ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتبار مدرک پردیس خودگردان در ایران و خارج کشور 1403

اعتبار مدرک پردیس خودگردان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعتبار مدرک پردیس خودگردان چگونه است؟ این موضوع یکی از سوالاتی می‌باشد که تمامی داوطلبان ورود به دانشگاه‌های پردیس خودگردان دارند. بنابراین این مقاله در سایت ایران تحصیل قرار داده شده است تا پاسخگوی سوالات متقاضیان، جهت کمک به آنان به منظور رسیدن به مقاصد خود با توجه به میزان شهریه پردیس خودگردان، و بالا بودن آن نسبت به سایر دانشگاه‌ها باشد. این مطلب بیشتر در رابطه با اعتبار مدرک پردیس خودگردان و اعتبار مدرک پردیس دانشگاه تهران است.

اعتبار مدرک پردیس خودگردان همانند اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی و آزاد معتبر است و با مدرک دانشگاه سراسری یکی می‌باشد. زیرا اساتید عالی رتبه با سابقه‌ای درخشان برای تدریس در این دانشگاه انتخاب می‌شوند که همین موضوع باعث شده عده زیادی برای ثبت نام مهر ماه اقدام کنند. با توجه به اینکه دانشگاه‌های پردیس خودگردان در رشته‌های پزشکی پذیرش بیشتری دارند، اعتبار پزشکی دانشگاه پردیس بین‌الملل مهم و قابل بحث در این مقاله است.

اعتبار مدرک تحصیلی پردیس خودگردان

اعتبار مدرک پردیس خودگردان همانند سایر دانشگاه‌های دولتی کشور با تایید وزارت علوم است. همان‌طور که می‌دانید پردیس های خودگردان در واقع همان شعبه‌های دانشگاه‌های سراسری می‌باشد که در قبال دریافت شهریه از دانشجویان، بر اساس میزان ظرفیت، پذیرش می‌کند. واقعیت این است که برخی از مخارج عمده دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل از طریق شهریه‌ای که از دانشجویان اخذ می‌نماید، تأمین می‌گردد. به همین خاطر این موضوع برای این دانشگاه تبدیل به نقطه ضعفی بزرگ شده است. همچنین برخی از متخصصین نیز، با بدون کنکور بودن دانشگاه های پردیس خودگردان مخالفت‌هایی دارند که هنوز تاثیری بر روی این دانشگاه نگذاشته است.

دانشگاه پردیس خودگردان برخلاف تصور عموم مردم، یکی از دانشگاه‌های با کیفیت می‌باشد که مدرک آن اعتبار به نسبت زیادی دارد. این دانشگاه هر سال در مقاطع مختلف دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان بسیاری را به واسطه کنکور یا سوابق تحصیلی پذیرش می‌کند. رتبه دانشگاه‌ها به ترتیب؛ سراسری روزانه، سراسری شبانه، پردیس خودگردان، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی است.

اعتبار مدرک تحصیلی پردیس خودگردان

دانشگاه پردیس خودگردان، شعبه دانشگاه‌های دولتی می‌باشد که به دو صورت با کنکور و بدون کنکور، هر ساله دانشجو پذیرش می‌کند. با این تفاوت که شهریه این دانشگاه به نسبت دانشگاه‌های دیگر گران و بالا است. در ضمن، با توجه به حساسیت رشته مهندسی و با در نظر گرفتن این موضوع که اعتبار پزشکی دانشگاه پردیس بین‌الملل، به دلیل پذیرش بدون آزمون به نوعی نقطه ضعف تبدیل شده؛ شبه‌هایی را برای داوطلبان و همچنین سایر افراد ایجاد نموده است.  بنابراین بدون شک، موضوع شهریه و منفعتی که دانشگاه‌ها از دریافت این مبلغ در هر ترم دارند، این ابهامات را به وجود آورده است. در این مورد با توجه به تفاوت دیدگاه‌ها، توصیه می‌کنیم به صورت اصولی در رابطه با اعتبار مدرک پردیس خودگردان و  شرایط ثبت نام در پردیس خودگردان  ببا مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن9099075307 تماس حاصل فرمایید.

اعتبار پزشکی دانشگاه پردیس بین الملل

با توجه به نوع پذیرش در دانشگاه‌های پردیس بین الملل که به صورت با آزمون و بدون آزمون می‌باشد، داوطلبان می‌توانند به هر گونه که مایل باشند، در رشته‌های پردیس خودگردان شرکت نمایند. البته واجد شرایط بودن در انتخاب رشته‌ دانشگاه پردیس خودگردان از عوامل مهمی است که باید به آن توجه داشت. همچنین میزان شهریه دانشگاه پردیس بین الملل خصوصا در رشته پزشکی، بسیار بالاتر از شهریه دانشگاه‌های شهریه پردازی مثل آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی است.

نحوه ادامه تحصیل در دانشگاه پردیس بین الملل با توجه به سیستم آموزشی که دارد، همانند سایر دانشگاه‌های سراسری می‌باشد. و شما زیر دست همان اساتید دانشگاه‌های سراسری آموزش‌های لازم را دریافت می‌نمایید. همچنین در همان دانشگاه سراسری و در همان مکان (البته بسته به نوع دانشگاه، ممکن است مکان پذیرش و مکان تحصیل متفاوت باشد) به تحصیل ادامه می‌دهید. بنابراین، دانشگاه پردیس خودگردان، هیچ فرقی با دانشگاه دولتی روزانه ندارد و مدرک آن نسبت به مدرک آزاد، معتبرتر است.

قبل از اینکه به اعتبار مدرک پردیس خودگردان بیندیشید، با توجه به حساسیت رشته پزشکی و نوع شغل آن که با جان انسان‌ها سروکار دارد، داشتن اطلاعات و کسب مهارت در این رشته ابتدا باید در اولویت شما قرار داشته باشد. پس از آن، لازم است اعتبار دانشگاه پردیس بین الملل در اولویت دوم قرار بگیرد. متأسفانه و یا خوشبختانه، سیستم آموزشی این دانشگاه دچار تغییراتی شده است و همین مسئله موجب سوالات چالش برانگیزی شده که باید به هر یک پاسخ داده شود.

برای اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

علت انتخاب دانشگاه پردیس خودگردان

انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه تماما به خود داوطلب بستگی دارد. به همین خاطر باید درباره مسائلی که به آینده‌تان مربوط می‌شود، با دقت فکر کنید. اعتبار مدرک پردیس خودگردان نیز یکی از همان مسائلی است که شما را برای انتخاب این دانشگاه‌، وادار به پرس و جو می‌کند. دانشگاه پردیس خودگردان در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دندان پزشکی و پرستاری از طریق کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرد و برای رشته‌های مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی؛ بدون کنکور و از طریق بررسی سوابق تحصیلی دانشجویان را ثبت نام می‌کند.

علت انتخاب دانشگاه پردیس خودگردان

بنابراین مانند انتخاب در هر زمینه‌ای، انتخاب دانشگاه‌های پردیس بین الملل نیز، محاسن و معایب خود را دارد. از محاسن پردیس خودگردان می‌توان به بدون آزمون و با آزمون بودن آن اشاره کرد. از دیگر مزایای آن این است که شما در صورتی که مایل به تحصیل در رشته‌های پرطرفدار و یا دانشگاه‌های معتبر باشید، اما موفق به کسب رتبه مجاز نشوید، می‌توانید با پرداخت شهریه در همان دانشگاه، ثبت نام کنید.

علاوه بر مزایا، از معایب شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس، می‌توان به بالا بودن شهریه این دانشگاه اشاره نمود. البته پرداخت این مقدار هزینه برای کلیه داوطلبان و متقاضیان امری میسر نمی‌باشد. از دیگر معایب دانشگاه پردیس خودگردان مختص شدن پذیرش، تنها در برخی از رشته‌های خاص گروه‌های آزمایشی مختلف است. از دیگر معایب آن نیز می‌توان به پذیرش کم این دانشگاه اشاره کرد. در هر صورت اطلاع از معایب این دانشگاه، حق کلیه داوطلبان در هر مقطع و گروه آزمایشی است که در رابطه با اعتبار مدرک پردیس خودگردان و  اعتبار مدرک پردیس دانشگاه تهران اطلاعات لازم را کسب نمایند و همچنین این حق کلیه دانشجویان و عموم مردم است که در رابطه با اعتبار پزشکی دانشگاه پردیس بین الملل، از دانش لازم برخوردار باشند و بدون نگرانی و دلهره، به ادامه تحصیل بپردازند.

برای اطلاع از پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

شهریه دانشگاه‎ پردیس خودگردان

شهریه پردیس خودگردان نسبت به شهریه سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز مثل آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی؛ بسیار بیشتر است. بنابراین داوطلبانی که می‌خواهند از طریق کنکور سراسری و یا بدون کنکور در رشته‌های غیر پزشکی ثبت نام کنند، لازم است ابتدا با شهریه ثابت و متغیر رشته‌های این دانشگاه آشنا شوند و بعد برای ثبت نام اقدام کنند. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان همانند دیگر دانشگاه‌های به دو صورت ثابت، متغیر نظری و متغیر عملی است که هر سال پیش از شروع نیمسال مهر ماه، حدود 10 الی 20 درصد بر مبلغ شهریه اضافه می‌شود.

بنابراین لازم است پیش از انتخاب رشته به افزایش میزان شهریه توجه کنید تا برای انصراف از دانشگاه دچار خسارت و جریمه نشوید. زیرا مبلغ جریمه در نظر گرفته شده در دانشگاه پردیس خودگردان، تسویه حساب شهریه ترم‌های باقی مانده است. چنانچه سوالی درباره شهریه رشته‌های پزشکی، هنر، فنی و مهندسی و علوم انسانی داشتید؛ با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه ها روی لینک کلیک کنید.

مقایسه دانشگاه پردیس خودگردان و سراسری

اولین تفاوت در دانشگاه پردیس خودگردان و سراسری در پرداخت شهریه است. پردیس خودگردان، شعبه دانشگاه‌های دولتی همچون تهران، شهید بهشتی، مشهد و… می‌باشد که اعتبار مدرک آن همانند مدرک دانشگاه‌های روزانه است. اما پردیس خودگردان به دلیل اینکه به عنوان یک دانشگاه شهریه پرداز مبلغ بسیار بالایی برای پذیرش دانشجویان در نظر دارد، فرق اساسی با دانشگاه‌های سراسری پیدا کرده است.

مقایسه دانشگاه پردیس خودگردان و سراسری

دانشگاه پردیس خودگردان از اساتید مجرب و عالی رتبه برای تدریس استفاده می‌کند. درست مشابه دانشگاه‌های روزانه که به دلیل قوی بودن اساتید و کادر آموزش دانشکده‌ها، قبولی داوطلب سخت‌تر از قبولی در پردیس خودگردان می‌شود. تفاوت دیگری که این دو دانشگاه دارد، مدرک فارغ التحصیلی است. هر دو اعتبار بالایی دارند، اما در دانشگاه سراسری دوره روزانه و در دانشگاه پردیس خودگردان، اسم دانشگاه و شعبه دانشگاه دولتی درج می‌شود.

آدرس دانشکده‌های پردیس تهران

پذیرش در دانشگاه‌های شهریه پرداز پردیس تهران سخت است. به خصوص اگر داوطلبین بخواهند در پردیس دانشگاه تهران قبول شوند، باید به اندازه ورود به دانشگاه سراسری تلاش کنند. البته این دانشگاه شهریه بالایی دارد به خصوص در رشته پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، پرستاری و دندان پزشکی. اما به دلیل اهمیت این شعبه، به لینک زیر برای دریافت آدرس دانشکده‌های پردیس تهران مراجعه نمایید:

آدرس دانشکده‌های پردیس تهران
لینک دانلود

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع اعتبار مدرک پردیس خودگردان پرداختیم. بسیاری از افراد در زمان کنکور گیج می‌شوند و به دلیل داشتن اطلاعات ناقص، نمی‎‌دانند که آیا پردیس خودگردان به اندازه کافی اعتبار دارد یا خیر. همانطور که در متن مقاله نیز گفتیم، پردیس خودگردان به عنوان شعبه دانشگاه‌های دولتی شناخته شده است که فقط از دانشجویان در هر ترم شهریه دریافت می‌کند.

این دانشگاه به دورت با کنکور و بدون کنکور پذیرش دارد و مدرک آن از اعتبار بالایی برخوردار است. بنابراین بعد از دانشگاه روزانه و شبانه، یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور، پردیس خودگردان می‌باشد. اگر قصد دارید در دانشگاهی معتبر و زیر نظر وزارت علوم تحصیل کنید، این دانشگاه گزینه‌ای فوق‌العاده است که بیشتر رشته‌های پزشکی در آن تدریس می‌شود.

برای دانلود فایل PDF اعتبار مدرک پردیس خودگردان کلیک کنید.

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس سامانه دانشگاه پردیس خودگردان کیش تهران کدام است؟

نشانی اینترنتی سایت پردیس خودگردان کیش kish.ut.ac.ir می‌باشد.

آیا دانشگاه پردیس خودگردان شهریه پرداز است؟

بله این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها شهریه بیشتری از دانشجویان دریافت می‌کند.

آیا مدرک دانشگاه پردیس خودگردان معتبر است؟

بله این مدرک به دلیل اینکه شعبه دانشگاه‌های سراسری است، اعتبار بالایی دارد.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «اعتبار مدرک پردیس خودگردان در ایران و خارج کشور 1403»

  1. Avatar photo مجلل گفت:

    سلام اعتبار مدرک دانشگاهی پردیس خودگردان بیشتره یا پیام نور؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام
      پردیش خودگردان.

  2. Avatar photo حمید گفت:

    دانشگاه شهید بهشتی در پذیرش دکترا بدون کنکور مدرک آزاد پیام نور غیر انتفاعی و پردیس خودگردان را نمی پذیرد

    1. Avatar photo drnaqizade گفت:

      سلام و وقت بخیر فقط دانشگاه خودش رو پذیرش میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پردیس تهران

    ثبت نام دانشگاه پردیس تهران ۱۴۰۳ + لیست رشته ها

    یکی از دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور دانشجو می پذیرد، دانشگاه پردیس خودگردان است. پردیس های خودگردان، در تمامی شهرهای ایران وجود دارند و داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه ها، باید...
  • پردیس خودگردان چیست؟

    پردیس خودگردان چیست؟ + هزینه، شرایط و رشته محل ها 1403

    در ایران انواع مختلفی از دانشگاه های دولتی، نیمه دولتی و غیر دولتی وجود دارند که هر یک شرایط پذیرش، شهریه، رشته های ارائه کننده، شرایط انصراف و … خود را دارند. دانشگاه های دولتی معمولا رایگان هستند و یا...
  • پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان

    پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان + شرایط 1403

    اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستید، یکی از انتخاب‌های منحصر به فرد شما انتخاب دانشگاه پردیس خودگردان است. توجه داشته باشید، افراد زیادی به دنبال تحصیل در رشتهپزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان هستند، تا  بدون مواجه شدن...
  • دانشگاه های پردیس خودگردان

    دانشگاه های پردیس خودگردان + آدرس، تلفن و رشته ها

    دانشگاه های پردیس خودگردان شعبه‌هایی از دانشگاه های دولتی هستند که در قبال دریافت هزینه، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. کلیه داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه پردیس بین الملل ایران می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، در رشته‌های دانشگاه پردیس...
تماس با مشاور