصی معتبر، اما برای کشورهای خارجی فاقد اعتبار می باشد. البته مدرک هر دو آزمون از سوی دانشگاه آزاد پذیرفته می شود.

 

اما این دو آزمون دارای تفوت هایی هستند و شاید روش موفقیت و اینکه چگونه در آزمون ept قبول شویم با آزمون MSRT متفاوت باشد. به طور خلاصه چند مورد از این تفاوت ها را بیان می کنیم:

 

  • تعداد سوالات هر دو آزمون یکسان، اما زمان MSRT دقیقه است و برای EPT می باشد.
  • آزمون MSRT از 33 سوال شنیداری، 30 سوال گرامر و 40 سوال درک مطلب می بشد
  • هزینه شرکت در دو آزمون با یکدیگر متفاوت می باشد
  • اعتبار مدرک MSRT به طور کلی بالاتر از EPT است.

 

 

چند نکته مهم در مورد آزمون ept

  • آزمون ای پی تی ماهانه برگزار می شود و تنها مورد تایید دانشگاه های آزاد کشور می باشد.
  • نمره منفی در این آزمون وجود ندارد. یعنی اگر داوطلب پاسخ های نادرست دهد، تاثیری بر جواب های اشتباه ندارد و قبولی در آزمونept  را بالا می برد.
  • شرکت در این آزمون مستلزم پرداخت هزینه می باشد و متقاضی باید آن را در هنگام ثبت نام پرداخت نماید
  • کارت ورود به جلسه به طور معمول 2 روز قبل از برگزاری آن منتشر می شود و برای اخذ ان باید به سامانه EPT مراجعه نمود.
  • مدت آزمون 40 دقیقه می باشد
  • برای کسب نمرات بالاتر و موفقیت در آزمون ept می توان به تعداد نامحدود در آن شرکت نمود.

 

 

جهت اطلاع از لیست منابع آزمون تافل سازمان سنجش بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله دیدیم که حد نصاب نمره قبولی در آزمون ept چند است. همچنین، بررسی کردیم که با چه راهکارهایی و چگونه در آزمون ای پی تی موفق شویم؟

گرچه پذیرش و موفقیت در آزمون ept کار چندان دشواری نیست، اما گاهی داوطلبان به دلیل آشنا نبودن با ماهیت آزمون و نحوه مطالعه آن، نمی توانند در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرند. کارشناسان ایران تحصیل در کنار شما هستند تا از هدر رفت زمان و هزینه شما جلوگیری نمایند و مشاوره های لازم در این زمینه را ارائه نمایند. برای دسترسی به این مشاوره می توانید با شماره های موجود در سایت از ساعت 8 صبح الی 1 شب با ما در ارتباط باشید.

 

 

به منظور اطلاع از جدیدترین شیوه نامه نمره قبولی در آزمون ept و نمونه سوالات آزمون های گذشته از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

 منابع آزمون SAT

 ثبت نام آزمون تافل 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد

قبولی در آزمون ept

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش موفقیت موفقیت در آزمون ept چیست؟

مشاوران ایران تحصیل می توانند شما را با جدیدترین روش های موفقیت در آزمون ای 1ی تی آشنا کنند.

نمره قبولی در آزمون ept چند است؟

حداقل نمره قابل قبولی برای دفاع نهایی از رساله دکتری در آزمون ای پی تی، 50 و برای قبول مشروط در آزمون جامع دکتری 40 می باشد.

آزمون ept چه زمانی برگزار می شود؟

جدیدترین آزمون سال جاری در 31 اردیبهشت برگزار شد.

منابع آزمون ای پی تی چیست؟

در این مقاله می توانید جدیدترین منایع آزمون ای پی تی را مشاهده فرمایید 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «قبولی در آزمون ept»

  1. Avatar photo صادق واحدی گفت:

    سلام، برای قبولی در آزمون ept حداقل چه نمره ای را باید کسب کرد؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام، حداقل نمره قبولی آزمون ept حداقل 50 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • منابع لیسانس به پزشکی

    منابع لیسانس به پزشکی 1403 {بودجه‌بندی سوالات}

    آشنایی با منابع لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد. متقاضیانی که علاقه مند هستند در رشته پزشکی به تحصیل بپردازند باید در کنکور تجربی شرکت کنند. لازم به ذکر است بدانید بسیاری از افراد در کنکور تجربی موفق نمی شوند،...
  • ضرایب دروس آزمون وکالت

    ضرایب دروس آزمون وکالت ۱۴۰۳ + بودجه بندی | ایران تحصیل

    اهمیت هر یک از دروس برای قبولی در آزمون وکالت بسیار متفاوت است. ضرایب دروس آزمون وکالت 1403 با توجه به دروس مختلف متفاوت می باشد. همانطور که می دانید ظرفیت پذیرش در کانون های مختلف متفاوت است. برای انجام...
  • بودجه بندی آزمون وکالت۲

    بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۳ + جدول فراوانی سوالات | ایران تحصیل

    بودجه بندی آزمون وکالت 1403 در واقع تعیین‌کننده میزان اهمیت مباحث هر کدام از دروس می‌باشد. متقاضیان آزمون قوه قضاییه و آزمون وکالت دادگشتری، می‌توانند با اطلاع بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۳ و تعداد سؤالات هر درس، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته...
تماس با مشاور