ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + رزمنده و ایثارگری

سهمیه های کنکور ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سهمیه های کنکور ارشد  اعلام شد. کلیه داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می توانند در صورت داشتن شرایط لازم اقدامات لازم را برای استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد، سهمیه مناطق در کنکور ارشد و همین طور سهمیه بسیج در کنکور ارشد را دارند. البته قبل از هر چیز باید اطلاعات دقیقی را در رابطه با سهمیه های کنکور ارشد به دست آورند و از آن مطلع باشند.

از آن جایی که در حال حاضر داوطلبان مایل به استفاده از سهمیه های کنکور ارشد ملزم به کسب اطلاعاتی در رابطه با سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد، سهمیه مناطق در کنکور ارشد و یا سهمیه بسیج در کنکور ارشد هستند. اینجاست که یاری خواستن از مشاوری کاردان و خبره در این رابطه می تواند بسیار کارساز و کمک کننده باشد.

برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با انواع سهمیه های کنکور ارشد از جمله سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد، سهمیه مناطق در کنکور ارشد و یا سهمیه بسیج در کنکور ارشد می توانید با تیم مشاوره ای کاردان و حرفه ای در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

 

جهت اطلاع از تاثیر سهمیه ایثارگران و مناطق در کنکور کارشناسی ارشد ورودی دانشگاه ها از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

قبل از استفاده از انواع سهمیه های کنکور دانشگاه ها در مقطع ارشد از شرایط اختصاص یافته برای استفاده از آن ها اطمینان حاصل کنید

 

 

سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

 

 

دلیل اعمال سهمیه کنکور ارشد برای داوطلبان چیست؟

به جز کنکور کارشناسی سهمیه کنکور برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد نیز اعمال می شود. اما شاید این پرسش در ذهن شما دوستان و همراهان عزیز مطرح شود که دلیل اعمال سهمیه کنکور ارشد برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد چیست؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل عرض کنیم که دلیل اعمال سهمیه کنکور ارشد از جمله سهمیه مناطق در کنکور ارشد و همین طور سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد رفاه حال داوطلبان و همین طور برقراری عدالت جهت ورود به دانشگاه و در دوره کارشناسی ارشد است.

 

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

 

 

تاثیر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

پس از مشخص شدن رتبه و تراز داوطلبان جایگاه هر یک از افراد براساس نوع سهمیه مشخص خواهد شد. برخی افراد دارای سهمیه آزاد و یا سهمیه مناطق هستند که اعمال می شود و بسیاری نیز دارای سهمیه های دیگری هستند که می توانند بنابر میل خودشان از آن استفاده نمایند.

ما در این قسمت قصد داریم به بررسی تاثیر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد بپردازیم. یکی از سهمیه هایی که داوطلبان کنکور ارشد می توانند از آن استفاده نمایند، سهمیه استعداد درخشان است. از آنجایی که این سهمیه جامعه آماری کوچک تری دارد، می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

 

 

سهمیه های کنکور ارشد شامل چه مواردی می شوند؟

اطلاع از انواع سهمیه های کنکور ارشد برای هر یک از افراد و داوطلبان شرکت کننده در این آزمون مهم الزامی به نظر می رسد.

 از میان انواع سهمیه های کنکور ارشد می توان به سهمیه مناطق در کنکور ارشد، سهمیه بسیج در کنکور ارشد، سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد و همین طور سهمیه جانبازان و رزمندگان اشاره کرد.

هر یک از افراد و داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در دوره کارشناسی ارشد می توانند در صورت داشتن شرایط خاص در نظر گرفته شده از هر کدام از این سهمیه های کنکور ارشد اقدامات لازم را برای استفاده از آن ها انجام دهند.

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش اطلاعات کنکور کارشناسی ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

 

 

معرفی و آشنایی با شرایط سهمیه های کنکور ارشد

در این بخش از نوشته حاضر شما را با انواع سهمیه های کنکور ارشد آشنا می کنیم و از طرفی امکان آشنایی با شرایط استفاده از انواع سهمیه های کنکور ارشد را نیز خدمت شما فراهم می آوریم.

پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم در رابطه با هر یک از سهمیه های کنکور ارشد و همین طور شرایط استفاده از آن ها را بدست آورید.

 

 

برای اط

 

 

سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

در رابطه با سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که این سهمیه به دو صورت بیست و پنج و 5 درصد برای داوطلبان کنکور ارشد اعمال می شود.

در صورت عدم اطلاع از شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران بیست و پنج و پنج درصدی در ادامه این نوشته با ما همراه باشید و اطلاعات لازم را از ما دریافت فرمایید.

 

 

شرایط افراد و داوطلبان برای استفاده از سهمیه 5% ایثارگران

 هر یک از افراد و داوطلبان کنکور ارشد در صورت کامل نشدن ظرفیت سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگران امکان استفاده از سهمیه پنج درصدی را به مراتب دارند. مزایای سهمیه 5 درصد ایثارگری در کنکور نیز در ادامه بررسی خواهد شد. همانطور که می دانید سهمیه 25 درصد ایثارگری مدت زمان بسیاری است که وجود دارد و ارائه می شود. در این سهمیه افراد جانباز، همسر و فرزندان آن ها می توانند از آن استفاده نمایند.

شرایط مجاز شدن سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگری در انتخاب رشته کارشناسی ارشد را در این قسمت بیشتر بررسی خواهیم کرد.

یکی از شرایط داشتن 70 درصد آخرین تراز قبولی در آزمون کارشناسی ارشد است. یعنی اگر آخرین نفر مجاز تراز 4000 داشته شما باید 70 درصد این تراز را کسب نمایید تا بتوانید انتخاب رشته کنید.

 

 

شرایط افراد و داوطلبان برای استفاده از سهمیه 25 درصدی ایثارگران

به جز سهمیه ایثارگری پنج درصدی سهمیه بیست و پنج درصدی نیز برای مشمولان سهمیه ایثارگری اعمال می شود.

در ادامه با ذکر شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران بیست و پنج درصدی در خدمت شما هستیم.

. افراد جانباز با درصد جانبازی بیشتر از بیست و پنج درصد و همین طور همسر و بچه های آن ها

. فرزند و همسر افراد مفقودالاثر در دوران هشت سال دفاع مقدس

. فرزندان و همین طور همسر افرادی که جزء جانبازان به شمار می روند.

 

 

سهمیه آزاد یا مناطق در کنکور ارشد برای داوطلبان و افراد متقاضی

در رابطه با سهمیه آزاد یا مناطق در کنکور ارشد برای داوطلبان و افراد متقاضی باید خدمت شما عرض کنیم که این سهمیه شامل حال داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد می شود.

در نتیجه هر فرد در صورت داشتن شرایط خاص لازم امکان استفاده از سهمیه مناطق یا آزاد را دارد.

 

 

سهمیه مناطق در کنکور ارشد

 

 

سهمیه رزمندگان اعمال شده در کنکور کارشناسی ارشد

از دیگر سهمیه های کنکور ارشد می توان از سهمیه رزمندگان یاد کرد. در ادامه این مطلب با ذکر شرایط لازم در نظر گرفته شده برای استفاده از سهمیه رزمندگان در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل هستیم.

. در صورتی که فردی جزء پرسنل نیروهای مسلح، پیمانی و یا ثابت است در صورتی که به مدت نه ماه (البته نه متداوم) و یا شش ماه را به صورت پیوسته در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذرانده باشد امکان استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور کارشناسی ارشد را دارد.

. افرادی که به عنوان رزمنده شش ماه را در جبهه ها آن هم از تاریخ مشخصی ( از سی و یکم شهریور سال پنجاه و نه تا سی و یکم شهریور ماه سال شصت و هفت ) گذرانده اند مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان کنکور سراسری ارشد ورودی دانشگاه ها می شوند.

البته دقت داشته باشید که متناوب بودن این مدت زمان الزامی نیست و می تواند با فاصله هم باشد.

 

 

نکات مهم سهمیه رزمندگان ارشد

سهمیه رزمندگان و ایثارگان دارای نکات مهمی است که باید از آن ها آگاه باشید. در سال جاری افرادی حق استفاده از بار دوم این سهمیه را دارند که دارای حداقل 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق عليه باطل باشند، در غیر این صورت امکان استفاده از این سهمیه وجود نخواهد داشت.

افرادی که از این سهمیه یک بار در کاردانی و یک بار در کارشناسی استفاده کرده اند، لازم است حداقل 18 ماه حضور در جبهه را داشته باشند تا دوباره حق استفاده از سهمیه را پیدا کنند.

افرادی که از این سهمیه استفاده می کنند لازم است کد 12 رقمی خود را در زمان ثبت نام وارد نمایند.

 

 

سهمیه بسیج در کنکور ارشد

حتماً شما دوست عزیز داوطلب هم به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با این موضوع هستید که آیا امکان استفاده از سهمیه بسیج در کنکور ارشد برای داوطلبان ورود به دوره ارشد وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنیم که جهت دوره های سراسری این سهمیه برای داوطلبان و متقاضیان اعمال نمی شود.

 

 

استفاده از سهمیه رزمندگان برای سربازان نظام وظیفه

شاید این سؤال مهم برای شما دوست عزیز داوطلب ورود به دوره کارشناسی ارشد نیز مطرح شود که آیا سربازان نظام وظیفه امکان استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند یا خیر؟

در پاسخ باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل عرض کنیم که خیر سربازان نظام وظیفه امکان استفاده از سهمیه رزمندگان را ندارند و تنها در صورت داشتن شرایط ذکر شده در بالاست که می توانید از سهمیه رزمندگان استفاده کنید.

 

 

برای اطلاع از زمان ثبت نام در کنکور سراسری ارشد ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

حذف سهمیه کنکور کارشناسی ارشد ورودی دانشگاه ها

اکنون سال هاست که شاهد اجرای سهمیه کنکور کارشناسی ارشد ورودی دانشگاه ها هستیم. چند مدت قبل شاهد انتشار اخباری مبنی بر حذف سهمیه های کنکور کارشناسی برای سال آینده بودیم. هر چند هنوز اطلاعات دقیقی از این موضوع در دست نیست و نمی توانیم این خبر را تأیید کنیم.

اما شاید این پرسش به ذهن شما برسد که آیا برای کنکور سال آینده شاهد حذف سهمیه های کنکور ارشد هستیم یا خیر؟ آیا به جز دوره کارشناسی سهمیه کنکور کارشناسی ارشد نیز در انتظار حذف شدن است؟

در پاسخ باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل عرض کنیم که فعلاً خبری از انتشار اخبار حذف سهمیه کنکور کارشناسی ارشد ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نیستیم.

البته فعلاً چیزی مشخص نیست و هر لحظه امکان انتشار اخباری موثق در رابطه با حذف سهمیه کنکور کارشناسی ارشد ورودی دانشگاه ها در سایت ها و رسانه های مختلف وجود دارد.

 

 

برای اطلاع از زمان، نحوه و شرایط ثبت نام مجدد در کنکور ارشد دانشگاه ها بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

اطلاعاتی در مورد سهمیه شاگرد اولی ها در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها

آیا تا به حال چیزی در مورد سهمیه شاگرد اولی ها در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها شنیده اید؟ باید عرض کنیم که این سهمیه می تواند یکی از بهترین سهمیه های مورد استفاده داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد است.

در واقع، این سهمیه از جمله سهمیه هایی است که سازمان سنجش آموزش کشور برای رفاه حال داوطلبان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها در نظر گرفته است.

پس فقط کافیست تا در دوره کارشناسی شاگرد اول شده باشید تا بدین ترتیب بتوانید از تأثیر سهمیه شاگرد اولی ها در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استفاده کنید.

البته به جز این شرایط دیگری هم برای استفاده از سهمیه شاگرد اولی ها در نظر گرفته شده که در ادامه این نوشته جامع با ذکر این شرایط مهم در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

. اگر به عنوان یک فرد دارنده مدرک کارشناسی رتبه شما در المپیادهای علمی بین یک الی پانزده است باید عرض کنیم که سهمیه شاگرد اولی ها شامل حال شما می شود.

. در صورت مجاز نشدن در کنکور سراسری ارشد ورودی دانشگاه ها امکان استفاده از سهمیه شاگرد اولی ها را ندارید.

. در صورت نگذشتن حداقل یک سال از تاریخ فارغ التحصیلی از دوره کارشناسی امکان استفاده از سهمیه شاگرد اولی کنکور ارشد را ندارید.

. وظیفه معرفی فردی با بالاترین معدل ممکن در رشته های مقطع کارشناسی به سازمان سنجش آموزش کشور بر عهده دانشگاه هاست.

. کسب بالاترین معدل در قیاس با دیگر دانشجویان دوره کارشناسی برای استفاده از سهمیه شاگرد اولی ضروری و مهم است.

. در صورتی که تنها در چهار نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده اید امکان استفاده از سهمیه شاگرد اولی را در کنکور ارشد ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را دارید.

. اگر به جز بالا بردن معدل و رتبه برتر بودن در دانشگاه تحصیلات دوره کارشناسی را در هشت ترم تحصیلی به پایان رسانده باشید استفاده از سهمیه شاگرد اولی ها شامل حال شما دوستان و عزیزان همیشه همراه نیز می شود.

 

 

شیوه تأثیرگذاری سهمیه شاگرد اولی ها در کنکور کارشناسی ارشد

در رابطه با نحوه تأثیرگذاری سهمیه شاگرد اولی ها در کنکور کارشناسی ارشد باید خدمت شما عرض کنیم که در دو صورت امکان استفاده از سهمیه شاگرد اولی ها را در کنکور کارشناسی ارشد دارید.

اول اینکه شما الزاماً باید نود درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در دوره کارشناسی ارشد را باید بدست آورده باشید.

مورد بعدی این که در صورتی که حداقل دوازده ماه از تاریخ دانش آموختگی شما در دوره کارشناسی ارشد نگذشته باشد به هیچ وجه امکان استفاده از سهمیه شاگرد اولی ها را ندارید.

 

 

ارسال و تکمیل فرم سهمیه شاگرد اولی فراموش نشود

دوستان عزیز توجه داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از سهمیه شاگرد اولی ها ملزم به تکمیل فرمی هم در این رابطه هستید.

در واقع، شما دوست عزیز باید این فرم را با دقت و جزئیات تکمیل کرده و به مرکز دانشگاهی که در آن درس می خوانید تحویل بدهید.

البته بخش معاونت دانشگاه درخواست تکمیل و دریافت این فرم را از شما دارد. حال این که چرا این فرم باید تکمیل شود باید عرض کنیم که لزوم پر کردن فرم سهمیه شاگرد اولی در این است که دانشگاه باید مشخصات و اطلاعات شما از جمله اطلاعات تحصیلی تان را به سازمان سنجش ارائه کند تا بدین ترتیب سازمان سنجش بتواند برای پذیرش و جذب شما در دانشگاهی عالی تصمیم گیری کند.

 

 

دانشگاه های مجاز برای پذیرش در دوره ارشد از طریق سهمیه شاگرد اولی

شاید این پرسش مهم در ذهن شما نیز مطرح شود که آیا دانشجویان ممتاز تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی امکان استفاده از طرح پذیرش از طریق سهمیه شاگرد اولی ها یا همان استعداد درخشان را دارند یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل عرض کنیم که خیر دانشجویان تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نمی توانند از شاگرد اولی ها استفاده کنند.

به این معنا که در صورتی که مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه هایی از جمله دانشگاه های پردیس خودگردان، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، آزاد اسلامی و همین طور غیرانتفاعی دریافت کرده اید به هیچ وجه امکان پذیرش و ورود به دوره کارشناسی ارشد از طریق سهمیه شاگرد اولی ها را ندارید.

 

 

ظرفیت پذیرش دوره کارشناسی ارشد از طریق سهمیه شاگرد اولی ها

موضوع بسیار مهمی که قبل از هر گونه اقدامی برای ورود به دوره کارشناسی ارشد از طریق سهمیه شاگرد اولی ها باید به آن توجه کنید در رابطه با ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق سهمیه شاگرد اولی هاست.

در رابطه با این موضوع باید عرض کنیم که ظرفیت پذیرش دوره کارشناسی ارشد از طریق سهمیه شاگرد اولی ها پایین است. در واقع، تنها ده درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به سهمیه شاگرد اولی ها اختصاص دارد.

در نتیجه ملاحظه می کنید که برای استفاده از این نوع سهمیه باید سعی و تلاش زیادی به خرج دهید تا بدین وسیله بتوانید شرایط بسیار خاص ورود به دوره ارشد از طریق سهمیه شاگرد اولی ها را بدست آورید.

 

 

امتیاز حافظان کل قرآن مجید

یکی از سهمیه های دیگری که جزء سهمیه و امتیاز حافظان کل قرآن مجید است نیز در این قسمت بررسی خواهد شد. همانطور که می دانید برای افرادی که دارای مدر کارشناسی و بالاتر هستند و هم چنین قران را حفظ کرده اند، شرایط خاصی وجود دارد.

این افراد اگر دارای مدرک دیپلم و زیردیپلم باشند و در آزمون ارشد شرکت کنند، می توانند به به مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور معرفی شوند. افرادی که حافظ قران هستند نیز باید مدارک خود را به سازمان سنجش ارسال نمایند.

حافظانی که در سال های گذشته با استفاده از این تسهیلات موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده اند نمی توانند دوباره از این سهمیه استفاده کند.

 

 

برای آشنایی با تاثیر سهمیه بسیج در کنکور کارشناسی ارشد ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

استفاده مجدد از سهمیه روزانه کنکور

راهنمای ثبت نام کنکور ارشد

سامانه ثبت نام کنکور ارشد سازمان سنجش

سهمیه های کنکور ارشد

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان از شرایط اعلامی برای استفاده از سهمیه های کنکور ارشد مطلع شد؟

برای اطلاع از شرایط اعلامی برای استفاده از شرایط اعلامی برای استفاده از سهمیه های کنکور ارشد باتیم مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

تأثیر سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد چگونه است؟

سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد به دو صورت پنج و بیست و پنج درصد اعمال می شود.

آیا سهمیه بسیج در کنکور ارشد چگونه محاسبه می شود؟

سهمیه بسیج در کنکور ارشد برای دانشگاه های سراسری اعمال نمی شود.

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور ارشد چقدر است؟ 

برای اطلاع از تاثیر سهمیه مناطق در کنکور ارشد با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

30 دیدگاه دربارهٔ «سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + رزمنده و ایثارگری»

  1. Avatar photo شاهدل گفت:

    سلام، من با سهیمه ۵ درصدی در کنکور ارشد ۱۴۰۲ شرکت کردم و دانشگاه دولتی روزانه قبول شدم، در کارنامه کلی من عنوان قبولی رو سهمیه آزاد نوشته. آیا امکان داره برای کنکور ارشد ۱۴۰۳ دوباره این سهمیه برای من اعمال بشه؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دوره های روزانه یک مرتبه او برای دوره های شهریه پرداز دو مرتبه امکان استفاده وجود دارد

  2. Avatar photo پریا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید اگه با سهمیه ۵ درصد تو کنکور ارشد استفاده کنیم و به دلایل قبول نشیم جایی که مدنظرمون بود دیگه سال بعد نمی‌تونیم ازش استفاده کنیم ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . برای دانشگاه های شهریه پرداز دو مرتبه امکان استفاده از سهمیه را دارید

  3. Avatar photo سعید گفت:

    سلام خسته نباشید. ببخشید سهمیه ۲۵ درصدی در ازمون عملی معماری هم حساب میشه ؟ یا فقط واسه کنکوری تئوری حساب شده؟و دیگه برای ازمون عملی حساب نمیکنن؟
    ممنونم اگه راهنمایی کنید.

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  4. Avatar photo یاسین گفت:

    با سلام بنده کم شنوا هستم و کنکور ارشد ۴۰۲ شرکت کردم و با توجه به نتایج اولیه سهمیه معلولیت اعمال نشده ایا در کارنامه نهایی سهمیه ام اعمال میشه؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      برای بررسی بیشتر با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  5. Avatar photo یاسین گفت:

    با سلام بنده کم شنوا هستم و ازمون ارشد 402 شرکت کردم و با توجه به نتایج اولیه سهمیه معولیت اعمال نشده ایا در کارنامه نهایی اعمال می شود؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست پیگیری ثبت نمایید.

    2. Avatar photo سارا گفت:

      سلام وقتتون بخیر ببخشید اگه با سهمیه ۵ درصد ارشد شرکت کنیم و به دلایلی نخوایم جایی که قبول شدیم نریم یا جایی که مدنظر ما بود قبول نشیم دوباره سال بعد میتونیم از سهمیه استفاده کنیم؟ شرایط استفاده دوباره چجوریه؟

      1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

        سلام وقت بخیر بله امکان استفاده از سهمیه برای کنکور ارشد سال بعد هم دارید

  6. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید. بنده کم شنوا هستم و ازمون ارشد402 شرکت کردم و با توجه به نتایج اولیه سهمیه ام اعمال نشده… ایا موقع انتخاب رشته سهمیه معلولیتمم اعمال میشود؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      برای بررسی بیشتر با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  7. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید.
    بنده کم شنوا هستم و ازمدن ارشد ۱۴۰۲ شرکت کرده ام و نتایج اولیه اعلام شده ولی سهمیه ام درنظر نگرفته شده میخواستم بدونم که توی انتخاب رشته سهمیه ام اعمال میشه؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . قبل از انتخاب رشته سهمیه را بررسی کنید ولی برای ورود به دانشگاه سهمیه افراد کم شنوا نداریم متاسفانه

  8. Avatar photo کیمیا گفت:

    سلام آیا معلولیت در کنکور ارشد 402 امتیاز یا سهمیه ای دارد؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله دارد

  9. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام در قسمت سهمیه برای کسانیکه پدرش در زمان جنگ سرباز بوده و دارای کارت ایثارگری 5 درصد داره به عنوان رزمنده داوطلبی حداقل 6 ماه چنین گزینه ای وجود ندارد باید ما کدام گزینه را انتخاب کنیم

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز سهمیه شما 5 درصدی است. پدر شما کارت ایثار 5 درصدی خودشون رو دریافت کردن.

  10. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام پدر من به مدت 20 ماه به صورت سرباز در جبهه بوده و دارای کارت ایثارگری 5 درصد دارد الان باید در موقع ثبت نام قسمت سهمیه کدوم مورد را انتخاب کنم چیزی به اسم فرزند رزمنده حداقل 6 ماه داوطلب وجود نداره باید کدوم را انتختب کنم

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی باید 5 درصد رو انتخاب کنید.

      1. Avatar photo چیزی به اسم 5درصد نیست گفت:

        تو گزینه ها فرزند رزمنده داوطلب بسیجی و فرزند رزمنده ستاد کل نیروهای مسل است

        1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

          سلام دوست گرامی
          بله لینکش هست.

  11. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام میخواستم بدونم برای دریافت کدپیگیری 12 رقمی باید از کوجا پیدا کنم؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام از طریق آخرین یگان خدمتی فرد ایثارگر

  12. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دارای سهمیه ایثارگران هستم و کنکور ارشدوزارت علوم 1401 رو ثبت کردم. همزمان می خواهم ارشد وزارت بهداشت رو هم شرکت کنم. آیا امکانش هست از سهمیه در هر دو استفاده کنم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام . سهمیه های کنکور برای هر وزارت خانه جداگانه محاسبه میشود . هر کدام یکبار میتوانید استفاده کنید

  13. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام وقت به خیر.
    من امسال کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دارم و سهمیه ۵ درصدی ایثارگران هم دارم. برامم خیلی مهمه که جداسازی علم و صنعت بیارم. استفاده از سهمیه میتونه برام مفید باشه یا ممکنه به ضررم تموم شه؟ چون نگرانیم از این بابته که به فرض بنده بدون سهمیه ایثارگری رتبه ام ۱۳۰ بشه و در حالت عادی جداسازی علم و صنعت رو بیارم ولی اگر سهمیه رو بزنم و رتبه ام مثلا از ۱۳۰ به ۳۰ برسه ، ظرفیت ایثارگران برای رشته ی جداسازی علم و صنعت پر بشه و به من نرسه . ممکنه راهنماییم کنید که باید چیکار کنم ؟ بزنم یا نه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر برای استفاده از سهمیه اگر طرازتون بالا باشه و اگر طازتون خوب باشه در همون ظرفیت سهمیه هم میتونید رتبه کسب کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مرکز تماس یگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره کارشناسی ارشد

    مشاوره کارشناسی ارشد + سامانه پاسخگوی تلفنی سوالات 24 ساعته

    مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد اقدامی مهم جهت برنامه‌ریزی، کسب اطلاعات، آمادگی آزمون ارشد و… عزیزانی است که قصد دارند در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ نیاز خود دست یافته و بدون اتلاف هزینه، انرژی و رفت و آمد با...
  • پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل

    پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل

    پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل در بسیاری از دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی امکان‌پذیر است. این معدل مورد نیاز برای پذیرش دانشجوها معمولاً از دانشگاه به دانشگاه و از رشته به رشته متفاوت است. همچنین، برای داوطلبانی که نمی‌خواهند...
  • مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد

    مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + برنامه ریزی تحصیلی

    مرکز مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد ایران تحصیل راه اندازی شد. کلیه متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند به منظور دریافت خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه های دانشگاه و رشته های بدون کنکور برای...
  • تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت

    تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت + pdf دفترچه 1402 | ایران تحصیل

    برای شرکت در رشته‌های تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وزارت بهداشت آگاهی از زمان و نحوه ثبت نام ضروری است. داوطلبان گرامی که در مرحله نخست، موفق به کسب رتبه مجاز شدند ولی به دلایل مختلفی در رشته مورد نظر قبول...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)