ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ + همراه با رتبه ها

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۱
از کی برای کنکور شروع کنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟، برای موفقیت در کنکور علاوه بر تلاش بسیار، به یک برنامه ریزی کاملا اصولی نیاز دارید. این برنامه ریزی باید بر اساس هدف، شخصیت و توانایی شما انجام شود تا موفقیت تان را در کنکور ۱۴۰۳ تضمین کند.

 

رقابت برای کنکور سال 1403 شروع شد

برای موفقیت در کنکور 1403 و رسیدن به نتیجه مطلوب، بهترین زمان برای شروع مطالعه و برنامه ریزی از سال دهم و به ویژه سال یازدهم است. برای برنامه ریزی از فصل تابستان شروع کنید و اگر پایه ضعیفی در دروس دهم و یازدهم دارید، این اهمیت برای شما دو چندان می شود. در تابستان با خواندن دروس دهم و یازدهم هر دو پایه را به صورت همزمان مطالعه کنید و با شروع مدارس زمان کافی برای جمع بندی دروس پایه دوازدهم خواهید داشت.

 

بهترین زمان برای شروع مطالعه کنکور

بهترین زمان برای شروع مطالعه کنکور

 

تاریخ ثبت نام کنکور 1403

داوطلبان کنکور 1403، در هر ۵ گروه آزمایشی (تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان) باید در هفته آخر بهمن ماه ۱۴۰۰ اقدام به ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری 1403 در سایت رسمی سازمان سنجش نمایید. هرسال ثبت نام کنکور سراسری از تاریخ شروع ثبت نام تا ۱۰ روز ادامه دارد. به طور معمول این فرصت تمدید خواهد شد و داوطلبانی که در این ۱۰ روز موفق به تکمیل مدارک مربوطه و ثبت نام نشده اند در فرصت دوم شانس ثبت نام دارند.
نکته:
داوطلبان می بایست واجد شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام باشند و حتما باید مدرک فارغ التحصیلی خود را تا تاریخی که در دفترچه مشخص شده (شهریور ماه 1403)، دریافت نمایند و در غیر این صورت ثبت نام آن ها لغو خواهد شد.

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور 1403

▪︎اطلاعات فردی و تحصیلی
▪︎کد نظام وظیفه برای آقایان
▪︎مدارک مربوط به سهمیه
▪︎دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
▪︎دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم از سایت dipcode.medu.ir به طوری که تمام داوطلبانی که دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد دریافت کردند و تمام داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۹۱ تا ۹۷ دریافت کرده اند با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir کد سوابق تحصیلی خود را به منظور وارد کردن در فرم ثبت نام سازمان سنجش دریافت کنند.

 

چگونه از صفر برای کنکور شروع کنیم؟

چگونه از صفر برای کنکور شروع کنیم؟

 

از چه درسی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟

در گام اول دروس اختصاصی مهم و با اهمیت رشته خود را مشخص کنید. برای مثال در رشته انسانی ادبیات و عربی در مرحله اول و پس از آن ریاضی، روانشناسی و اقتصاد قرار دارند. با توجه به اهمیت و ضریب بالای دروس اختصاصی در برنامه ریزی خود 3 تا 4 درس اختصاصی و 2 درس عمومی را قرار دهید. به منظور دانستن اینکه برای کنکور 1403 از چه درسی باید شروع کنید، بهتر است در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید و میزان تسلط خود را بر دروس اختصاصی و عمومی رشته خود ارزیابی کنید. پیش از شروع برنامه ریزی از ضریب دروس در هر زیرگروه آگاهی یابید و مطالعه خود را براساس آن شروع کنید. برای آگاهی از زمان آزمون های آزمایشی و بودجه بندی آزمون ها می توانید از کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل پاسخ خود را دریافت کرده و از راهنمایی های لازم مطلع شوید.

تاثیر معدل در کنکور 1403

۴۰ درصد، میزان تاثیر معدل در کنکور 1403 خواهد بود که نحوه تاثیر معدل برای دانش آموزان نظام قدیم و نظام جدید متفاوت و به شرح زیر می باشد:

دانش آموزان نظام قدیم

اعمال ۳۰ درصد سوابق تحصیلی ترکیبی از ۲۵ درصد معدل دیپلم و ۵ درصد معدل پیش دانشگاهی می باشند.

دانش آموزان نظام جدید

اعمال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی مثبت مدرک دیپلم دوازدهم در کنکور 1403 می باشند.
اخیرا صحبت هایی مبنی بر تاثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور 1403 شده است که هنوز به صورت قطعی خبری در این زمینه اعلام نشده است.

۳ عامل بسیار مهم برای برنامه ریزی کنکور 1403

■ انتخاب منابع صحیح برای مطالعه
■ شرکت در آزمون های آزمایشی
■ برنامه ریزی انعطاف پذیر

موارد بالا، می بایست جزو اصلی ترین معیارهای شما برای برنامه ریزی باشند.

 

۵ گام موثر در برنامه ریزی کنکور 1403

در ابتدا می بایست به شناختی از خود برسید، ببینید شما تا به الان چگونه مطالعه کرده اید و از این جا به بعد متناسب با پیشینه خود برنامه ریزی کنکور 1403 را داشته باشید. شما پیش روی خود امتحانات را دارید که با احتمال زیاد امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود، برنامه ریزی شما باید به صورتی باشد که در تابستان دو پایه دهم و یازدهم و یا حداقل یکی از دو پایه را ببندید، در غیر این صورت کار شما در مهر ماه خیلی سخت تر می شود.

گام اول

شناخت هدف، ما به دو نوع هدف برای برنامه ریزی درسی نیاز داریم، اولین هدف که شما باید آن را بشناسید هدف شما از کنکور است، می خواهید وارد چه رشته ای در دانشگاه شوید، شناخت هدف شما کمک زیادی می کند که شما برنامه ریزی اصولی داشته باشید، پس در ابتدا هدف خود را مشخص کنید، به طور مثال کسی که هدف آن قبولی رشته پزشکی یا دندانپزشکی است برنامه ای با توان بالاتر را نیاز دارد.

گام دوم

مشخص کردن ساعت مطالعه خود، ساعت مطالعه ای که تا به حال داشته اید نشان دهنده توان شماست، اگر زود خسته می شوید و توان شما به طور مثال ۵ ساعت مطالعه در روز های تعطیل است شما نمی توانید به یک باره برای خود برنامه ای اغراق آمیز با ۱۲ ساعت مطالعه داشته باشید، خودتان را بشناسید و با خود رو راست باشید و بر اساس توان خود برنامه ریزی کنید.

 

روش افزایش ساعت مطالعه:

▪︎روز خود را محدود کنید، برای مثال به جای اینکه ۵ ساعت مطالعه را تا شب جمع کنید در بازه کمتر و تا ۶ عصر آن را تمام کنید.
▪︎زمان های مرده خود را پیدا کنید و آن ها را به زمان مطالعه تبدیل کنید.
▪︎ساعت استفاده از گوشی و هر عاملی که باعث حواس پرتی شما می شود را یادداشت کنید.

 

زمان مناسب درس خواندن برای کنکور

زمان مناسب درس خواندن برای کنکور

 

مطالعه هم زمان تمامی دروس

از اشتباهات رایجی که داوطلبان کنکور در برنامه ریزی خود انجام می دهند، این است که برای دروس عمومی زمان کمی اختصاص می دهند یا یک روز کامل را فقط دروس اختصاصی می خوانند. این روش بسیار اشتباه است.
دروس عمومی و تخصصی باید باهم و در کنار هم خوانده شوند، در حقیقت شما در یک روز باید ترکیبی از دروس عمومی و تخصصی را بخوانید و نباید فقط به یکی از آن ها اکتفا کنید.
درست است که تاثیر دروس تخصصی بسیار بیشتر از دروس عمومی است اما این به آن معنا نیست که نباید به دروس عمومی بهایی داده شود. شما باید زمان کافی برای مطالعه، یادگیری عمیق، تست زنی و مرور دروس عمومی قرار دهید.

گام سوم

مشخص کردت تنوع درسی خود، در برنامه خود تنوع درسی را داشته باشید، به ویژه در فروردین ماه که زمان بیشتری از شما آزاد است و همچنین فروردین ماه با وجود کرونا و عدم دید و بازدید زمان بیشتری برای مطالعه را در اختیار دارید، شما باید تنوع درسی خوبی داشته باشید، عدم تنوع درسی باعث خستگی زود هنگام شما و کم شدن بازدهی مطالعه شما همراه می شود.

نکته:

اهمیت به دروس: به هر درس متناسب با ضریبی که دارد در برنامه خود اهمیت دهید.
دروس با ضریب بالا: این دروس باید هر روز در برنامه درسی شما باشد، دروسی با ضریب کمتر باید یک روز در میان جابجا شوند.

گام چهارم

نحوه چینش دروس در افزایش بازدهی و جلوگیری از خستگی زود هنگام شما نقش زیادی دارد، پس می بایست طوری برنامه خود را بچینید که دروس تخصصی و عمومی در کنار هم دیگر باشند، به طور مثال در بین هر درس تخصصی یک عمومی قرار دهید.

گام پنجم

زمان های غیر از آموزش، شما در برنامه خود علاوه بر زمان آموزش باید بازه زمانی های دیگری را مشخص کنید:

● بازه مرور: بعد از یادگیری اولیه، بعد از چند ساعت و چند روز بخش زیادی از مطالب را فراموش می کنید، شما باید بازه زمانی مرور زیادی را در برنامه خود مشخص کنید، این مرور در قالب تست پوششی است، که این بازه باید ۲۴ ساعت بعد از اولین مطالعه و ۶ روز و یک ماه بعد از مطالعه اولیه شما باشد.
● بازه جمع بندی: باید در انتهای هر فصل سعی کنید آن فصل را به همراه فصل قبلی جمع بندی کنید، در واقع جمع بندی فقط برای پایان سال و ماه های پایانی نزدیک کنکور نیست، شما باید بتوانید تست جمع بندی کار کنید.
بازه استراحت: استراحتی منطقی را در برنامه خود قرار دهید، در صبح بازه استراحت کوتاه تر و در شب طولانی تر باشد.
● بازه آزمون: در برنامه خود زمانی را برای آزمون قرار دهید، و خود را سنجش کنید، شما اگر از خود آزمونی نگیرید متوجه عملکرد خود نمی شوید و بعد از مدتی، درس خواندن برای شما خسته کننده می شود.
● بازه خلاصه نویسی: زمانی را برای خلاصه نویسی دروس مشخص کنید، این زمان بلافاصله بعد از مطالعه درسی شما نباشد.
● ایستگاه جبرانی: در برنامه خود زمانی برای جبران عقب افتادگی های برنامه خود قرار دهید، یکی از بزرگترین ضعف های برنامه ها عدم قرار دادن زمانی برای ایستگاه جبرانی است.
بهترین نوع برنامه: برنامه ای که زمانی برای بازه های بالا نداشته باشد هیچ گونه ارزشی ندارد و دانش آموز نمی تواند آن را بیشتر از یک هفته اجرا کند.

 

جهت اطلاع از آخرین اخبار سازمان سنجش برای حذف کنکور کلیک نمایید.

 

از کی برای کنکور شروع کنیم؟

از کی برای کنکور شروع کنیم؟

 

اهمیت برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳:

■ ایجاد نظم در مسیر کنکور و جلوگیری از آشفتگی.
■ افزایش انگیزه و اعتماد به نفس دانش آموز.
■ کاهش بی حوصلگی های حاصل از بی نظمی.
■ ایجاد تعهد به مطالعه.
■ ایجاد آرامش ذهنی.

موارد ذکر شده بخشی از تاثیرات مستقیم برنامه ریزی است، برنامه ریزی تاثیرات غیرمستقیمی بر روی عملکرد ذهن شما و افزایش یادگیری به کمک افزایش انگیزه دارد.

انواع برنامه ریزی برای کنکور 1403

برنامه ریزی کنکور انواع مختلفی دارد همچون: برنامه ریزی عملکردی، حجمی و …

انواع برنامه ریزی از نظر زمانی:
▪︎بلند مدت
▪︎میان مدت
▪︎کوتاه مدت

از کی و با چه روشی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟

▪︎در برنامه ریزی روزانه 3 تا 4 ساعت به مطالعه دروس اختصاصی و یک ساعت و نیم به مطالعه دروس عمومی اختصاص دهید. توصیه می شود پس از خواندن یک درس اختصاصی به مطالعه یک درس عمومی بپردازید.
▪︎مطالعه خود را با دروسی که به آن علاقه دارید آغاز کنید و در برنامه ریزی درسی خواندن دروس سخت با حجم زیاد را پشت سرهم قرار ندهید.
▪︎در برنامه ریزی درسی برای خود جدول های مطالعاتی قرار دهید و هر جدول را یک ساعت و نیم در نظر بگیرید و هنگام مطالعه برای دروس عمومی حداکثر یک جدول و برای دروس اختصاصی حداکثر دو جدول مطالعاتی روزانه داشته باشید.
▪︎پس از هر 1/5 نیز حدود 20 دقیقه استراحت کنید.
به دلیل آنکه شما دانش آموز هستید باید مطالعه شما به صورت تستی و تشریحی باشد، یعنی هم باید برای آمادگی در جلسه کنکور مهارت تست زنی تان را افزایش دهید و هم برای کسب نمرات عالی در مدرسه، مطالعه تشریحی نیز داشته باشید.
از همه مهم تر، داشتن یک برنامه ریزی شخصی است که توسط مشاوران با تجربه کنکور تهیه شده باشد، این مورد شما را در این سال سرنوشت ساز یاری خواهد کرد، به همین جهت، همین امروز برای دریافت برنامه ریزی کنکور با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

 

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۳

منابعی که تمام نیاز های درسی شما را پاسخ دهند، بهترین منابع کنکور ۱۴۰۳ می باشند. شما داوطلبان کنکوری برای موفقیت در کنکور سراسری به منابعی نیاز دارید که تمام ویژگی های یک منبع کامل و جامع را دارا باشد.

■ آموزش جامع و مفهومی تمام سرفصل های کتاب درسی
■ ارائه برترین و به روز ترین تکنیک های تست زنی مطابق با تست های کنکور سالیان اخیر
■ تحلیل تست های کنکور سالیان اخیر
■ پرداختن به مفاهیم ترکیبی که در کنکور سراسری دارای تست های ترکیبی هستند.

بهترین بازه یادگیری چه ساعتی است؟

به طور معمول بهترین بازه برای مطالعه و یادگیری و بهترین ساعت مطالعه کنکور، صبح ها ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر ساعت ۳ تا ۶ می باشد. سعی کنید دروس سخت را در این بازه قرار دهید. صبح ها بعد از بیداری نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه را به ورزش و صبحانه اختصاص دهید و سپس مطالعه خود را شروع کنید. اینکه شما صبح را دوست دارید ریاضی بخوانید یا زیست به شما بستگی دارد، به همین دلیل است که ما تاکید می کنیم برنامه حجمی متناسب با شخصیت خود را انتخاب کنید.

 

از چه ماهی درس خواندن برای کنکور را آغاز کنیم؟

از چه ماهی درس خواندن برای کنکور را آغاز کنیم؟

 

شرکت در آزمون های آزمایشی برای کنکور 1403

شرکت در آزمون های آزمایشی، از موارد بسیار مهم و موثر در موفقیت شما است. این آزمون ها علاوه بر این که به برنامه ریزی تان نظم می دهند، باعث شبیه سازی محیط کنکور برای شما نیز می شوند. آزمون های آزمایشی دقیقا شبیه به شرایط کنکور برگزار شده و همین امر سبب کاهش استرس و آشنایی شما با محیط کنکور می شود. همچنین بودجه بندی آن ها باعث می شود که چندین بار درس ها را مرور کرده و دچار سردرگمی نشوید. آزمون های آزمایشی متنوعی وجود دارند که هرکدام بر اساس اهداف و برنامه های شما، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

محبوب ترین آزمون های آزمایشی 

● آزمون های آزمایشی سازمان سنجش
● آزمون های آزمایشی قلمچی
● آزمون های آزمایشی گاج

شما می توانید بر اساس اهداف و نیاز های خود در یکی از این آزمون ها شرکت کرده و بر اساس برنامه ریزی آن پیش بروید.

نفرات و رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۰ 

اسامی نفرات برتر کنکور تجربی ۱۴۰۰ و تصاویر آن ها در سایت سنجش منتشر شدند که در پایین می توانید مشاهده کنید.

 

 

اسامی نفرات برتر کنکور ریاضی۱۴۰۰ و تصاویر آن ها در سایت سنجش منتشر شدند که در پایین می توانید مشاهده کنید.

 

 

اسامی نفرات برتر کنکور انسانی ۱۴۰۰ و تصاویر آن ها در سایت سنجش منتشر شدند که در پایین می توانید مشاهده کنید.

 

 

اسامی نفرات برتر کنکور زبان ۱۴۰۰ و تصاویر آن ها در سایت سنجش منتشر شدند که در پایین می توانید مشاهده کنید.

 

 

اسامی نفرات برتر کنکور هنر ۱۴۰۳ و تصاویر آن ها در سایت سنجش منتشر شدند که در پایین می توانید مشاهده کنید.

 

در این مقاله سعی بر آن شده است تا به سوال همیشگی از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ + همراه با رتبه ها بپردازیم و پاسخ آن را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص سوال پرتکرار از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ + همراه با رتبه ها برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ + همراه با رتبه ها با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط:

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی روزانه برای کنکور

افزایش سرعت تست زنی کنکور

از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ + همراه با رتبه ها»

  1. Avatar photo Amir گفت:

    سلام ببخشید من دانشجوی روزانه کاردانی هستم و بعد از دو ترم تحصیل انصراف دادم و در تاریخ 24 مرداد ماه 1401انصراف دادم و تسویه حساب حساب کردم و دیپلم نظام جدید فنی و حرفه ای دارم و مشکل نظام وظیفه ندارم و می خواهم بر اساس سوابق تحصیلی بدون کنکور بهمن ماه امسال شرکت کنم و در کنکور دی ماه 1402 شرکت کنم ولی در کنکور تیر ماه شرکت نکنم آیا امکان دارد ؟؟؟!

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر شما شرایط شرکت در کنکور مجدد را زمانی دارید که وضعیت شما با دقت بررسی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور