ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سهمیه های موثر در آزمون دکتری + بخشنامه جدید 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ آبان ۱۴۰۲
سهمیه های موثر در آزمون دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با تمامی سهمیه‌های موثر آزمون دکتری تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انواع سهمیه های موثر در آزمون دکتری 1403 عبارتند از سهمیه های رزمندگان، ایثارگران 25% و 5% و مربیان. بر این اساس هر کدام از متقاضیان واجد شرایط سهمیه های مختلف در صورت وارد کردن اطلاعات مربوطه در فرم تقاضانامه می توانند از درصد سهمیه در آزمون دکتری استفاده نمایند. گفتنی است که ظرفیت های اختصاص داده شده به هر کدام از این موارد متفاوت می باشد.

به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در مورد انواع و تاثیر گذارترین سهمیه های آزمون دکتری صحبت کرده و میزان درصدهای مربوطه را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، اگر در مورد نحوه استفاده یا تاثیر سهمیه خود با سوال یا ابهامی مواجه شدید، می توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای کسب اطلاعات درباره اعلام نتایج آزمون دکتری وارد لینک مربوطه شوید.

اهمیت اطلاع از سهمیه های آزمون دکتری 1403

داوطلبانی که در آزمون دکتری سال 1403 شرکت می کنند باید از سهمیه هایی که در آزمون دکتری موثر هستند، اطلاع داشته باشد، چرا که هر کدام از این سهمیه ها بر اساس فاکتورهای مختلفی به افراد ایثارگر، رزمنده و مربیان اختصاص می‌ یابد و همانگونه که می دانید آزمون دکتری مانند دیگر آزمون های سراسری از طرف مجری برگزار کننده این آزمون یعنی سازمان سنجش و آموزش کشور، در همه دانشگاه‌ ها برگزار می‌ شود و سهمیه های مختلف از جمله سهمیه ایثارگران ۲۵ و 5 درصد، سهمیه رزمندگان و سهمیه مربیان برای داوطلبان این مقطع در نظر گرفته شده شده است.

افرادی که واجد شرایط دریافت این سهمیه باشند، می‌ توانند از طریق تکمیل فرم هنگام ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز، تقاضای خود را ثبت نمایندو در آزمون دکتری داوطلبانی که دارای شرایط خاص هستند می توانند از سهمیه رزمندگان ایثارگران و مربیان برای حضور در این آزمون استفاده کنند. شرایط اعمال هر کدام از سهمیه های ذکر شده در آزمون دکتری با یکدیگر متفاوت خواهد بود و هر کدام از متقاضیان بر اساس سهمیه دریافت شده می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مدارک ثبت نام آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

علاوه بر این در صورتی که افراد واجد شرایط دریافت سهمیه دکتر نباشند، به صورت سهمیه آزاد پذیرش خواهند شد. در حال حاضر سهمیه های موثر در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ شامل سهمیه ایثارگران ۵ درصد و ۲۵ درصد، سهمیه رزمندگان و مربیان و سهمیه آزاد است که متقاضیان می توانند برای اطلاع از سهمیه آزمون دکتری، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را مطالعه کنند و با اطلاع از شرایط دریافت این سهمیه ها و نحوه اعمال هر کدام از آنها در تمامی مراحل آزمون دکتری برای دریافت این سهمیه اقدام نمایند.

برای دریافت سهمیه متقاضیان باید در هنگام تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری، سهمیه درخواستی خود را انتخاب نمایند و در صورت پذیرش در آزمون، نام سهمیه در ستون سهمیه نهایی کارنامه دکتری درج خواهد شد. علاوه بر این سهمیه نهایی که در آزمون دکتری اعمال می شود، هم در نمره حد نصاب مجاز انتخاب رشته و هم در مجموع حد نصاب دعوت به مصاحبه آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد تاثیرگذار است.

بنابراین اگر داوطلبان در ارتباط با سهمیه هایی که به آنها اختصاص می یابد اطلاعات لازم را داشته باشند، می‌ توانند در هنگام ثبت نام به راحتی از این سه سهمیه رزمندگان، مربیان و ایثارگران و سهمیه آزاد برخوردار شوند. اما دریافت هر کدام از سهمیه های اعلام شده، شرایط خاصی دارد که در ادامه این مقاله به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

اهمیت اطلاع از سهمیه های آزمون دکتری

سهمیه های موثر در آزمون دکتری شامل چه موارد می باشند؟

در اغلب آزمون های ورودی تحصیلی کشورمان، بخشی از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به داوطلبانی اختصاص داده می شود که دارای یک سری سهمیه های خاص می باشند. در آزمون دکتری نیز این مورد صدق می کند. به نحوی که در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری و همچنین دفترچه انتخاب رشته به طور جامع در مورد نحوه تخصیص ظرفیت به سهمیه های ایثارگران، رزمندگان و مربیان توضیح داده شده است.

در واقع، سازمان سنجش به عنوان متولی برگزار کننده این آزمون ها، شرایط برخورداری از انواع سهمیه های موثر در آزمون دکتری را بخوبی توضیح داده است.

بنابراین، اگر متقاضی جزء دارندگان شرایط یکی از سهمیه های مذکور نباشد، سهمیه آزاد محسوب شده و مشمول قوانین و ظرفیت های در نظر گفته شده نخواهد بود. به همین دلیل، در ادامه به طور مجزا بیان خواهیم کرد که درصد سهمیه در آزمون دکتری برای هر نوع به چه نحوی است.

اطلاعیه

برای اطلاع از شرایط دریافت سهمیه های موثر در آزمون دکتری 1403 می توانید با کارشناسان اکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

شرایط سهمیه های موثر رزمندگان در آزمون دکتری 1403

یکی از مهم ترین انواع سهمیه در آزمون دکتری مربوط به دارندگان سهمیه رزمندگان می باشد. البته این در صورتی است که داوطلب واجد شرایط اخذ گرفتن سهمیه باشد.

  • رزمندگانی که در بازه زمانی 31 شهریور 59 تا 31 شهریور 67 حداقل شش ماه را به طور مداوم به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشته است. این متقاضیان می بایست برای دریافت مدارک لازم در این باره به یکی از ارگان های بسیج مستعضفین مراجعه نمایند. داشتن کد 12 رقمی و درج آن در فرم ثبت نام الزامی است.

 

  • اگر متقاضی از کارکنان ثبت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باشد، لازم است که علاوه بر میزان موظفی خود، حداقل 6 تا 9 ماه سابقه را به صورت پیوسته در عملیات به شکل داوطلبانه داشته باشد. تائید بالاترین مقاوم مسئول نیروهای مسلح در این حوزه الزامی است.

 

  • افرادی که متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان هستند باید به وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراجعه نمایند و فرم مربوط به استفاده از سهمیه رزمندگان را پر کنند. در صورتی که اطلاعات آنها از سوی ستاد مشترک سازمان سپاه پاسداران یا سازمان بسیج مستضعفان یا وزارت جهاد کشاورزی تایید گردد، کد ۱۲ رقمی برای آنها صادر خواهد شد که باید آن را در فرم ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ درج کنند. توجه داشته باشید که علاوه بر سهمیه های موثر دیگر، سهمیه رزمندگان دکتری، در همه مراحل کنکور دکتری موثر می باشد و متقاضیان می‌ توانند در فرآیند انتخاب رشته و مصاحبه از سهمیه خود بهره ببرند. علاوه بر این با انتشار کارنامه آزمون کتبی دکتری متقاضیان این شرایط را دارند که از رتبه در سهمیه خود اطلاعات لازم را کسب کنند و بر اساس رتبه به دست آمده برای فرایند انتخاب رشته دکترا اقدام نمایند.

 

اهمیت اطلاع از سهمیه های آزمون دکتری

درصد سهمیه ایثارگران در کنکور دکتری 1403

درصد سهمیه ایثارگران در کنکور دکتری 1403

همانطور که همه می دانیم، سهمیه ایثارگران یکی از مهم ترین سهمیه های موثر در آزمون دکتری به شمار می رود. اما مطابق با دفترچه انتخاب رشته دکتری چه کسانی مشمول این قانون می باشند.

  • جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها
  • جانبازان زیر 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها
  • آزادگان و همسر و فرزندان ان ها
  • همسر و فرزندان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالثران

کال تو اکشن تماس

سهمیه ایثارگران 25%

در هر کد رشته محل، 25 درصد  ظرفیت و سهمیه در آزمون دکتری به متقاضیانی اختصاص می یابد که جزء یکی از موارد زیر باشند: همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثران، آزادگان و همسر. فرزندان آن ها، جانبازان 25% و بالاتر و فرزندان آن ها.

 

سهمیه ایثارگران 5%

در هر کد رشته محل، 5 درصد ظرفیت و سهمیه در آزمون دکتری  به افرادی اختصاص داشته می شود که جزء یکی از موارد زیر باشند: جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه.

به منظور اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری وارد لینک قرمز شوید

میزان سهمیه مربیان در آزمون دکتری 1403

بر اساس قوانینی که درمورد سهمیه های موثر در آزمون دکتری وجود دارد، ده درصد از سهمیه مازاد بر ظرفیت در هر کدام از کد رشته محل ها مختص به مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد می باشد. البته این به شرطی است که داوطلب 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب نماید. اما سایر شرایط لازم جهت برخوراری از درصد سهمیه مربیان در آزمون دکتری به شرح زیر می باشد.

 

  • بایستی متقاضی قبل از نام نویسی آزمون، موافقت دانشگاه محل خدمت را بدست آورد.
  • پرداخت شهریه در صورت پذیرش در دوره های روزانه یا غیر روزانه الزامی می باشد. البته اگر دانشگاه محل خدمت نیازمند تخصص فرد باشد، با استناد به ضوابط موجود این امکان وجود دارد که دانشگاه عهده دار هزینه های شهریه به مدت چهار سال و نیم باشد.
  • اگر دانشگاه محل خدمت موافقت نماید، مربیان پیمانی مجاز خواهند بود تا از طریق ظرفیت عادی مثل سایر داوطلبان در آزمون شرکت کرده و قبول شود. گفتنی است که در چنین صورتی، فرد همانند داوطلبان آزاد ملزم به پرداخت شهریه می باشد.
  • اگر متقتضی از مربیان رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی باشد که در انواع سهمیه های عادی در آزمون دکتری پذیرفته شود، موظف به پرداخت شهریه خواهد بود.

میزان سهمیه مربیان در آزمون دکتری

جهت اطلاع از زمان و شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت وارد لینک شوید

 

جداول انواع سهمیه در آزمون دکتری 1403

برای درک بهتر سهمیه های موثر در آزمون دکتری در جدول زیر به تفکیک، انواع سهمیه ها را بیان نموده ایم.

 

درصد سهمیه ایثارگران در آزمون دکتری
سهمیه ایثارگران 5% نمره حد نصاب داوطلب، حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده باشد.
  • جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
سهمیه ایثارگران 25%
  • جانبازان 25% و بالاتر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثرا
  • آزادگان و همسر و فرزندان آن ها

 

 

 

درصد سهمیه رزمندگان در آزمون دکتری
سهمیه رزمندگان داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه در سال های 59 تا 68 نمره حد نصاب متقاضی 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب نماید

 

 

 

درصد سهمیه مربیان در آزمون دکتری
سهمیه مربیان داوطلب از مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد باشد

 

نمره حد نصاب متقاضی 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب نماید

 

اطلاعیه

آشنایی با سهمیه های آزمون دکتری می تواند در میزان استفاده از هر یک از این سهمیه ها موثر باشد و بتوانید به موقع برای آنها درخواست دهید.

نکاتی در مورد انواع سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون دکتری 1403

  • نمره حد نصاب دارندگان سهمیه ایثارگران 25% و 5% باید حداقل 70% نمره آخرین داوطلب پذیرفته شده سهمیه آزاد در کد رشته محل مربوطه باشد.
  • نمره حد نصاب دارندگان سهمیه رزمندگان باید حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه آزاد در کد رشته محل مربوطه باشد.
  • سهمیه های موثر ایثارگران 5% و 25% در آزمون دکتری تنها در صورتی اعمال خواهد شد که سهمیه های موثر در آزمون دکتری امکانپذیر بوده و مقدار اعشاری حاصل ضرب بیشتر از 5% باشد.
  • نمره های حد نصاب در نظر گرفته در همه مراحل آزمون منظور خواهد شد.
  • اگر داوطلبی قبلا از درصد انواع سهمیه در آزمون دکتری استفاده کرده و پذیرفته شده باشد، دیگر به هیچ وجه مجاز به بهره مجدد از سهمیه نخواهد بود.
  • اگر متقاضی قبلا با استفاده از سهمیه های موثر در آزمون دکتری در یکی از دوره های غیر روزانه اعم از دانشگاه آزاد، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، مجازی یا پردیس خودگردان پذیرفته شده باشد، چنانچه در رشته قبلی خود انصراف دهد، تنها یک بار دیگر مجاز به استفاده دوباره از سهمیه خوهد بود.

نکاتی در مورد انواع سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون دکتری

 

برای اطلاع از انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25% روی لینک کلیک کنید.

 

جدیدترین اخبار پیرامون سهمیه های آزمون دکتری 1403

شرایط بهره مندی داوطلبان ارشد و دکتری از سهمیه ها اعلام شد

در هنگام حضور در جلسه آزمون، در کارت ورود به جلسه کنکور دکتری در مقابل سهمیه‌ ثبت‌ نامی که به عنوان سهمیه آزاد شنخاته می شود،  داوطلبانی که در فرم تقاضانامه اسم نویسی در آزمون و براساس ضوابط اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، واجد شرایط دریافت سهمیه رزمندگان و ایثارگران می باشند و سهمیه آنها مورد تأیید ارگان های ذی ربط از جمله سپاه پاسداران قرار گرفته است، آن سهمیه به عنوان سهمیه انتخابی در کارنامه فرد درج می شود.

متقاضیان استفاده از سهمیه‌ های مربوط به رزمندگان ارگان وزارت جهاد کشاورزی، سهمیه ایثارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و ارگان های تابعه ستاد کل نیروهای مسلح، برای اعلام مغایرت باید در زمان مقرر  از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور درخواست خود را ثبت کنند و براساس توضیحات ارائه شده در این درگاه، برای ویرایش و اصلاح سهمیه خود اقدام کنند.

شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان سازمان بسیج مستضعفان

افرادی که متقاضی بهره مندی از سهمیه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همسر و فرزندان آن ها و همچنین سهمیه سهمیه رزمندگان سازمان بسیج مستضعفین، می بایست بعد از کامل کردن فرم مربوط به استفاده از سهمیه رزمندگان برای دریافت کد استعلام و پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام نموده و آن کد را در هنگام ثبت نام در قسمتی که به تقاضانامه آنلاین اختصاص دارد، درج کنند.

جدیدترین اخبار پیرامون سهمیه های آزمون دکتری

خلاصه مطالب

هدف از نوشتن این مقاله آشنایی با سهمیه های موثر در آزمون دکتری اعم از ایثارگران، رزمندگان و مربیان بود و تلاش کردیم اطلاعات کافی را در این زمینه ارائه دهیم. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز را دارند بهتر است قبل از هر چیز از سهمیه های اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور مطلع شوند.

توجه داشته باشید که هر کدام از این سهمیه ها در فرایند پذیرش نهایی موثر می باشند.  همچنین سهمیه نهایی که در آزمون دکتری اعمال خواهد شد، هم در کل حد نصاب مجاز انتخاب رشته و هم در نمره حد نصاب دعوت به مصاحبه آزمون دکتری برای دانشگاه های آزاد و سراسری موثر می باشد.  اگر شما نیز قصد دارید تا از مزایای سهمیه های مذکور استفاده نمایید، می توانید تمامی سوالات و ابهامات خود را از طریق تماس با شماره 9099075307 با مشاوران ما در میان بگذارید و راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با تمامی سهمیه‌های موثر آزمون دکتری تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سهمیه های موثر در آزمون دکتری کدامند؟

انواع سهمیه های موثر در آزمون دکتری ۱۴۰۳ عبارتند از سهمیه های رزمندگان، ایثارگران 25% و 5%، مربیان

شرایط استفاده از درصد سهمیه ایثارگران در آزمون دکتری چیست؟

در این مقاله می توانید همه نکات و شرایط لازم در مورد سهمیه یثارگران در آزمون دکتری را مطالعه فرمایید.

آیا برای مربیان نیز در آزمون دکتری سهمیه ایی اختصاص داده شده است؟

بله. یکی از انواع سهمیه های موثر در آزمون دکتری ، سهمیه مربیان می باشد.

نظرات

47 دیدگاه دربارهٔ «سهمیه های موثر در آزمون دکتری + بخشنامه جدید 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    سهمیه ی ۵ درصدی چقدر توی تراز یا رتبه تاثیر میذاره ؟
    توی همین مرحله ی اول یعنی نمره ی کتبی بخواد بیاد این سهمیه چطور اعمال میشه ؟ اینجا هم باید ۷۰ درصد آخرین فرد قبولی رو کسب کنیم تا اینکه مجاز برای انتخاب شهر و مصاحبه بشیم ؟؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله برای اعمال سهمیه باید 70 درصد نمره ی قبولی نفر آخر رو کسب کنید.

  2. Avatar photo مهسا گفت:

    سلام
    برای ازمون دکتری که مثلا دانشگاهی اعلام کرده سه نفر ظرفیت پذیرس داره، اگر کسی سهمیه بیست و پنج درصدی داشته باشه، خب بیست و پنج درصد عدد ۳ میشه ۰.۷۵ . در این حالت یعنی فردی با سهمیه بیست و پنج درصد برای اون کد رشته محل انتخاب نمیشه؟!
    و اینکه آیا داشتن سهمیه دید استاتید رو در مصاحبه نسبت به فرد عوض میکنه؟ بهتر نیست که از سهمیه برای دکتری استفاده نکنم؟
    لطفا جوابمو بدید ممنونم

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما. دعوت به مصاحبه دانشگاه برای مقطع دکترا حدودا سه برابر ظرفیت میباشد.برای مشاوره با شماره تماس 9099075307 تماس بگیرید.

  3. Avatar photo مهیار گفت:

    سلام
    دانشگاهی که 6 نفر ظرفیت داره یعنی ۲ نفرش برا سهمیه ۲۵ درصد هست یا یک نفر؟
    لطفا جواب بدید و بی جواب نگذارید

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز ملاک اعمال سهمیه برای تمام 6 نفری که دارای سهمیه باشند و اون دانشگاه رو انتخاب کرده باشند لحاظ خواهد شد و ارتباطی به تعداد نفرات متقاضی ندارد.

      1. Avatar photo مهیار گفت:

        سلام و وقت بخیر، منظور من این بود که وقتی دانشگاهی 6 نفر دانشجو میخواد برای روزانه از این 6 نفر چندتا از سهمیه 25 درصدی هست؟اینکه مثلا 15 نفر برای مصاحبه برن و 5 نفر سهمیه 25 درصد داشته باشن و برای 5 نفر ملاک باشه میدونم، فقط بخش اول سوالم رو میخواستم بدونم 6 نفر پذیرش روزانه چند نفر از 6 نفر سهمیه 25 درصدی است؟

        1. Avatar photo tahmasebi گفت:

          اگر تمام اون 6 نفر آزمون کتبی خوبی داشته باشند نسبت به افراد با سهمیه ی عادی در اولویت پذیرش خواهند بود.

  4. Avatar photo احمد گفت:

    سلام
    1-چطور باید متوجه شد افراد شرکت کننده سهمیه داشتن یا نه؟
    2- همچنین دانشگاه ها وقتی حدنحصاب اعلام میکنن برای هر دو سهمیه ازاد و ایثارگران جدا سهمیه اعلام میکنند؟
    3- وقتی حدنحصابی دانشگاه اعلام میکنه، یعنی تعداد افراد نیاز داره رو در بالای حدنحصاب قرار میده و بقیه رو نمیده و رد میکنه؟ یعنی پذیرش رو قطعی میکنه؟
    4- من نفر اول مصاحبه دانشگاهی شدم اما با کد 4 دعوت شدم یعنی سهمیه 5 درصد و اول سهمیه 25 درصدی هست و اگر پر نشه میرسه به ما، من شانس قبولی دارم؟

    لطفا جواب بدید

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا برای دریافت مشاوره کامل با شماره های سایت تماس بگیرید

  5. Avatar photo سپیده گفت:

    سلام وقت بخیر خدا قوت . دانشگاهی که مصاحبه رفتم ۱۳ نفر برای مصاحبه اومدن و بنده نفر دهم شدم در مصاحبه و سهمیه پنج درصد ایثارگری دارم و تنها فرد دارای سهمیه در این گروه هستم ایا ممکنه که قبول بشم یا نه؟؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      به شرط کسب 70 درصد اخرین فرد قبولی پذیرفته خواهید شد در غیر اینصورت خیر.

    2. Avatar photo احمد گفت:

      سلام
      1-چطور باید متوجه شد افراد شرکت کننده سهمیه داشتن یا نه؟
      2- همچنین دانشگاه ها وقتی حدنحصاب اعلام میکنن برای هر دو سهمیه ازاد و ایثارگران جدا سهمیه اعلام میکنند؟
      3- وقتی حدنحصابی دانشگاه اعلام میکنه، یعنی تعداد افراد نیاز داره رو در بالای حدنحصاب قرار میده و بقیه رو نمیده و رد میکنه؟ یعنی پذیرش رو قطعی میکنه؟

      1. Avatar photo rezai گفت:

        سلام وقت بخیر. در رابطه با نوع شرکت و سهمیه اون ها اطلاعی داده نمیشه

  6. Avatar photo مهیار گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من با کد 4 سهمیه ایثارگر 5 درصد دعوت به مصاحبه دانشگاهی شدم، کسی که با کد 4 یعنی سهمیه ایثارگری به مصاحبه دانشگاهی دعوت میشه، بعد مصاحبه برای پذیرش نهایی با سهمیه ازاد و ایثارگری هر دو رقابت داره یا نه فقط سهمیه ایثارگری چون با کد 4 دعوت شده؟ یعنی وقتی با کد 4 دعوت به مصاحبه میشیم فقط کمکی به ما شده اینه تراز دانشگاه رو برامون پایین تر در سهمیه ایثارگری مدنظر قرار داده و برای هر دو سهمیه ازاد و ایثارگری رقابت میکنیم؟ ممنونم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      تمام رقابت های شما چه در مرحله مصاحبه چه قبل و بعد ان با افرادی هست که سهمیه ایثارگری دارند.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج آزمون دکتری 1403 + مشاهده نتیجه | sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری مدتی بعد از برگزاری آزمون انجام می شود و این نتایج بر روی سایت سنجش قابل مشاهده هستند. در نتیجه متقاضیان می‌ توانند پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری،...
  • دکتری بدون آزمون

    دکتری بدون آزمون 1403 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

    پذیرش دکتری بدون آزمون 1403 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش...
  • ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط جدید

    وزارتخانه بهداشت با برگزاری سالانه آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به داوطلبان علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی، بلکه فرصت تحصیل در سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه...
  • زمان برگزاری آزمون دکتری

    زمان برگزاری آزمون دکتری 1403 + تقویم زمان بندی

    زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش اعلام شد. داوطلبان برای حضور در این آزمون باید ابتدا هزینه ثبت نام را در سامانه سنجش بپردازند و پس از آن مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. افرادی که...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)