ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
درباره استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ماشین یکی از مهم ترین وسایل نقلیه می باشد که علاوه بر این که داشتن آن ضروری است، دارای مدارک مختلفی می باشد که باید در حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشیم. کارت ماشین دارای برخی از مشخصه ها مانند بارکد می باشد که در صورت در دسترس نبودن آن می توانید برای استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک اقدام نمایید. توجه داشته باشید که به همراه داشتن کارت خودرو نشان دهنده آن است که خودرو سرقتی نبوده و مالکلیت آن مطلق به خود شما می باشد. شاید برای هر شخصی پیش آمده باید که خودرویی را خریداری نموده اما هنوز کارت آن را دریافت نکرده است. یا حتی کارت ماشین را گم کرده و در انتظار است تا المثنی آن ارسال شود.

همان طور که می دانید، کارت خودرو یا همان کارت ماشین، یکی از حساس ترین مدارک شناسایی خودرو می باشد که عدم به همراه داشتن آن می تواند دردسر های جدی ای برای راننده ایجاد کند. شما می توانید برای پیگیری کارت ماشین، از دو روش اداره پست و یا شماره گیری کد دستوری #110* اقدام نمایید. برای آشنایی از نحوه استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

در مورد استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک

 

استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک

همان طور که پیش تر گفته شد، کارت ماشین یکی از مدارک حائز اهمیت و بسیار مهم برای اثبات مالکیت خودرو به شمار می آید. به همراه نداشتن آن می تواند مشکلاتی را برای راننده به همراه داشتن باشد. از این رو باید هر زمان که از خودرو استفاده می کنید، این کارت را با خود به همراه داشته باشید.

نکته دیگری که باید در مورد کارت ماشین بدانید، اطلاعاتی است که بر روی آن درج شده است. به طور مثال بارکد درج شده بر روی این کارت، می تواند به شما در گرفتن خلافی خودرو کمک کند. از این رو استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک یکی از راهکار هایی محسوب می شود که باید با آن آشنا باشید تا در صورت نیاز و عدم دسترسی به کارت ماشین، به منظور استعلام خلافی، آن را به دست آورید. برای استعلام خلافی خودرو، شما نیاز به بارکد پستی روی کارت ماشین دارید. این بارکد کدی 8 یا 9 رقمی می باشد که بر روی کارت ماشین درج شده است.

 

اطلاعیه:

بارکد پستی درج شده بر روی کارت ماشین، با بارکد درج شده بر روی برگ سبز و یا سند خودرو متفاوت می باشد.

 

 

نحوه دریافت بارکد کارت خودرو با استفاده از کد VIN

در صورتی که به دنبال راهی هستید تا از طریق کد VIN بارکد پستی درج شده بر روی کارت ماشین را به دست آورید، لازم است بدانید که متاسفانه راهی وجود ندارد.

بارکد کارت ماشین صرفا بر روی کارت ماشین درج شده است و همان طور که پیش تر گفته شد، بارکد پستی درج شده بر روی سند خودرو و یا برگ سبز با آن کاملا متفاوت می باشد.

در صورتی که می خواهید از طریق بارکد پستی درج شده بر روی کارت ماشین، استعلام خلافی خودرو را بگیرید، لازم است بدانید که این کار صرفا از طریق روش پیامکی و با استفاده از استعلام شماره VIN می باشد. بهتر است در زمان گم شدن و یا به همراه نداشتن کارت ماشین، برای استعلام خلافی خودرو، از کد VIN استفاده نمایید.

 

 

جهت استعلام شماره VIN  بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

شما می توانید به منظور استعلام خلافی با کد VIN، کد VIN را که کدی 17 رقمی می باشد و بر روی کارت ماشین و یا برگ سبز درج شده است را به شماره 1101202020 پیامک نمایید. پس از ارسال کد تایید درخواست خواهد شد که با ارسال نمودن کد تایید، خلافی خودرو برای شما ارسال می شود. هزینه هر پیامک معادل 350 تومان می باشد.

در صورتی که با کمک بارکد پستی و یا کد VIN موفق به استعلام خلافی خودرو نشدید، می توانید به صورت حضوری با اطلاع داشتن از ساعت کار پلیس + 10، به این مراکز مراجعه نمایید و درخواست استعلام خلافی خودرو را بدهید.

استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک

 

 

نحوه استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک چگونه است؟

لازم به ذکر است که به طور کلی راهی برای دریافت و استعلام بارکد پستی از روی پلاک وجود ندارد. اما در برنامه های مختلفی مانند فرمون، می توانید با استفاده از پلاک و بدون نیاز به بارکد پستی، به راحتی خلافی خودرو را بگیرید. لازم است بدانید که بارکد پستی فقط بر روی کارت خودرو و یا کارت موتور درج شده است و روی سند قید نشده است. بارکد موجود در سند خودرو با بارکد روی کارت خودرو کاملا متفاوت می باشد.

از این رو صرفا می توانید از طریق بارکد پستی 8 یا 9 رقمی درج شده بر روی کارت خودرو یا همان کارت ماشین، استعلام خلافی را بگیرید.

اطلاعیه:

برای استعلام خلافی خودرو می توانید کد VIN را به شماره 1101202020 پیامک کنید.

 

چرا به بارکد پستی روی کارت ماشین نیاز داریم؟

همان طور که پیش تر گفته شد، از بارکد پستی درج شده بر روی کارت ماشین، به منظور استعلام خلافی خودرو استفاده می گردد. اگر تصمیم دارید که خلافی خودرو را به صورت غیر حضوری و بدون مراجعه به پلیس + 10 دریافت کنید، می توانید از طریق بارکد پستی درج شده بر روی کارت ماشین اقدام نمایید.

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک  کنید.

خلاصه مطلب

در صورتی که تصمیم دارید اقدام به استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک کنید، می توانید از برنامه های مختلفی که در دسترسی می باشند، استفاده نمایید. اما لازم است بدانید که به طور کلی کارت ماشین و کارت خودرو جزو مدارک مهمی به شمار می آیند که باید همواره آن ها را به همراه داشته باشید تا بتوانید مالکیت خود را نسبت به خودرو ثابت نمایید. اگر در این زمینه به کمکی احتیاج دارید و یا سوالی دارید، می تواند با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط یا با ما در ایران تحصیل تماس بگیرید و یا برای ما کامنت بگذارید. 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چرا به استعلام بارکد کارت ماشین با شماره پلاک نیاز داریم؟

به منظور دریافت خلافی خودرو، شما به بارکد پستی درج شده بر روی کارت ماشین نیاز خواهید داشت.

آیا امکان دریافت بارکد پستی بر روی کارت ماشین از طریق پلاک ماشین وجود دارد؟

بله. پیش تر به طور کامل آن را توضیح دادیم.

چه اطلاعاتی بر روی کارت ماشین درج شده است؟

کارت خودرو شامل مشخصات خودرو از جمله شماره پلاک، نوع و مدل خودرو، شماره VIN، رنگ و مشخصات فنی خودرو و همچنین مشخصات مالک خودرو  (نام، کد ملی، نام پدر و کد پستی) است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور