ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهریه دکتری دانشگاه آزاد + نرخ ثابت و متغیر 1402 | ایران تحصیل

شهریه دکتری دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه آزاد، از جمله دانشگاه های شهریه پرداز محسوب می شود و تمامی محصیل این دانشگاه می بایست براساس نرخی که سالانه برای هر یک از مقاطع و رشته ها مصوب می شود، شهریه بپردازند. این دانشگاه رشته های متفاوتی را از کاردانی تا دکتری تخصصی ارائه می کند و امکان پذیرش به دو صورت (با کنکور سراسری و یا از طریق سوابق تحصیلی) را برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه فراهم کرده است.

آن دسته از داوطلبانی که قصد اخذ مدرک دکتری تخصصی را در این دانشگاه دارند، می بایست در ابتدا از شهریه دکتری دانشگاه آزاد مطلع شوند؛ چرا که هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه ها کمی بیشتر است. به همین دلیل نیز در این مقاله جدول کامل شهریه دکتری دانشگاه آزاد را ارائه کرده ایم. 

هم چنین در این مقاله شرایط مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد را نیز بیان کرده ایم. داوطلبان گرامی می توانند با مطالعه کامل این مقاله اطلاعات جامعی را در خصوص دکتری دانشگاه آزاد کسب کنند؛ با این حال چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر و یا مشورت با مشاوری خبره داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما در تمامی روزهای هفته حتی در ایام تعطیل نیز از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

زمان ثبت‌ نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

براساس توافق شکل گرفته از سوی سازمان سنجش و دانشگاه آزاد، متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون سراسری دکتری را دارند، نیازی به ثبت نام جداگانه در سامانه سنجش و سامانه دانشگاه آزاد ندارند و می توانند تنها از طریق نام نویسی در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش، در آزمون ورودی دانشگاه های سراسری، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و آزاد شرکت کنند. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری نیز می توانند با توجه به رتبه و تراز کسب شده، برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام کنند. 

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد مشخص نشده است ولی با توجه به اینکه در سال گذشته از 22 آبان ماه الی 29 آبان ماه داوطلبان می توانستند برای ثبت نام اقدام کنند، می توان تخمین زد که در سال جدید نیز حدودا بازه ثبت نامی از اواخر آبان ماه و یا اوایل آذر ماه خواهد بود. متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت اعلام تاریخ دقیق ثبت نام آزمون سراسری دکتری، این مقاله آپدیت خواهد شد و اطلاعات بروز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

داوطلبانی که در خصوص آزمون سراسری دکتری نیاز به راهنمایی و مشاوره تخصصی تحصیلی دارند، می توانند با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند.

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط ثبت‌ نام در مقطع دکتری دانشگاه آزاد

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در مقطع دکتری دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که برخورداری از تمامی شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده از سوی این دانشگاه، الزامی است و در صورت عدم برخورداری از شرایط ذکر شده، پذیرش دانشجو در هر مرحله ای که باشد، لغو خواهد شد. 

شرایط ثبت نام در مقطع دکتری دانشگاه آزاد

شرایط عمومی مورد نیاز برای اخذ پذیرش دکتری دانشگاه آزاد عبارتند از:

اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

انجام واجبات و ترک محرمات و عدم احراز خلاف آن.

عدم داشتن عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران.

عدم داشتن سابقه عضویت در ساواک، گروه های فرامانسونری و اعقاب آن ها.

عدم داشتن سابقه فساد اخلاقی داوطلب.

عدم داشتن سابقه اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی.

شرایط اختصاصی مورد نیاز برای اخذ پذیرش دکتری دانشگاه آزاد عبارتند از:

متقاضی می بایست دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی باشد و یا مشغول به تحصیل در سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری عمومی باشد. (زمان دریافت مدرک کارشناسی ارشد می بایست تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 باشد.)

رشته ای که برای ثبت نام در آزمون دکتری انتخاب می شود، می بایست با رشته تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی دانشجو مطابقت داشته باشد. هم چنین رشته انتخابی می تواند منطبق با ستون مربوط به رشته های مرتبط، جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون دکتری باشد.

داوطلبان آقا می بایست هیچگونه منع قانونی نظام وظیفه نداشته باشند. 

متقاضیان می بایست در هیچ یک از دوره های دکتری روزانه در کنکور سال گذشته پذیرفته نشده باشند.

چنانچه در حال حاضر در حال تحصیل در مقطع دکتری تخصصی هستید، می توانید در آزمون ثبت نام کنید و پس از اعلام نتایج آزمون تا پایان مهلت در نظر گرفته شده برای کنکور 1402 نسبت به انصراف اقدام کنید. 

تنها در صورتی دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و دكترای حرفه ای (به غیر از فارغ التحصیلان كارشناسی ارشد پیوسته، دكترای عمومی دامپزشكی و دكترای پزشكی) می توانند در آزمون ثبت نام و شرکت کنند كه معدلشان كمتر از 14 باشد.

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402

میزان شهریه یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب دانشگاه برای داوطلبان ادامه تحصیل در هر مقطعی است. دانشگاه آزاد نیز به عنوان دانشگاهی شهریه پرداز، بیشترین میزان شهریه را در مقطع دکتری دارد. این شهریه به دو صورت متغیر و ثابت از دانشجو دریافت می شود. با توجه به افزایش میران شهریه دکتری دانشگاه آزاد، قصد داریم تا در این بخش از مقاله به بررسی نرخ شهریه دکتری دانشگاه آزاد بپردازیم. لازم به ذکر است که معمولاً در هر سال حدود 10 الی 15 درصد به مبلغ شهریه سال گذشته افزوده می‌ شود.

میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد در گروه های مختلف

عوامل مختلفی بر افزایش میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد تاثیر می گذارند مانند رشته انتخابی، تعداد واحد های درسی، نوع واحد های درسی (نظری، عملی و …). همچنین هر چقدر تعداد واحد های عملی بیشتر شود، میزان شهریه نیز افزایش خواهد یافت. به همین دلیل است که شهریه دکتری دانشگاه آزاد نسبت به مقاطع دیگر بیشتر است؛ چرا که تعداد واحدهای عملی زیاد است. 

میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد – دکتری تخصصی ناپیوسته 1401 – 1402
گروه آموزشی حداقل مبلغ حداکثر مبلغ
علوم انسانی 18 میلیون تومان 20 میلیون و 500 هزار تومان
فنی مهندسی 20 میلیون و 460 هزار تومان 21 میلیون و 300 هزار تومان
علوم پایه 18 میلیون و 500 هزار تومان 20 میلیون و 500 هزار تومان
علوم پزشکی 18 میلیون تومان 19 میلیون و 500 هزار تومان
هنر 19 میلیون و 500 هزار تومان 22 میلیون تومان

توجه داشته باشید که شهریه دکتری پیوسته دانشگاه آزاد متفاوت از دکتری تخصصی ناپیوسته است. در دوره دکتری تخصصی پیوسته، تنها از رشته های علوم پزشکی امکان پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد وجود دارد و مبلغ شهریه آن برای هر ترم حداقل 19 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود. (شهریه ثابت و متغیر هر دو لحاظ شده است.)

توجه داشته باشید که داوطلبانی که در خصوص شهریه دکتری دانشگاه آزاد نیاز به راهنمایی بیشتر دارند، می توانند با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند.

جهت اطلاع از میزان شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چه تخفیف هایی در شهریه دکتری دانشگاه آزاد اعمال می شود؟

دانشگاه آزاد با توجه به برخی شرایط و امتیازات ویژه دانشجویان مانند کسب رتبه برتر در کنکور سراسری، دانشجوی ممتاز بودن، داشتن قهرمانی در رشته های مختلف ورزشی و… ، برای آن ها تخفیفی در شهریه قائل می شود. این تخفیف ها حتی می تواند تا سقف 50 درصد نیز باشند. در تصویر زیر می توانید اینفوگرافیکی از افرادی را که مشمول تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد می شوند را مشاهده کنید.

چه تخفیف هایی در شهریه دکتری دانشگاه آزاد اعمال می شود؟

معمولا دانشجویان درخواست تخفیف در شهریه خود را می توانند در صندوق رفاه دانشگاه مطرح کنند، تا آن ها درخواست دانشجویان را در کمیته متشکل از دو نفر از اعضای شورا های برنامه‌ ریزی، اداری مالی و آموزشی (در مجموع 6 نفر) بررسی و نتیجه را تصویب کنند.

💢 دانشجویان ممتاز:

تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402 – 1403 به دانشجویان ممتاز
مقطع تحصیلی حداقل واحد اخذ شده در نیمسال مربوطه نمره و میانگین نمره دانشجو در نیمسال مربوطه میزان تخفیف  حداکثر ترم های مجاز به استفاده از آن
دکتری حرفه ای 15 واحد به بالا نداشتن نمره کمتر از 14 در هیچ درسی
میانگین نمرات: 16 به بالا
دانشجویان رتبه اول: 15 درصد تخفیف
دانشجویان رتبه دوم و سوم: 10 درصد تخفیف
برخورداری از تخفیف حداکثر تا 10 ترم

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که دانشجویان ممتاز دکتری تخصصی امکان استفاده از تخفیف های شهریه را ندارند. هم چنین امکان استفاده از تخفیف ها برای دانشجویان ممتازی که ترم تابستان برداشته اند، وجود ندارد. 

💡 نکته مهم: تمامی نمرات و تعداد واحدهای اخذ شده، بدون احتساب دروس پیش نیاز و جبرانی است.

برای کسب اطلاع از شرایط مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

💢 خانواده کارکنان و اعضای هیئت علمی:

علاوه بر دانشجویان ممتاز، اعضای خانواده (همسر و فرزندان) تحت تکفل کارکنان و اعضای هیات علمی (شاغل یا بازنشسته) که دانشجوی دانشگاه آزاد هستند، می توانند از تخفیفاتی در پرداخت شهریه دکتری دانشگاه آزاد استفاده کنند. میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای این افراد در دوره دکتری تخصصی 10 درصد می باشد و تا 6 ترم مجاز به استفاده از تخفیف های شهریه می باشند. در مقطع دکتری حرفه ای نیز امکان برخورداری از 10 درصد تخفیف تا 12 ترم برای دانشجویان مشمول وجود دارد.

🔅 تبصره های در نظر گرفته شده برای اعضای خانواده کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در برخورداری از تخفیف شهریه ها عبارت است از:

تبصره 1: کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد می بایست کارمند رسمی قطعی یا آزمایشی باشند.

تبصره 2: تخفیفات درباره شهریه‌ای که در سامانه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد اعلام می‎شود، شامل حال دانشجویان واحدهای بین المللی، برون مرزی و الکترونیکی نمی‎گردد.

تبصره 3: اعطای تخفیف در هر نیمسال تحصیلی باید به تایید رئیس واحد و یا مرکز آموزشی دانشگاه برسد.

تبصره 4: لازم به ذکر است که در صورت مشروط شدن دانشجو، امکان استفاده از تخفیف در ترم بعد برای وی وجود نخواهد داشت.

تخفیف های دانشگاه آزاد برای پرداخت شهریه دانشگاه

💢 کارکنان دانشگاه آزاد:

گاه ممکن است برخی از کارکنان دانشگاه آزاد تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری دهند. در این صورت تخفیفی که برای این افراد در شهریه در نظر گرفته می شود در هر دو دوره دکتری تخصصی و حرفه ای 15 درصد است و شامل شرایط زیر است:

رشته تحصیلی انتخاب شده می بایست منطبق با شغل کامند باشد.

کارکنانی که مایل به استفاده از تخفیف هستند، می بایست کارمند رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی باشند.

توجه داشته باشید که دانشگاه محل تحصیل و محل کار نباید یکی باشد.

این تخفیف تنها 10 درصد از کل کارکنان واحد دانشگاهی را در برگیرد.

کارکنانی که قصد تحصیل در واحد های بین المللی، برون مرزی و الکترونیکی را دارند، نمی توانند از این تخفیف بهره مند شوند.

برای استفاده از تخفیف باید رئیس واحد یا مرکز آموزشی آن را تایید کند.

اگر کارمند مشروط شود، در ترم های بعدی نمی تواند از تخفیف شهریه استفاده کند.  

همچنین توجه داشته باشید که حداکثر ترم های مجاز به استفاده از تخفیف برای دانشجویان دکتری حرفه ای تا 12 ترم و دانشجویان دکتری تخصصی تا 6 ترم است.

💢 نفرات برتر آزمون سراسری دکتری:

نفرات برتر آزمون سراسری دکتری نیز در صورت انتخاب دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل می توانند از تخفیفی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، استفاده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر جدول زیر را مشاهده کنید. 

تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402 – 1403 به نفرات برتر کنکور سراسری دکتری 
مجموعه مقطع تحصیلی 20 درصد تخفیف در طول تحصیل 15 درصد تخفیف در طول تحصیل
علوم تجربی و کشاورزی دکتری حرفه ای نفرات 1 تا 15 نفرات 16 تا 30
پزشکی دکتری حرفه ای نفرات 1 تا 5 نفرات 6 تا 10

💡 نکته مهم: تخفیف نفرات برتر آزمون های سراسری شامل مقطع دکتری تخصصی نمی شود.

💡 نکته مهم: حداکثر ترمی که داوطلبان می توانند از تخفیف ها استفاده کنند، برای دوره دکتری حرفه ای 10 ترم است.

💡 نکته مهم: در صورت مشروط شدن دانشجو، در ترم بعد مشمول تخفیف نخواهند بود.

💢 دانشجویان ممتاز در حوزه ورزش:

تخفیفات شهریه دکتری دانشگاه آزاد برای قهرمانان رشته های ورزشی در مسابقات ورزشی منطقه ای و سراسری دانشگاه آزاد، مسابقات کشوری و بین المللی به صورت زیر است:

تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402– 1403 به دانشجویان ممتاز ورزشی
سطح قهرمانی مرتبه قهرمانی اول مرتبه قهرمانی دوم مرتبه قهرمانی سوم
قهرمانی استانی دانشگاه آزاد 15 درصد 10 درصد 5 درصد
قهرمانی کشوری (فدراسیون ورزشی) 25 درصد 20 درصد 15 درصد
مسابقات سراسری دانشگاه آزاد اسلامی، المپیاد دانشجویی کشور 30 درصد 25 درصد 20 درصد
مسابقات بین‌المللی، غرب آسیا، داخل سالن، مسابقات ساحلی آسیا، پیشکسوتان، مسابقات آسیا، اقیانوسیه، آسیایی جهانی سبک، رشته‌ های رزمی آسیایی 35 درصد 30 درصد 25 درصد
بازی‌ های کشورهای اسلامی، مسابقات آسیایی (تمام رده‌ ها)، جهانی (نوجوانان و جوانان) ارتش‌ های جهان، دانشجویان آسیا، بازی‌ های ساحلی آسیا، باشگاه های آسیا، رشته‌ های رزمی جهانی 50 درصد 45 درصد 40 درصد
مسابقات جهانی بزرگسالان 55 درصد 50 درصد 45 درصد
یونیورسیاد، دانشجویان جهان، بازی های آسیایی و پارآسیایی 80 درصد 70 درصد 60 درصد
المپیک و پارالمپیک 100 درصد 90 درصد 80 درصد

نکته هایی که در رابطه با استفاده از تخفیف های قهرمانی در نظر گرفته شده وجود دارد، عبارتند از:

حداکثر ترم هایی که دانشجویان می توانند از این تخفیف ها استفاده کنند برای دوره دکتری تخصصی 3 ترم و برای دوره دکتری حرفه ای 6 ترم می باشد.

توجه داشته باشید که سقف استفاده از تخفیف های شهریه دانشگاه آزاد به ازای هر حکم قهرمانی برای ردیف 1، 2 و 3، یک ترم و برای ردیف 4، دو ترم در نظر گرفته شده است.

 دانشجویان ورزشکاری که در باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند، علاوه بر تخفیفات جدول فوق می توانند از 10 الی 20 درصد تخفیفی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، استفاده کنند. 

 اگر دانشجویی در هر ترم تحصیلی عناوین قهرمانی کسب کند، می تواند از بالاترین تخفیفی که شامل وی می شود، استفاده کند.

💢 دانشجویان برگزیده شده در مسابقات سراسری فرهنگی و هنری:

دانشگاه آزاد هم چنین تخفیف هایی را برای شهریه افرادی که در مسابقات فرهنگی و هنری دانشگاه موفق به کسب مقام شده اند، در نظر گرفته است. این تخفیفات با توجه به استانی و یا کشوری بودن سطح مسابقه متفاوت است. به صورت کلی میزان تخفیف های در نظر گرفته شده برای دانشجویان عبارت است از:

مسابقات استانی: دانشجویانی که رتبه های اول، دوم و سوم را در مسابقات استانی فرهنگی و هنری کسب کرده اند، به ترتیب شامل 15، 10 و 5 درصد تخفیف در پرداخت شهریه خواهند بود.

مسابقات کشوری: دانشجویانی که در مسابقات کشوری موفق به کسب رتبه های اول، دوم و سوم شده اند، می توانند به ترتیب از 20، 15 و 10 درصد تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد بهره مند شوند.

💢 دانشجویان عضو باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن های علمی:

دانشجویان دانشگاه آزاد که به صورت فعال در باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن های علمی فعالیت می کنند، در صورت استمرار داشتن فعالیت آن ها می توانند از تخفیف که دانشگاه برای آن ها بر اساس میزان فعالیتشان در هر سال تحصیلی در نظر گرفته است، استفاده کنند. توجه داشته باشید که این افراد تنها یک بار مشمول استفاده از تخفیف شهریه خواهند بود.

🔰 ارائه طرح های تحقیقاتی مفید: 10 درصد تخفیف

🔰 ترجمه، تالیف و گردآوری کتاب: 15 درصد تخفیف

🔰 رتبه اول مسابقات علمی و جشنواره‌ های رسمی کشوری (اعم از عضو باشگاه یا غیر عضو): 20 درصد تخفیف

💢دانشجویان دارنده عناوین علمی:

چنانچه دانشجویی از دانشگاه آزاد موفق به کسب رتبه های اول تا سوم نخبگان علمی مسابقات آسیایی و جهانی شود، می تواند از طرح تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد استفاد کنند. در جدول زیر می توانید میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای هر رده و نوع مسابقه را مشاهده کنید.

تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402 – 1403 برای دارندگان عناوین علمی
عنوان رتبه رتبه اول رتبه دوم رتبه سوم
آسیایی 30 درصد 25 درصد 20 درصد
جهانی 35 درصد 30 درصد 25 درصد

 

💢 داشتن بیش از یک دانشجوی محصل در دانشگاه آزاد در خانواده:

با توجه به زیاد بودن شهریه دکتری دانشگاه آزاد، این دانشگاه از صندوق رفاه برای خانواده هایی که بیش از یک دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه آزاد دارند، تخفیفی قائل شده است. جزئیات این تخفیف را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید. 

تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402 – 1403 برای خانواده هایی که بیش از یک دانشجو در دانشگاه آزاد دارند
تعداد اعضای خانواده مقطع دکتری حرفه ای و تخصصی
2 نفر 0
3 نفر 5 درصد
بیش از 3 نفر 5 درصد

💢 دانشجویان دارای طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی:

دانشجویان خلاقی که طرحی برای پیشرفت و توسعه فرهنگ کارآفرینی دارند و یا طرحی را برای اشتغال زایی ارائه می کنند، از جمله دانشجویان با شرایط ویژه محسوب می شوند و دانشگاه آزاد تخفیفی را برای شهریه آن ها در نظر می گیرد. لازم به ذکر است که این تخفیف برای طرح های برگزیده است که عبارتند از:

🔹 طرح کارآفرینی برگزیده کشوری: 30 درصد تخفیف

🔹 طرح کارآفرینی برگزیده استانی: 20 درصد تخفیف

🔹 طرح کارآفرینی برگزیده واحد دانشگاهی: 10 درصد تخفیف

💢 دانشجویان دارای بیماری خاص:

برخی از بیماری های خاصی چون دیابت نوع اول، سرطان، ام اس و… به دلیل شرایط خاصی که در افراد ایجاد می کنند و سبب ایجاد اختلال در روند زندگی افراد می شوند، ممکن است منجر به بروز مشکلات مالی در افراد شوند. به همین دلیل نیز دانشگاه آزاد به میزان 10 درصد تخفیف برای شهریه دانشجویان دوره دکتری حرفه ای و تخصصی در نظر گرفته است.

💢 دانشجویان کم درآمد:

هم چنین برای دانشجویانی که دارای درآمد کمی هستند و مشکل مالی در پرداخت شهریه دارند، دانشگاه آزاد به میزان 10 درصد تخفیف برای شهریه دکتری حرفه ای آن ها در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که  دانشجویان مقطع دکتری تخصصی نمی توانند از این تخفیف استفاده کنند.

داوطلبانی که در خصوص شهریه دکتری دانشگاه آزاد نیاز به راهنمایی بیشتر دارند، می توانند با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزادبر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آیا امکان قسط بندی شهریه دکتری دانشگاه آزاد وجود دارد؟

پیش از سال 1399 دانشگاه آزاد شهریه ثابت و متغیر خود را به صورت یک جا از دانشجویان دریافت می کرد. اما در حال حاضر با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان امکان پرداخت شهریه به صورت قسطی فراهم شده است. به همین دلیل نیز زین پس  دانشجویان به هنگام ثبت نام در ترم جدید تنها شهریه ثابت خود را  واریز می کنند و مابقی شهریه را در چند قسط مختلف در آخر هر ماه به صندوق رفاه دانشگاه می پردازند. 

لازم به ذکر است که پرداخت شهریه دکتری دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار به آدرس اینترنتی edu.iau.ac.ir صورت می گیرد.

🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر از شهریه ثابت و متغیر چیست؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

نحوه محاسبه شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402 به چه صورت است؟

یکی از مهم ترین مواردی که دانشجویان دکتری در انتخاب خود باید مد نظر قرار دهند، میزان شهریه آن ها است. داوطلبان زمانی می توانند در دانشگاه آزاد ثبت نام کنند که بتوانند شهریه آن را پرداخت کنند. در غیر این صورت نمی توانند در امتحانات پایان ترم شرکت کنند. همانطور که قبلا گفته شد، شهریه دکتری دانشگاه آزاد از دو جز ثابت و متغیر تشکیل می شود.

نحوه محاسبه شهریه دکتری دانشگاه آزاد

شهریه ثابت دکتری آزاد تا پایان سنوات مجاز دانشجو ثابت است و تغییری نمی کند. اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد ها و نوع واحد ها تغییر می کند. در واقع شهریه یک ترم دانشجو دکتری در دانشگاه آزاد از طریق فرمول زیر محاسبه می شود:

 شهریه یک ترم = شهریه ثابت + ( شهریه متغیر نظری * تعداد واحد اخذ شده)

در زمان انتخاب واحد و یا دریافت کارت ورود به جلسه چنانچه به بخش «پرداخت الکترونیکی شهریه» وارد شوید، می بایست مبلغی را که به عنوان حداقل الزام پرداخت درج شده است پرداخت کنید تا عملیات مورد نظرتان صورت گیرد. متقاضیان گرامی چنانچه در رابطه با شهریه دکتری دانشگاه آزاد نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

جهت اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار مرتبط با شهریه دکتری دانشگاه آزاد

📢 آغاز ثبت‌ نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد:

ثبت نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که ثبت نام بدون آزمون ویژه استعداد های درخشان مقطع دکتری تخصصی سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی تا روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ادامه دارد.

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس azmoon.org، پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعداد های درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته محل های درخواستی اقدام نمایند.

📢 اطلاعیه در خصوص اعلام رشته /محل های جدید دوره دکتری تخصصی سال 1402:

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و ثبت نام دوره بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی ویژه استعداد های درخشان در تاریخ 29 فروردین ماه به اطلاع متقاضیان می رساند، رشته / محل های جدید این مقطع روی سامانه ثبت نام این مرکز به آدرس azmoon.org قرار گرفت ، ضمناً با توجه به اینکه مهلت انتخاب رشته و ثبت نام تا روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه ادامه داشته ، آن دسته از داوطلبانی که قبلا ً نسبت به انتخاب رشته و یا ثبت نام دوره بدون آزمون اقدام نموده اند، می توانند با مراجعه مجدد به سامانه نسبت به ویرایش رشته/ محل های انتخابی خود اقدام نمایند.

خلاصه مطلب

دانشگاه آزاد را می توان از جمله دانشگاه های محبوب و پر متقاضی در ایران معرفی کرد. این دانشگاه در سرتاسر ایران دارای واحدهای مختلفی است و از مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی رشته های مختلفی را ارائه می دهد. به همین دلیل نیز تعداد دانشجویانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها هستند، سالانه رو به افزایش است.

یکی از نکاتی که علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می بایست به آن توجه کنند، شهریه این دانشگاه است. در این مقاله به صورت ویژه و تخصصی به بررسی شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال 1402 پرداختیم و جدولی از میزان شهریه را ارائه دادیم تا داوطلبان دکتری تخصصی این دانشگاه، با اطلاعات بیشتری نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

توجه داشته باشید که شهریه دکتری دانشگاه آزاد به دو صورت متغیر و ثابت می باشد. شهریه ثابت به صورت مبلغ کف با توجه به مقطع تحصیلی مشخص می شود و میزان شهریه متغیر در مقطع مد نظر نیز با توجه به رشته دانشجو و تعداد و نوع واحدهای اخذ شده از جمله عملی، نظری و… متفاوت خواهد بود.

با توجه به زیاد بودن تعداد واحد های عملی، شهریه دکتری دانشگاه آزاد کمی بیشتر از سایر دانشگاه ها و یا سایر مقاطع دانشگاه آزاد است. چنانچه متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستید، با مطالعه کامل مقاله فوق می توانید اطلاعات جامعی را در خصوص نحوه پرداخت، اقساط، شهریه و تخفیف هایی که شامل دانشجویان می شود، کسب خواهید کرد. 

چنانچه پس از مطالعه مقاله در رابطه با شهریه دکتری دانشگاه آزاد سوال داشتید و یا نیاز به راهنمایی مشاوری مجرب داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما در تمامی روزهای هفته حتی در ایام تعطیل نیز از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله شهریه دکتری دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت‌ نام آزمون ورودی مقطع دکتری دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام در آزمون سراسری دکتری دانشگاه آزاد مشخص نشده است؛ اما با توجه به زمان نام نویسی آزمون در سال گذشته که از 22 الی 29 آبان ماه 1401 بود، می توان تخمین زد که ثبت نام کنکور سراسری مقطع دکتری سال جدید نیز احتمالا همانند سال گذشته اواخر آبان ماه و یا نیمه اول آذر ماه خواهد بود.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد به چه میزانی می باشد؟

شهریه دانشگاه آزاد از دو بخش شهریه متغیر و ثابت تشکیل می شود. این شهریه سالانه به میزان حدود 10 درصد نسبت به شهریه سال گذشته افزایش می یابد. در مقاله فوق می توانید لیست شهریه دکتری دانشگاه آزاد را برای گروه های آزمایشی مختلف مشاهده کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر نیز می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل کنید. 

آیا ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد همرمان است؟

بله؛ همانطور که در مقاله فوق گفته شد، داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری می توانند با ثبت نام در سامانه سنجش برای شرکت در آزمون ورودی دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت همزمان اقدام کنند و نیازی به ثبت نام جداگانه نمی باشد. داوطلبان گرامی در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر نیز می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل کنید. 

نظرات

14 دیدگاه دربارهٔ «شهریه دکتری دانشگاه آزاد + نرخ ثابت و متغیر 1402 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo اسد گفت:

    سلام و احترام
    قصد شرکت در مقطع دکتری رشته مدیریت کسب و کار دارم.شهریه هر ترم (حدودی) و کل مقطع چقدر میشود.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شهریه دکتری حدود 15-20 تومن میباشد

  2. Avatar photo امید گفت:

    شهریه کامل دکتری مشاوره چقدر هست و چقدرش رو دانشگاه وام شهریه میده. لطفا توضیح بدید. موندم ثبت نام کنم یا نه.

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر شهریه ش حدودا 25 میلیون تومان هست

  3. Avatar photo امیرمحمد گفت:

    سلام شهریه کل ( متغیر + ثابت ) هر ترم دکتری تخصصی رشته میکروبیولوژی ( علوم پایه ) دانشگاه آزاد واحد مشهد برای ترم که پیش رو چه قدر هستش ؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      میزان شهریه رشته میکروبیولوزی در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بین 17 میلیون تومان الی 18 میلیون و 500 هزار تومان است

  4. Avatar photo پ روانشناسی گفت:

    کلاسهای دکتری واحد کیش دانشگاه ازاد در سال 1402-1403 کجا تشکیل خواهد شد؟
    و هزینه ان هر ترم دکتری روانشناسی حدودا چند خواهد بود ؟

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.کلاس ها در محل دانشگاه برگزار میشود و هزینه آن نسبت به رشته ای که میخوانید متغیر میباشد.

  5. Avatar photo اس گفت:

    سلام
    کلاسهای واحد کیش دانشگاه ازاد در سال 1402-1403 کجا تشکیل خواهد شد؟
    و هزینه ان هر ترم حدودا چند خواهد بود ؟

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام.کلاسهای پردیس خودگردان کیش به صورت حضوری در دانشگاه کیش برگزار میشود و نسبت به هر رشته شهریه ثابت و متغیر قابل تغییر میباشد.

  6. Avatar photo مینا غزنه گفت:

    من رتبه جالب نیوردم احتمالا باید آزاد ثبت نام کردم
    شهریه دکتری دانشگاه آزاد حدودی جقده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      با توجه به رشته و واحد های اخذ شده محاسبه می شود.

  7. Avatar photo رامین گفت:

    سلام
    رشته مهندسی سازه برای دکتری دانشگاه آزاد شهریه اش چقدره؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر 13 الی 20 میلیون شهریه تعیین میگردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط

    وزارتخانه بهداشت با برگزاری سالانه آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به داوطلبان علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی، بلکه فرصت تحصیل در سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه...
  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)