ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ اعلام شد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ آبان ۱۴۰۲
حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ اهمیت بسزایی در موفقیت شما دارد. زیرا اگر شما طبق این لیست حذفیات کنکور را اعمال کنید حجم بالایی از مطالعه شما صرف موضوعات مهم و کاربردی دیگر میشود که راه موفقیت شما را در این آزمون بزرگ تضمین میکند. حال که لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد ، بخش زیادی از استرس داوطلب کاسته شده و دقیقا می داند چه بخش هایی را در مطالعه خود لحاظ کند تا نتیجه بهتری بگیرد.

 

 

برای دریافت لیست حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ – مباحث مهم، حداقل رتبه مورد قبول و شرایط پذیرش دانشگاه ها با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ چیست؟

 

حذفیات کنکور تجربی 97

حذفیات کنکور تجربی 97

 

رشته تجربی به عنوان پر متقاضی ترین رشته در میان کنکوری های عزیز، دارای دروس متنوع و نسبتا حجیمی می باشد. هدف  بسیاری از این داوطلبان قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی است. به همین دلیل پرتکرار ترین سوال در بین این عزیزان این است که چگونه درس بخوانیم برای پزشکی؟ مسلما نکات و تکنیک های برای رسیدن به این هدف لازم است. اما یکی از نکات مهم که باید رعایت شود، توجه به حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ است.

دلیل این امر آن است که کتاب های تجربی عمدتا دارای نکات ریز و با اهمیتی هستند. بعلاوه حجم مطالب نسبتا بالاست. حال اگر ما همچنان بدون آگاهی به مطالعه حذفیات نیز بپردازیم، مسلما بخش زیادی از زمان خود را از دست خواهیم داد. بنابراین توصیه می کنیم که حتما فهرست حذفیات کنکور سراسری را بدانید. حال چگونه باید از این حذفیات مطلع شویم؟ آیا فهرست دقیق و جامعی وجود دارد که از طریق آن بتوان این لیست را تهیه کرد؟

خوشبختانه هر ساله این امکان برای داوطلبان فراهم می شود که آخرن اخبار مربوط به این حوزه مطلع شوند. امسال نیز مانند سال های پیشین لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد . برای آگاهی دقیق از این فهرست می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس گرفته و علاوه بر این موضوع، تاثیر و ضریب هر درس در رتبه و زیرگزوه های رشته تجربی و همچنین مهم ترین مباحث را دریافت و طبق آن برنامه ریزی کنید. 

 

لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد

 

لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد

لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد

 

در سالهای اخیر تغییر بزرگی در نظام آموزشی رخ داد و آن هم تبدیل سیستم آموزشی از نظام جدید به نظام قدیم است. این موضوع باعث شد که در برخی از داوطلبان استرس ایجاد شود و چون اولین بار کنکور نظام جدید برگزار می شد، ندانند که چه مباحثی مهم و کدام ها جزء حذفیات هستند. ما در ادامه برای هر دوی این عزیزان حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ را در جدوالی تهیه کردیم تا با خیال راحت برای برنامه ریزی مطالعاتی خود اقدام نمایند. 

البته ذکر این نکته ضروری است که صرفا با دیدن این فهرست، تصور نکنید که جزئیات در ذهنتان می ماند. بلکه توصیه می کنیم حالا که  لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد ،  ابتدا با دقت  صفحات را در کتابدرسی خود پیدا کنید و حتما آن ها را متمایز نمایید. بسیاری مشاهده می شود که داوطلبان عزیز کنکور تجربی بدون دقت به این حذفیات، تمام مطالب کتاب را خوانده و بعد از مدتی مجددا متوجه اشتباه خود می شوند. بنابراین این نکته را فراموش نکنید. 

همچنین این کار را می توانید در مورد مباحث مهم نیز انجام دهید. سعی کنید اینگونه مطالب را از طرق گوناگون، اعم از خط کشیدن در زیر آن ها، هایلایت کردن و یا هر روشی که می دانید برجسته سازی کنید. به این ترتیب، مطالب بیشتر و بهتر در ذهنتان حک خواهد شد. 

 

حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ نظام جدید

نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
زمین شناسی 111237 یازدهم – 97 مطالب مرتبط با حفظ اعداد جدول ها ، جمع آموزی اطلاعات ، بیشتر بدانید ، آشنایی با مفاخر علوم زمین ایران و جهان
ریاضی 1 110211 دهم – 96 تمام مطالب بخش ” خواندنی های کتاب “
ریاضی 2 111211 یازدهم – 97
ریاضی 3 112211 دوازدهم – 98
زیست شناسی 1 110216 دهم – 96 1. مطالبی که با عنوان ” بیشتر بدانید ” و ” واژه شناسی ” در کتاب های زیست شناسی 1 ، 2 و 3 ارائه شده اند.2. طراحی سوالات عددی و محاسباتی به هر شکلی مجاز نیست.

3. طرح سوال از شکل هایی که در کتاب درسی ، غیرمجاز بودن طرح سوال در ذیل آن ها نوشته شده است. مانند صفحه 24 زیست شناسی 2

4. طرح سوال از فرمول ساختاری مواد شیمیایی مجاز نیست.

5. آوردن واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی به همراه واژه معادل لاتین در داخل پرانتز و کنار آن الزامی است.

زیست شناسی 2 111216 یازدهم – 97
زیست شناسی 3 112216 دوازدهم – 98
فیزیک 1 110209 دهم – 96 1. بخش های ” تاریخ علم ” ، ” پانویس ” ، ” خوب است بدانید ” ، نتیجه فعالیت های تحقیقی ( به استثنای فعالیت های دانشی یا آن هایی که به نتایج آزمایش می پردازند) ، جدول ها ، پیوست ها ، واژه نامه ها ، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از اهداف اصلی تصویر هستند و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپاری آنها ضرورتی ندارد.2. تمامی محدودیت های آموزشی و ارزشیابی که در بسیاری از قسمت های کتاب درسی فیزیک بیان شده اند باید در نظر گرفته شوند.
فیزیک 2 111209 یازدهم – 97
فیزیک 3 112209 دوازدهم – 98
شیمی 1 110210 دهم – 96 1. داده های صفحات اول ، دوم و سوم ابتدای هر فصل که انگیزشی و به صورت شکل ، نمودار و جدول می باشند.2. بخش های ” آیا می دانید ” ، ” پیوست ها ” ، ” پانویس ها ” ، ” تفکر نقادانه ” ، “تارنماها ” و ” واژه نامه ها ”

3. کلیه محدودیت های نشان داده شده در کادرهای زرد رنگی که در حاشیه برخی صفحات آمده است باید مورد توجه قرار گیرند. ( طرح پرسش فراتر از این محدوده ها مجاز نیست ؛ برای مثال در صفحه 34 شیمی دهم که رسم آرایش الکترونی ، عنصر ها را به 36 عنصر نخست جدول دوره ای ، محدود کرده است. )

4. معادلات شیمیایی

5. نام گذاری ترکیب های آلی به استثنای آلکان ها

شیمی 2 111210 یازدهم – 97
شیمی 3 112210 دوازدهم – 98

 

لیست جدید حذفیات کنکور تجربی نظام قدیم اعلام شد

نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
زیست شناسی و آزمایشگاه 1 (دوم) 231/1 دوم – 94 بخش های ” بیشتر بدانید ” ، جداول ، پانویس صفحات و پیوست های کتاب
زیست شناسی و آزمایشگاه 2 (سوم) 261/1 سوم – 95
زیست شناسی 289/1 پیش دانشگاهی – 96
آمار و مدل سازی (علوم تجربی) 258/5 دوم – 94 فصل هشتم
فیزیک 1 و آزمایشگاه 206/2 اول – 93 1. قسمت های مطالعات آزاد ، پیوست ها ، آونگ های مخروطی ، حرکت های دورانی در سطح قائم2. زندگی نامه ها ، سرگذشت دانشمندان
فیزیک 2 و آزمایشگاه 226/2 دوم – 94
فیزیک 3 و آزمایشگاه (علوم تجربی) 256/4 سوم – 95
فیزیک (علوم تجربی) 293/2 پیش دانشگاهی – 96
شیمی 2 و آزمایشگاه 227/1 دوم – 94 1. مطالب ” بیشتر بدانید ” و ” آزمایش کنید ”2. نام گذاری فراتر از کتاب درسی به ویژه برای ترکیب های آلی از اهداف برنامه درسی شیمی نمی باشد.
شیمی 3 و آزمایشگاه 257/1 سوم – 95
شیمی 289/1 پیش دانشگاهی – 96

 

 

بعد از اطلاع از حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ چگونه برنامه ریزی کنیم؟

 

بعد از اطلاع از حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ چگونه برنامه ریزی کنیم؟

بعد از اطلاع از حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ چگونه برنامه ریزی کنیم؟

 

همانطور که قبلا گفته شد، رشته تجربی به دلیل محبوبیت رشته های پزشکی و پیراپزشکی، متقاضیان زیادی را به سوی خود جذب کرده است. دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و زمین شناسی هر کدام به تکنیک های مطالعاتی خاصی نیاز دارند. اما در این بین می توان گفت روش مطالعه زیست برای قبولی پزشکی برای داوطلبان این رشته اهمیت بیشتری دارد. دلیل آن هم ضریب بالای این درس در اکثر زیرگروه ها است. 

بعد از اینکه حذفیات کنکور تجربی را شناختید، نوبت به برنامه ریزی برای بقیه صفحات کتاب می رسد. سعی کنید در برنامه خود سه مرحله خواندن، مرور و جمع بندی را بگنجانید. قبل از هر چیز خوب است بدانید که هیچ منبعی بهتر از کتاب اصلی نمی باشد. شما هر چقدر هم که کتب تست خوبی تهیه کرده باشید، باز هم اگر کتاب اصلی را خوب نخوانده باشید بی فایده خواهد بود. در واقع با این کار اولین مرحله یعنی خواندن را به خوبی پشت سر گذاشته اید.
در مراحل بعدی نوبت به مرور و جمع بندی می رسد که آن هم به روش های و تکنیک های خاص خود نیازمند است. اما آیا می دانیم که در روز چند ساعت باید دروس تخصصی و چند ساعت عمومی بخوانیم؟ روش صحیح مطالعه و مرور نفرات برتر برای دروسی مانند ریاضی یا زیست و شیمی چگونه است؟ برای پاسخ به پرسش ها و تمام سوالاتی از این دست، می توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل در تماس باشید و بهترین تکنیک ها را دریافت کنید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مطلب لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد. چنانچه در مطالعه دروس رشته تجربی، نحوه تست زنی، رشته های دانشگاهی و شرایط بازار کار آن ها سوال دارید، می توانید از مشاورین ما کمک بگیرید. همکاران ما در فضایی دوستانه و صمیمی، در تمامی روزهای هفته و از ساعت 8 صبح تا 1 شب از طریق شماره های 9099075307 ( سراسر کشور) و  9099075307 (استان تهران) در خدمت شما عزیزان و پاسخگوی تمامی سوالات خواهند بود.

 

 

مطالب مرتبط

شیوه تسلط بر تست زمان دار زیست چگونه است؟

دلیل اهمیت مشاوره کنکور پزشکی به صورت تضمینی

حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳

لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حذفیات کنکور تجربی شامل چه دروسی است؟

برای سال جاری نیز نیز همانند سال های قبل برخی از صفحات و مباحث کتاب های این رشته حذف شده و جزء منابع کنکور نمی باشند. برای اطلاع از این حذفیات می توانید مقاله حاضر را مطالعه فرمایید.

 

روش اطلاع از حذفیات کنکور چیست؟

برای اطلاع از حذفیات تمامی رشته ها و جزئیات کامل می توانید از طریق شماره های 9099075307 ( سراسر کشور) و  9099075307 (استان تهران) با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس گرفته و همه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

آیا برای داوطلبان کنکور نظام قدیم نیز حذفیات کنکور تجربی در نظر گرفته می شود؟

بله، برای داوطلبان نظام قدیم نیز لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد. این فهرست شامل حذفیات تمام دروس است. 

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ اعلام شد»

  1. Avatar photo خسروی گفت:

    چه طوردانلودکنم بودجه بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • فهرست حذفیات کنکور سراسری

    فهرست حذفیات کنکور سراسری 1403

    هر ساله هزاران نفر برای بدست آوردن رتبه، تراز و همچنین رشته دلخواه خود، در کنکور سراسری شرکت و به رقابت با یکدیگر می پردازند. یکی از دغدغه های داوطلبان، حذفیاتی است که هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور...
  • حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳

    معرفی حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳

    لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد. طبق اعلام سازمان سنجش برخی از صفحات و مباحث رشته ریاضی برای کنکور امسال حذف شده و جزء منابع نمی باشد. بر این اساس، داوطلبان بایستی با تهیه این فهرست، برای مطالعه سایر...
  • حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳

    حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ اعلام شد

    سازمان سنجش حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ را منتشر کرد. مطابق با روند هر ساله، محتوای کتب درسی در رشته انسانی مانند همه رشته های دیگر، دستخوش  تغییرات کوچک و بزرگی شده و همچنین برخی از مطالب جزء منابع سوالات کنکور...
تماس با مشاور