ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور 1403 + ثبت اعتراض | sanjesh

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق سامانه ثبت‌نام کنکور سراسری امکان‌پذیر خواهد بود. لذا به اطلاع کلیه داوطلبانی که به نتایج آزمون اعتراض دارند می‌رسانیم که می‌توانید با مراجعه به سامانه سنجش کشور، اعتراض خود را مبنی بر نتایج آزمون سراسری اعلام نمایید. اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور به صورت مرحله به مرحله در این مقاله از ایران تحصیل توضیح داده شده است.

در حال حاضر و با اعلام نتایج و انتشار کارنامه هر داوطلب می‌توان جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری اقدامات لازم را انجام داد. البته دقت داشته باشید که این اعتراض شما در صورتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که دلیل آن معقول و منطقی باشد؛ در غیر این صورت به هیچ وجه به درخواست داوطلب ترتیب اثری داده نخواهد شد.

اطلاعیه:

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک این سازمان امکان‌پذیر می‌باشد.

اعتراض به نتایج کنکور سراسری

سازمان سنجش یکی از ارگان‌های دولتی است که کار خود را به صورت دقیق و به بهترین نحو انجام می‌دهد. به همین دلیل شک و تردید در رابطه با درستی و یا نادرستی نتایج شاید محلی از اعراب نباشد. اما با این وجود برخی از داوطلبان پس از انتخاب رشته کنکور سراسری و در زمان انتشار نتایج کنکور سراسری ممکن است نسبت به نتایج آزمون در کارنامه اولیه و یا کارنامه نهایی خود معترض باشند. به همین دلیل اقدام به ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری می‌نمایند.

خوشبختانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور کاملاً امکان‌پذیر است و البته در این رابطه نباید فراموش کرد که قوانین خاصی برای این اعتراض وجود دارد که هر داوطلب کنکور در صورت دارا بودن این شرایط و تنها موارد تعیین شده اعتراض خود را به ثبت می‌رساند. لازم به ذکر است که اعتراض داوطلبان گرامی ممکن است شامل موضوعات مختلفی باشد. این نکته را نیز توجه داشته باشید که اگر اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور واقع نگردد یا شما در رشته‌های مورد انتخابی خود موفق به پذیرش نشوید، می‌توانید در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری و یا در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت نمایید.

بنر انتخاب رشته

سامانه اعتراض به نتایج کنکور

سازمان سنجش هر ساله شاهد برخی از اعتراضات از سوی داوطلبان گرامی است و تعداد مراجعه حضوری جهت ثبت این اعتراضات موجب بروز برخی از مشکلات در عملکرد این سازمان می‌گردد. بنابراین، سامانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور را راه‌اندازی نمود تا با توجه به آن هر یک از داوطلبان بتوانند در رابطه با اعتراض خود بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام نمایند. در ادامه به شرح کامل نحوه استفاده از سامانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور می‌پردازیم. همچنین می‌توانید به صورت غیرحضوری با ثیت درخواست سنجش مشکل خود را به راحتی پیگیری نمایید.

برای اطلاع از سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری کلیک کنید.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری

قبل از اینکه به نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری بپردازیم، بهتر است در رابطه با متن اعتراض به انتخاب رشته سنجش اطلاعات لازم را کسب کنید. به این نکته دقت نمایید که برخی از داوطلبان در رابطه با شرایط مورد پذیرش نسبت به اعتراض آگاهی و اطلاع نداشته و ممکن است بدون داشتن اطلاعاتی در این مورد نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اعتراض به نتایج کنکور اقدام نمایند. توصیه ما این است که حتماً با یک متخصص از جمله متخصصان ایران تحصیل برای به نتیجه رساندن اعتراض خود مشورت نمایید. در ادامه به راهنمای تصویری اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور می‌پردازیم:

به منظور ثبت اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور، می‌بایست ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

گام 1 اعتراض به نتایج کنکور سراسری

سپس بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.

گام 2 اعتراض به نتایج کنکور سراسری

اگر در سایت عضو نشده‌اید در این قسمت باید بر روی لینک عضویت در سایت کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

گام 3 اعتراض به نتایج کنکور سراسری

آن دسته از داوطلبانی که در سایت عضو شده بودند، می‌توانند با کلیک بر گزینه ورود به سیستم، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس درخواست اعتراض خود را در سایت ثبت کنند. اما آن دسته از افرادی که تا پیش از این در سامانه عضو نشده‌اند، می‌بایست طبق تصویر زیر اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه «تایید» را انتخاب نمایند.

گام 4 اعتراض به نتایج کنکور سراسری

پس از اینکه وارد سیستم شدید، در سمت راست سامانه بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید.

گام 5 اعتراض به نتایج کنکور سراسری

در مرحله بعد باید نوع آزمون در کنکور سراسری و سال کنکور را ثبت کنید.

گام 6 اعتراض به نتایج کنکور سراسری

در مرحله بعدی باید نوع مشکل خود را انتخاب کرده و سپس درخواست خود را در بخش “پیام” وارد کنید. لازم به ذکر است که در پیام خود باید اطلاعات خود اعم از کد ملی، شماره داوطلبی، شماره پرونده را یادداشت کنید.

گام 7 اعتراض به نتایج کنکور سراسری

روش دوم اعتراض به نتایج کنکور

علاوه بر روش قبل، روش دیگری نیز برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری وجود دارد. در این روش آن دسته از افرادی که قصد دارند متن اعتراض به انتخاب رشته سنجش را ارسال کنند، می‌بایست درخواست خود را طبق مراحل زیر انجام دهند:

ابتدا وارد سامانه darkhast.sanjesh.org شوید.

اطلاعات مورد نیاز سایت را وارد کنید.

در این مرحله کد ارسال شده به تلفن همراه خود را وارد کرده و در نهایت تصویر درخواست خود را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید.

شما می‌توانید نتیجه درخواست خود را با مراجعه به سامانه rahgiri.sanjesh.org پیگیری کنید.

نحوه اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد

علاوه بر مواردی که در قسمت‌های قبلی مقاله گفته شد، داوطلبان می‌توانند نسبت به اعتراض نتایج دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی اقدام کنند. آن دسته از افراد که تمایل دارند اعتراض خود را به نتایج دانشگاه آزاد ثبت کنند. لازم به ذکر است که برای ثبت اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد می‌بایست طبق مراحل زیر مراحل را طی کنید:

ابتدا باید به سامانه ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ticket.azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید.

پس از اینکه به سامانه وارد شدید، باید اطلاعات مورد نیاز از جمله نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده و سپس گزینه «ورود» را بزنید. لازم به ذکر است که اگر هنوز در سایت عضو نشده‌اید، باید از طریق گزینه «عضویت» ، در سایت ثبت‌نام کنید.

نحوه اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد

برای کسب اطلاع از شرایط و مراحل ویرایش انتخاب رشته ارشد آزاد روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

دلایل اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

همانطور که ملاحظه می‌دانید، اعتراض به نتایج کنکور سراسری در چند مورد امکان‌پذیر است. یکی از موارد در رابطه با نتایج انتخاب رشته است. برخی از داوطلبان عنوان می‌کنند که با توجه به اینکه رتبه و تراز مناسبی را کسب نموده‌اند، اما موفق به پذیرش در رشته‌های انتخابی خود نشده‌اند. به همین دلیل نسبت به این نتیجه معترض هستند. مورد دیگری که امکان ثبت آن در سامانه اعتراض به نتایج کنکور وجود دارد به نتایج آزمون باز می‌گردد. بنابراین ثبت این نوع اعتراض نیز برای تمامی داوطلبان امکان‌پذیر خواهد بود.

موارد دیگر ثبت اعتراض به نتایج کنکور در زمینه مسائل خدمت زیر پرچم برای آقایان، اعمال سوابق تحصیلی فرد مشمول این سوابق و سهمیه‌های ایثارگران و رزمندگان است. با توجه به اینکه این سامانه تنها یک بار امکان ثبت اعتراض را به وجود می‌آورد، در نتیجه برای ثبت به دقت نسبت به نتیجه مورد نظر متن اعتراض خود را تنظیم نمایید. پس به طور کلی می‌توان اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور را با توجه به موارد زیر بیان کرد:

اشتباهات در درصد دروس

اگر داوطلبان متوجه اشتباه در محاسبه درصد دروس خود شوند، باید پاسخنامه خود را که چند روز بعد از نتایج کنکور 1403 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته را با توجه به کلید کنکور سراسری مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود اشتباه می‌توانند برای اعتراض اقدام کنند.

اشتباهات در سوابق تحصیلی

چنانچه پس از مشاهده کارنامه اولیه خود، متوجه شدید که سوابق تحصیلی شما به درستی اعمال نشده است می‌توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور، مشکل خود را پیگیری نمایید.

انجام ندادن سهمیه رزمندگان و ایثارگران

به این دلیل که سهمیه‌ها تاثیر مثبت در قبول شدن داوطلبان دارند، لحاظ نشدن آن‌ها در کارنامه داوطلبان دارای سهمیه، از مواردی است که باید از طریق سازمان سنجش پیگیری شود. موارد فوق از جمله مهم‌ترین دلایل داوطلبان برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری بوده است؛ اما در سال‌های گذشته مواردی مانند جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان یا مشکلات مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا پیش آمده است که داوطلب در نهایت با پیگیری‌های زیاد توانسته مشکل خود را حل کند.

 

دلایل اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

 

چنانچه پس از خواندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره اعتراض به نتایج کنکور سراسری داشتید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

 

اخبار پیرامون اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور

پرهیز سازمان سنجش از حاشیه‌سازی در مورد تغییرات کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور طی کمتر از یک سال از شروع به کار دولت سیزدهم توانست با اتخاذ تدابیر مختلف زمینه را برای برگزاری سالم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فراهم کند و بدون ایجاد حاشیه در زمینه تغییرات کنکور 1403 با سیاست‌گذاران این عرصه و سیاست‌های کلان آموزش عالی همراهی خوبی داشته باشد.

تغییرات کنکور 1403 چیست؟

عبدالرسول پورعباس اواسط خردادماه جاری در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور سراسری سال 1403 اظهار کرد: تأثیر کنکور سراسری سال 1403 به 40 درصد سابقه تحصیلیِ سال دوازدهم بر مبنای ۱۰ درسی است که آزمون آن به شکل استاندارد کشوری برگزار می‌شود و ضرایب خاص خود را دارد و 60 درصد نیز بر مبنای آزمون سراسری است.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل به طور کامل به اعتراض به نتایج کنکور سراسری و نکات مربوط به آن پرداختیم. شما با خواندن این مقاله دریافتید که فرایند اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور از طریق سامانه ثبت نام کنکور سراسری امکان پذیر خواهد بود. اگر  اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور داشته باشید ما در این مقاله کامل توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید اعتراض خود را ثبت نمایید. چنانچه در اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور با مشکلی مواجه شدید و یا در مراحل ثبت اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور نیاز به راهنمایی داشته باشید، می‌توانید با مشاوران مرکز ایران تحصیل در تماس در ارتباط باشید.

دانلود فایل PDF مقاله اعتراض به نتایج کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری وجود دارد؟ 

بله. می توانید به صورت اینترنتی برای این امر اقدام کنید.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری چگونه است؟

برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید.

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در چه زمینه‌هایی است؟ 

در چند زمینه شرایط نظام وظیفه، سهمیه ایثارگران و رزمندگان می توان به نتایج اعتراض کرد.

 

نظرات

53 دیدگاه دربارهٔ «اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور 1403 + ثبت اعتراض | sanjesh»

  1. Avatar photo Roghayeh گفت:

    من نتونستم وارد سایت اعتراض بشم همش میزنه نام و نام خانوادگی مطابق شناسنامه نیس با اینکه صحیح تایپ میشه اما سایت قبول نمیکنه من باید چی کار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اختلال سامانه میباشد باید مجدد تلاش کنید

  2. Avatar photo سینا گفت:

    سلام وقت بخیر. من رتبم ۵۴۳۸ و ترازم ۴۸۳۹ سهمیه ۲۵٪ بودم. ۵۵ رشته زدم و مردود اعلام کردن. از پرستاری دانشگاه رشت و سراب یا آزاد هم قبول نشدم 😔 اگه اعتراض بزنم ممکنه فایده داشته باشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اعتراض بزنید شاید اشتباهی شده باشه

  3. Avatar photo ثریا گفت:

    سلام. پس چرا سازمان سنجش به اعتراض ها نگاه نمیکنه؟ الان دو هفتست آبیه رنگش 😔

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      پاسخ به اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور کمی زمان می برد لطفا صبوری کنید

  4. Avatar photo Mohammad گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من روزانه قبول شدم ولی اشتباه کردم به نتایج انتخاب رشته اعتراض زدم میخواستم بدونم که تاثیر میدن یا نه ؟!
    گزینه ی عدم قبولی در رشته های محل های انتخابی رو هم زدم
    به نظرتون تاثیر میدن؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      اعتراض یایت انتخاب رشته تاثیری ندارد نگران نباشید

  5. Avatar photo زینب 🌸 گفت:

    سلام
    من معدل کتبیم ۹خورده ای بود ،ترمیم انجام دادم ولی ظاهراً هیچ تاثیری نداشته
    اکثر رشته های بدون کنکور روزانه رو زدم
    نتیجه نهایی زده مردود
    اعتراض بزنم فایده ای هم داره؟!

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      قطعا اعتراض ثبت کنید احتمال تغییرات برای شما وجود دارد درصورتی که اشتباه در نتیجه شما وجود داشته باشد

      1. Avatar photo خلیلی گفت:

        سلام مهلت ثبت نام برا کسایی که اعتراض زدن هست؟

        1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

          با عرض سلام خدمت شما.
          میتوانید به مسئول آموزش دانشگاه تماس بگیرید.

  6. Avatar photo بابایی گفت:

    سلام وقت بخیر من تراز مناسب رو داشتم سریال علاقهمندی به فرهنگيان رو هم خریدم انتخاب رشته هم کردم ولی دعوت به مصاحبه نشدم ایا امکان اعتراض به نتایج و تجدید نظر هست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله میتونید اعتراض خودتون رو در سامانه سنجش ثبت کنید.

  7. Avatar photo آیه گفت:

    سلام به ضریب که به سوابق تحصیلی ام دادن اعتراض دارم خب ، تو سایت مای مدیو هم اعتراضم به جایی نرسید
    به نظر شما چکار باید بکنم ، مراجعه حضوری بکنم ؟ به سازمان سنجش ؟ یا آموزش و پرورش
    ممنوم میشم جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق آوزش پرورش پیگیری نمایید.

  8. Avatar photo رضا گفت:

    سلام برای اعتراض حضوری به کجای سازمان سنجش باید مراجعه کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ساختمان واقع در خیابان نجات‌اللهی

  9. Avatar photo رضا گفت:

    سلام برای اعتراض حضوری به سازمان سنجش به کجا باید مراجعه کنم ساختمان اداری سنجش ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ساختمان سنجش در خیابان نجات‌اللهی

  10. Avatar photo نشاط گفت:

    سلام خسته نباشید الان من اعتراض زدم میگن تا ۴۰ روز دیگه بررسی میشه یعنی تا اون موقعه رتبه نمیاد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      قطعا می آید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج کنکور

    اعلام نتایج کنکور 1403 + مشاهده جواب سنجش sanjesh.org

    نتایج کنکور 1403 امروز 14 مهر ماه در سامانه سازمان سنجش منتشر شد. داوطلبان گرامی می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود اطلاعات هویتی و کد داوطلبی نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 را مشاهده کنند....
  • کارنامه کنکور سراسری

    کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ + مشاهده کارنامه نهایی

    کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای کلیه داوطلبان و متقاضیان منتشر شد. داوطلبان عزیز باید برای دریافت کارنامه کنکور به صورت اینترنتی اقدام کنند. مشاهده کارنامه کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای کلیه داوطلبان و متقاضیان فراهم می شود....
  • اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

    اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + ورود و مشاهده | sanjesh

    یکی از سوالات پرتکرار افراد شرکت کننده در کنکور سراسری، این است که اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1403 چه زمانی است؟ داوطلبان برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می بایست به سامانه سنجش مراجعه کرده و پس از...
  • رتبه قبولی رشته پروتز دندان

    رتبه لازم برای رشته پروتز دندان

    رشته پروتز دندان این روزها میان داوطلبان علوم تجربی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت ظرفیت دانشگاه های سراسری، رقابت تنگاتنگی را میان علاقه مندان خود پدید آورده است. البته این رشته نه تنها...
تماس با مشاور