ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ترمیم معدل چیست؟ زمان، منابع و شرایط بخشنامه 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۲۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
ترمیم معدل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای ثبت نام در آزمون ترمیم معدل کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ترمیم معدل یکی از راه هایی است که به دانش آموزانی که نمرات پایین در امتحانات نهایی کسب کرده اند، فرصت جبران اشتباهات را می دهد. متقاضیان ترمیم معدل باید در تاریخ اعلامی در این آزمون شرکت کرده و در روز مقرر شده در جلسه آزمون حضور یابند. فراموش نکنید که شرکت در این آزمون برای دانش آموزان دیپلمی و پیش دانشگاهی دارای شرایط و مقررات خاصی است که باید با علم بر این مسائل برای شرکت در آزمون ثبت نام کرد.

اگر نمی دانید که شرایط ترمیم معدل چیست؟، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به صورت کامل شرایط ترمیم معدل پیش دانشگاهی و دیپلم را بررسی خواهیم کرد.

دانش آموزان گرامی توجه داشته باشید که در صورت نیاز به راهنمایی تخصصی در خصوص ترمیم معدل و یا داشتن سوال در مراحل ثبت نام در آزمون ترمیم معدل، می توانید با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و از راهنمایی های لازم بهره مند شوید.

ثبت نام طرح ترمیم معدل

👈 یکی از نگرانی هایی که داوطلبان کنکور دارند به موضوع تاثیر معدل در کنکور سراسری مربوط می شود. برخی از داوطلبانی که معدل آن ها بالا نیست ممکن است این گونه تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند. در صورتی که می‌توانند بعد از دریافت معدل دیپلم با کد ملی، اقدام به ترمیم معدل نمایند.

همین مسئله موجب می گردد که این احساس موجب دل سردی آنان از شرکت در آزمون سراسری شود. خبر خوبی که می توانیم به این دسته از داوطلبان بدهیم این است که می توانند از ترمیم معدل برای جبران نمرات کم خود استفاده کنند.

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

🔸 برای ثبت نام در طرح ترمیم معدل باید ابتدا به آموزش پرورش منطقه محل سکونت خود مراجعه کرده و سپس مدارک مورد نیاز را تحویل دهید. همچنین می توانید جدید ترین اخبار و اطلاعیه ها را از طریق سامانه آموزش و پرورش منطقه محل زندگی خود به دست آورید و یا با مراجعه به مدرسه محل تحصیل از نحوه ثبت نام و شرایط ترمیم معدل پیش دانشگاهی و دیپلم کسب اطلاع کنید.

🔸 ترمیم معدل چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم ترمیم معدل در واقع فرصتی دوباره برای آن دسته از فارغ التحصیلان مایل به ثبت نام در کنکور سراسری است تا بتوانند از این طریق، نسبت به بالا بردن دوباره معدل خود تلاش کنند و از تاثیر مثبتی که نمره معدل در نتیجه نهایی کنکور می گذارد، بهره مند شوند.

خوشبختانه، در رابطه با استفاده از شرایط ترمیم معدل، هیچ گونه محدودیتی برای دانش آموزان قرار داده نشده است.

🔸 ترمیم معدل چیست؟ و آیا تمامی داوطلبان می توانند از این طرح استفاده کنند؟ شرایط ترمیم معدل پیش دانشگاهی و دیپلم چیست؟ خوشبختانه، برای تمامی دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که مدرک خود را پس از سال 84 دریافت کرده اند، امکان بهره مندی از ترمیم معدل و شرکت در آزمون وجود دارد.

قطعاً با مشاهده کارنامه رتبه های برتر کنکور متوجه معدل بالای آنان می شوید که با استفاده از پرداخت هزینه ترمیم معدل برای کنکور، خواهید توانست از این طرح استفاده کنید.

ثبت نام طرح ترمیم معدل

🔔 اطلاعیه: نمراتی که داوطلبین در ترمیم معدل به دست می آورند تنها بر روی سوابق تحصیلی آن ها تاثیر گذار می باشد و بر روی معدل کل دیپلم تاثیری نخواهد گذاشت.

شرایط ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای کنکور 1403

👈 یکی از سوالات پر تکراری که داوطلبان از مشاورین ایران تحصیل در رابطه با ترمیم معدل می پرسند، به موضوع شرایط ترمیم دیپلم و پیش دانشگاهی برای کنکور بر می گردد.

در این رابطه باید بگوییم خوشبختانه برای شما هیچ گونه محدودیتی برای مشخص نمودن نمرات پایین قرار داده نشده است.

کلیه داوطلبانی که معدل دیپلم آنان پایین تر از نمره 20 است، می توانند نسبت به ترمیم معدل و ثبت نام در آزمون های مد نظر اقدام کنند.

برخی از دانش آموزان پس از دریافت پاسخ ترمیم معدل چیست؟ سؤال بعدی که ممکن است داشته باشند مربوط به محدودیت درس برای ترمیم  است که در این زمینه می توانیم به اطلاع این دسته از داوطلبان برسانیم که خوشبختانه هیچ گونه محدودیتی برای درس های مورد نیاز ترمیم وجود ندارد.

بنابراین، در سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور می توانید معدل و نمرات جدید خود را وارد کنید.

داوطلبین مجاز به شرکت در طرح ترمیم معدل، می توانند در سه نوبت برای ترمیم معدل شرکت نمایند این سه نوبت به شرح زیر است:

👈 امتحانات نهایی خرداد، دی و یا شهریور

شرایط ترمیم دیپلم برای کنکور 1403 به شرح زیر می باشد:

شرایط ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای کنکور سراسری
داوطلبین که قصد ترمیم نمرات خود را دارند می بایست در یکی از دوره های امتحانات نهایی خرداد، دی و یا شهریور شرکت کنند و نمی توانند هر یک از امتحان های خود را در دوره های مختلف امتحان دهند.
اگر فردی قصد شرکت در طرح ترمیم معدل را داشته باشد می تواند در امتحانات نهایی شرکت کرده و برای او در تعداد دروس، محدودیتی وجود ندارد.
افرادی که دارای دیپلم نظام قدیم می باشند می توانند هم دروس نهایی سال سوم خود را و هم دروس نهایی دوره پیش دانشگاهی خود را ترمیم کنند.
نمراتی که در ترمیم نمرات به دست خواهد آمد فقط بر روی سوابق تحصیلی تاثیر می گذارد و بر روی معدل دیپلم تاثیر ندارد و معدل دیپلم را تغییر نخواهد داد.
اگر در زمان ترمیم، نمره کمتری از نمره خود به دست آورید، نمره قبلی یعنی نمره بالاتر برای شما لحاظ خواهد شد.
برای شرکت در آزمون ترمیم نمرات باید به ازای هر امتحان مبلغی را پرداخت کنید. این مبلغ در هر سال و با توجه به منطقه زندگی هر فرد متفاوت می کند.
برای افرادی که دارای دیپلم نظام جدید و قدیم هستند دو دسته سوال طراحی خواهد شد.
اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید می بایست حتما مدرک دیپلم خود را گرفته باشید و اگر هنوز دانش آموز می باشید نمی توانید در طرح ترمیم نمرات شرکت کنید.
تنها افرادی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد گرفته باشند مجاز به ترمیم نمره می باشند.
هر فردی که معدل کمتر از 20 دارد می تواند در این طرح شرکت کند و هر فرد تنها یک بار مجاز به این کار می باشد.
اگر قصد ترمیم نمرات خود را دارید باید 30 الی 45 روز قبل از آغاز امتحانات نهایی با مراجعه به مدارس بزرگسالان منطقه محل تحصیل خود ثبت نام کنید.

 

 

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

هزینه ترمیم نمرات در معدل برای کنکور 1403

👈 پس از اینکه به پاسخ سوال ترمیم معدل چیست؟ دست یافتید، سوال بعدی ممکن است این باشد که هزینه ترمیم نمرات برای کنکور به چه میزانی است؟

هزینه سال گذشته برای ترمیم نمرات در نظر گرفته شده بود مبلغ 20 هزار تومن برای هر درس است. آن دسته از داوطلبانی که از ثبت نام کنکور جامانده اند نیز می توانند در زمان ثبت نام مجدد کنکور اقدام به ثبت نام کنند.

داوطلبان و دانش آموزان عزیز توجه داشته باشند که هزینه ترمیم نمرات برای کنکور برای هر درس می باشد و نه هر واحد. با توجه به ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی، برای کلیه داوطلبان ، لازم است در زمان مقرر اقدام به ثبت و دریافت کد سوابق تحصیلی کنند.

نکته قابل ذکر این است که فارغ التحصیلان تنها مجوز ثبت نام ترمیم معدل در منطقه فارغ التحصیلی خود را خواهند داشت.

آیا پس از پرداخت هزینه ترمیم معدل برای کنکور و همچنین بالا بردن میزان معدل امکان ثبت نمرات جدید در مدرک وجود دارد؟ در واقع هرگز این اتفاق نمی افتد.

همانطور که در قسمت ترمیم معدل چیست؟ توضیحاتی ارائه گردید، تاثیر این معدل تنها برای زمان برگزاری کنکور و رتبه به دست آمده شما خواهد بود.

مهلت ثبت نام در آزمون ترمیم نمرات 1403

در رابطه با مهلت ثبت نام ترمیم نمرات نیز همانند زمان برگزاری امتحانات اصلی که در مدارس برگزار می گردند، داوطلبان و دانش آموزان مهلت شرکت و ثبت نام در آزمون ترمیم نمرات را خواهند داشت.

هر یک از دانش آموزانی که مایل به ثبت نام در این طرح هستند می توانند در دی ماه ، خرداد ماه و شهریور ماه نسبت به ثبت نام و استفاده از طرح مورد نظر اقدام کنند. برای اطلاع از تاریخ دقیق ثبت نام و شرایط ترمیم معدل پیش دانشگاهی و دیپلم با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

📌 برای استفاده از مشاوره رایگان کنکور تجربی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دانش آموزان عزیز توجه داشته باشند که هر یک از فارغ التحصیلان تنها یک بار امکان استفاده از این طرح را خواهند داشت. و این موضوع هیچگونه ارتباطی با پرداخت هزینه ترمیم نمرات برای کنکور ندارد.

مورد دیگر این که، همانطور که در قسمت ترمیم معدل چیست؟ توضیح دادیم ، کلیه دانش آموزانی که معدل و نمره کمتر از 20 را دارند ، می توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

مهلت ثبت نام ترمیم معدل

نحوه مشاهده کارنامه ترمیم نمرات 1403

👈 پس از ثبت نام در طرح ترمیم نمرات و شرکت در آزمون های آن، افراد می توانند نتایج خود را به دو صورت حضوری و یا اینترنتی مشاهده کنند.

⏪ در روش حضوری دانش آموز باید به مدرسه خود مراجعه کرده و از مدیر مدرسه درخواست کارنامه ترمیم نمرات خود را بکند. مدیر مدرسه با مراجعه به سامانه کارنامه فرد را دریافت کرده و به دانش آموز تحویل می دهد.

⏪ روش غیر حضوری اما به این صورت می باشد که دانش آموز ابتدا باید به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و اطلاعات خود، کارنامه خود را دریافت کند.

بخشنامه ترمیم معدل 1403

👈 بخشنامه ترمیم نمرات از طرف اداره آموزش و پرورش صادر می گردد و کلیه دانش آموزان موظف به اجرای تمامی بندهای این بخشنامه خواهند بود.

برخی از سنوات و مفاد این بخشنامه را در قسمت ترمیم معدل چیست به خدمت شما دانش آموزان عزیز رسانیدم و توضیحاتی را ارائه کردیم که در رابطه با سایر بخش های آن شامل مواردی همچون عدم محدودیت برای انتخاب دروس مورد نظر توسط فارغ التحصیلان است.

محل ثبت نام برای کلیه دانش آموزان و فارغ التحصیلان ، مدارس بزرگسالان آن هم مدارس دولتی است.

با توجه به امکان شرکت و فرصت یک باره برای ترمیم نمرات، توصیه می کنیم چنانچه مایل به شرکت در این طرح هستید، بهتر است خود را برای کسب نمره خوب و عالی آماده کنید.

مدارک مورد نیاز ترمیم معدل 1403

👈 برای شرکت در طرح ترمیم نمرات مدارکی برای ارائه به آموزش و پرورش مورد نیاز است که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

  • مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون ترمیم نمرات
  • اصل شناسنامه فرد متقاضی
  • اصل کارت ملی هوشمند
  • ارائه مدرک دیپلم الزامی است
  • ارائه ریز نمرات دیپلم
  • رسید هزینه شرکت در طرح ترمیم دیپلم

مدارک مورد نیاز ترمیم معدل

جدیدترین اخبار پیرامون ترمیم نمرات

🔊 ماجرای کنکور و ترمیم نمرات به کجا رسید؟

هر ساله دانش آموزان برای ورود به دانشگاه در آزمون سراسری کنکور شرکت می‌ کنند اما پس از انتشار خبر تاثیر معدل بر نتیجه کنکور، شرکت کننده دچار نگرانی شدند به همین منظور راهکاری به نام ترمیم معدل به تصویب رسید. در این قانون دانش آموزانی که معدل خوبی کسب نکردند می‌توانند با شرکت در این آزمون کمی از نگرانی خود برای کنکور را کاهش دهند.

🔊 آغاز امتحانات ترمیم معدل با «تخلف»

شواهد نشان می‌دهد که حداقل از 12 دقیقه بعد از شروع امتحان، لااقل سوالات امتحان ریاضی‌۳ مربوط به دانش‌آموزان رشته علوم تجربی به همراه پاسخ‌ آنها در گروه‌های متعدد تلگرامی پخش شده و در نخستین لحظه انتشار پاسخ‌ها، بیش از 3000 نفر فقط از یکی از این کانال‌ها بازدید کرده‌اند.


خلاصه مقاله ترمیم معدل

ترمیم معدل برای دانش آموزانی که قصد دارند نمره سوابق تحصیلی خود را بهبود ببخشند فراهم شده است. این افراد با مراجعه به آموزش و پرورش باید درخواست طرح ترمیم را بدهند و یکی از اصلی ترین شرایط شرکت در این طرح داشتن دیپلم می باشد. ما در این مقاله همه جوانب ترمیم معدل چیست؟ را بررسی کردیم. با مراجعه مقاله بالا می توانید از شرایط ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای متقاضیان کسب اطلاع کنید.

پس از مطالعه مقاله فوق چنانچه در رابطه با ترمیم نمرات سوالی داشتید و یا نیازمند راهنمایی بیشتر بودید، می توانید با شماره 9099075307 تماس حاصل کنید. مشاوران ما به بهترین نحو شما را راهنمایی کرده و پاسخ سوالات شما را خواهند داد. در صورت تمایل می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نیز نوشته و برای ما ارسال کنید.

برای دانلود PDF کلیک کنید.
3.9/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای ثبت نام در آزمون ترمیم معدل کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ترمیم معدل چیست؟

ترمیم معدل فرصتی دوباره برای داوطلبان آزمون سراسری است که امکان افزایش نمره و به دنبال آن معدل را برای آن ها فراهم می کند. در مقاله فوق می توانید شرایط ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی را مشاهده کنید.

شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل چیست؟

شرکت در ترمیم معدل تحت شرایطی برای فرد انجام می شود. برای اطلاع از این شرایط با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل کنید.

منابع مورد مطالعه برای ترمیم معدل چیست؟

منابع مورد مطالعه برای شرکت در ترمیم معدل همان کتب درسی شما هستند.

نظرات

428 دیدگاه دربارهٔ «ترمیم معدل چیست؟ زمان، منابع و شرایط بخشنامه 1403»

  1. Avatar photo سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر ترمیم معدل انجام دادیم ولی از نتایج کنکور سراسری راضی نبودیم و سال اینده دوباره بخوایم کنکور بدیم ترمیم معدل چه میشود

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر یکبار دیگه میتونید

  2. Avatar photo Yas گفت:

    سلام وقت بخیر کسانی که دیپلم ناقص هستند میتونن ترمیم کنن ؟
    من الان ۴ تا درس افتاده دارم بقیه درسا رو قبول شدم میتونم درسایی که قبول شدم رو ترمیم کنم ؟
    دی ماه امتحان دادم قبول نشدم متاسفانه

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      امکان ترمیم بدون داشتن مدرک دیپلم امکان پذیر نیست

  3. Avatar photo سیاوش گفت:

    سلام وقت بخیر
    بخشنامه ترمیم معدل منتشر شده
    و گفتن ک دانش اموزام‌میتونن ترمیم کنن
    اونایی ک دیپلم ناقصن چی میتونن ترمیم کنن؟
    من ی درس تجدیدی دارم میتونم دروس پاس شدمو ترمیم کنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای شرکت در ترمیم می بایست دیپلم کامل دریافت کنید

  4. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر،
    من فارغ التحصیل سال ۹۸ نظام جدید هستم، آیا بایستی حتما ترمیم معدل انجام بدم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      درخواست ترمیم شامل کسانی نمرات درسی پایین داشته و مایل به بالا بردن نمره درسی و معدل دارند

  5. Avatar photo امیر گفت:

    سلام وقت بخیر کسایی که دیپلم ناقص دارن یعنی درسایی هم دارن که پاس نکردن چجوری ترمیم معدل ثبت نام کنن

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      اول باید درس های پاس نشده پاس شود
      بعد برای ترمیم اقدام کنند.

      1. Avatar photo اسحاق گفت:

        سلام ایا میشه دروس سال یازدهم رو امسال ترمیم کرد یا باید حتما ۱۴۰۴ ترمیم کرد

        1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

          سلام وقت بخیر
          پس اخذ دیپلم

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کنکور 1403 + مشاهده و بازیابی

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 ضرورت دارد. همه افراد کنکوری می‌توانند برای دریافت کد پیگیری کنکور سنجش و مشاهده برگه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. کسب...
  • کد منطقه شهرداری محل سکونت

    کد منطقه شهرداری محل سکونت + لیست کامل | ایران تحصیل

    کد منطقه شهرداری محل سکونت از جمله موارد مهم و ضروری است که در بیشتر ثبت نام های سیستمی از جمله ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام های خرید خودرو در سایت ایران خودرو مورد نیاز کاربران خواهد بود....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)