ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانلود کلاس از وادانا + راهنما تصویری و رفع مشکل دانلود | ایران تحصیل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش در دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اقدام به راه اندازی سایت وادانا نمود. کلاس های مجازی این دانشگاه در سایت وادانا برگزار می شود و دانشجویان باید با توجه به انتخاب واحد انجام شده راس ساعت معین در کلاس ها حاضر شوند. همچنین دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن اینکه ممکن است برخی از دانشجویان شاغل باشند و یا بنا بر دلایلی نتوانند در ساعت معین در کلاس های درس حاضر شوند، امکان ضبط کلاس و دانلود کلاس از وادانا را قرار داده است تا دانشجویان در زمان دیگری به تماشای کلاس بپردازند و نکات را مرور نمایند.

در این مقاله به چگونگی دانلود کلاس های ضبط شده ی دانشگاه آزاد، نحوه ورود به سامانه وادانا و دانلود از سامانه وادانا و آخرین اخبار مرتبط با دانشگاه آزاد پرداخته شده است.

 

کلاس های ضبط شده در وادانا

کلاس های مجازی دانشگاه آزاد از لحظه ورود استاد تا پایان کلاس به صورت خودکار ، ذخیره و ضبط می شوند. اساتید محترم برای ایجاد دسترسی به دانشجویان جهت مشاهده کلاس های ضبط شده می بایست پس از پایان کلاس حتما از منوی Meeting گزینه End Meeting  را انتخاب و OK را بزنند. در غیر این صورت کلاس ذخیره نمی شود.

دانشجویان برای مشاهده کلاس های ضبط شده می توانند از ساعت 8 شب تا 8 صبح وارد سامانه شوند و از 8 صبح تا 8 شب ، لیست ویدیو ها از سامانه حذف می شوند. برای مشاهده کلاس های ضبط شده دانشگاه آزاد بهتر است از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ به سایت متصل شوید اما اگر رایانه شخصی ندارید ، می توانید با دانلود نرم افزار پافین (Puffin Web Browser‏) و نصب در گوشی تلفن همراه خود ، فیلم های ذخیره شده را مشاهده کنید. لازم به ذکر است برای اتصال بهتر به سایت وادانا با استفاده از تلفن همراه بهتر است از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده نمایید.برنامه ی پافین هم که برای مشاهده ی کلاس های ضبط شده عنوان شد با فیلترشکن سرعت بهتری خواهد داشت.

پس از رعایت تمام مواردی که گفته شد و دانلود برنامه ها و نرم افزار های لازم ، برای مشاهده کلاس ضبط شده وارد سامانه شوید و سپس بر روی درس مورد نظر خود کلیک نمایید. پس از انتخاب درس و زدن دکمه main class وارد صفحه زیر خواهید شد. همانطور که مشاهده می کنید یک بخش مربوط به جلسات ضبط شده هفته های قبل است که با کلیک بر روی عبارت “مشاهده قسمت” می توانید کلاس را مشاهده کنید. مدت زمان کلاس نیز در هر قسمت درج شده است.

 

دانلود کلاس از وادانا

دانلود ویدیو های کلاس از وادانا

 

نکات کلاس های مجازی وادانا

  • مشاهده ی کلاس های ضبط شده توسط دانشجویان به منزله ی حضور آن ها در کلاس درسی خواهد بود و غیبت تلقی نمی شود.
  • برای مشاهده کلاس های آنلاین و کلاس های ضبط شده،گوشی موبایل و یا تبلت با سیستم عامل اندروید 4.1 به بالا و یا سیستم عامل IOS مورد نیاز است.
  • برای اتصال به کلاس و روشن کردن میکروفون بهتر است از هندزفری استفاده نمایید تا صدا اکو نشود.
  • حتما برنامه ادوب کانکت را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید.
  • همانطور که عنوان شد مشاهده ی کلاس های دانشگاه آزاد از ساعت 8 صبح تا 8 شب امکان پذیر نیست.
  • فیلم تمام جلسات تا پایان امتحانات ترم در سامانه وادانا ذخیره می شود.

 

دانلود کلاس های مجازی دانشگاه آزاد

علاوه بر برگزاری کلاس ها در سامانه وادانا و دانلود کلاس از وادانا، برخی از دانشگاه ها اقدام به برگزاری کلاس ها از طریق Adobe connect نموده اند در ادامه به بررسی نحوه دانلود کلاس از طریق این سامانه می پردازیم.

برای دانلود کلاس های مجازی مطابق تصویر زیر بر روی عبارت manage meeting کلیک نمایید.

 

دانلود کلاس های دانشگاه آزاد از وادانا

دانلود کلاس از سامانه وادانا

 

در مرحله بعد گزینه Recording را انتخاب کرده و لیست کلاس های ذخیره شده را مشاهده نمایید. در این بخش باید نوع دسترسی فایل را تعیین کنید که به صورت خصوصی قابل دسترسی باشد یا عمومی.

 

دانلود جزوه از وادانا

دانلود جزوه از سامانه وادانا

 

 

بر روی عبارت Access type کلیک نمایید و سپس تیک فایل مورد نظر را فعال کنید.

 

 

دانلود ویدیو از وادانا

دانلود ویدیو های درسی از وادانا

در این مرحله نوع فایل مورد نظر را به صورت Private یا public انتخاب نمایید.در حالت private فقط دانشجویانی که به کلاس ها دسترسی دارند امکان دانلود فایل را خواهند داشت اما در حالت public دسترسی برای همه ی کسانی که لینک کلاس را دارند امکان پذیر خواهد بود.

 

 

دانلود جزوه در وادانا

دانلود جزوه در سایت وادانا

 

گزینه دیگری به عنوان public به همراه رمز عبور نیز وجود دارد که در این تنظیم، فقط کسانی که رمز عبور را بدانند می توانند کلاس را دانلود کنند.برای اشتراک گذاری کلاس ضبط شده تنها کافی است مطابق تصویر، لینک را کپی کرده و برای افراد مدنظر خود ارسال نمایید.

 

دانلود ویدیو های دانشگاه آزاد از وادانا

دانلود ویدیو درسی از وادانا

 

برای دانلود فایل آموزشی سامانه کلاس مجازی می توانید همانند تصویر زیر، از منوی Action گزینه Make offline را انتخاب نمایید و سپس در صفحه ی نمایش داده شده نوع پسوند و کیفیت فایل خروجی را انتخاب نمایید.

 

آموزش دانلود کلاس از وادانا

آموزش تصویری دانلود کلاس از وادانا

 

دانلود کلاس از وادانا

دانلود کلاس از وادانا

 

آموزش دانلود کلاس از وادانا

نحوه دانلود کلاس از وادانا

 

برای اطلاع از چگونگی رفع مشکل ورود به وادانا کلیک کنید.

 

 

راهنمای ورود به سامانه وادانا

اصلی ترین سامانه ای که بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد به وسیله ی آن در کلاس های درسی خود حاضر می شوند سامانه وادانا است. دانشجویان باید بر اساس زمانبندی و برنامه ی واحد های خود در سامانه ی آموزشیار، در کلاس های وادانا حاضر شوند.مراحل ورود و دانلود کلاس های سامانه وادانا در ادامه ی مطلب قرار گرفته است.

ابتدا به سامانه وادانا وارد شده و استان دانشگاه خود را مطابق تصویر زیر از روی نقشه پیدا نمایید.

 

راهنمای ورود به وادانا

شیوه ورود به وادانا

سپس بر روی واحد دانشگاهی محل تحصیل خود کلیک نمایید.

ورود به سایت آموزش مجازی وادانا

نحوه ورود به وادانا

 

در مرحله ی بعد نام کاربری که همان کد دانشجویی است و رمز عبور خود را که به طور پیش فرض کد ملی در نظر گرفته شده است را در قسمت های مربوطه وارد نمایید.

 

ورود به سامانه آموزشی وادانا

ورود به سایت آموزشی وادانا

 

بعد از ورود پنل کاربری لیست دروس انتخاب شده در انتخاب واحد همراه با زمان برگزاری کلاس ها قابل مشاهده است.

 

ورود به حساب کاربری در وادانا

ورود به حساب کاربری وادانا

 

در این مرحله، با کلیک بر روی درس مورد نظر در، به صفحه ی مربوطه منتقل می شوید و با انتخاب لینک همانند تصویر زیر در کلاس مجازی خود حاضر خواهید شد.

 

ورود به وادانا

ورود به سامانه وادانا

لازم به ذکر است علاوه بر نسخه وب سامانه وادانا، اپلیکیشن نسخه اندروید آن نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است و دانشجویان می‌توانند در صورت نیاز، با نصب  برنامه وادانا در تلفن همراه خود، از حضور در کلاس‌های درسی به صورت مجازی بهره‌مند شوند. دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند اکثر امور دانشجویی خود اعم از شرکت در کلاس‌های آموزشی، برقراری ارتباط با اساتید، انتخاب واحد و… را در زمان مقرر از طریق سامانه‌های مجازی مختص این دانشگاه به صورت اینترنتی انجام دهند.

 

 

آخرین اخبار دانشگاه آزاد

  • پوشش آنلاین انتخابات ریاست جمهوری از طریق وادانا

براساس دستور ریاست محترم دانشگاه آزاد، واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، از طریق «سامانه وادانا» حضور تمام روسای استان‌ها، واحدها، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت آنلاین پوشش داد.پس از پوشش سخنرانی رهبر انقلاب، مراسم آنلاین به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و با جوامع دانشگاهی در حوزه‌های مختلف درباره موضوعاتی از قبیل، نقش و تاثیر حضور مردم در پای صندوق‌های رای در جهت صیانت از جمهوریت نظام، حضور حداکثری جامعه درانتخابات برای افزایش اقتدار ملی و پیشرفت کشور و شاخص‌ و معیارهای رای دادن به یک فرد اصلح، به بحث و گفت‌وگو و تبادل‌نظر گذاشته شد.

  • آغاز فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد از ۱۵ فروردین

متقاضیان می توانند از تاریخ ۱۵ الی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس sajed.iau.ir پس از مطالعه دقیق قوانین و مقررات و تکمیل مدارک مدنظر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

برای دانلود این مقاله به صورت PDFکلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

با توجه به تغییر سبک زندگی دانشجویان با مجازی شده کلاس ها ،بسیاری از دانشجویان به کار های پاره وقت روی آورده اند بنابراین ممکن است بسیاری از کلاس های خود را از دست بدهند. از این رو دانشگاه آزادد اقدام به طراحی بخشی برای دانلود کلاس از وادانا پرداخته است تا دانشجویان پس از اتمام کلاس هم امکان دسترسی به مطالب و نکات کلاس را داشته باشند. در این مقاله به چگونگی دانلود کلاس از سامانه وادانا و سایر پلتفرم ها مانند Adobe connect پرداخت شده است. همچنین نحوه ی ورود به این سامانه ذکر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس جاصل فرمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه ساعاتی از شبانه روز امکان دسترسی به کلاس های ضبط شده دانشگاه آزاد وجود دارد؟

از 8 شب تا 8 صبح امکان دسترسی به ویدیو های ضبط شده در سامانه وادانا وجود خواهد داشت

فیلم جلسات صبط شده تا چه مدت در دسترس خواهد بود؟

تا پایان اتمام امتحانات ترم

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور