ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۳ + راهنمای ورود | ایران تحصیل

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش یکی از امکانات ویژه‌ ای است که سازمان سنجش و آموزش کشور در اختیار تمامی داوطلبان قرار داده است. در واقع، هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، سازمان سنجش امکان انتخاب رشته را از طریق سایت برای داوطلب فراهم می کند. انجام این فرآیند برای تمامی داوطلبانی که کارنامه اولیه برای آنان صادر گردیده است و در جلسه کنکور حضور داشته‌ اند، امکان پذیر است. با توجه به پیچیدگی این فرآیند، بسیاری از افرادی که تصمیم به انتخاب رشته دارند، ممکن است کمی سردرگم شوند.

همچنین، نگرانی‌ هایی را در رابطه با پذیرش و یا عدم پذیرش در رشته‌ های مورد نظر خود داشته باشند. اگر شما هم جز این افراد هستید، نگران نباشید؛ زیرا، می توانید با مطالعه این مقاله و کمک مشاوران ما در ایران تحصیل، بهترین رشته را از طریق سایت سازمان سنجش انتخاب نمایید. از محاسن این نوع انتخاب رشته، می‌ توان نزدیک بودن به نتایج نهایی کنکور اشاره کرد. با توجه به شرایط ویژه دانشگاه‌ های سراسری برای جذب داوطلبان، بهترین گزینه برای هر یک از داوطلبان را می‌ توان انتخاب رشته مجازی دانست.

معرفی سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

آینده هر فرد به نوعی در گرو تحصیلات وی می باشد، در واقع اکثر افرادی که انتخاب رشته هوشمندانه انجام می دهند گامی بزرگ برای ساخت آینده خود بر می‌ دارند. توجه داشته باشید یکی از سرنوشت سازترین مراحل زندگی تحصیلی هر فرد، شرکت در کنکور و انتخاب دانشگاه و رشته ای است که قرار است پس از اتمام آن، وارد دنیای کار و اشتغال شود.

در گذشته بسیاری از افراد در این مرحله استرس زیادی را متحمل می شدند، چرا که نمی دانستند چه رشته ای را انتخاب کنند و یا احتمالی قبولی در آن چقدر است؟ نگرانی های این عزیزان نیز تا حد زیادی درست بود چرا که با یک اشتباه همه تلاش های آنان به هدر می رفت و حتی شانس قبولی در رشته های محبوب خود را از دست می دادند.

اما خوشبختانه اخیراً با ایجاد نرم افزار انتخاب رشته کنکور به صورت مجازی، دغدغه های بسیاری از داوطلبان کاهش پیدا کرد و حال آن ها با فراغ بال و دید بازتری برای آینده خود تصمیم گیری می کنند. البته حسن بزرگ این نرم افزار، رایگان بودن آن است که به نوعی باعث ایجاد عدالت در میان همه داوطلبان شد. همین امر باعث استقبال زیاد از آن شد. همچنین در صورت بروز مشکل بهتر است از پشتیبانی سازمان سنجش کمک بگیرید.

جهت ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش چگونه صورت می گیرد؟

همه ما می دانیم که یکی از مهم ترین مراحل کنکور سراسری، انتخاب کردن و اولویت بندی رشته می باشد. به همین دلیل، یکی از مهم ترین دغدغه های افراد پس از اعلام نتایج، مسئله انتخاب رشته می باشد. شما عزیزان می توانید به صورت مجازی این فرایند را از طریق سایت سنجش انجام دهید.

تمامی افراد برای داشتن انتخاب رشته ای خوب، باید به تمامی معیارها از جمله: رتبه خود، تراز قبولی خود، سهمیه ها، میزان تاثیر بومی گزینی و … توجه داشته باشند. زیرا تمامی این معیارها به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی رشته مورد علاقه افراد تاثیر می گذارند.

سازمان سنجش، تمامی این اطلاعات را دارا بوده و برای سهولت فرایند انجام ثبت رشته های داوطلبان، امکان انتخاب رشته مجازی را از طریق سایت خودش فراهم کرده است. در واقع، سازمان سنجش، به تمامی اطلاعات ذکر شده در سال های گذشته دسترسی کاملی دارد و می تواند بهترین نمونه از چینش رشته در سال های گذشته را به داوطلبان عزیز ارائه دهد.

برای آشنایی بیشتر با سایت سازمان سنجش Sanjesh.org بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش

کلیه داوطلبانی که می خواهند از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش استفاده کنند، می‌ توانند با استفاده از نرم‌ افزار انتخاب رشته سازمان سنجش، انتخاب دقیق‌ تری داشته باشند. زیرا، این نرم افزار بر اساس، گروه آزمایشی، سهمیه ها، درصد و رتبه داوطلب، لیستی از رشته و دانشگاه های دارای پذیرش در نوبت روزانه، شبانه، دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس و غیرانتفاعی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

پس از اینکه سازمان سنجش در رابطه با اعلام نتایج و شروع انتخاب رشته اطلاعیه را صادر کرد، کلیه داوطلبان می‌ توانند با مراجعه به این سامانه و وارد کردن اطلاعات خود تخمین رتبه کنکور سراسری خود را انجام دهند.

در انتخاب رشته سازمان سنجش تمامی رشته‌ هایی که با احتمال قوی و ضعیف در آن ها قبول می شوید به شما معرفی می شوند. بنابراین، باز هم در بین رشته‌ های پیشنهادی لازم است دست به انتخاب بزنید و آنچه مورد علاقه و مطابق با استعداد هایتان است را انتخاب کنید.

یکی از معایبی که انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش نسبت به سایر روش ها دارد، نادیده گیری علایق و استعداد های داوطلبان کنکور است. انتخاب رشته‌ ای که مشاورین و متخصصین انجام می‌ دهند بر اساس علایق و استعداد های داوطلبان و شرکت کنندگان کنکور سراسری است. مشاورین ما در ایران تحصیل با در نظر گرفتن علایق و رتبه فرد، بهترین چینش و اولویت بندی کد رشته محل ها را برای شما انجام می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

برای کسب اطلاع از شرایط دریافت کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

نحوه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

حال که با نحوه انتخاب مجازی رشته سازمان سنجش آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که چگونه باید این فرآیند را انجام دهیم؟ برای انجام این فرآیند، شما عزیزان باید مراحلی را طی کنید که این مراحل شامل موارد زیر می باشند:

جهت استفاده از این امکان کافی است ابتدا وارد سایت سنجش شوید و سپس از منوی راست گزینه سراسری را کلیک کنید.

مراحل انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

در صفحه بعد باید روی گزینه “سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1403” کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

حال نوبت به انتخاب“خرید سریال اعتباری جهت استفاده در سیستم راهنمای انتخاب رشته مجازی سراسری 1403 می رسد.

نحوه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

در مرحله بعدی نیاز است که گزینه “سریال اعتباری جهت استفاده در سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون سراسری سال 1403 انتخاب کنید و سپس کلید “تایید و ادامه” را کلیک نمایید.

نحوه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده و تایید آن به مرحله بعد بروید.

سپس باید اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را تایید کنید.

بعد از پرداخت به شما کدرهگیری داده می شود که باید آن را نزد خود نگاه دارید.

بعد از انجام مراحل پرداخت باید دوباره به سامانه سازمان سنجش بازگردید و حالا روی لینک سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون گروه آزمایشی مورد نظر خود کلیک نمایید.

سپس می توانید با یکی از سه روش زیر وارد سیستم شوید: روش اول: شماره پرونده و سریال ثبت نام

 

روش دوم: شماره پرونده و کد رهگیری

روش سوم: شماره داوطلبی و شماره پرونده

نحوه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

پس از اتمام مرحله فوق، صفحه مربوط به انتخاب رشته مجازی می بینید که می توانید اقدامات مورد نیاز خود را در آن انجام دهید.

سریال انتخاب رشته مجازی سنجش چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

نحوه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

هزینه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

هم اکنون که با سایت انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آشنا شدید و دانستید که چگونه باید از طریق آن رشته های خود را انتخاب کنید، ممکن است بپرسید که هزینه انجام این فرایند چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب رشته از طریق این سایت، هزینه زیادی در بر ندارد و شما داوطلبان عزیز باید از طریق روش های ذکر شده در قسمت قبلی، کارت اعتباری را خریداری کرده و هزینه ای کم را برای سایت سازمان سنجش واریز نمایید. در واقع، این کار هزینه زیادی برای شما عزیزان در بر نخواهد داشت. فراموش نکنید که حتما در هنگام پرداخت هزینه، فیش مربوط به واریز را چاپ کرده و در نزد خود نگهدارید.

برای ورود سایت رهگیری درخواست های سازمان سنجش روی لینک rahgiri.sanjesh.org کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

تفاوت انتخاب رشته حضوری و مجازی

اگر بخواهیم انتخاب رشته حضوری و مجازی را  مقایسه کنیم مطمئنا ویژگی های انتخاب رشته مجازی بیشتر از حضوری است اما در هر شرایط امکان دارد در روش مجازی و حضوری مردد باشید و ندانید که کدام مناسب تر هستند. مسلماً هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال، در روش حضوری این امکان برای فرد وجود دارد که با مشاور در مورد علایق، خواسته ها، نیازها و دغدغه هایش برای انتخاب رشته و دانشگاه صحبت کند.

در این روش احساسات و هوش انسانی وجود دارد و انتخاب به صورت دستی است. با این وجود، ممکن است به دلیل شناخت کم در مورد شرایط و ظرفیت های پذیرش و همچنین عوامل دیگر، قبولی در برخی از رشته هایی که محتمل تر هستند از دست برود. اما در روش مجازی، شاید هوش و یا عاطفه انسانی در میان نباشد، اما به دلیل ماشینی بودن آن و برنامه هایی که بر اساس تحلیل عمل می کنند، پیشنهادها مطمئن تر بوده و داوطلب می تواند تصمیم بهتری برای انتخاب رشته بگیرد.

برای اطلاع از هزینه انتخاب رشته و خرید کارت اعتباری کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته مجازی

به یاد داشته باشید که برای داشتن انتخاب رشته ای خوب، بهتر است که از مشاوران با تجربه و ماهر کمک بگیرید. مشاوران از طریق تست های شخصیتی مختلف ابتدا شما را شناخته و رشته هایی که برای شما مناسب باشند را به شما پیشنهاد می دهند. سپس، شما می توانید رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و تمامی سوالات خود را در رابطه با آن رشته از مشاور خود بپرسید. علاوه بر این، مشاوران می توانند به شما در تمامی مراحل ذکر شده کمک کرده و احتمال بروز خطا و مشکل را به صفر برسانند. مشاوران ما در ایران تحصیل، می توانند از طریق تست های مختلف، رشته مناسب شما را پیشنهاد داده و قبولی تان را در آن تضمین نمایند.

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته مجازی

سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی کنکور فعال شد:

سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل‌های با آزمون این گروه در سایت سازمان سنجش، فعال شد.

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آغاز شد:

داوطلبانی که در کنکور سراسری 1403 مجاز شوند میتوانند از نیمه دوم مردادماه با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت درخواست خود برای انتخاب رشته مجازی این سازمان اقدام کنند.

هشدار پلیس فتا به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای انتخاب رشته:

سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: هشدار نهایی پلیس به داوطلبان آزمون کنکور کارشناسی ارشد برای تعیین رشته این است که برای این کار فقط به مراکز معتبر مراجعه کنند.

حرفه ای ترین انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

خلاصه مقاله انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با چگونگی گام های انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که حتما در هنگام انتخاب رشته تمامی موارد و نکات بیان شده را رعایت نمایید و پس از مطالعه دقیق مقاله بالا، در نهایت رسید انتخاب رشته خود را دریافت کنید. در مقاله بالا همچنین هزینه و تفاوت انتخاب رشته مجازی و حضوری را نیز بیان کردیم که در انتخاب شیوه مناسب برای شما، شما را راهنمایی خواهد کرد. همچنین، بهتر است که در هنگام انجام این فرایند، حتما از مشاوران با تجربه و متخصصی همچون مشاوران مرکز ایران تحصیل، کمک بگیرید. مشاوران ما در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان یاری رسانده و سوالات شما را رفع خواهند کرد. برای برقراری ارتباط می توانید بر روی لینک های ذکر شده در مقاله بالا کلیک کرده و یا با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

4.4/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لزوم انجام انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش چیست؟ 

این انتخاب رشته به جهت اطلاع از رشته هایی انجام می شود که شما با توجه به رتبه خود امکان قبولی در آن را دارید.

آیا انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش رایگان انجام می شود؟ 

خیر. برای انجام انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ملزم به پرداخت شهریه هستید.

آیا برای انتخاب رشته تنها استفاده از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش کفایت می کند؟ 

خیر. بهتر است نظر مشاور، خانواده و مخصوصاً خودتان را در انتخاب رشته منظور کنید.

 

نظرات

25 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۳ + راهنمای ورود | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    با رتبه ۱۳۱۰۶ منطقه سه و ۳۷۱۲ سهمیه ۵ درصد میشه برق کرمان یا حکیم سبزواری قبول شد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام خیر
      کمی شانس دارید

  2. Avatar photo رضا گفت:

    سلام سامانه انتخاب رشته مجازی الان فعاله؟ من تو سایتش چیزی نمیبینم. حدودا کی فعال میشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      معمولا یکی دو روز قبل از انتخاب رشته اصلی

  3. Avatar photo سینامت گفت:

    الان گزینه راهنمای انتخاب رشته مجازی فعال نیس؟؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام
      خیر .

  4. Avatar photo ترنج55 گفت:

    سلام و وقت بخیر
    آیا استفاده از نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش رایگانه؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      برای بررسی دقیق وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  5. Avatar photo خلیل گفت:

    سلام. هزینه خرید کارت اعتباری نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش چقدره؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      برای بررسی دقیق وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  6. Avatar photo فاطمه4545 گفت:

    سلام و ممنون از راهنمایی خوبی که می کنید . لطفا بفرمایید با رتبه 2000 علوم انسانی در چه رشته ی ثبت نام کنم و در کدام دانشگاه پذیرفته می شوم دوست دارم در صورت امکان در شهرم بمانم (شیراز)

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      پذیرش شما به رشته مدنظر،ظرفیت پذیرش،دانشگاه و … بستگی دارد.

  7. Avatar photo مهرناز گفت:

    سلام انتخاب رشته مجازی سنجش بر اساس سوابق تحصیلی هم صورت می گیره ؟؟یا فقط با آزمون انتخاب رشته می کنه ؟؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      بله بر اساس سوابق هم انجام میگیرد.

  8. Avatar photo احمد گفت:

    در سامانه انتخاب رشته سنجش،ظرفیتها بر اساس ظرفیتهای جدید است؟

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام بله برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  9. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من کد ۱۵ رقمی رو چطوری دریافت کنم و کارت اعتباری رو خریداری کردم

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      برای انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش در خود سایت اقدام کنید و به درگاه پرداخت اینترنتی وصل شوید بعد از پرداخت کد ۱۵ رقمی نمایش داده می شود.

  10. Avatar photo م گفت:

    سلام ایا در دفترچه انتخاب رشته امسال دانشگاه علوم انتظامی بانوان (کوثر) هم بود یا پذیرش جور دیگه ای هست؟

  11. Avatar photo غزل گفت:

    سلام. چرا من هر چی میزنم میگه نتیجه ای یافت نشد. تازه وقتی از صفحه سایت بیرون میای و میبندیش، دوباره میخوای بری تو سایت. میگه همزمان با یکی دیه وارد شدی ☹️

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام ممکن انتخاب رشته مجازی خودتونو با موبایل انجام بدین که در این حالت همچین خطایی میده

      1. Avatar photo نه من با کامپیوتر رفتم بعدش بازم گفت نتیجه ای یافت نشد گفت:

        چیکار کنیم که نشون بده؟

        1. Avatar photo کیانا گفت:

          اول با گوشی رفتم بعد که سریال خواست با کامپیوتر رفتم نوشت نتیجه یافت نشد دوباره با گوشی رفتم همونو نوشت

          1. Avatar photo karimi گفت:

            سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

        2. Avatar photo karimi گفت:

          سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)