ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کتب درس ابتدایی 1403-۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۵
ثبت نام کتب درس ابتدایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام کتب درسی ابتدایی برای کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز شد. تمامی دانش آموزان می توانند ثبت نام خود را در سایت ثبت نام کتب درسی دبستان به نشانی اینترنتی irtextbook.ir انجام دهند و مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی فقط شناسنامه دانش آموز است. این سامانه توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جهت نظارت بیشتر بر روی فرآیند توزیع و پخش کتاب های درسی راه اندازی شده است.

بدین ترتیب، تمامی دانش آموزان و متقاضیان باید از طریق این سایت ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی خود را انجام دهند و سفارش خود را در این سامانه ثبت کنند. در این نوشته هر آن چه را که شما باید در مورد ثبت نام کتب درسی ابتدایی بدانید را خدمتتان بیان می کنیم.

 

زمان ثبت نام کتب درسی ابتدایی

زمان ثبت نام کتب درسی ابتدایی در سامانه ای تحت عنوان irtextbook.com برای کلیه دانش آموزان عزیز انجام می گیرد. از طرفی پرداخت هزینه کتب نیز در سامانه مذکور صورت می پذیرد.

اما در اینجا این سؤال برای دانش آموزان و یا والدین آن ها مطرح می گردد که ثبت نام کتب درسی ابتدایی در چه تاریخی انجام می شود؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید عرض کنیم که زمان ثبت نام جهت دریافت کتب پایه های دوم تا ششم تا سال جاری   از بیستم فروردین ماه آغاز شد و تا بیستم خرداد ماه نیز ادامه داشت.

اما این تاریخ برای پایه اول دوره ابتدایی کاملاً متفاوت بود و از بیست و سوم تیر ماه شروع و در پنجم شهریور  به پایان رسید.

 

روش های ثبت نام کتب درسی ابتدایی چیست؟

دوستان عزیز توجه داشته باشید که ثبت نام کتب دوران ابتدایی طی دو روش برای دانش آموزان انجام می شود. در واقع، اولیای عزیز امکان استفاده از هر کدام از روش ها را بنا به میل خود دارند.

. ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی به شکل گروهی

. ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی به شکل فردی

جهت کسب اطلاعات دقیق تر و موثق تری در رابطه با روش های ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی دوران ابتدایی با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالعه سوالات سنجش اول ابتدایی کلیک کنید.

 

چیزی در مورد نحوه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی می دانید؟

در مورد نحوه ثبت نام کتاب های درسی ابتدایی باید عرض کنیم که هر دانش آموز جهت انجام این ثبت نام باید وارد سایت ثبت نام کتب درسی دبستان شوند. توجه داشته باشید که ورود به این سامانه از طریق یکی از این آدرس ها یعنی irtextbook.com و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.

فرد پس از ورود به سامانه امکان وارد شدن به پنل دانش آموزی به وسیله شماره سریال شناسنامه و رمز عبور خود را دارد. پس از آن دانش آموز می تواند بسته مورد نظر خود را براساس پایه تحصیلی (در اینجا پایه های اول تا ششم) انتخاب کند و فرم ثبت نام کتب درسی ابتدایی را نیز تکمیل کند.

البته در اینجا پرداخت هزینه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی دبستان نیز به وسیله کارت بانکی عضو شتاب ( کارتی که رمز دوم اینترنتی داشته باشد) برای فرد الزامی است.

مورد بسیار مهم و قابل ذکر این که دانش آموز در صورت عدم امکان سفارش و خرید کتب از طریق مدیران مدرسه ها را نیز دارد.

به این معنی که، والدین دانش آموز هزینه کلیه کتاب های مورد نیاز فرزندشان را به والدین مدارس پرداخت می کنند و تهیه آن ها را به مدیران واگذار می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تری در رابطه با نحوه تهیه کتاب به صورت مستقیم و از طریق مدارس با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

اطلاعیه

ثبت نام کتاب های مقطع ابتدایی به صورت فردی و گروهی امکان پذیر است.

 

نحوه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی ابتدایی

آیا می دانید هزینه ثبت نام و خرید کتاب های درسی ابتدایی چقدر است؟

تعداد و حجم در نظر گرفته شده برای کتاب های درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ در مقاطع مختلف تحصیلی، با توجه به نوع آموزش و مباحث آموزشی و حتی نوع رشته در مقاطع بالاتر، با یکدیگر متفاوت است

کلیه دانش آموزان پس از ورود به سایت ثبت نام کتب درسی دبستان می توانند این هزینه را به وسیله کارت عابر بانک و به شکل اینترنتی و بسیار آسان پرداخت کنند.

در ادامه نوشته هزینه مورد نیاز ثبت نام کتب درسی ابتدایی را در پایه های مختلف ابتدایی خدمت شما عرض می کنیم. (قیمت ها مربوط به سال۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ هستند)

 

قیمت خرید کتاب های درسی
پایه های تحصیلی قیمت خرید (تومان)
کتاب های درسی پایه اول ابتدایی 36,000
کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی 39,500
کتاب های درسی پایه سوم ابتدایی 44,500
کتاب های درسی پایه چهارم ابتدایی 44,500
کتاب های درسی پایه پنجم ابتدایی 44,500
کتاب های درسی پایه ششم ابتدایی 53,000

 

ثبت نام کتب درسی مقطع ابتدایی

در این بخش جهت رفاه حال و اطلاع بیشتر شما دانش آموزان و والدین گرامی راهنمای دقیق ثبت نام کتب ابتدایی را خدمتتان عرض می کنیم.

نحوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید به این شکل است که کلیه افراد و داوطلبان برای ثبت سفارش خود باید آدرس اینترنتی irtextbook.ir و یا irtextbook.com را در مرورگر خود از جمله فایرفاکس، کروم و غیره وارد نمایند و سپس گزینه سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش ثبت سفارش مخصوص دانش آموزان را انتخاب کنند.

در ادامه و در صفحه باز شده باید بر روی گزینه ورود دانش آموزان کلیک شود و با درج شماره سریال شناسنامه و کد ملی فرد می تواند پروفایل دانش آموزی خود را مشاهده کند.

پس از آن لازم است که در ابتدا گزینه فروش و توزیع مواد آموزشی و بعد ورود به سامانه آموزشی را کلیک بفرمایید. در صفحه بعدی درج و تکمیل اطلاعات پستی مدرسه محل تحصیل از جمله شهر، استان، کدپستی و غیره الزامی است.

بخش بعدی به ثبت شماره تلفن والدین و یا دانش آموز اختصاص دارد. در صفحه بعد انتخاب بسته مورد نظر متناسب با رشته و سال تحصیل ضرورت دارد.

پس می توانید اطلاعات کتاب درسی سفارش داده شده را ملاحظه بفرمایید و در صورت درست بودن اطلاعات وارد شده بر روی گزینه ثبت و ادامه کلیک کنید.

در پایان باید مبلغ مورد نیاز جهت ثبت نام کتاب های دوران ابتدایی را پرداخت کنید.

 

به طور خلاصه روال ثبت نام به صورت زیر است:

۱ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com و انتخاب گزینه ورود دانش آموز جهت ورود به سامانه

گزینه ورود دانش آموز جهت ورود به سامانه

۲ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه

ثبت کد ملی و شناسنامه

۳تکمیل فرم ثبت نام با توجه به اطلاعات دانش آموزی و سفارش

فرم ثبت نام کتب درسی

۴پرداخت قیمت خرید کتاب های درسی

پرداخت قیمت خرید کتاب های درسی

نکات مورد توجه در مورد ثبت نام و خرید کتاب درسی ابتدایی

. دوستان عزیز توجه داشته باشید که اطلاع از صحت اطلاعات و مشخصات درج شده در سایت ثبت نام کتب درسی دبستان الزامی است و در صورت نادرست بودن برای اصلاح باید به مدرسه مراجعه بفرمایید.

. اگر در رابطه با ثبت نام کتاب های دوران ابتدایی سؤالی ذهن شما را به خود مشغول کرده است به کمک یک مشاور تحصیلی و یا مراجعه به بخش مشاهده راهنمای سامانه می توانید ابهامات ذهنی خود را در این رابطه برطرف کنید.

. مبلغ پرداختی برای خرید کتاب های درسی همان مبلغی است که در پشت جلد آن ها ثبت شده است. در نتیجه، هرگز وجه اضافی جهت ثبت نام کتب دوران ابتدایی و خرید آن ها پرداخت نکنید.

 

برای اطلاع از ثبت نام پایه اول ابتدایی پاداکلیک کنید.

 

در مورد خرید کتاب های دیگر پایه های تحصیلی چه می دانید؟

در این نوشته در مورد نحوه ثبت نام کتب مقطع ابتدایی و خرید آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. اما آیا در مورد نحوه خرید و ثبت نام کتب درسی دیگر پایه های تحصیلی یعنی دوره متوسطه در انواع رشته های مختلف تحصیلی چیزی می دانید؟

آیا می دانید در سال پیش رو چه تاریخی برای خرید و ثبت نام جهت تهیه آن ها در نظر گرفته شده است و یا هزینه خرید آن ها چقدر است؟

برای دانستن جواب کلیه سؤالات در مورد کتب درسی پایه های مختلف تحصیلی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی 

ثبت نام کتاب درسی به صورت حضوری صورت نمی پذیرد لذا نیازی به ارائه مدارک تحصیلی یا شناسایی هم نیست اما برای ورود اطلاعات دانش آموزان هنگام ثبت سفارش در سامانه ثبت نام کتاب درسی سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ باید نکاتی را مورد توجه قرار داد که در ادامه این بخش به ذکر هر یک از موارد لازم می پردازیم . 

مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی 

برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، “رمز عبور” ورود به سامانه در نظر گرفته می شود.

 

شش رقم راست سریال شناسنامه در تصویر زیر مشخص شده است.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی 

مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سناد و به جای شماره سریال شناسنامه، 6 رقم یک (111111) وارد نمایند.

 

دانش آموزان می بایست قبل از ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ در سامانه سناد ثبت نام شده باشند.

 

اطلاعیه

 ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سنادانجام می شود. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

 

اخبار ثبت نام کتب درسی ابتدایی

امکان اصلاح سفارش کتب درسی فراهم شد

ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم که از تیرماه آغاز شده بود تا ۱۱شهریور ادامه دارد. همچنین از ۱۲ تیرماه امکان اصلاح سفارش کتب درسی برای تمام دانش‌آموزان فراهم شده که این امر تا ۳۱ شهریور ماه امکان‌پذیر است.

 

آغاز ثبت‌نام کتاب درسی کلاس اولی‌ها

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

 

برای دریافت پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

چند سالی است که روش دریافت و ثبت نام کتب درسی ابتدایی تغییر پیدا کرده است و دیگر مثل گذشته فروش کتب درسی از طریق لوازم التحریری ها و … انجام نمی شود و  افراد برای ثبت نام و دریافت کتاب درسی خود می بایست در زمان ثبت نام کتاب درسی  به سایت ثبت نام کتاب درسی به آدرس اینترنتی irtextbook.com مراجعه کنند و با پرداخت هزینه مربوط به کتاب های درسی، برای دریافت کتاب درسی سال تحصیلی اقدام کنند.ما دراین مقاله تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز را توضیح دادیم . شما می توانید با کارشناسان ما جهت دریافت راهنمایی ثبت نام کتب درسی ابتدایی تماس بگیرید.

 

3.5/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام کتب درسی ابتدایی باید چه کاری انجام دهم؟ 

برای ثبت نام کتب درسی ابتدایی باید از ظریق اینترنتی اقدام کنید. ثبت نام از طریق مراجعه به سامانه معرفی شده امکان پذیر است.

ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی در کدام سایت انجام می شود؟ 

ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی در سایتی تحت عنوان irtextbook.com  و یا irtextbook.ir انجام می شود.

آیا هزینه ثبت نام کتاب را نیز باید در سایت ثبت نام کتب درسی دبستان پرداخت کنم؟ 

بله. پس از انجام فرآیند ثبت نام در سایت هزینه را نیز باید به صورت اینترنتی در سایت پرداخت کنید.

 

نظرات

5 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام کتب درس ابتدایی 1403-۱۴۰۳»

  1. Avatar photo ارسلان گفت:

    سلام وقتتون بخیر؛ برای ثبت نام کتب درس ابتدایی به چه سامانه ای باید مراجعه کنیم؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام روزتون بخیر؛ ثبت نام کتب درس ابتدایی از طریق سامانه IRTEXTBOOK.COM امکانپذیر است.

  2. Avatar photo امیررضا گفت:

    واقعاً نمی‌تونیم ثبت کنیم

  3. Avatar photo عباس بستامی گفت:

    کد ملی و سریال شناسنامه فرزندم وارد می کنم برای تبت خرید کتاب درسی کلاس پنجم ابتدایی ولکن ثبت نمی گردد

    1. Avatar photo dr-naqizade گفت:

      سلام
      در صورتی که موفق به ثبت نام کتب درس ابتدایی 99-1400 نشوید با مشاوران مرکز تماس بگیرید خودشون براتون ثبت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)