ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانلود و دریافت دفترچه انتخاب رشته پیام نور سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته پیام نور در دو دوره با کنکور و بدون کنکور برای تمامی داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه جامع نیمه دولتی منتشر شد. تمامی افراد داوطلب و متقاضی باید بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور با کنکور و بدون کنکور اقدامات لازم را برای انتخاب رشته در این دانشگاه انجام دهند.

در این نوشته، شما را با مندرجات و محتویات دفترچه انتخاب رشته پیام نور به خوبی آشنا می کنیم و اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار شما دوستان و همراهان عزیز قرار می دهیم. به عبارت دیگر، با مطالعه این مقاله با نحوه و زمان دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور با کنکور و بدون کنکور و همین طور محتویات آن آشنایی لازم را پیدا می کنید.

زیرشاخه های رشته گرافیک در هنرستان

زمان دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور در دوره بدون کنکور و با کنکور

تمامی داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور به صورت با آزمون و بدون آزمون باید در زمان اعلام شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدامات لازم را برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور با کنکور و بدون کنکور انجام دهند.

در رابطه با زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته پیام نور در دو دوره با کنکور و بدون کنکور باید خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه عرض کنیم که زمان انتشار این دو دفترچه در سال های گذشته با یکدیگر متفاوت بود.

اما در سال جاری و با توجه به بحث سلامتی داوطلبان زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته پیام نور در هر دو دوره با آزمون و بدون آزمون در یک زمان است.

در واقع، در سال جاری دفترچه انتخاب رشته پیام نور در هر دوره در مرداد ماه منتشر و در دسترس داوطلبان و متقاضیان ورود به رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه قرار می گیرد.

برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته پیام نور برای هر دو دوره با کنکور و بدون آزمون می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

مشاوران حاضر در مجموعه ما می توانند شما را از زمان انتشار و دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور با کنکور و بدون کنکور به خوبی مطلع کنند.

جهت اطلاع از شهریه پایان نامه فراگیر پیام نور در سال جدید روی لینک مربوطه کلیک کنید

در مورد نحوه انتشار دفترچه انتخاب رشته پیام نور چه می دانید؟

در رابطه با نحوه انتشار دفترچه انتخاب رشته پیام نور در دو دوره بدون کنکور و با کنکور باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که این دفترچه به صورت اینترنتی در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

به این صورت که تمامی داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و در این سامانه اقدامات لازم را برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور با کنکور و بدون کنکور انجام دهند.

البته طی مراحلی برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور با کنکور و بدون کنکور برای کلیه افراد متقاضی ورود به این دانشگاه الزامی به نظر می رسد.

در مورد مندرجات دفترچه انتخاب رشته پیام نور چه می دانید؟

آیا اطلاعاتی در رابطه با مندرجات و محتویات دفترچه انتخاب رشته پیام نور در هر دو دوره با آزمون و بدون آزمون دارید؟

آیا می دانید چه اطلاعاتی را می توانید با مطالعه این دفترچه جامع و کامل بدست آورید؟

باید عرض کنیم که دفترچه انتخاب رشته پیام نور موارد مختلفی را در خود جای داده و از سه فصل مختلف تشکیل شده است.

سه فصلی که هر کدام موارد مختلفی را در خود جای داده اند.

در واقع در این دفترچه انتخاب رشته می توانید مواردی همچون لیست دانشگاه های پیام نور پذیرنده رشته های تحصیلی مختلف، رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور، رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور  و حتی ظرفیت رشته های معرفی شده در این دانشگاه را مشاهده بفرمایید.

از طرفی در این دفترچه اطلاعاتی در رابطه با شرایط انتخاب رشته در گروه های مختلف آزمایشی ارائه شده در دانشگاه پیام نور و همین طور سهمیه های در نظر گرفته شده برای داوطلبان نیز ارائه شده است.

دوستان عزیز دقت داشته باشید که مطالعه دقیق و کامل محتویات و مندرجات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته در این دانشگاه ضروری و مهم به نظر می رسد و هرگز نباید از این موضوع غافل شد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تری در رابطه با دفترچه انتخاب رشته پیام نور هستید می توانید با مشاوری خبره در این رابطه صحبت بفرمایید.

مشاوری که بتواند جامع ترین و بهترین اطلاعات را در رابطه با محتویات و مندرجات دفترچه انتخاب رشته پیام نور در اختیار شما دوستان و عزیزان قرار دهد.

 

انتخاب رشته پیام نور

چگونه می توانم بهترین انتخاب رشته را در دانشگاه پیام نور داشته باشم؟

دانشگاه پیام نور از بهترین دانشگاه های نیمه دولتی است که هر فرد می تواند برای ادامه تحصیل در آن اقدام کند.

 دانشگاهی که با داشتن افتخارات بسیار و داشتن بهترین دانشجویان سال هاست که در زمینه جذب دانشجو در انواع رشته های تحصیلی در گروه های مختلف آزمایشی فعال است.

اما موضوعی که در اینجا اهمیت خاصی پیدا می کند اطلاع هر فرد از نحوه صحیح انتخاب رشته در این دانشگاه جامع است.

در واقع، این انتخاب رشته صحیح و منطقی است که می تواند آینده فرد را در دانشگاهی همچون دانشگاه پیام نور رقم بزند.

اما آیا با اصول صحیح انتخاب رشته آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه اصول و قواعدی را باید در زمان انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور دانشگاه پیام نور رعایت کنید.

ببینید دوستان عزیز یکی از مهم ترین اصولی که الزاماً باید در زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور توجه لازم را به آن مبذول دارید اولویت بندی در انتخاب رشته هاست.

به این معنا که چینش رشته های تحصیلی از میان رشته های ارائه شده در این دانشگاه براساس اصول خاصی انجام می گیرد.

اصولی در صورت عدم توجه به آن ها نمی توانید ادعای انجام انتخاب رشته خوبی را داشته باشید.

مورد دوم انتخاب رشته براساس علایق شماست. دقت داشته باشید که رشته هایی را در لیست انتخاب رشته دانشگاه پیام نور وارد کنید که به آن ها علاقه دارید نه این که چون دختر خاله تان این رشته را انتخاب کرده و یا بر طبق میل افراد خانواده آن ها را انتخاب کنید.

این اشتباهی بود که خود من در زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور کردم. چون پدرم اصرار به ادامه تحصیل من در رشته علوم تربیتی داشت من این رشته را انتخاب کردم.

زمانی که نتایج قبولی اعلام شد و من در این رشته در دانشگاه پیام نور قبول شده بودم نمی دانید پدرم چه ذوق و شوقی داشت.

اما این وسط من هیچ علاقه ای به این رشته نداشتم و چهار سال و نیم در رشته ای درس خواندم که از آن متنفر بودم.

(لازم به ذکر است که زمانی چارت درسی دانشگاه پیام نور در نه ترم بود). اما در حال حاضر که باز هم در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستم رشته ای را انتخاب کردم که علاقه زیادی به آن دارم و به هیچ وجه به خاطر دیگران وارد آن نشدم.

رشته مترجمی زبان انگلیسی که از جان و دل آن را دوست دارم. خلاصه این که اگر می خواهید به سرنوشت من دچار نشوید رشته ای را انتخاب کنید خودتان و نه دیگران به آن علاقه دارند.

مورد بعدی این که از کمک گرفتن از مشاوری تحصیلی در زمان انتخاب رشته غافل نشوید.

 مشاوری که با داشتن اطلاعاتی عالی در رابطه با انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور بتواند بهترین راهنمایی را برای شما دوست عزیز به عمل آورد و قدم به قدم در انتخاب رشته همراه شما باشد.

اگر به دنبال مشاوری خبره برای انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور هستید می توانید از مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل کمک بگیرید.

مشاورانی که با دادن بهترین اطلاعات در زمینه انتخاب رشته راهنماگر خوبی برای شما هستند و نگرانی شما را از بابت داشتن انتخاب رشته درست و منطقی برای قبولی در دانشگاه پیام نور راحت می کنند.

اگر می خواهید همه چیز در مورد دانشگاه پیام نور بدانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

در مورد ظرفیت دانشگاه پیام نور در رشته های مختلف چه می دانید؟

دوستان عزیز توجه داشته باشید که اطلاع از ظرفیت دانشگاه پیام نور در زمان انتخاب رشته یکی از مهم ترین مواردی است که الزاماً باید به آن توجه داشته باشید.

نکته مهم این که خوشبختانه ظرفیت دانشگاه پیام نور در اکثر رشته های تحصیلی ارائه شده در این مرکز دانشگاهی بالاست و همین امر نگرانی داوطلبان را از عدم قبولی در این دانشگاه کم کرده است.

علت این موضوع را می توان به کم شدن تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور نسبت داد که واقعاً در مقایسه با سال های قبل به خصوص در برخی از واحدهای این دانشگاه نسبت داد.

آیا اطلاعی از ظرفیت دانشگاه پیام نور در رشته های مختلف در سال جاری دارید؟

آیا می دانید ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور در رشته مورد علاقه شما چقدر است؟

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور در انواع رشته های تحصیلی ارائه شده در این رشته ها هستید می توانید از کمک مشاوری حرفه ای در این رابطه استفاده کنید.

قبل از انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور در دو دوره بدون کنکور و با کنکور از مندرجات دفترچه انتخاب رشته آن مطلع شوید

قبل از انتخاب رشته پیام نور از شهریه پرداختی برای این دانشگاه مطمئن شوید

بحث شهریه پرداختی برای ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور از جمله موضوعاتی است که در زمان انتخاب رشته الزاماً باید به آن توجه داشته باشید.

ببینید دوستان عزیز شهریه پرداختی در دانشگاه پیام نور در مقایسه با دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد کمتر است.

البته باز هم در صورتی که برای پرداخت شهریه به وام تحصیلی نیاز دارید باید عرض کنیم که دانشگاه پیام نور این امکان را برای شما دوستان و عزیزان فراهم کرده است.

به این صورت که چه دانشجوی مقطع کارشناسی هستید چه ارشد و چه دکتری می توانید برای دریافت وام شهریه پیام نور اقدام بفرمایید.

خوبی این قضیه این است که مبلغ وام پرداختی برای تحصیل در دانشگاه پیام نور افزایش پیدا کرده و همین موضوع می تواند دلگرمی برای شما دوستان عزیز دانشجو باشد.

فقط کافیست که با روال دریافت وام تحصیلی در این دانشگاه جامع آشنایی لازم را پیدا کنید و سپس اقدامات لازم برای دریافت آن را انجام دهید.

البته باید در مورد بازپرداخت این وام نیز اطلاعاتی را بدست آورید.

آیا مبلغ شهریه دوره با کنکور و بدون کنکور پیام نور با یکدیگر متفاوت است؟

شاید این سؤال به ذهن شما عزیزان نیز رسیده باشد که آیا مبلغ شهریه دانشگاه پیام نور در دو دوره با کنکور و بدون کنکور با یکدیگر متفاوت است؟

اگر این طور است مبلغ کدام یک از دیگری بیشتر است؟ در پاسخ به این پرسش مهم باید خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه عرض کنیم که هیچ تفاوتی بین مبلغ شهریه پرداختی در دانشگاه پیام نور در دوره های با آزمون و بدون آزمون وجود ندارد.

از این رو، در صورت قبولی در هر کدام از این دوره های تحصیلی نگرانی از این بابت نداشته باشید.

نحوه آموزش در دانشگاه پیام نور چگونه است؟

شاید اطلاع از نحوه آموزش در دانشگاه پیام نور سؤال بسیاری از شما دوستان عزیز باشد. باید عرض کنیم که تحصیل و آموزش در دانشگاه پیام نور به صورت آموزش از راه دور است.

به این صورت که هیچ فردی مجبور به شرکت در کلاس های درس نیست. بلکه فقط می تواند در امتحانات پایان ترم شرکت کند.

بلکه تنها می توان کتب رشته تحصیلی را مطالعه کند و در نهایت در امتحانات حضوری و یا الکترونیکی شرکت کند و نمره بگیرد.

البته اگر مایل به شرکت در کلاس های درس هستید باید بدانید که تعداد کلاس های درسی برگزار شده برای هر درس زیاد نیست و تعداد کمی کلاس برای هر کدام از دروس برگزار می شود.

مورد دیگر این که، در برخی از دروس هیچ کلاسی حتی همان تعداد کم هم برگزار نمی شود و درس به صورت خودخوان به داوطلب ارائه می شود.

مطالب مرتبط

2.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در دفترچه انتخاب رشته پیام نور چه مواردی به چشم می خورند؟ 

در دفترچه انتخاب رشته پیام نور می توانید مواردی همچون لیست رشته های دانشگاهی، ظرفیت دانشگاه ها و همین طور رشته های تحصیلی را مشاهده کنید.

چه زمانی می توان برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور با کنکور اقدام کرد؟ 

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور با کنکور می توانید در مرداد ماه اقدام کنید.

چگونه می توانم برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور اقدام کنم؟ 

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور می توانید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور

    لیست رشته‌های بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲-1403 + کامل ترم بهمن

    دانشگاه پیام نور مثل دیگر دانشگاه‌های سراسری و آزاد کشور به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی، رشته‌های متعددی را ارائه داده است. داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید از رشته‌های جدید پیام نور بدون...
  • ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور

    ثبت درخواست مهمانی پیام نور 1402 + زمان و شرایط

     شرایط ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ اعلام شد. کلیه افراد متقاضی اخذ مهمانی در دانشگاه‌های دیگر الزاما باید از این شرایط مطلع باشند و سپس جهت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور اقدام نمایند. البته دانشجویان...
  • شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور

    شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ + هزینه و مراحل

    شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ مشخص شد. آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی مایل به ترک تحصیل در این دانشگاه هستند، می‌توانند با ارائه فرم و مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور برای این امر اقدام...
  • ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ اعلام شد. دانشجویانی که به هردلیلی علاقه مند به تغییر واحد دانشگاهی خود هستند، می توانند با ورود به سامانه نقل و انتقالات پیام نور درخواست خود را ثبت کرده...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)