ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته خلبانی چند سال طول میکشد؟

رشته-خلبانی-چند-سال-طول-میکشد؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

خلبانی رویای کودکی بسیاری از مردم می باشد. بسیاری از افراد بخشی از کودکی خود را در رویای پرواز گذرانده اند و می خواستند برای شغل آینده خود خلبانی را انتخاب نمایند. اگر شما هنوز هم مایل به ادامه تحصیل در این رشته هستید و می خواهید بدانید تحصیل در رشته خلبانی چند سال طول میکشد؟ تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

رشته خلبانی متقاضیان زیادی در سراسر دنیا دارد چرا که تحصیل در این رشته با مزایای فراوانی مانند درآمد بالا  لذت وصف ناپذیر پرواز در آسمان همراه است. سختی های موفقیت در این مسیر و همچنین چالش هایی که یک خلبان با آن ها مواجه می شود؛ گاهی افراد را از انجام این شغل منصرف می سازد. در این مقاله به صفر تا صد خلبانی شامل شرایط تحصیل، دانشگاه ها برتر خلبانی، مزایا و معایب این رشته و موارد دیگر خواهیم پرداخت. برای  کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این رشته با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

گرایش های تحصیل در رشته خلبانی

رشته هوانوردی سه گرایش متفاوت دارد شامل؛ رشته خلبانی، رشته مراقبت پرواز و رشته ناوبری هوایی. خلبانی از گرایش های اصلی رشته هوانوردی است. خلبان که با نام های آویاتور یا پیلوت یا سکان‌ دار نیز شناخته می شود به کسی گفته می ‌شود که هدایت یک وسیله‌ هوایی مانند هلیکوپتر، هواپیمای مسافربری، هواپیمای جنگنده یا نظامی یا پاراگلایدر را بر عهده دارد. با توجه به اهمیت این شغل، مسئولیت و خطراتی که در ارتباط با جان انسان ها به همراه دارد، این شغل از پرستیژ بالایی در جامعه برخوردار می باشد.

گفته می شود که جامعه خلبانی از سالم ترین افراد تشکیل شده است.  خلبان‌ ها برای اینکه بتوانند با عملکرد بهتری فعالیت نمایند باید سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرند و به طور کلی سالم بودن سبک زندگی، ورزش، خودداری از خوردن مشروبات الکلی و غیره را در پیش می گیرند. خلبانی شغلی است که افراد شاغل در آن به دلیل فشار روانی بالا باید در رفاه و آسایش کامل باشند و کمترین دغدغه‌ ذهنی را داشته باشند. خلبانی همانند یک شغل نظامی می باشد و وارد شدن به آن مستلزم عشق و علاقه زیاد است.

پذیرش در این رشته در تمام کشورهای دنیا شرایط خاصی را دارد و تقاضا برای آن در همه جای دنیا بالاست. جایگاه خلبانان در خارج از ایران در کشورهای اروپایی، آمریکایی و بسیاری از کشورهای آسیایی بالاتر بوده و حقوق و مزیت‌هایی که برای این افراد در نظر می گیرند بسیار عالی می باشد.

با این وجود خلبان شدن در ایران هزینه‌ کمتری نسبت به بسیاری از کشورهای جهان دارد و از طرفی آموزش‌های خلبانی در ایران از استاندارد و اعتبار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل در تمام دنیا موقعیت های شغلی بسیاری برای خلبانان ایرانی وجود دارد و خلبانان ایرانی را از بهترین خلبانان دنیا می دانند.

صفر تا صد خلبانی

 شرایط تحصیل در رشته خلبانی

جالب است بدانید که خلبانی جزو سه شغل پر استرس در میان شغل های دنیا می باشد. بنابراین پیش از تحصیل در این رشته لازم است از شرایط اشتغال در آن آگاه شوید.

  • افراد برای خلبان شدن ساعت‌ های آموزشی فشرده‌ ای باید پشت سر بگذارند، در این ساعت‌ های آموزشی فشرده مباحث بسیار تخصصی ازجمله هواشناسی، ساختار هواپیما، آیرودینامیک در پرواز و غیره به آن‌ها آموزش داده می‌شود.
  • بین افراد برتر سنجش صورت گرفته و شرایط روحی، جسمی، درسی و غیره به ‌صورت دقیق بررسی شده و گسترده‌ترین و سخت‌ترین پارامترها را برای خلبانی در نظر می‌گیرند.
  • خلبانان مسئول حفاظت از سرمایه‌های انسانی بوده و جان صد ها انسان در دست خلبانان است.
  • حفاظت از سرمایه‌ مادی چندین میلیون دلاری که همان هواپیما است، به خلبان سپرده می‌شود.
  • با توجه به شرایط اختصاصی ذکر شده برای خلبانان هرکسی نمی‌ تواند خلبان شود!

برای آشنایی با شرایط مهمانداری هواپیما روی لینک کلیک کنید.

علاوه بر این خلبانی مستلزم دارا بودن شرایط جسمانی مناسب است که برای تائید صلاحیت پزشکی فرد آزمایش های زیر انجام می گیرد:

  • اندازه ‌گیری دید چشم‌ ها، بررسی کوررنگی
  • بررسی وضعیت فک، دهان و دندان ‌ها
  • بررسی وضعیت استخوان‌ بندی و اندام ‌های حرکتی
  • بررسی ضریب وزن نسبت به قد (BMI)
  • بررسی وضعیت شش ها و اندازه قلب از طریق عکس ‌برداری از قفسه سینه
  • شنوایی سنجی (اودیو متری)
  • بررسی عملکرد مغز و اعصاب از طریق بررسی نوار مغزی
  • اخذ نوار قلبی و اکوکاردیوگرافی برای بررسی عملکرد قلب و عروق
  • بررسی موارد زیر در آزمایش خون و ادرار:
    WBC، HDL، LYM، MID ،GRA ،LYM% ،MID% ،GRA% ،RBC ،HGB، HCT ،MCV ،MCH ،MCHC ،RDW ،PLT ،PCT،MPV،PDW،ALT،GGT،Keratinize ،LDL،Cholesterol، Triglycerides ،Glucose،Urea و بررسی فیزیکی به جهت نبود خون در ادرار.

سازمان هوانوردی ایران برای تست های فوق، استاندارد هایی تعیین کرده است. در صورتی که پاسخ آزمایش ها مغایر با استاندارد های سازمان هوانوردی باشد، امکان تحصیل شما در این رشته وجود نخواهد داشت.

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته خلبانی بدون کنکور کلیک کنید.

 

مدت زمان تحصیل برای شروع به کار خلبان ها

کلاس های تئوری خلبانی  که به ارائه دروسی چون هواشناسی، آیرودینامیک، آلات دقیق پرواز، ناوبری هوایی، مقررات وزن و تعادل، قابلیت های هواپیما، موتور سیستم، نحوه کار با کامپیوتر پرواز و نیز محاسبات، نقشه خوانی و فیزیولوژی پرواز می پردازند، به مدت 150 ساعت به طول می انجامد. پس از دوره تئوری، دوره عملی برگزار می شود و متقاضیان مستلزم گذراندن 50 ساعت آموزشی به همراه استاد خلبان خود می باشند. مدت زمان اعلام شده برای دریافت مدرک پایه خلبانی می باشد. در ایران پرواز های آموزشی با هواپیما های سبکی مانند پایپر، سسنا و تکنام انجام پذیر اند. در کالج کسب مدارک مورد نیاز برای خلبانی به مدت 3 سال به طول می انجامد و ساعت پروازی باید حدود دو سال تکمیل شود.

تحصیل در رشته خلبانی از طریق دانشگاه شرایط متفاوتی دارد و در پاسخ رشته خلبانی چند سال طول می کشد؟ باید گفت که همانند سایر رشته های دوره کارشناسی، اخذ مدرک کارشناسی در این رشته به مدت 4 سال طول خواهد کشید. در آموزشگاه های خلبانی افراد می توانند با گذراندن دوره های خاصی در مدت زمان کمتری گواهینامه پرواز دریافت نمایند.

 

تحصیل در رشته خلبانی

ویژگی های شخصیتی یک خلبان موفق

علاوه بر اینکه خلبانان باید آزمون های سلامت را پشت سر بگذارند، برای آنکه به یک خلبان موفق تبدیل شوند باید ویژگی های شخصیتی خاصی نیز داشته باشند. در ادامه به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

  • از آنجایی که خلبانی یکی از پر استرس ترین مشاغل دنیا است، شما باید از توانایی مقابله با چالش و استرس برخوردار باشید و در شرایط حساس بهترین تصمیم را در کمترین زمان بگیرید.
  • شکی نیست که در این شغل شما با خطرات زیادی مواجه هستید، از این رو باید قدرت ریسک پذیری بالایی در شرایط خاص داشته باشید.
  • باید قدرت کنترل شرایط سخت و نیز مدیریت زمان را داشته باشید
  • مسئولیت پذیری ویژگی بارز خلبانان است.
  • باید از روابط عمومی بالا و توان انجام کار گروهی و برقرای ارتباط با دیگر اعضای کادر پروازی را داشته باشید.

 

انواع مدارک خلبانی

برای پاسخ به سوال رشته خلبانی چند سال طول میکشد؟ لازم است با مدارک مختلف این رشته و مدت زمان کسب هر یک آشنا شوید.

  • مدرک گواهینامه شخصی یا PPL (Private Pilot License)

این مدرک یک گواهینامه شخصی است و با گذراندن حداقل 469 ساعت کلاس تئوری و 45 ساعت پرواز به دست می آِید که به طور معمول 6 ماه زمان می برد.  پس از کسب نتیجه مطلوب در این دوره، در آزمون سازمان هواپیمایی کشوری شرکت کرده و مدرک PPL به داوطلب داده می شود. این مدرک بیانگر مجاز بودن شخص نسبت به پرواز با هواپیماهای شخصی و در شرایط پرواز با دید VFR می باشد. این مدرک برای حمل مسافر و استفاده تجاری تعریف نشده است و انجام هر یک از این موارد ممنوع می باشد.

  • مدرک گواهینامه تجاری یا    CPL (Commercial Pilot License)

این مدرک این امکان را به خلبان می دهد که هواپیماهای مسافربری مانند بوئینگ، ایرباس، فوکر و غیره را هدایت کند. به طور کلی این دوره به مدت 10 ماه طول می کشد و برای دریافت این مدرک لازم است کلاس های تئوری به مدت حداقل 385 ساعت، به همراه 110 ساعت پرواز گذرانده شده و در نهایت متقاضی باید در آزمون هواپیمایی کشوری شرکت نماید.

  • مدرک گواهینامه اجازه پرواز کور یا IR (Instrument Rating)

این دوره پس از اخذ مدرک CPL و به منظور وارد شدن به یک ایرلاین گذرانده می شود که شامل 320 ساعت کلاس تئوری و 40 ساعت عملی می باشد. پس از دریافت این گواهینامه که با نام پرواز با آلات دقیق هواپیما هم شناخته می شود شما می توانید شب ها و در هوای ابری هم پرواز کنید. برای اخذ تمامی مدارک ذکر شده متقاضی باید 18 سال سن داشته باشد و گواهینامه حمل و نقل شرکت های هوایی یعنی ATPL را نیز دریافت کرده باشد.

  • مدرک INST و اجازه نامه M.E

خلبانانی که می‌خواهند با انواع دستگاه‌ های ناوبری پرواز را تجربه کنند و پرواز کردن در شرایط نامساعد جوی مانند هوای ابری و بارانی و مه‌آلود را تجربه کنند، باید دوره‌ INST را گذرانده و گواهینامه مربوط به این دوره را دریافت نمایند. خلبانانی که قصد دارند با هواپیماهای دو موتوره به بالا پرواز نمایند، لازم است که اجازه‌نامه M.E را کسب نمایند.

  • مدرک AFI و AFII

خلبانانی که می خواهند به‌ عنوان استاد خلبان به دانشجویان این رشته آموزش دهند، باید دو دوره‌ آموزشی AFI و AFII را بگذرانند. دوره AFI برای وقتی است که خلبان بخواهد نحوه‌ پرواز با هواپیما را به دانشجویان یاد دهد و دوره  AFII برای وقتی است که خلبان بخواهد نحوه پرواز با سیمولاتور را به دانشجویان خلبانی آموزش دهد.

برای اخذ مدرک AFI مدرک INST لازم بوده و برای اخذ مدرک AFII هر دو مدرک INST و AFI لازم است. خلبانان بعد از اخذ مدارک مربوطه می ‌توانند در شرکت‌های هواپیمایی که در حوزه‌ حمل‌ونقل عمومی، مسافربری، کشاورزی و آموزشی فعالیت دارند، استخدام شوند.

مدارک رشته خلبانی

درجات مختلف خلبانی

درجاتی که به خلبانان اطلاق می شود بسته به اینکه خلبان نظامی هستند و یا غیر نظامی هستند متفاوت می باشد. افرادی که دوره خلبانی را در سازمان هواپیمایی کشور و یا در شرکت های خصوصی می گذراننذ با توجه به سابقه و تعداد ساعات پروازی که دارند درجه بندی می شوند. اما به ‌طور کلی کسانی که دوره PPL  را گذرانده‌ اند سردوشی ۱ریت، کسانی که دوره‌ CPL را گذرانده‌اند سردوشی ۲ریت، کسانی که دوره‌ IR را گذرانده‌اند سردوشی ۳ خط و به خلبانان کامل که دوره‌ ATP را نیز گذرانده‌اند سردوشی ۴ خط اعطا می‌شود. هر چقدر تجربه خلبان بیشتر شود ارتقای بیشتری نیز پیدا می ‌کند.

 

برای اطلاع از لیست دانشگاه های هوانوردی تهران و ایران کلیک کنید.

 

مراکز آموزش خلبانی در ایران

  • مرکز هوایی ایران

این مرکز در واقع یکی از بهترین مدارس خلبانی ایران می باشد و کار خود را از سال 87 آغاز کرده است و به متقاضیان امکان دریافت مدارک دوره های خلبانی شخصی، تجاری و فوق سبک را می دهد.

  • مرکز هوایی هما

مركز آموزش “هما” يكی از زير مجموعه‌ های شركت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران است كه دوره‌های آموزشی كاركنان هواپيمايی را برگزار می کند. اين مركز، اولين مركز آموزشی مورد تأييد ياتا (IATA-ATC) در ايران است. واحد آموزش زمینی خلبانی و مهمانداری هما در تهران، جاده مخصوص کرج، خیابان بیمه پنجم قرار دارد.

  • مرکز آرتا کیش

این مرکز یکی از بزرگ ترین مدارس خلبانی خاورمیانه می باشد که در سال 81 مجوز خود را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت نموده و 6 فروند هواپیما برای دوره های آموزشی خود در نظر گرفته است. این مرکز هم هر چهار مدرک فوق را به خلبان ها ارائه می دهد.

  • مرکز آموزش مجازی فنون هوایی

این مرکز که در سال 90 آغاز به کار کرده، از بروزترین فناوری ها برای آموزش به متخصصان صنعت هوانوردی استفاده می کند. از ویژگی های جالب این مرکز می توان به آموزش های آنلاین و زنده ای اشاره کرد که به متقاضیان از هر گوشه ایران امکان مشارکت را می دهد.

  • مرکز پارسیس

این مرکز در سال 1389 فعالیت خود را آغاز نمود و دوره های خلبانی، دیسپچری و مهمانداری را ارائه می دهد.

  • مرکز معراج

در مرکز معراج نیز شما می توانید در دوره های خلبانی، مهمانداری و کادر پروازی و زمینی شرکت کرده و مدارک خلبانی لازم را دریافت کنید. این مرکز یک مرکز خصوصی بوده که در فرودگاه ویژه قزوین دوره های آموزشی خود را برگزار می کند. البته دوره های تئوری این مرکز در شهرک اکباتان تهران برگزار می شود.

  • مرکز آی آر ارتش

سایت نظامی آی آر ارتش در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد که به هیچ ارگان دولتی و نظامی وابسته نیست و شرکتی خصوصی محسوب می‌شود که به آموزش خلبانی نظامی می‌پردازد.

 

هزینه رایج دوره های خلبانی

کسب گواهینامه ‌های پرواز از مرحله گواهینامه خلبانی شخصی (PPL، گواهینامه دوم خلبانی بازرگانی (CPL) و گواهینامه Instrument licence برای پرواز در شب تا مرحله شبیه‌ ساز پرواز (Simulator) و در نهایت دریافت گواهینامه air transport pilot’s licence در حدود چهار تا پنج سال زمان بر است. با توحه به پاسخ ارائه شده به سوال (رشته خلبانی چند سال طول میکشد؟) هزینه سپری کردن کلیه این مراحل بین ۷۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده است.

 

اصطلاحات رایج خلبانی

  • زمان  efc:

این اصطلاح رایج هنگامی به کار برده می‌شود که هواپیما قصد بلند شدن دارد و به خدمه پرواز اعلام آمادگی می کند.

  • پیش‌مرگ پرواز یا deadhead:

این اصطلاح به کسانی اطلاق می‌شود که در هواپیما حضور دارند و در زمان‌های اضطراری بدون وقفه از هواپیما پایین می‌پرند (با چتر) به این‌ افراد پیش ‌مرگ گفته می ‌شود و دستمزد بالایی به این‌گونه افراد تعلق می‌گیرد.

  • فرود نهایی :

به زمانی گفته می‌شود که هواپیما به فرودگاه مقصد رسیده و کمترین فاصله را با زمین داشته و به برج مراقبت فرود را اعلام می‌دارد و برای نشستن به زمین آماده می‌شود.

  • ATC:

به معنی کنترل ترافیک هوایی است، در واقع ناوبر هوایی  مسیری را انتخاب می کند که کمترین مانع را در طی مسیر پروازی هواپیما داشته باشد.

  • زولو:

زمان هماهنگی بین خلبانان یک پرواز، فرودگاه مبدا و مقصد، برج مراقبت و غیره است. این زمان‌ بر اساس ساعت جهانی تنظیم می‌شود.

  • تاچ دارون:

به معنای فرود می باشد.

  • روجر:

علامت نشان دهنده دریافت و درک پیام است.

  • ARRIVAL:

ورود هواپیما به فرودگاه

  • اسکرامبل:

حالت آماده باش کامل و وضعیت قرمز ( در خصوص خلبانی هواپیما های جنگنده بیشتر به کار می رود )

  • پاکت هوا:

برای پیشگیری از مشکلات سوء مزاج مسافران قرار داده شده است.

  • عرشه پرواز:

به کابین خلبان عرشه پرواز می گویند.

 

 

آخرین اخبار رشته خلبانی

  • هواپیمایی که مدرسه شد!

تشکیل کلاس درس در محوطه داخلی هواپیما های مسافربری شاید غیر عادی به نظر بیاید اما این اتفاق در یکی از واحد های آموزشی پایتخت افتاده است. تا جایی که کلاس‌ ها در راهرو ها و میان صندلی‌ های هواپیما تشکیل می‌ شود و زیر بال، کنار موتور و کابین خلبان هواپیما محل گذران اوقات فراغت محصلانش است. این مدرسه که برای پسران علاقه ‌مند به رشته‌های خلبانی، مهندسی تعمیر و نگهداری و مهندسی برق و الکترونیک هواپیما ایجاد شده است این امکان را به دانش آموزان می دهد که پس از پایان پایه نهم در آن ثبت ‌نام کنند. این هنرستان کلاس‌هایش داخل ۲ هواپیمای مسافربری تشکیل می‌شود و شاگردان به جای یادگیری تئوری درس‌ها از نزدیک با کابین خلبان، موتور و تمام تجهیزات هواپیما آشنا می‌شوند. برای دانش‌ آموزان لابراتورهایی تدارک دیده شده تا بدانند در حالت پرواز چگونه رفتار کنند و در اتاق دود مانور های پروازی را انجام دهند. این هنرستان حتی فعالیت‌ های آموزشی‌ اش داخل هواپیما پس از کشورهای کانادا و آلمان منطبق با مستندات روز «ایکائو» (سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری) و «یاسا» (آژانس ایمنی هوانوردی اروپا ) است.

 

  • پرواز غیرقانونی و سقوط دو پاراگلایدر در گردنه رخ اصفهان

این افراد که برای اعضای کمیته ورزش ‌های هوایی ناشناس بودند و گواهینامه پاراگلایدر نداشتند در هوای نامساعد و زمان نامناسبی اقدام به پرواز کرده بودند. غزنوی تاکید کرد: افرادی که قصد پرواز با پاراگلایدر دارند باید آموزش دیده و از انجمن ورزش‌های هوایی کشور دارای گواهینامه خلبانی پاراگلایدر باشند. رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین برای پرواز در سایت‌ های شاهین شهر و گردنه رُخ باید از کمیته ورزش‌ های هوایی مجوز دریافت کنند و در صورت نداشتن گواهینامه خلبانی با مربیان این کمیته تماس گرفته و همراه یک خلبان ماهر اقدام به پرواز کنند.

 

خلاصه مطلب

انسان ها از سالین دور در رویای پرواز بوده اند تا جایی که امروزه با تلاش بسیار موفق به دستیابی به این رویا شده اند. خلبانی از مشاغل پر طرفدار در دنیا است و تقریبا تمام افراد بخشی از زندگی خود را در رویای تبدیل شدن به یک خلبان گذرانده اند. در این مقاله به بررسی رشته هوانوردی و به خصوص شاخه خلبانی پرداخته شده است. از مهم ترین سوالاتی که در این مقاله به آن پاسخ داده شده است (رشته خلبانی چند سال طول میکشد؟) می باشد. به طور کلی همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد بستگی دارد که کدام یک از مدارک این رشته مورد نیاز شما باشد. برای مثال دریافت مدرک PPL که به افراد اجازه پرواز با هواپیمای شخصی و غیر مسافربری در هوای مناسب را می دهد، در حدود چهار ماه به طول می انجامد. اما مدارک تکمیلی که به اشخاص اجازه کار در شرکت های مسافربری را می دهد بالغ بر 4 سال زمان بر است. 

در مجموع تحصیل و اشتغال در رشته خلبانی نیازمند شرایط مناسب بدنی و شخصیتی می باشد که در این مقاله به توضیح کامل آن ها پرداخته شده است. در صورت وجود هر گونه سوال درباره رشته خلبانی چند سال طول میکشد؟ و در زمینه دریافت ویزای خلبانی و تحصیل در این رشته با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

 

 

 

 

3.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدرکPPL خلبانی چیست؟

این مدرک یک گواهینامه شخصی است و با گذراندن حداقل 469 ساعت کلاس تئوری و 45 ساعت پرواز به دست می آِید که به طور معمول 6 ماه زمان می برد. این مدرک بیانگر مجاز بودن شخص نسبت به پرواز با هواپیماهای شخصی می باشد. این مدرک برای حمل مسافر و استفاده تجاری تعریف نشده است.

رشته خلبانی چند سال طول می کشد؟

در کالج کسب مدارک مورد نیاز برای خلبانی به مدت 3 سال به طول می انجامد و ساعت پروازی باید حدود دو سال تکمیل شود.

اصطلاح EFC در خلبانه به چه معناست؟

زمان  efc: این اصطلاح رایج هنگامی به کار برده می‌شود که هواپیما قصد بلند شدن دارد و به خدمه پرواز اعلام آمادگی می کند.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «رشته خلبانی چند سال طول میکشد؟»

  1. Avatar photo هاشم گفت:

    سلام، آیا بعد از گرفتن دیپلم نمی‌تواند در رشته دلخواه خود یعنی خلبان دست پیدا کند

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      آموزشگاه های تخصصی خصوصی هستند

  2. Avatar photo کیمیا سامورا گفت:

    سلام آیا خانم‌ ها می می‌توانند خلبان بشوند ؟

    1. Avatar photo مشاور براتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      د.وست عزیز ادامه تحصیل در رشته خلبانی یکسری شرایط خاص دارد که باید بررسی شود در صورت تایید شما میتوانید در این رشته ادامه تحصیل دهید .لطفا جهت بررسی دقیق وضعیتتون با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

  3. Avatar photo علی گفت:

    سلام من رشته فنی هنرستانم رشته برق صعنتی میخونم
    راهی داره ب رشته خلبانی دستیابم

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی چندین راه وجود داره یکی از این راه ها ورود از طریق مهندسی هوا و فضا می باشد.

  4. Avatar photo Mahdi گفت:

    سلام وقت به خیر
    مدت زمان تحصیل دانشجوهای خلبانی جنگنده در دانشگاه شهید ستاری تهران چند سال طول میکشه ؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور