ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ + زمان بندی | ایران تحصیل

نتایج اولیه آزمون دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org قابل مشاهده می باشد. کلیه داوطلبان می توانند برای مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری و کارنامه اولیه آزمون دکتری به سامانه اینترنتی مراجعه کنند. مورد مهمی که باید عرض کنیم این است که اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری در یک سایت انجام می شود. پس از اعلام نتایج اولیه دکتری و دریافت کارنامه آزمون دکتری و همچنین مشاهده نتایج آزمون دکتری نوبت به انتخاب رشته دکتری برای هر کدام از داوطلبان می رسد. در این زمان هر داوطلب با توجه به رتبه و تراز خود باید دست به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط به خود بزند. 

در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری، مواردی همچون درصدهای داوطلب، تراز، رتبه مشخص خواهد شد. تمامی این اطلاعات در کارنامه اولیه قابل مشاهده بوده و افراد می توانند برسی کنند که در دوره های روزانه و یا غیر روزانه مجاز به انتخاب رشته خواهند بود یا خیر. سپس می توانند برای انتخاب حداکثر 50 کد رشته اقدام کنند. برای اطلاع از نتایج اولیه آزمون دکتری 1403 می توانید با کارشناسان ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. 

 

جهت ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک کلیک کنید.

 

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در چه زمانی انجام می شود؟

کنکور دکتری برعکس کنکور مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، علاوه بر آزمون کتبی دارای مصاحبه علمی نیز می باشد و داوطلبان باید پس از کسب نمره لازم در مرحله اول، در مصاحبه دکتری شرکت کنند. سازمان سنجش و آموزش کشور برای هر کدام از مراحل آزمون دکتری، نتایج کنکور را در قالب کارنامه ای که شامل وضعیت علمی داوطلب از جمله رتبه، تراز، درصدهای آزمون و همچنین نمره قبولی وی می باشد را منتشر می کند.

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سامانه سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قابل پیگیری می باشد و داوطلبان مقطع دکتری می توانند برای مشاهده نتایج کنکور دکترای خود به این سایت مراجعه کرده تا در جریان نتایج سه مرحله نتایج اولیه آزمون، نتایج انتخاب رشته دوره دکتری و نتایج نهایی کنکور این مقطع قرار بگیرند. لازم به ذکر است که نتایج اولیه آزمون دکتری 1403 در 27 فروردین ماه منتشر شد.

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در چه زمانی انجام می شود؟

 

جهت اطلاع از  اعلام نتایج آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری چگونه است؟

نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری

کلیه افراد و متقاضیان بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری و دریافت کارنامه آزمون دکتری می توانند برای مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری به سامانه در نظر گرفته شده مراجعه کنند. سامانه در نظر گرفته شده برای اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری و دریافت کارنامه آزمون دکتری همان سایت سنجش است.

در واقع، با ادغام صورت گرفته در آزمون دکتری آزاد و سراسری دیگر شاهد مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری در یک سایت یعنی همان سایت سنجش هستیم. در ادامه با راهنمای تصویری اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در خدمت شما دوستان و داوطلبان عزیز هستیم.

بنر کال تو اکشن

در قدم اول و بعد از ورود به سامانه سنجش و آموزش کشور لزوماً باید وارد بخشی به نام دکترای تخصصی در بخش سمت راست این سامانه شوید.

گام اول مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری

در قدم دوم، در ابتدا باید بر روی عبارت کارنامه اعلام نتایج آزمون دکتری کلیک کنید.

گام دوم مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری

پس از کلیک بر روی عبارت مورد نظر به آسانی می توانید وارد سیستم مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری شوید.

گام سوم مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری

در صفحه باز شده پیش رویتان دو روش متفاوت برای مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری به شما دوستان عزیز پیشنهاد شده است که از هر کدام مایل بودید می توانید استفاده کنید. اولین روش برای اعلام نتایج اولیه دکتری این است که شما با درج شماره شناسنامه، شماره پرونده و همین طور سال تولد خود می توانید اقدام به مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری کنید.

اما در روش دوم، مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق وارد کردن سه مورد شماره داوطلبی، سال تولد و همین طور نام و نام خانوادگی در فیلدهای مربوطه برای داوطلب میسر است.

گام چهارم مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری

برای بازیابی شماره پرونده و داوطلبی ازمون دکتری روی لینک کلیک نمایید.

آیا امکان اعتراض به نتیجه در زمان مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری وجود دارد؟

شاید این سؤال برای شما دوست عزیز داوطلب کنکور دکتری هم مطرح شده باشد که آیا امکان اعتراض به نتیجه آزمون دکتری در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری برای من وجود دارد یا خیر؟

در صورتی که از نتیجه آزمون دکتری خود رضایت ندارید می توانید اعتراض بزنید. به طور مثال، شما از رتبه و نمره خود در کنکور دکتری راضی نیستید و یا تصور می کنید که سهمیه شما در رتبه کنکورتان اعمال نشده است. اینجاست که دست به اعتراض می زنید. حال چگونه می توان این اعتراض را بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری ثبت کرد و به اطلاع مسئولین امر رساند؟

در جواب باید عرض کنیم که امکان اعتراض به نتیجه اولیه آزمون بعد از مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای شما داوطلب عزیز وجود دارد. به این معنا که بعد از ورود به سایت مذکور به نشانی sanjesh.org باید وارد بخشی تحت عنوان پاسخگویی اینترنتی سایت شوید و درخواست اعتراض خود را ثبت کنید.

 

اطلاعیه 

اگر به دنبال اطلاعات دقیقی در رابطه با نحوه و یا زمان اعتراض به نتیجه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری هستید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در این زمینه در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهند.

 

آیا امکان اعتراض به نتیجه در زمان مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری وجود دارد؟

 

مرحله بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۳

پس از مجاز شدن در مرحله اولیه دکتری، نوبت به انتخاب رشته دکتری می رسد که داوطلبان باید با مطالعه دفترچه برای انتخاب رشته اقدام نمایند. توجه داشته باشید که برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز است، به صورت جداگانه در سایت azmoon.org اقدام کنید.

جهت اطلاع از سوالات آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

پس از تمام شدن مهلت انتخاب رشته نوبت به زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری می رسد که شما باید در سایت سنجش نتیجه را ببینید. در زمان اعلام نتیجه مشخص خواهد شد که داوطلبان حد نصاب دعوت به مصاحبه کدام یک از رشته محل های انتخابی خود را کسب کرده اند.

این نتیجه در سال های گذشته اردیبهشت ماه اعلام شد، اما امسال مشخص نیست و باید منتظر اخبار بمانید تا مشخص شد روز دقیق آن چه روزی است. به محض اعلام زمان نتایج انتخاب رشته دکتری این مقاله به روزرسانی خواهد شد. 

 

اطلاعیه

پذیرش در مقطع دکتری به دو صورت آموزشی- پژوهشی و پژوهش محور انجام می شود.

 

مرحله بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کسب حد نصاب مصاحبه دانشگاه ها در مرحله پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری مشخص خواهد شد. داوطلبان می توانند پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته خود متوجه شوند که حدنصاب دانشگاه های انتخابی را در فرم انتخاب رشته را کسب کرده اند یا خیر. اگر حد نصاب کسب شده باشد، افراد می توانند خود را برای مصاحبه آماده کنند. افرادی که حد نصاب مصاحبه را کسب کرده باشند، نیاز است در تاریخ های مشخص شده برای مصاحبه دانشگاه مراجعه نمایند.

 

زمان اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که پس از انتخاب رشته، نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ و نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳ جدا از هم منتشر خواهد شد. در نهایت نتایج دعوت به مصاحبه از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد. برای دعوت به مصاحبه چند برابر ظرفیت از افراد برای مصاحبه دعوت شده و پس اطی کردن مراحل، پذیرفتن نهایی می شود.

در هنگام دعوت به مصاحبه، هر دانشگاه حدنصاب نمره تراز دکتری را به سازمان سنجش اعلام کرده و سازمان سنجش اسامی همه کسانی که حداقل نمره تراز مدنظر دانشگاه را کسب کرده اند جهت مصاحبه دعوت خواهند کرد. در خصوص اعلام نتایج مصاحبه باید منتظر خبر نهایی از سوی سازمان سنجش ماند.

توجه داشته باشید که مسئولیت اعلام زمان مصاحبه دانشگاه های سراسری با سایت سنجش بوده و افرادی که در دانشگاه آزاد مصاحبه کرده اند باید تمامی مراحل را از سامانه دانشگاه آزاد پیگیری نمایند.

 

زمان اعلام نتایج نهایی دکتری ۱۴۰۳

در نهایت پس از تمامی این مراحل، نتایج نهایی آزمون دکتری منتشر خواهد شد. افرادی باید منتظر جواب نهایی آزمون دکتری بمانند که:

  • مجاز به انتخاب رشته شده باشند.
  • انتخاب رشته خود را در زمان مقرر انجام داده باشند.
  • حد نصاب های مورد نیاز را به دست آورده و برای مصاحبه معرفی شده باشند.
  • در یک یا چند مصاحبه شرکت کرده باشند.
  • پذیرش نهایی در هر رشته براساس ظرفیت سهمیه ها و صلاحیت های عمومی انجام خواهد شد.

در سال های گذشته زمان اعلام نتایج نهایی دکتری اواخر مردادماه بوده است. برای سال جدید باید منتظر اعلام خبر از سوی سازمان سنجش بمانید. 

زمان اعلام نتایج نهایی دکتری

حد نصاب تراز دکتری ۱۴۰۳

تا قبل از سال 99 حد نصابی برای دانشگاه ها تعیین نشده بود اما از سال ۱۴۰۳ مجدد این موضوع در دستور کار قرار گرفت و حد نصاب نمره مصاحبه در نظر گرفته شد. بنابراین در سال ۱۴۰۳ نیز حدنصاب تراز قبولی دکتری اعمال خواهد شد. حد نصاب می تواند مانع از قبولی داوطلبانی که حتی دارای نمره خوبی در آزمون کتبی هستند، شود.

 

آیا امسال شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت دوره دکتری هستیم؟

دوره تکمیل ظرفیت در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فرصتی خاص و استثنایی برای تمامی داوطلبان به شمار می رود. زیرا هر فرد در صورت عدم قبولی در مرحله اولیه می تواند شانس خود را در مرحله دوم یا همان تکمیل ظرفیت امتحان کند. چه بسیار داوطلبانی که در مقاطع مختلف از طریق ثبت نام و شرکت در طرح تکمیل ظرفیت به دانشگاه راه یافته اند و از قضا در بهترین رشته و دانشگاه هم پذیرفته شده اند.

اما متأسفانه از چند سال گذشته تاکنون دیگر شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت برای دوره های گوناگون همچون دوره دکتری نبودیم. در اینجا این سؤال مطرح می شود که آیا در سال جاری هم خبری از برگزاری دوره تکمیل ظرفیت نیست؟ آیا هیچ داوطلبی نمی تواند در این دوره از جذب دانشجو شرکت کند؟ فعلاً نمی توان نظر قطعی در رابطه با برگزاری و یا عدم برگزاری دوره تکمیل ظرفیت برای مقطع دکتری دانشگاه سراسری و یا آزاد داد. متقاضیان باید منتظر اعلام نتایج دکتری باشند و در انتها نتایج نهایی خدمت داوطلبان اعلام گردد.

سوال داری؟

انتخاب رشته قدم مهم بعد از اعلام نتایج اولیه دوره دکتری

بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری و مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری به همراه دریافت کارنامه آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور نوبت به طی مرحله سخت انتخاب رشته برای ورود و تحصیل در دکتری می رسد. مرحله ای که هر داوطلب برای گذر از آن باید دقت زیادی را به خرج بدهد و با احتیاط و وسواس عمل کند. زیرا در صورت داشتن انتخاب رشته ای نادرست و به دور از عقل و منطق عواقب آن فقط گریبان داوطلب را می گیرد.

باید عرض کنیم که با رعایت اصول و نکاتی چند می توانید بهترین و حرفه ای ترین انتخاب رشته را در دوره دکتری آزاد و سراسری داشته باشید. انتخاب رشته ای که از هر نظر عالی است و تمام اصول در چینش رشته های تحصیلی دکتری در آن رعایت شده است. لازمه این امر چیست؟ لازمه این امر استفاده از کمک مشاوری خبره و کاردان در حوزه انتخاب رشته دکتری و توجه به راهنمایی های وی در این زمینه است.  برای اطلاع از از اصول، زمان، نحوه و همین طور شرایط لازم برای انتخاب رشته دکتری با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

حتی مشاوران ما می توانند با توجه به علایق شما دوست عزیز داوطلب و با در نظر گرفتن شرایط فردی و خانوادگی تان بهترین و دقیق ترین انتخاب رشته را در این دوره برایتان انجام دهند. فقط توجه داشته باشید که قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته تمام جزئیات مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد و یا سراسری را با دقت زیاد مورد مطالعه قرار دهید.

 

برای دریافت دفترچه دکتری روی لینک کلیک کنید.

 

آیا انتخاب رشته دکتری آزاد و سراسری در یک سامانه انجام می شود؟

سؤالی که ممکن است در ذهن شما دوست عزیز داوطلب دکتری ایجاد شده باشد این است که آیا انتخاب رشته دکتری آزاد و سراسری در یک سامانه انجام می گیرد یا خیر؟ در جواب به شما دوستان عزیز باید عرض کنیم که خیر انتخاب رشته در دو سایت متفاوت صورت می گیرد. به عبارت دیگر، انتخاب رشته دکتری آزاد در سایت دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب رشته دکتری سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

 

بعد از مشاهده کارنامه آزمون دکتری باید چه کاری انجام دهیم؟

بعد از مشاهده کارنامه آزمون دکتری نوبت به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مورد آزمون خود می رسد. در این زمان باید گام به گام و با رعایت اصولی خاص پیش بروید. در واقع، فرآیند انتخاب رشته بعد از دریافت کارنامه آزمون دکتری چیزی است که بسیار سخت به نظر می رسد و باید در انجام آن نهایت دقت را به خرج داد.

پس همواره سعی کنید قبل از انجام انتخاب رشته در ابتدا دفترچه انتخاب رشته را کامل مطالعه کنید و به تمام جزئیات و نکات مندرج در آن توجه لازم را مبذول دارید. از لیست رشته های ارائه شده به خوبی آگاه شوید و از طرف دیگر دانشگاه های پذیرنده دوره دکتری را شناسایی کنید. دقت داشته باشید که شناخت دانشگاه ها و رشته های تحصیلی دکتری بعد از مشاهده کارنامه اولیه آزمون دکتری و قبل از هر گونه اقدامی برای پر کردن برگه انتخاب رشته موجود در سامانه های معرفی شده برای انتخاب رشته اهمیت زیادی دارد.

 

اطلاعات مربوط به رشته مورد آزمون

یکی دیگر از بخش های مندرج در کارنامه اولیه آزمون دکتری مربوط به اطلاعات مربوط به رشته مورد آزمون است. این اطلاعات شامل نام رشته امتحانی، گروه آزمایشی، شماره داوطلبی و همین طور درصدهای زده شده در هر کدام از دروس و نام درس ها می شود.

 

در صورت گم کردن شماره پرونده و شماره داوطلبی چطور باید نتایج را ببینیم؟

اگر شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را گم کرده بودید لازم است به sanjesh.org مراجعه کرده و از سمت چپ روی قسمت سیستم پاسخگویی شوید. در این قسمت با افزودن یک درخواست جدید و سپس فشردن گزینه دکتری می توانید روی گزینه «دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام»  کلیک کنید.

جدیدترین اخبار پیرامون اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری

جدیدترین اخبار پیرامون اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری

نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1403 منتشر شد 

براساس گزارش پایگاه خبری اختبار و علامیه رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری ( نیمه‌ متمرکز ) سال ۱۴۰۳ در سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده است. هم اکنون داوطلبان می توانند از طریق وارد کردن اطلاعات شماره پرونده و یا شناسنامه خود می توانند به نتایج اولیه آزمون دسترسی داشته باشند. 

آغاز فرایند انتخاب رشته مقطع دکتری

از تاریخ 28 فروردین 1403 داوطلبان مقطع دکتری می توانند فرایند انتخاب رشته خود را آغاز کنند. روز گذشته نتایج اولیه آزمون دکتری بر روی درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org منتشر شد و متقاضیان این مقطع می توانند از طریق شماره پرونده، شماره داوطلبی یا شماره شناسنامه و وارد کردن سال تولد می توانند به کارنامه نتایج اولیه کنکور دکتری دسترسی داشته باشند. 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1403 پرداختیم. همانگونه که می دانید آزمون دکتری شامل دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه می باشد و در زمان مقرر اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، داوطلبان می توانند به کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری دسترسی داشته باشند.

این کارنامه حاوی اطلاعاتی چون تراز، درصدهای داوطلب، رتبه و وضعیت قبولی وی می باشد. باید گفت نتایج اولیه آزمون دکتری در تاریخ 27 فروردین 1403 اعلام شده است. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش و اموزش کشور، کارنامه خود را مشاهد کنند. چنانچه شما متقاضیان شرکت در آزمون دکتریف نیازمند اطلاعات تکمیلی در ارتباط با نحو مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری 1403 هستید، کافی است با مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند. 

 

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتایج اولیه آزمون دکتری چه زمانی اعلام می شود؟ 

نتایج اولیه آزمو دکتری 1403 در تاریخ 27 فروردین ماه منتشر شد. 

مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری در چه سایتی انجام می شود؟ 

مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

آیا امکان اعتراض به نتایج اولیه آزمون دکتری برای داوطلبان وجود دارد؟ 

بله، برای کسب اطلاعاتی بیشتر در این رابطه با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ + زمان بندی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فرزانه گفت:

    خسته نباشید. چقدر میشه رو نتایج اولیه کنکور دکترا اعتماد کرد؟
    نتایج اولیه و نهایی چقدر تفاوت دارن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      نتایج اولیه رتبه و تراز آزمون و ملاک دعوت به مصاحبه است.نتایج نهایی بعد از مصاحبه اعلام می شود.

  2. Avatar photo poopak گفت:

    سلام نتایج اولبه آزمون دکتری همینیه که الان منتشر شده؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      نتایج اطلاع رسانی شده است

  3. Avatar photo محمود گفت:

    سلام، بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکنری چه باید کرد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری باید اقدام به انتخاب رشته نمایید.

    2. Avatar photo irani گفت:

      سلام، بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری باید اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته نمایید.

  4. Avatar photo هوشنگ عباسی گفت:

    سلام، اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری چه زمانی می باشد؟

  5. Avatar photo Abbas گفت:

    سلام روز خوش
    نتایج اولیه آزمون دکتری كي مشخص ميشع؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، نتایج اولیه آزمون دکتری هر ساله در اسفند ماه اعلام می شود، اما در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا این بازه به تیرماه تغییر پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)