ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۳ + دانلود مستقیم

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه بارگذاری و دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۳ مشخص شد. داوطلبانی که در آزمون دکتری سال جاری شرکت نموده و پس از اعلام نتایج و انتخاب رشته، به هر دلیلی نتوانسته اند در رشته و دانشگاه مورد نظر خود قبول شوند، قادر خواهند بود تا در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند. البته، در حال حاضر هنوز اطلاعیه ای مبنی بر امکان پذیر بودن ثبت نام و انجام تکمیل ظرفیت منتشر نشده است و در این خصوص باید منتظر موافقت سازمان های مربوطه و اعلام سازمان سنجش بود؛ چرا که از سال 97 تا کنون برگزاری تکمیل ظرفیت دوره دکتری لغو شده است.

با این حال قوانین و مقررات به طور دائم در حال تغییر می باشند. داوطلبان کنکور دکتری می توانند از طریق تماس با شماره 9099075307 از جزئیات برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1403 اطلاعات دقیق را کسب کنند.

 

 

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1403

تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تخصصی(phd) به عنوان فرصتی مجدد برای داوطلبانی است که در دور اول این آزمون موفق به قبولی در آزمون دکتری نشدند. نکته قابل توجه این است که مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تا سال 96 به طور پیوسته برگزار می شد، اما پس از آن با تصمیم نهاد های مربوطه، برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی لغو شد. به همین علت تا به امروز برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1403 نامعلوم می باشد و تا کنون اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است. به محض انتشار هرگونه اخباری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، این مطلب به روز رسانی خواهد شد. اما در صورت برگزاری این دوره، پیشبینی می شود زمان ثبت نام آن مهر ماه سال جاری باشد. 

بسیاری از داوطلبان در دور اول آزمون شرکت می کنند و حتی در صورت قبولی، به دلایل متعدد در نیمه راه از شرکت در مصاحبه انصراف میدهند و یا در مصاحبه قبول نمیشوند، در نتیجه با توجه به ظرفیت های خالی شده دوره تکمیل ظرفیت برای پذیرش دیگر دانشجویان برگزار می شود. داوطلبان شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری باید حتما در آزمون اصلی دکتری شرکت کرده باشند و در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1403 را دانلود کنند و سپس و مورد بررسی و مطالعه دقیق دهند. 

 

برای اطلاع از نحوه اعتراض به نتایج آزمون دکتری با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

کال تو اکشن تماس

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

 

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

 

 

برای اطلاع از نحوه تکمیل ظرفیت دکتری روی لینک کلیک کنید.

داوطلبانی که در ثبت نام آزمون دکتری شرکت نموده، اما پس از انتشار کارنامه اولیه و انتخاب رشته موفق به قبولی در یکی از رشته های دانشگاهی نشده یا نتیجه رضایت بخشی نداشته اند، امیدوارند که بتوانند در زمان تکمیل ظرفیت شانس خود را برای قبولی در رشته مورد نظر امتحان کنند.

به همین منظور، بر اساس روال معمول این متقاضیان می توانستند تا در زمان های خاصی نسبت به دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری و آزاد اقدام نموده و از میان کد رشته محل های موجود، 30 کد را انتخاب نمایند. شرکت کنندگان آزمون سال جاری نیز که به هر دلیلی انتخاب رشته خوبی نداشته اند، منتظر اعلام زمان انتشار این دفترچه می باشند.

این در حالی است که آخرین اجرای تکمیل ظرفیت دکتری در سال 97 بود. بدین مفهوم که در آزمون همان سال سازمان سنجش اعلام کرد که تکمیل ظرفیت حذف شده و دیگر این برنامه اجرایی نمی شود. با این وجود، به دلیل درخواست های مکرر داوطلبان می توان امیدوار بود که دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر گردد. در این صورت، مقاله حاضر به روزرسانی و تاریخ دقیق انجام این کار به اطلاع متقاضیان گرامی خواهد رسید.

 

 

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

گرچه هنوز خبر قطعی مبنی بر برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری وجود ندارد، اما اگر تصمیمات تغییر یابد، لازم است که متقاضیان حتما دفترچه را دریافت و به دقت مطالعه نمایند.

چرا که در دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری علاوه بر ذکر تمامی موارد جهت نحوه ثبت نام و انتخاب رشته، کد رشته های محل موجود نیز درج شده است. متقاضیان می بایست با توجه به لیست رشته های اعلام شده از سوی سازمان سنجش، اولویت های خود را در فرم مربوطه به ثبت برسانند.

از این رو، سامانه ایران تحصیل به محض امکان لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری را در اختیار این عزیزان قرار خواهد داد.

 

📣 اطلاعیه 📣

متقاضیان شرکت در آزمون دکتری تخصصی و دوره تکمیل ظرفیت، جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته و انجام امور ثبت نام، می توانند با شماره 9099075307 تماس بگیرند. مشاوران با تجربه آکادمی ایران تحصیل، صفر تا صد فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته شما را بر عهده خواهند گرفت.

راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری

ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری روندی مشابه با انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج اولیه دارد. به طوری که پس از اعلام تاریخ دقیق انجام این کار، متقاضیان می بایست به سازمان سنجش مراجعه نموده و با کلیک بر روی لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ، آن را بارگذاری کنند.

البته انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سایت این دانشگاه، یعنی azmoon.iau.ac.ir انجام می پذیرد و افرادی که قبلا فرم ثبت نام این دانشگاه را تکمیل کرده اند، باید برای انجام امور مربوطه به سایت مذکور مراجعه کنند. اما به طور کلی، فرایند زیر ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت به شکل زیر خواهد بود.

 

✅ ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org

✅ مراجعه به بخش آزمون ها و سپس انتخاب گزینه دکتری تخصصی از میان آزمون های موجود.

✅ دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1403 و مطالعه دقیق آن

✅ وارد کردن لیست کد رشته محل های مورد نظر ( 30 انتخاب)

✅ به تائید رساندن و اتمام همه مراحل. توجه داشته باشید که در نهایت یک کد رهگیری در اختیار شما قرار داده خواهد شد که بایستی آن را تا زمان پذیرش نهایی نزد خود نگه دارید.

 

بنر کال تو اکشن

چرا تکمیل ظرفیت آزمون دکتری حذف شد؟

چرا تکمیل ظرفیت آزمون دکتری حذف شد؟

 

 

برای بسیاری از داوطلبان این سوال مطرح است که چرا تصمیم بر عدم انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری گرفته شد، در حالی که آزمون مقاطع دیگر همچون کارشناسی و کارشناسی ارشد هنوز تکمیل ظرفیت دارند.

نکته دیگری که برای اغلب متقاضیان جای پرسش دارد، آن است که در برخی از رشته ها، همواره ظرفیت و صندلی های مشخصی خالی باقی می مانند. بویژه آنکه قانون لغو مصاحبه دکتری که در سال 99 تصویب گشت، در سال ۱۴۰۳ برداشته شد و دانشگاه ها مجددا مجاز به گرفتن مصاحبه حضوری از متقاضیان شدند.

بدین ترتیب، خالی ماندن برخی از ظرفیت ها دور از انتشار نیست. اما حقیقت آن است که دلیل اصلی چنین تصمیمی مشخص نیست و هنوز مسئولین مربوطه درباره آن خبری اعلام نکرده اند.

 

 

آیا امکان دارد که تکمیل ظرفیت آزمون دکتری برگزار شود؟

برای داوطلبانی که تلاش زیادی جهت قبولی در آزمون دکتری نموده و نتوانسته اند در زمان نتایج آزمون دکتری و انتخاب رشته به هدف مورد برسند، شنیدن خبر دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری بسیار مهم است. حتی تعدادی از داوطلبان در پس از آزمون دکتری 98 در مقابل سازمان سنجش تجمع کرده و خواستار برگزاری مجدد این قانون شدند.

بخصوص که در شرایط  کرنایی، مطالعه و درس خواندن با مشکلات گوناگونی همراه است و داوطلبان معتقدند که نباید زحمات افرادی که رتبه مناسب کسب کرده اند، نادیده گرفته شود.

مطابق با پاسخی که رئیس سازمان سنجش اعلام نموده است، چنانچه دانشگاه ها درخواست تکمیل ظرفیت بدهند، این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد. با این وجود نمی توان با قطعیت گفت که آیا تکمیل ظرفیت آزمون دکتری برگزار می گردد یا خیر. امیدوارم که تصمیمات درستی در این باره اتخاذ گردد و داوطلبان عزیز نیز به هدف خود دست یایند.

🔔

در صورت انتشار هرگونه خبری در خصوص برگزاری تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1403، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

مشاوره دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

اگر مشخص شود که تکمیل ظرفیت دکتری اجرایی می گردد، لازم است که متقاضیان به چند نکته توجه داشته باشند تا احتمالی قبولی خود را بالا ببرید. ما در اینجا برخی از آن ها ذکر می کنیم. اما چنانچه می خواهید اطلاعات بیشتری کسب نموده و مشاوره تخصصی دریافت کنید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

✅ بر اساس قوانین، همه افرادی که در آزمون دکتری ثبت کرده و برای مصاحبه دعوت شده اند، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دوره دکتری خواهند بود.

✅ طبق روالی که در سال های گذشته وجود داشت، حتی متقاضیانی که در آزمون دکتری دانشگاه آزاد نتوانسته بودند نمره قبولی آزمون علمی را دریافت نمایند هم مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت بودند. البته این قانون ممکن است دچار تغییراتی شود.

✅ داوطلبانی که نمره و تراز آن ها با آخرین نفر پذیرفته شده تفاوت زیادی داشته باشند، احتمال قبولی پایینی دارند.

✅ به طور معمول زمان شرکت در تکمیل ظرفیت، بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور و ثبت نام دانشجویان می باشد

✅ قبول شدگان تکمیل ظرفیت به عنوان ورودی های بهمن محسوب می شوند و ترم خود را از نیمسال دوم آغاز خواهند نمود.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون، کلیک کنید.

اخبار پیرامون دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری

«نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکتری تخصصی پردیس های بین المللی دانشگاه تهران اعلام شد.»

لیست پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دوره دکتری تخصصی پردیس های بین المللی، ارس، کیش، قشم و کاسپین در سایت معاونت آموزشی دانشگاه تهران به آدرس academics.ut.ac.ir منتشر شد.

مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دوره دکتری تخصصی 1403-1404 دانشگاه های مذکور، از روز دوشنبه 14 فروردین الی جمعه 18 فروردین ماه 1403 می باشد. دانشجویان پذیرفته شده می توانند در تاریخ ذکر شده به سامانه ثبت نام دانشجویان ورودی دانشگاه تهران مراجعه نموده و روند ثبت نام غیر حضوری خود را طی کنند و سپس با مراجعه به سامانه دبیرخانه هیئت مرکزی جذب دانشجو نسبت به تکمیل کردن فرم صلاحیت عمومی، اقدام کنند.

 

«برگزاری تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجوی مقطع ارشد و دکتری تخصصی در پردیس المللی کیش»

معاونت آموزشی دانشگاه تهران خبر از پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی داد. وی اعلام کرد: دوره تکمیل ظرفیت دکتری و کارشناسی ارشد از طریق آزمون اختصاصی در پردیس های بین المللی، ارس، کیش، قشم و کاسپین در نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1401 برگزار می شود. داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اختصاصی دانشگاه مورد نظرشان مراجعه کنید. وب سایت پردیس های بین المللی به شرح زیر می باشد:

پردیس بین المللی کیش : kish.ut.ac.ir

پردیس بین المللی ارس Aras.ut.ac.ir

پردیس بین‌المللی کاسپین: Caspian.ut.ac.ir

پردیس بین‌المللی قشم (خلیج فارس): Persiangulf.ut.ac.ir

 

 

خلاصه مطالب

هدف از نگارش این مقاله آن بود که متقاضیان گرامی با نحوه و چگونگی دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری آشنا شده و سعی کردیم تا توضیحات لازم در خصوص برگزاری آن را توضیح دهیم.

با توجه به آنکه در زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت به طور معمول رقابت زیادی وجود دارد و دانشگاه های مختلف، ظرفیت خاصی را برای این منظور در نظر می گیرند، دریافت راهنمایی از افرادی که در این حوزه تجربه و تخصص دارند می تواند بسیار کمک کننده باشد. به همین منظور، همه دوستان گرامی می توانند از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای هفته با ما در تماس باشند. 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه زمانی دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری منتشر می شود؟

هنوز اخبار دقیقی در این مورد در دست نیست و کاملا مشخص نیست که آیا تکمیل ظرفیت آزمون دکتری برگزار می شود یا خیر. اما داوطلبان می توانند برای پیگیری این موضوع سایت و کانال ایران تحصیل را دنبال نمایند.

برای دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری به کجا باید مراجعه نمود؟

به محض انتشار، سایت ایران تحصیل لینک دانلود دفترچه را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

چگونه در زمان تکمیل ظرفیت شانس قبولی خود را بالا ببریم؟

برای دریافت مشاوره اختصاصی انتخاب رشته دکتری می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

آیا می توان به انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ازمون دکتری امیدوار بود یا خیر؟

در مقاله کنونی می توانید توضیحات لازم در این باره را مطالعه فرمایید. 

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۳ + دانلود مستقیم»

  1. Avatar photo لیلا گفت:

    با سلام
    آیا کسانی که در نتایج نهایی دکتری تخصصی از شهر دور پذیرفته شدند میتوانند نسبت تکمیل ظرفیت اقدام کنند؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر تکمیل ظرفیت برای رشته های بدون آزمون هست که باید از شرایط پذیرش آن یرخور دار باشید

  2. Avatar photo ناهید گفت:

    سلام خسته نباشید دفترچه تکمیل ظرفیت ازمون دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری یکیه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت است.

  3. Avatar photo تلالویی گفت:

    سلام و عرض ادب دفترچه تکمیل ظرفیت بعد از مصاحبه آزمون دکتری میاد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر . حدودا 1 ماه بعد از آزمون منتشر می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج آزمون دکتری

    اعلام نتایج آزمون دکتری 1403+ مشاهده جواب sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری از روز 28 فروردین ماه 1403 آغاز شده و کلیه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود کرده و برای تعیین وضعیت خود برای...
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری {لینک دانلود pdf 1403} | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 منتشر شد. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، یکی از مهم‌ترین فرآیندی که داوطلبان باید آن را با حساسیت انجام دهند، انتخاب رشته دکتری است. به این ترتیب قبول شدگان پیش از انتخاب...
  • انتخاب رشته دکتری۱

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته شدگان است، چرا که پس از  اعلام نتایج آزمون دکتری، قبول شدگان باید در بازه زمانی معین شده  برای انتخاب رشته در سامانه سنجش و آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس...
  • دکتری بدون آزمون

    دکتری بدون آزمون 1403 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

    پذیرش دکتری بدون آزمون 1403 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش...
تماس با مشاور