ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1403 برای داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در این دانشگاه بسیار اهمیت دارد. داوطلبان می‌توانند در زمان تعیین شده پس از بررسی راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای برای شرکت در فرایند انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای بدون کنکور و با کنکور شرکت کنند و شانس قبولی خود را در هریک از کد رشته‌ها محک بزنند.

زمان انتخاب رشته از 18 تا 28 تیر ماه از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org خواهد بود. توجه داشته باشید که انتخاب رشته فنی حرفه ای اصولی دارد که داوطلبان چنانچه این اصول و ضوابط را رعایت کنند، می‌توانند انتخاب رشته موفقی داشته باشند. چنانچه شما داوطلب گرامی در مسیر انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای نیازمند دریافت راهنمایی و مشاوره هستید، می‌توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا شما را در مسیر انتخاب رشته اصولی به درستی هدایت کنند.

اهمیت انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1403 

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای همواره از بزرگترین مشغله‌های فکری داوطلبان مقطع کاردانی بوده و هست و این حساسیت بی دلیل هم نیست. در واقع تمامی آینده یک داوطلب به انتخاب رشته صحیح اصولی و بر اساس برخی نکات روانشناسی و توانایی سنجی در داوطلبان بستگی خواهد داشت. به جرات می‌توان گفت نیمی از موفقیت شما در آزمون یا معدل دیپلم شما و نیمی دیگر از آن وابسته به انتخاب رشته صحیح شما خواهد بود.

انتخاب رشته فنی حرفه ای 1403 مهم‌ترین موضوع برای داوطلبانی که ثبت‌نام کنکور فنی حرفه ای را تکمیل کرده‌اند، می‌باشد و کلیه داوطلبان می‌بایست دقت کافی را در این مساله داشته باشند. در حال حاضر فرایند انتخاب رشته این دانشگاه در رشته‌های بدون آزمون و با آزمون صورت می‌گیرد و داطلبان پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش می‌توانند فرایند انتخاب رشته های فنی حرفه ای را آغاز کنند.

توجه به متعدد بودن رشته‌های فنی حرفه ای و عدم آشنایی برخی داوطلبان با این رشته‌ها توصیه می‌کنیم حتماً جهت انتخاب رشته کنکور کاردانی نظام جدید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا با رتبه‌های برتر کنکور در مورد انتخاب رشته‌تان مشاوره داشته باشید و از تمامی رشته‌های فنی حرفه ای و آینده کاری و حدنصاب قبولی این رشته‌ها مطلع شوید. اما بسیاری از داوطلبان در رابطه با زمان انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای و راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای 1403 سؤال دارند که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

اطلاعیه

فرایند انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای 1403 برای رشته‌های با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد. 

تاریخ انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای

تاریخ انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای 1403

زمان انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای معمولاً از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود و داوطلبان باید در زمان اعلام شده پس از بررسی راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای می‌توانند از بین رشته‌های ارائه شده دست به انتخاب بزنند. گفتنی است امکان شرکت در فرایند انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای تنها پس از پرداخت هزینه ممکن است.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش فرایند انتخاب رشته فنی حرفه ای 1403 از تاریخ 18 تیر شروع می‌شود و تا 25 تیرماه ادامه خواهد داشت. در حال حاضر لینک انتخاب رشته‌های بدون آزمون و با آزمون فعال نشده است. پس از فعال شدن لینک داوطلبان می‌توانند با در اختیار داشتن راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای و دفترچه کنکور فنی و حرفه‌‌ای، مراحل گزینش کد رشته محل‌ها را آغاز کنند.

برای مشاهده اعلام نتایج کنکور فنی حرفه‌ ای روی لینک کلیک کنید.

لیست رشته‌های ارائه شده کاردانی فنی حرفه ای 1403

همانطور که اشاره شد داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته‌های بدون آزمون و با آزمون دانشگاه فنی حرفه ای پس از بررسی و مطالعه راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای 1403، می‌توانند در بازه زمانی مشخص از سوی سازمان سنجش برای فرایند انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای اقدام کنند. از آنجا که آشنایی با رشته‌های دانشگاه فنی حرفه ای برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد، در ادامه به لیست این رشته‌ها در سال 1403 اشاره خواهیم کرد.

فهرست رشته‌های با آزمون کاردانی فنی حرفه ای 1403

داوطلبان متقاضی رشته‌های کنکور فنی حرفه ای 1403 می‌توانند از میان رشته‌های ارائه شده زیر دست به اقدام بزنند:

  • گروه الکتروتکنیک‌
  • گروه کامپیوتر
  • گروه مکانیک خودرو
  • گروه نقشه کشی معماری
  • ‌گروه حسابداری
  • گروه تاسیسات مکانیکی
  • گروه نقشه کشی معماری
  • گروه صنایع غذایی
  • تربیت بدنی

فهرست رشته‌های بدون آزمون کاردانی فنی حرفه ای 1403

اطلاع از رشته‌های بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی بسیار اهمیت دارد. از این رو در ادامه لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه فنی حرفه ای ارائه شده است.

برق – الکترونیک و ابزار دقیق ارتباطات و فناوری اطلاعات الکتروتکنیک –  تاسیسات الکتریکی طراحی صنعتی
الکتروتکنیک – برق صنعتی الکترونیک _ عمومی برق -قدرت  الکترونیک _ رادیو و تلویزیون
نقشه‌کشی و طراحی صنعتی تعمیر و نگه داری تجهیزات پزشکی – آزمایشگاه تشخیص پزشکی برق و تاسیسات سخت افزار کامپیوتر
نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی ساخت و تولید – قالب سازی تعمیر و نگهداری ماشین‌های الکتریکی نرم افزار کامپیوتر
تاسیسات چاپ گازرسانی هتلداری
مکانیک صنایع شیمی آزمایشگاهی نگهداری و مرمت ساختمان خدمات پس از فروش خودرو
نقشه برداری راهسازی ساختمان کنترل کیفی خودرو
صنایع فلزی – جوشکاری مکانیک خودرو ناوبری معماری سنتی
اجرای ساختمان‌های بتونی صنایع چوب و کاغذ – سازه‌های چوبی هنرهای چوبی طراحی دوخت
نقشه کشی معماری حمل و نقل ترافیک شهری شهرسازی صنایع شیمیایی
فرش دستباف هنرهای تجسمی – نقاشی فراوری سنگ الکترونیک و مخابرات دریایی
سرامیک صنعتی متالوژی مکانیک موتورهای دریایی طراحی پوشاک
صنایع نساجی حسابداری بازرگانی امور اداری تبلیغات و بازاریابی
کودک یاری -مربی کودک تربیت بدنی مدیریت خانواده صنایع اوراق فشرده چوبی
گرافیک بهره برداری پالایش گاز انیمیشن طراحی و ساخت جواهر
استخراج معدن قلم زنی پرورش زنبور عسل تولید قارچ‌های خوراکی
تکنولوژی پرورش دام بهداشتیار دامپزشکی تکنولوژی پرورش طیور ماشین‌های کشاورزی
پرورش طیور مرغداری صنعتی تکثیر و پرورش آبزیان گاوداری صنعتی
امور زراعی و باغی تولید گیاهان دارویی و معطر صنایع غذایی

 

لیست رشته‌های ارائه شده کاردانی فنی حرفه ای

راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای 1403

برای شروع فرایند انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای، داوطلبان باید در تاریخ تعیین شده وارد سایت سنجش شده و از طریق مراحل زیر اقدام کنند. راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای 1403 در ادامه ارائه شده است.

ابتدا به به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شوید.

در مرحله بعد کارت اعتباری را خریدای کرده و پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته، وارد مرحله بعد شوید.

در گام بعد، عکس و مدارک هویتی و تحصیلی خود را بارگذاری نمایید.

در مرحله بعد، کد رشته محل‌های انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ثبت کنید.

در پایان نیز می‌توانید کد رهگیری مربوط به انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای را دریافت کنید.

برای آشنایی با تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

راهنمای انتخاب رشته فنی حرفه ای

مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1403

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای برای داوطلبان کنکور بسیار مهم و حیاتی است ، شاید یک انتخاب صحیح بتواند کل زندگی شما را بسازد و یا جلوی پیشرفت شما را بگیرد انتخاب رشته صحیح مهم‌ترین عامل در این بازه زمانی برای شما داوطلبان گرامی است و توصیه ما به شما این است که به هیچ وجه بدون ارزیابی خودتان و توانایی‌های فردی و روحیتان اقدام به انتخاب رشته نکنید و یا حتی انتخاب رشته خود را به برخی افراد که دارای صلاحیت علمی شناختی جهت انتخاب رشته نیستند نسپارید.

با توجه به اهمیت موضوع انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای که در بند قبل توضیح دادیم این مژده را به شما می‌دهیم که شما می‌توانید جهت مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای با رتبه‌های برتر سال‌های گذشته و برخی اساتید علمی دانشگاهی مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای را به صورت تلفنی انجام دهید ، مشاوران ما تمامی سؤالات شما در مورد رشته‌های کنکور کاردانی _ آینده شغلی رشته‌ها و تخمین قبولی در رشته محل‌های موجود را برای شما انجام خواهند داد. 

بنر انتخاب رشته کنکور

مراحل مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1403

مشاوره کنکور فنی حرفه ای و معرفی رشته‌های کنکور فنی حرفه ای از جمله مواردی است که داوطلبان عزیز می‌توانند با تماس با مرکز از آن مطلع شوند،چند مرحله مهم از مراحل مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای که در مرکز ایران تحصیل انجام می‌شود را شرح می‌دهیم.

بررسی سوابق تحصیلی دانش آموزان جهت انتخاب رشته

اولین مرحله از مراحل انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای بررسی سوابق تحصیلی شما دوطلبان گرامی است مشاوران ما در ابتدا جهت شناخت بیشتر و آشنایی با داوطلب سوابق تحصیلی شما را تحت بررسی قرار می‌دهند تا بر اساس آن مراحل بعدی انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای را برای شما تکمیل کنند.

شناخت ویژگی‌های اخلاقی و روانشناختی داوطلبان

با توجه به اهمیت بالای انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای و تأثیر مستقیم آن بر آینده شما داوطلبان محترم مشاوران مرکز با پرسیدن چند سؤال می‌توانند ویژگی‌های اخلاقی و روانشناسی شما را تحلیل کنند و بررسی کنند کدام یک از رشته‌های کنکور فنی حرفه ای با خلقیات شما سازگارتر خواهد بود و موفقیت شما در کدام مسیر راحتتر خواهد بود

معرفی رشته‌های دانشگاهی فنی حرفه ای یا رشته‌های کنکور فنی حرفه ای 

پس از دو مرحله بالا مشاوران مرکز تمامی رشته‌هایی که متناسب با رشته تحصیلی دیپلم شما باشد را به شما معرفی خواهند کرد و شما نیز به همراه آنان به تحلیل و بررسی رشته‌های دانشگاهی فنی حرفه ای، نیازهای جسمانی هر رشته و آینده شغلی رشته و همچنین سطح درآمدی هر رشته خواهید پرداخت.

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 

پس از تکمیل مراحل بالا و توجیه شدن داوطلب در مورد هر یک از رشته‌های کاردانی فنی حرفه ای، مرحله انتخاب رشته دانشگاه فنی خواهد بود و مشاوران مرکز می‌توانند با توجه به رشته‌های پیش روی شما بهترین حالت را برای تعیین اولویت انتخاب رشته شما انتخاب نمایند و به تمام نگرانی‌های شما پایان دهند و بهترین اولویت انتخاب رشته را برای شما انتخاب کنند.

 

اطلاعیه

جهت مشاوره انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای و اطلاع از شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای از سراسر کشور با شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

"مراحل

جدیدترین اخبار کنکور فنی حرفه ای 1403

اهمیت رعایت تجانس رشته‌ها در انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای 1403

برای انتخاب رشته فنی حرفه ای 1403 رشته انتخابی داوطلب و رشته فارغ التحصیلی باید با یکدیگر تجانس داشته باشند. در دفترچه راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای در کنار هر کد رشته ارائه شده از سوی دانشگاه، رشته دیپلم نیز ذکر شده و دیگر داوطلبان مجاز به انتخاب آن رشته نمی‌باشند.

تعداد مجاز کد رشته‌های انتخابی کاردانی فنی حرفه ای 1403

در فرم انتخاب رشته فنی حرفه ای 1403 داوطلبان تنها می‌توانند 50 کد رشته را در فرم خود ثبت کنند و امکان انتخاب تعداد کد رشته محل بیش‌تر برای متقاضین رشته‌های ارائه شده وجود ندارد.

بنر انتخاب رشته

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با فرایند انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1403 توضیحاتی ارائه کردیم. در سال جاری انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای از میان رشته‌های با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با اطلاع از راهنمای انتخاب رشته فنی حرفه ای و تاریخ گزینش کد رشته‌های که از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود، فرایند انتخاب رشته خود را آغاز کنند.

مرحله انتخاب رشته فنی حرفه ای از تاریخ 18 تا 25 تیرماه شروع می‌شود و داوطلبان باید در این بازه زمانی کد رشته‌های خود را در فرم انتخاب رشته ثبت کنند. از آنجا که این مرحله حساسیت بالایی دارد توصیه می‌کنیم از با مشاوران مجرب در ارتباط باشید تا شما را به درستی راهنمایی کنند. به این منظور چنانچه شما داوطلبان گرامی در ارتباط با فرایند انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای در سال 1403 نیازمند کمک مشاوران برجسته این مجموعه هستید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما را در این مسیر سرنوشت ساز یاری کنند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

تاریخ انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ از 18 تا 25 تیرماه می باشد.

نحوه انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چگونه است؟

در این مقاله در ارتباط با نحوه انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ توضیح دادیم.

نحوه دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چگونه ست؟

شما از طریق ارتباط با کارشاسان مجموعه ایران تحصیل می توانید برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ اقدام کنید. 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo مرادی88 گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من دیپلم کامپیوتر دارم میشه کنکور برای تربیت بدنی بدم ؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای شرکت در کنکور فنی حرفه ای حتما باید عنوان دیپلم با رشته مدنظر دانشگاهی یکی باشند.

  2. Avatar photo مبینا گفت:

    سلام خسته نباشید.. من دیپلم طراحی دوخت ۱۴۰۱ رو دارم می خوام برم رشته معماری نقشه کشی ایا میتونم یا باید سابقه تحصیلی رشته معماری داشته باشم؟؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      اگر برای دانشگاه های فنی حرفه ای میخواهید اقدام کنید سابقه تحصیلی همین رشته امکان اقدام دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج کنکور فنی حرفه‌ ای

    اعلام نتایج کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ + مشاهده مستقیم | sanjesh

    تاریخ اعلام نتایج کنکور فنی حرفه‌ ای 1403 اعلام شد. آن دسته از داوطلبانی که در آزمون فنی حرفه‌ای شرکت کرده‌اند، برای مشاهده وضعیت قبولی خود می‌توانند به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند. دانشگاه فنی حرفه‌ ای سالانه در دوره‌های با...
  • دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای

    دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 97 جهت دریافت دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 97 و اطلاع از آخرین اخبار از حذف کنکور کاردانی فنی حرفه ای 97 از سراسر...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)