ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 + شرایط و مدارک

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در رشته هایی که در جلسه هیئت مدیره دانشگاه ها به تصویب می رسد امکان پذیر می باشد. در سال‌ های اخیر امکان پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سهمیه استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد فراهم شده است. اما از سال ۹۹ پذیرش ارشد بدون آزمون، دستخوش تغییراتی شده است که مطابق آن ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی و معدل تراز شده مقطع کارشناسی داوطلبان امکان پذیر است.

متقاضیان برای پذیرش در مقطع ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان نیاز به شرکت در آزمون ورودی ارشد ندارند و براساس فراخوان هایی که توسط هر دانشگاه و سازمان سنجش کشور اعلام می شود، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. از راه های دیگر برای پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد، ثبت نام در دوره های فراگیر آزاد و پیام نور می باشد.

 

زمان ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد 1402

داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند و می خواهند بدون شرکت در آزمون در این مقطع پذیرش بگیرند، می ‌توانند از سه طریق به تحصیل خود ادامه دهند. در ادامه در خصوص زمان ثبت نام از هر کدام از روش های پذیرش بدون آزمون ارشد توضیح خواهیم داد.

زمان پذیرش استعداد درخشان بدون کنکور

پذیرش استعداد درخشان بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری بر اساس سوابق تحصیلی می باشد و دانشجویان ممتاز در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف پذیرش می شوند. از آنجا که این فرآیند به صورت مجزا از طریق دانشگاه های مختلفی انجام می شود، نمی توان زمان مشخصی را برای هر کدام از این دانشگاه ها اعلام کرد. بنابراین می توانید برای اطلاع از نحوه پذیرش به سایت این دانشگاه ها مراجعه کنید.

زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع ارشد

از چند سال پیش دانشگاه هایی که از طریق کنکور کارشناسی ارشد موفق با تکمیل ظرفیت کد محل های خود نشده اند، می توانند بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو بپذیرند. این فرایند در آخرین دوره در اواخر آذر ماه از طریق سایت اختصاصی سازمان سنجش اعلام شد.

زمان پذیرش فراگیر آزاد و پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد

افرادی که متقاضی ثبت نام در دوره های فراگیر هستند، می توانند در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور و آزاد ثبت نام کنند. زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد و پیام نور بر طبق جدول زمانبندی تعیین شده در سایت دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

زمان تمدید ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

از آنجایی که ممکن است داوطلبان بنا به دلایلی در زمان تعیین شده موفق به ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور نشده باشند، سازمان سنجش برای این گروه افراد زمانی را برای تمدید مهلت ثبت نام در نظر گرفته است تا بتوانند نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

نکته قابل ذکر این است که مهلت تمدید به هیچ وجه دیگر تمدید نمی شود تا داوطلبان جامانده ثبت نام کنند. داوطلبان در صورتی که بخواهند اطلاعات خود را که گاهی ممکن است به اشتباه وارد کرده باشند، ویرایش کنند، می توانند در زمان تمدید اقدام کنند، ولی با توجه به مواردی که در دفترچه ثبت شده است تنها یک بار این شرایط وجود دارد.

ثبت نام بدون کنکور ارشد

برخی از افراد بنا به دلایلی مایلند که در کارشناسی ارشد بدون کنکور پذیرش بگیرند و ادامه تحصیل دهند. سازمان سنجش برای تحصیل این گونه افراد تهسیلاتی را در نظر گرفته است. ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی و یا با استفاده از سهمیه استعداد های درخشان و یا غیر روزانه می باشد که بعد از بررسی های لازمه نتایج به اطلاع داوطلبان می رسد تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور با سهیه استعداد درخشان

در طول سال ها، دانشگاه‌های برجسته اقدام به ثبت نام افراد برای کارشناسی ارشد بدون نیاز به کنکور می‌کنند. این فرصت به داوطلبان از اواخر آذر ماه فراهم می‌شود تا مدارک خود را ارسال کرده و در صورت نیاز، اعتراضات خود را مطرح کنند.

بعد از ثبت نام، افراد می‌توانند در صورت عدم تکمیل ظرفیت، از فرصت‌های تکمیلی استفاده کرده و ضوابط را رعایت کنند. این امکان بیشتر برای دانشگاه‌ های برتر صدق می‌کند، زیرا ظرفیت بیشتری برای پذیرش بدون کنکور دارند. به‌ طور معمول، داوطلبان از اواخر آذر ماه اطلاعیه‌های پذیرش بدون کنکور را دریافت می‌کنند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور با سهیه استعداد درخشان

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور با سوابق تحصیلی

در سال ۹۹، بر اساس سوابق تحصیلی اولین بار ارشد برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف سراسری و آزاد برگزار شد. طبق تصمیماتی که ستاد مدیریت مبارزه با کرونا گرفته بود، شرایطی برای داوطلبان کارشناسی ارشد فراهم شد تا بدون شرکت در کنکور، از طریق ثبت نام ارشد بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور ادامه تحصیل دهند.

شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان تعیین شده‌ بود و متفاوت از پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان و یا معدل ممتاز بود.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر روزانه

همان‌طور که در مطالب فوق آمده است، دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی، علمی کاربردی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اختیار ندارند که بدون آزمون کارشناسی ارشد داشته باشند. بر اساس تجربیات گذشته، ثبت‌نام بدون کنکور فوق لیسانس در این دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

💢پردیس خودگردان: دانشگاه‌های پردیس خودگردان سالانه با اعلام شرایط خاص، بدون آزمون دانشجو را قبول می‌کنند. داوطلبانی که در ثبت‌نام بدون کنکور ارشد پردیس خودگردان پذیرفته می‌شوند، باید همانند سایر دانشجویان، شهریه کارشناسی ارشد را پرداخت کنند.

💢 دانشگاه‌های غیرانتفاعی: برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی گاها از دانشجویان با استعداد مدرک کارشناسی خود دعوت به ثبت‌نام بدون کنکور ارشد می‌کنند. (پذیرش بدون آزمون این دوره بر اساس آیین‌نامه جدید انجام می‌شود که در بخش فوق به آن اشاره‌شده‌است)

در مورد دانشگاه‌های علمی کاربردی: این دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش ندارند، بنابراین ثبت‌نام بدون کنکور برای این واحدهای دانشگاهی انجام نمی‌شود.

💢 پیام نور: بسیاری از داوطلبان اعتقاد دارند که برای کسب مدرک کارشناسی ارشد فراگیر در دانشگاه پیام نور، باید ابتدا یک آزمون قبولی با موفقیت پشت سر بگذارند.

این اعتقاد اشتباه است و همه متقاضیان رشته‌های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باید در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

باید توجه داشت که ساختار این آزمون با کنکور کارشناسی ارشد کاملا متفاوت است و داوطلبان باید به عنوان دانشجو در آزمونی شرکت کنند که سوالات آن از دروس ترم اول طراحی‌شده‌است. پس از قبولی نیز، وارد ترم دوم می‌شوند.

💢 دانشگاه آزاد: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد به صورت جداگانه و همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

فارغ‌التحصیلان برتر کارشناسی دانشگاه آزاد در صورت داشتن شرایط مندرج در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مجاز به شرکت در این مرحله می‌باشند. ارشد فراگیر دانشگاه آزاد نیز یک طرح جدید است که به تازگی توسط سازمان سنجش تایید‌شده‌و شرایط پذیرش آن شباهت‌هایی با دانشگاه پیام نور دارد.

بنا به این اصل که اگر ۲۰ درصد از برترین دانشجویان به دلیل عدم استفاده از تسهیلات مربوط یا انصراف، ظرفیت پذیرش دوره کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی تنها ۱۰ درصد برتر بعدی از همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته خواهد بود.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

شرایط عمومی پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور

هر ساله سازمان سنجش برای ورود چنین داوطلبانی شرایط عمومی در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می باشد:

داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

پایبندی عملی به احکام دین اسلام

عدم هرگونه خصومت و یا مخالفت با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران

نداشتن هرگونه ارتباط با گروهک های منافقین و ضد انقلابی

نداشتن هرگونه سابقه فساد اخلاقی

عدم داشتن سو سابقه کیفری یا اعمال مخالفت با قوانین تحصیلی

 

شرایط اختصاصی بدون آزمون کارشناسی ارشد استعداد های درخشان

ابلاغیه و آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد برای همه دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور یکسان است. بر اساس آخرین تغییرات این آیین نامهف دانشگاه می‌ تواند بخشی از ظرفیت دوره های روزانه و غیرانتفاعی خود را به دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته روزانه و شبانه اختصاص دهد، در صورتی که شرایط زیر برای داوطلبان وجود داشته باشد:

✅ افراد متقاضی باید سه چهارم واحد های درسی خود را در 6 نیمسال تحصیلی پاس کرده باشند و از لحاظ میانگین کل جز ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود باشند.

✅ حداکثر در مدت ۸ سال تحصیلی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشند.

✅ پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، بلافاصله اقدام کنند و صرفاً برای یک بار می توانند پذیرش بگیرند.

✅ در رشته های تحصیلی مرتبط، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی پذیرش داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

✅ دانشجویان باید شرایط اختصاصی دانشگاه را داشته باشند.

✅ تمامی شرایط اعلام شده در تمام موسسات و دانشگاه ها به صورت یکپارچه به تصویب رسیده است. برای اطلاع از سایر ضوابط باید فراخوان مربوط به دانشگاه ها را مطالعه کنید.

 اطلاعیه

مفاد آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان کارشناسی ارشد فقط برای دوره های روزانه و غیرانتفاعی دانشگاه سراسری است و برای دانشجو دیگر دانشگاه‌ها فراخوانی منتشر نشده است.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور

شرایط اختصاصی بدون آزمون کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

✅ شرایط ویژه داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد تایید‌ شده‌ توسط وزارت علوم، تحقیقات، فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا گواهی شرکت در آزمون در سال آخر دوره کارشناسی (در صورت فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲)

✅ تنها امکان انتخاب رشته و ثبت نام در یکی از کد رشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی برای افراد محترم و دانشجویان حوزه‌های علمیه (که دارای مدرک سطح ۲ بوده و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می‌شوند.)

✅ دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با حداقل معدل ۱۲

✅ در هنگام ثبت نام توسط داوطلبان پذیرفته‌شده‌در رشته روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ارائه تعهد برابر مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

✅ پرداخت تضمین به صندوق‌های رفاه دانشجویان برای انجام تعهد پس از فارغ التحصیلی، برای افراد استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد بدون کنکور به شرح زیر است:

✅ عکس پرسنکی ۴*۳  عکس باید جدید و تمام رخ باشد.

✅ سریال ثبت نام که قبلا که در سامانه ثبت نام  کنکور ارشد سازمان سنجش دریافت کرده اند.

✅ اصل فرم تکمیل شده معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی

✅ لازم به ذکر است که تقریبا تمامی شرایط عمومی و خصوصی پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور یکسان می باشد. پذیرش داوطلب برای کارشناسی ارشد پیام نور صورت نمی گیرد. به صورت محدود فراخوان برای کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی اعلام می شود.

لیست رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳

سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به داوطلبانی تعلق دارد که یا دارای معدل بسیار بالا بوده و یا در المپیادهای علمی دانشجویی امتیاز لازم را کسب کرده و واجد شرایط باشند. لازم به ذکر است با ترمیم معدل میتوانید جز افراد واجد شرایط شوید. متقاضیان در صورتی که واجد شرایط باشند می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون که مختص استعدادهای درخشان است در فراخوان‌های پذیرش بدون کنکور ارشد هر دانشگاه منتشر می‌شوند. بنابراین برای مشاهده کامل‌ترین لیست رشته‌ها بهتر است به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه و با دانلود فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ به مطالعه لیست رشته و گرایش‌ها بپردازید.

لیست رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سهمیه استعداد درخشان ۱۴۰۳ در فراخوان‌های پذیرش هر دانشگاه موجود خواهد بود.

لیست رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان

شرایط اختصاصی پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

✅ داشتن مدرک کارشناسی و یا دانشجوی  سال آخر در مقطع کارشناسی که باید مدرک خود را حتما تا بهمن ماه دریافت کرده و به دانشگاه مربوطه تحویل دهد.

✅ افرادی که در دوره قبل نتایج کارشناسی ارشد ناپیوسته قبول شده اند، باز می توانند در این دوره شرکت کنند. در صورتی که در پذیرش بدون کنکور قبول شوند، پذیرش قبلی آنها لغو خواهد شد و باید در رشته انتخابی جدید خود ادامه تحصیل دهند.

✅ آقایانی که از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند، در صورت قبولی در پذیرش بدون کنکور می تواند به تحصیل ادامه دهند.

✅ اگر داوطلبان قبلاً از گروه رشته های علوم پزشکی فارق التحصیل شده باشند، باید اول وضیعت تعهد به خدمت تحصیلشان مشخص شود و بعد اقدام به ثبت نام کنند و در غیر این صورت نمی توانند ادامه تحصیل دهند.

 برای اطلاع از لیست کامل رشته های ارشد فراگیر پیام نور بر روی لینک کلیک کنید.

 

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

معمولاً نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور همزمان با نتایج کنکور ارشد اعلام می شود، ولی برخی مواقع بنا به دلایلی ممکن است این زمان اعلام نتایج متفاوت باشد. شما داوطلبان می توانید برای اطلاع از زمان اعلام نتایج با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

نکات مهم پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نکات مهم پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد:

❇️ اولویت در پذیرش برای داوطلبانی است که در همان واحد تحصیلی مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشند.

❇️ متقاضیانی که در پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور قبول می شوند فقط می توانند در رشته محل واحدی از دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند که در آن قبول شده باشند.

❇️ متقاضیانی که از طریق سهمیه استعداد های درخشان پذیرفته شده باشند، حق درخواست انتقالی به واحد دیگری را نخواهند داشت و فقط در همان واحد پذیرش شده می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

نکات مهم پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شرایط جایگزینی متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

همانطور که می دانید در آیین نامه جدید پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد آمده است که دانشگاه های سطح یک، 40 درصد ظرفیت خود و دانشگاه های سطح 2 نیز 40 درصد ظرفیت خود، دانشگاه های سطح سه، 30 درصد ظرفیت خود و دیگر دانشگاه ها 20 درصد ظرفیت خود را می توانند بدین شکل جذب نمایند. اما اگر این مقدار ظرفیت به اندازه 15 درصد تکمیل نشد، دانشگاه می تواند صرفاً ده درصد بعدی را جایگزین نماید.

❇️ دانشگاه مجاز است که برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم المپیادهای علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد و با تصمیم شورای برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش قبول کند.

❇️ دانشگاه مجاز است که متقاضیانی که در طول شش نیمسال دانشجویی به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم‌رشته و غیر هم‌رشته خود در دسته برتر ۲۰ درصد قرار دارند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش قبول کند.

❇️ دانشگاه مجاز است درخواست‌های دانشجویانی که به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیشتر از مدت مجاز مذکور در این شیوه‌نامه دارند، به صورت مازاد بر ظرفیت بررسی کند.

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

با توجه به آیین نامه ای که منتشر می شود ممکن است دانشگاه آزاد تغییر و تحولاتی داشته باشد که از طریق اخبار و اطلاع رسانی ها اعلام می گردد. شما می توانید برای اطلاع از تغییرات مختلف با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد سریع ترین راه برای ادامه تحصیل است، ولی با برنامه ریزی دقیق و کامل و کمک گیری از مشاوران می توانید نتیجه خوبی از کنکور کارشناسی ارشد داشته باشید.

متقاضیان می توانند در صورت داشتن سوال هایی در خصوص کارشناسی ارشد بدون کنکور و ثبت نام با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشند.

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

 برای اطلاع از کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مقاله ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

در این مقاله به بررسی ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور  پرداختیم. شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور هر سال از سوی دانشگاه ها در قالب اعلامیه ای منتشر می شود.

داوطلبانی که دارای سهمیه استعداد درخشان هستند، می‌ توانند به سایت دانشگاه مراجعه کنند و از تمامی شرایط پذیرش اطلاعات لازم را کسب نمایند.

اعلام نتایج پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور، همزمان با نتایج آزمون ارشد اعلام می شود و می توانید از طریق سایت سنجش یا دانشگاه های ارائه دهنده رشته ها، از نتیجه پذیرش خود مطلع شوید.

چنانچه شما نیز متقاضی ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور هستید و می خواهید بدانید که رشته های مورد علاقه تان در هر کدام از دانشگاه های روزانه، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد دارای چه ظرفیت هایی است و چگونه می توان قبول شد، اما با نحوه و شرایط ثبت نام آشنایی کافی ندارید، می توانید با کارشناسان کارآزموده و باسابقه ما در آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

  برای دانلود فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4.9/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور  چه زمانی است؟

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور هنوز اعلام نشده است. به محض اعلام زمان ثبت نام این مقاله بروزرسانی خواهد شد. 

شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد چیست؟

تمامی شرایط مربوط ثبت نام ارشد بدون آزمون در این مقاله آمده است.

برای پذیرش ارشد بدون کنکور از چه طریقی باید اقدام کرد؟

داوطلبان بایستی جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و فرم نام نویسی را تکمیل نمایند.

 

 

نظرات

59 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 + شرایط و مدارک»

  1. Avatar photo مریم گفت:

    سلام وقت بخیر. بنده سطح ۲ حوزه رو دارم .برای ارشد اگر بخوام برای رشته فقه و حقوق یا حقوق خصوصی بخونم.شرایط بدون آزمون ارشد رو دارم یا حتما باید آزمون بدم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوال شما نیاز به برررسی بیشتری دارد
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید

  2. Avatar photo معین گفت:

    سلام وقت بخیر،برای امسال ثبت نام استعداد های درخشان دانشگاه ازاد انجام می شود؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      معمولا ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه آزاد برای ورودی مهرماه انجام می شود.

  3. Avatar photo فاطمه گفت:

    باسلام.
    با مدرک کارشناسی شیمی کاربردی، کارشناسی ارشد hse می توان شرکت کرد، آخه مدارک مورد پذیرش زده شیمی

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله شما میتونید با کارشناسی شیمی در آزمون ثبت نام کنید.

  4. Avatar photo س گفت:

    سلام امکان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه های دولتی برای کارشناسی ناپیوسته وجود داره ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط استعداد درخشان می توانید برای مقطع ارشد بدون کنکور ثبت نام کنید

  5. Avatar photo دریا گفت:

    سلام
    آیا ادامه تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور ، فقط از طریق استعداد درخشان هست؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام خیر دانشگاه های پیام نور و پردیس ها هم پذیرش بدون کنکور برای مقطع ارشد دارند

  6. Avatar photo فرشته گفت:

    سلام واحترام
    من معدل ۱۷شدم دانشگاه میام نورامسال میتونم بدون کنکوراستعدادهای درخشان شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر واجد سایر شرایط مثل اتمام تحصیل در سنوات مجاز نیز باشید می توانید اقدام کنید.

  7. Avatar photo امیر علی گفت:

    تاکی وقت داریم برای ثبت نام درسایت؟

  8. Avatar photo سهیل گفت:

    سلام وقت بخیر.
    فارق التحصیل ۱۴۰۱ هستم و تا اسفند ۱۴۰۲ معافی تحصیلی دارم.
    حالا ک کارشناسی تمام شد قصد داشتم بدون کنکور ارشد ثبت نام کنم.

    راحت ترین و سریع ترین روش چی هست؟ دانشگاه پیام نور؟ ازاد؟
    رشته یا دانشگاه زیاد مهم نیست برام

    ( کارشناسی من مهندسی کامپیوتر بود)

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      با سلام و وقت بخیر
      شما می توانید از طریق ارشد فراگیر، استعداد های درخشان و دانشگاه های پردیس بین الملل به صورت بدون کنکور ثبت نام نمایید.

    2. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      بدون کنکور در مقطع ارشد ارائه نمیشود دیگر مگر از راه استعداد درخشان دانشگاه ازاد اقدام کنید.

  9. Avatar photo الناز گفت:

    با سلام من معدل دوره کارشناسی ۱۸.۱۴ولی شهریور ۱۴۰۰فارغ التحصیل شدم میتونم بعنوان استعداد درخشان امسال شرکت کنم دانشگاه آزاد؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      برای واحد دانشگاهی سراسری تا 1سال اما برای دانشگاه آزاد تا 3سال فرصت دارید اما بهتره زودتر از این تایم اقدام کنید

  10. Avatar photo بانو گفت:

    سلام وقت بخیر.
    پس کی ثبت نام ارشد بدون کنکور شروع میشه؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام متاسفانه ارشد بدون کنکور دیگر برگزار نخواهد شد.

  11. Avatar photo فاطی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    ثبت نام ارشد استعداد های درخشان دانشگاه آزاد کی شروع میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      درحال حاضر هیچ اطلاعیه ای درمورد ثبت نام ارشد وجود ندارد.

  12. Avatar photo شیدا گفت:

    سلام ببخشید امسال هم ارشد بدون کنکور برای ازاد داریم؟ از کی ثبت نامش شروع میشه؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      این امکان وجود خواهد داشت جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید .

  13. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر.
    معذرت میخوام. لیسانس علوم تربیتی دارم با معدل ۱۷:۱۹صدم.
    خرداد ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شدم. آیا میتونم ارشد رو در رشته ی زبان و ادبیات فارسی بخونم. آیا شرایطشو دارم؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله شما برای ادامه تحصیل در این رشته محدودیتی ندارید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)