ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + دانشجو انصرافی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اعلام شد. در این بخشنامه شرایط ادامه و بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد در مقطع کاردارنی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ذکر شده و متقاضیان واجد شرایط می توانند با طی کردن یک سری مراحل، برای این امر اقدام نمایند. لازم به ذکر است که تکمیل متن درخواست بازگشت به تحصیل برای این افراد الزامی است.

در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر توضیح در مورد نحوه بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد توضیحاتی را ارائه دهیم و در مورد میزان شهریه در نظر گرفته توسط این دانشگاه اطلاعاتی را کسب نماییم. علاوه بر این، متقاضیان گرامی می توانند جهت دریافت راهنمای مراجعه به دانشگاه و تکمیل فرایند بازگشت به تحصیل، با

مرکز مشاوره دانشگاه آزاد ایران تحصیل تماس بگیرند.

 

 

به منظور آشنایی با مفاد بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد چه می گوید؟

 

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد

 

 

هر دانشجویی ممکن است به دلایل مختلفی مجبور به ترک تحصیل شده و یا ادامه تحصیل باز بماند. اما آیا چنین اتفاقی باعث خواهد شد تا فرد تا پایان عمر دیگر امکان ورود به دانشگاه را نداشته باشد؟ دانشگاه آزاد برای چنین افرادی شرایطی را فراهم آورده است تا مجددا ادامه تحصیل دهند.

بدین ترتیب، بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی کارشناسی ارشد ، دکتری و کارشناسی رشته های پزشکی و غیر پزشکی تحت شرایطی ممکن خواهد بود. برای این منظور بخشنامه وقفه تحصیلی تدارک دیده شده است که مربوط به مواردی همچون عدم مراجعه، وقفه و انصراف تحصیل می باشد.

متقاضیان بایستی متن درخواست بازگشت به تحصیل  این دانشگاه را تکمیل نموده و تحویل مراکز و مسئولان مربوطه دهند. البته این نکته را نیز باید متذکر شد که نحوه بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد و مفاد بخشنامه برای مقاطع مختلف دارای تفاوت هایی است.

برای آشنایی با سامانه پژوهشیار کلیک کنید.

مفاد بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد

بر اساس آنچه که در شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد ذکر شده است، دانشجویان رشته های غیر پزشکی که به دلایلی همچون ترک تحصیل، عدم مراجعه یا عدم ثبت نام در صورت قبولی از ادامه تحصیل بازمانده اند، طبق دستورالعمل زیر می توانند مجددا ثبت نام نمایند.

 

  • افراد مذکور مجاز خواهند بود تا از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۳ تا شهریور ۱۴۰۳، به واحد دانشگاهی مورد نظر مراجعه نمایند.

 

  • مراجعه در تاریخ های فوق الذکر در صورت ثبت مرخصی بدون احتساب در سنوات در نیم سال یا نیم سال های عدم مراجعه بلامانع خواهد بود.

 

  • دانشجویان تحصیلاتی تکمیلی که تنها پایان نامه و رساله آن ها باقی مانده است، مشمول این قانون نمی شوند.

 

  • برای دانشجویان آقا، قوانین و مقررات نظام وظیفه در نظر گرفته می شود.

 

  • متقاضیانی که 5 سال از ترک تحصیل آن ها گذشته باشد، برای بازگشت تحصیل می بایست واحدهای گذرانده شده را با درس های تطبیق دهند. گفتنی است که در صورت نیاز دانشجو موظف خواهد بود تا همان عنوان های درسی را مجددا پاس کند.

 

  • قبول یا رد بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی منوط به اجازه کمیسیون موارد خاص و معاونت آموزشی خواهد بود.

 

  • با توجه به آنکه محتوای برخی از دروس رشته ها تغییر یافته و یا حتی منسوخ شده اند، لازم است که واحدهای گذرانده شده مورد بررسی قرار گیرند تا نزدیکترین رشته انتخاب گردد. توجه داشته باشید که واحدهای درسی منسوخ شده فاقد اعتبار می باشند و دانشجو می بایست همه دروس برخی از سرفصل ها را بگذرانند.

 

  • همه واحد های گذرانده شده باید دارای حداقل نمره 10 برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی، 12 برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد، و 14 برای مقطع دکتری تخصصی باشد.

 

  • متقاضیان بایستی تعهد دهند که میانگین تجمعی همه واحدهای خود را به حد قابل قبول برسانند.

 

  • اگر رشته مورد تقاضا دانشجویی که متن درخواست بازگشت به تحصیل در واحد مربوطه وجود نداشته باشند، می توان در نزدیکترین واحد دانشگاهی که رشته مورد نظر را داشته باشد، ثبت نام شود.

 

 

برای ورود به سامانه ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید

 

 

بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی  رشته های پزشکی

 

متن درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد

 

دانشجویان رشته های پزشکی نیز مطابق با بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد چنانچه از شرایط لازم برخوردار باشند، می توانند بار دیگر ادامه تحصیل دهند.

گفتنی است که شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد رشته های پزشکی از سوی وزارت بهداشت تعیین می شود، اما چنانچه این وزارت خانه بخشنامه ایی را صادر نکند، به مواردی که در بالا ذکر گردید، استناد خواهد شد.

نکته ایی در این مورد حائز اهمیت است، این می باشد که در صورت عدم تسویه حساب با دانشگاه و اینکه بیشتر از دو نیمسال از انصراف وی نگذشته باشد، در صورت اجازه کمیسیون موارد خاص حوزه پزشکی، می تواند دوباره به تحصیل بازگردد.

همچنین، چنانچه انصراف دانشجو به دلیل بیماری بوده باشد، با ارائه و تکمیل متن درخواست بازگشت به تحصیل  ، تا چهار نیمسال بعد قادر به بازگشت به تحصیل خواهد بود. این در حالی است که در صورت ارائه نامه تسویه و انصراف، دیگر امکان بازگشت به تحصیل وجود نخواهد داشت.

 

 

میزان شهریه دانشجویان انصرافی

برای بسیاری از متقاضیان بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی کارشناسی ارشد و سایر مقاطع دانشگاه آزاد این سوال مطرح می شود که تکلیف شهریه چه خواهد شد.

در این مورد بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد بیان می کند که اگر دانشجو به عللی همچون وقفه تحصیلی، عدم مراجعه و انصراف از تحصیل ترک تحصیل نموده و واحدهای تحصیلی به غیر از پایان نامه و رساله را ناتمام گذاشته باشد، نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در نیمسال های وقفه نخواهد داشت. بدین ترتیب، می توانند شهریه نیسمال های باقیمانده را پرداخت نمایند.

این بند شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و دکتری عمومی می شود. نحوه محاسبه شهریه نیز بدین صورت است که نیمسال های باقیمانده دانشجو از تاریخ مراجعه بعد از وقفه تحصیلی به دانشگاه، بعد از تمام شدن سنوات مجاز تحصیلی در هر کدام از مقاطع و بدون احتساب نیمسال های وقفه بر اساس ضوابط دانشگاه و به نرخ روز در نظر گرفته می شود.

از این رو، واحدهای دانشگاهی بایستی بر اساس شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد نرخ شهریه را به روزرسانی کرده و به اطلاع متقاضی برسانند. اما اگر قصد دارید تا به طور دقیق از میزان شهریه رشته مورد نظر خود در هر کدام از مقاطع تحصیلی مطتبق با جدیدترین تغییرات مطلع شوید، می توانید با کارشناسان ایران تصیل تماس حاصل نمایید.

 

 

متن درخواست بازگشت به تحصیل  دانشگاه آزاد

حال که با مفاد بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد آشنا شدیم، خوب است در مورد ارائه درخواست ادامه تحصیل نیز اطلاعاتی را کسب نماییم.

هر کدام از متقاضیان در این زمینه نیازمند تکمیل یک فرم تحت عنوان متن درخواست بازگشت به تحصیل  دانشگاه آزاد می باشند. این فرم به طور معمول از طریق سایت دانشگاه محل تحصیل قابل دریافت می باشد.

فرد لازم است تا یک سری اطلاعات شخصی و تحصیلی را تکمیل و به محل مربوطه ارائه نماید. هچنین، علت عدم ادامه تحصیل نیز بایستی توسط متقاضی پر شود.

 

 

مراحل ارائه درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی

متقاضیانی که طبق بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد قصد دارند تا درخواست خود را بر این مبنا ارائه دهند، لازم است که به طور معمول مراحل زیر را طی نمایند.

  • متقاضی باید به کمیسیون موارد خاص در امور دانشجویان مراجعه نماید
  • اطلاعات فری، موضوع تقاضا و دلایل مطرح کردن دوباره تقاضا جهت ادامه تحصیل ذکر گردد
  • به منظور تائید برگه درخواست، به دانشکده یا واحد دانشگاهی مراجعه شود
  • از اتوماسیون مکاتبات برگه تائید شده را دریافت ئ کارشناس موارد خاص ارائه شود
  • کمیسیون به منظور بررسی درخواست دانشجو تشکیل می شود
  • نتیجه درخواست از طریق کارشناس کمیسیون به دانشجو اعلام می گردد

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی در بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم که در چه صورت می توان درخواست خود را ارائه داد.

اگر شما نیز از دانشجویان پزشکی یا غیر پزشکی دانشگاه آزاد یا هر کدام از موسسات عالی دیگر هستید، برای آگاهی از تمامی ضوابط و قوانین مربوط به بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی می توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید. برای این منظور کافی است که از طریق شماره های مندرج در جدول زیر در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در ارتباط باشید.

 

جهت دریافت راهنمای بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد و میزان شهریه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

تسویه حساب دانشجویان اخراجی آزاد

شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری

ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد

3/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مفاد بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد چیست؟

در این مقاله می توانید تمامی قوانین بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی را مطالعه فرمایید. 

آیا برای بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد، پرداخت شهریه سنوات وقفه لازم است؟

اگر دانشجو به عللی همچون وقفه تحصیلی، عدم مراجعه و انصراف از تحصیل ترک تحصیل نموده و واحدهای تحصیلی به غیر از پایان نامه و رساله را ناتمام گذاشته باشد، نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در نیمسال های وقفه نخواهد داشت.

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد چیست؟

برای اطلاع از قوانین و نحوه بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 چه زمانی می توان برای بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه ازاد درخواست داد؟

برای آگاهی از این مورد وارد سایت شوید. 

 

نظرات

60 دیدگاه دربارهٔ «بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + دانشجو انصرافی»

  1. Avatar photo اشکان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من امسال فوریت پزشکی قبول شدم ولی قبلا دانشجوری رشته میکروبیولوژی آزاد بودم و تا ترم۵ هم خوندم بعد انصراف دادم
    آیا بعد تموم کردن فوریت امکان بازگشت ب تحصیل هست ک اون۳ترم میکروبیولوژی رو بخونم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بازگشت به تحصیل منوط به موافقت دانشگاه شماست.

  2. Avatar photo امیررضا گفت:

    با سلام و احترام.
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه آزاد تهران هستم و تمامی واحدهای خود را پاس کرده ام وفقط پایان نامه ام مونده و هنوز دفاع نکرده ام و سنوات مجاز تحصیلی ام تمام شده آیا بعد از خدمت سربازی میتونم بازگشت به تحصیل داشته باشم و دفاع کنم.
    با سپاس

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد می شود مدت زمان معافیت تحصیلی خود را تمدید کنید در صورت بازگشت به ادامه تحصیل بعد از خدمت شانس پذیرش و موافقت پایین خواهد بود

  3. Avatar photo Shima گفت:

    سلام من ورودی سال 92 دانشگاه آزاد بودم رشته حسابداری ده واحدم مونده بود
    فارغ التحصیل بشم که به دلیل مشکلاتی که برام پیش اومد از سال 97 ترک تحصیل کردم هیچ برگه انصرافی هم پر نکردم آیا میتونم الان برگردم دانشگاه ادامه تحصیل بدم و ده واحد مونده رو بگذرونم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما حضورا تشریف ببردی دانشگاه و درخواست بازگشت به تحصیل دهید در صورت موافقت دانشگاه این امکان را دارید

  4. Avatar photo داوود گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من ورودی دکترا ۹۲ دانشگاه ازاد بودم، تمام واحد ها را گذرانده ام، در سال ۹۸ پیش دفاع انجام داده ام ، به خاطر مقاله ISI نتوانسته ام دفاع کنم، آیا امکان بازگست به تحصیل وجود دارد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید با دانشگاه صحبت کنید

  5. Avatar photo حسن گفت:

    سلام. من ورودی سال ۹۳ دانشگاه آزاد مقطع ارشد بودم. بعد از اتمام همه درسام بعد از اخذ پایان نامه که فقط اون مونده بود بدون دادن پروپوزال تا الان دیگه دانشگاه نرفتم. امکان ادامه دارم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت بازگشت به تحصیل خود با اموراداری دانشگاه تان در ارتباط باشید

  6. Avatar photo کتی گفت:

    سلام وقت بخیر … من دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد قبل از سه ماهه اول بخاطر شرایط مالی انصراف دادم… مجددا امسال درخواست برگشت دادم … می خواستم ببینم شهریه این یکسال چه جوری محاسبه میشه و آیا سنوات می خورم؟ ممنون از پاسخگویی شما بزرگوار

  7. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام من ورودی ۹۲ مقطع کاردانی دانشگاه ازاد هستم اکثر واحدهای درسی رو پاس کردم و نیم سال دوم ۹۵ به علت مشکلاتی نتونستم ادامه تحصیل بدم وترک تحصیل کردم خواستم بدونم ایا امکان بازگشت و گذراندن چندواحد اخری کاردانی وجود دارد یا نه؟ با تشکر

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید مراجعه کنبد دانشگاه در صورت اعمال انصراف از سوی دانشگاه نمی توانید ادامه دهید

  8. Avatar photo دانشجو گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۱۴۰۱کنکور دادم و پرستاری آزاد قبول شدم و دو ترم هم مرخصی گرفتم.ولی الان مهر بشه باز هم نمیتونم برم به دلیل مشکلات مالی و اینکه دانشگاه از شهر خودم خیلی دوره و دختر هستم و با انتقالی هم موافقت‌ نکردند.آیا راهی وجود داره که این دو ترم هم نرم و برای۴۰۳ کنکور بدم که شهر خودم قبول بشم و این رشته ذخیره بمونه و از بین نره؟ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی حیاتیه و خیلی استرس زا

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      احتما آن پایین میباشد.
      با موافقت دانشگاه قابل قبول میباشد.

  9. Avatar photo شمس گفت:

    درود وقت بخیر
    بنده ورودی سال 98 دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی ارشد بودم و در سال 99 به دلایلی انصراف دادم،آیا امکان برگشت به دانشگاه و ادامه تحصیل رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر امکان بازگشت وجود ندارد مجدد در کنکور شرکت نمایید

  10. Avatar photo مريم گفت:

    سلام من دانشجوي دكتري دانشگاه آزاد بودم كه ترم يك انصراف دادم و شهريه هم بهم برگشت آيا امكان برگشت براي من وجود داره؟!

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما می بایست مجدد در آزمون دکتری شرکت نمایید

    2. Avatar photo کتی گفت:

      سلام بله از طریق دانشگاه ?آزاد واحدی که قبول شدید درخواست رو میدید و نامه به سازمان ارسال میشه و جواب به دانشگاه ارسال و می تونید ثبت نام کنید

  11. Avatar photo امیرحسین mzn گفت:

    سلام وقت بخیر

    من برای مقطع کاردانی به کارشناسی( کارشناسی ناپیوسته) دولتی کنکورش ثبت نام کردم نتایج اخرای شهریور میاد

    دانشگاه آزاد هم برای همین مقطع  دفترچه گذاشته تا ۲۸ تبر زمان ثبت نامش هس خواستم بدونم اگ آزاد هم سرکت کنم

    اگ هم دولتی و هم آزاد پذیرش شدم

    و خواستم دولتی رو برم ثبت نام کنم ، تکلیف این آزاد چی میشه ؟؟ انصراف گ نیس ؟ چون ما ها یک بار بیشتر نمیتونیم از تحصیل انصراف بدیم

    1. Avatar photo moradkhani گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر انصراف محسوب نمی شود.

  12. Avatar photo نیاز گفت:

    سلام وقت بخیر من فروردین امسال انصرافی زدم و شهریه دانشگاه هم بهم برگشته شد
    اگر بخوام دوباره به همون دانشگاهی ک انصرافی زدم برگردم
    امکانش هست؟
    باید دوباره از اول ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام با آموزش دانشگاه رای زنی کنید

      1. Avatar photo نیاز گفت:

        ترم یک بودم
        ولی نرفتم همون یک رو هم

  13. Avatar photo دایان گفت:

    سلام
    ورودی سال ۹۴ رشته بهداشت دانشگاه آزاد هستم دو ترم تحصیل کردم با معدل خوب اما به دلیل شرایط خانوادگی نتونستم ادامه بدم الان چند ماهه بدلیل فاصله شهری با مدیر گروه صحبت کردم تلفنی الان میگه هیچ راهی نداره برای بازگشت اما شاغل همون دانشگاه میگه میتونه برات لایحه بفرسته و مورد قبول باشه .راهکار چیه ؟
    ممنونم

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز این مورد باید به موافقت دانشگاه برسد مرکز ما مشاور ه ای در این مورد نمیتواند داشته باشد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور