ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهریه ارشد فراگیر پیام نور + ثابت و متغیر 1402

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر اطلاع از شهریه دقیق ثابت و متغیر ارشد فراگیر پیام نور برای رشته و واحدهای مورد نظر برای شما اهمیت دارد تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، موردی است که تمام دانشجویان این دانشگاه در اول هر ترم و زمان انتخاب رشته به آن نیاز پیدا میکنند. شهریه این دانشگاه ها عموما از سایر مراکز عالی کمتر است در نتیجه بهتر است نگران پرداختی ادامه تحصیل خود نباشید و بیشتر بر روی کسب دانش خود تمرکز کنید.

تحصیل در دوره ارشد فراگیر پیام نور در گرو پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور است. در نتیجه، هر فرد داوطلب باید پیش از اقدام برای تحصیل در ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور از جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و هزینه ی فراگیر پیام نور در هر ترم تحصیلی اطلاع حاصل کند. فراموش نکنید که شهریه ثابت ارشد فراگیر پیام نور (علی رغم نام آن) و همین طور نرخ شهریه متغیر ارشد فراگیر پیام نور هر ساله با تغییراتی مواجه هستند.

در این نوشته، به طور مفصل  توضیحاتی در رابطه با شهریه فراگیر ارشد و تفاوت شهریه فراگیر ارشد با شهریه دوره با کنکور پیام نور خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد.

شهریه ثابت و شهریه متغیر کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

دانشجویان در هر ترم تحصیلی و در هنگام پرداخت شهریه در سامانه گلستان پیام نور، عموما با دو نوع شهریه مواجه میشوند. شهریه ثابت که معیار آن سال ورودی شما به دانشگاه است و معمولا تا پایان دوره تحصیلی شما تغییر نمیکند و شهریه متغیر که در واقع بسته به تعداد و نوع واحد های انتخابی شما در هر ترم میتواند متفاوت باشد.

منظور از نوع واحد درسی، واحد‌های نظری، واحد‌های عملی و واحد‌های پرهزینه است که در رشته‌ها و ترم‌های مختلف میتواند هزینه‌های متفاوتی را برای دانشجویان رقم بزند. در نتیجه به طور کلی میتوانید بسته به تعداد واحدهایی که در این ترم انتخاب میکنید و سال ورودی، با استفاده از جدول زیر بطور حدودی شهریه خود را محاسبه نمایید.

جدول شهریه ثابت و شهریه متغیر کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1401-1402
شهریه ثابت 17.192.500 ریال
شهریه متغیر واحدهای نظری 1.613.000 ریال
شهریه متغیر واحدهای عملی کم هزینه 4.761.000 ریال
شهریه متغیر واحدهای عملی پرهزینه و پایان نامه 7.895.320 ریال

روش محاسبه و استفاده از این جدول نیز به شرح زیر است:

شهریه یک ترم = شهریه ثابت + (شهریه متغیر * تعداد واحد)

روش محاسبه شهریه دانشگاه پیام نور

برای مثال و درک بهتری تصور کنید دانشجویی از این قرار انتخاب واحد کرده است: 2 واحد نظری، 2 واحد عملی کم هزینه و 6 واحد پایان نامه

شهریه این ترم = 17.192.500 + (2*1.613.000) + (2*4.761.000) + (6*7.895.320) = 77.312.420 ریال

لازم به ذکر است هنوز میزان دقیقی برای مبلغ شهریه سال تحصیلی 1402-1403 از سوی دانشگاه پیام نور اعلام نگردیده است. ارقام جدید به محض انتشار در همین مقاله بروزرسانی میشوند، اما بطور قطع این هزینه ها در سال جدید افزایش داشته و عدد محاسبه شده شما ممکن است با شهریه ترم حال حاضر کمی مغایرت داشته باشد.

شهریه ثابت و شهریه متغیر کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

برای اطلاع دقیق از مبلغ شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال جاری و آشنایی با مبالغ به روز پرداختی برای تحصیل در دوره ارشد فراگیر با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

بنر کال تو اکشن

قانون جدید پرداخت شهریه ارشد فراگیر پیام نور

در سال های گذشته تمام حساب های دانشجو باید تسویه شده و پس از بازبینی های چند مرحله‌ای، شهریه از دانشجو پذیرفته میشد و داوطلب میتوانست به ادامه تحصیل بپردازد. اما با توجه به شرایط و سیاست های افزایش تولید علم در کشور، این شرایط برای دانشجویان آسان تر شده است.

در این جا لازم است نکته ای بسیار مهم را خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم و آن هم این که بر طبق روال و قانون دانشگاه پیام نور هر دانشجو در همان زمان ثبت نام و انتخاب واحد در هر ترم ملزم به پرداخت کامل شهریه نیست.

به عبارت دیگر، شما در زمان ثبت نام در هر ترم تحصیلی و انتخاب واحد ملزم به پرداخت تمامی مبلغ شهریه ثابت ارشد فراگیر و نرخ شهریه متغیر ارشد فراگیر پیام نور نیستید. لازم به ذکر است شما میتوانید از طریق سامانه گلستان اقدام به پیگیری پرداخت شهریه پیام نور کنید.

البته پرداخت شهریه ثابت در زمان انتخاب واحد ضروری است. اما برای پرداخت نرخ شهریه متغیر ارشد فراگیر پیام نور تا زمان اتمام امتحانات برگزار شده در هر ترم و اعلام نمرات هر درس زمان دارید.

برای کسب اطلاعات درباره نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور وارد شوید.

قانون جدید پرداخت شهریه ارشد فراگیر پیام نور

افزایش شهریه ارشد پیام نور

با توجه به نیمه دولتی بودن دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل در آن از جمله مقطع ارشد فراگیر بدون پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

به این ترتیب که، هر فرد در صورت قبولی و پذیرش در ارشد فراگیر پیام نور ملزم به پرداخت شهریه ثابت ارشد فراگیر پیام نور و همین طور نرخ شهریه متغیر ارشد فراگیر پیام نور با توجه به جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور است.

در واقع، داوطلبان می توانند بعد از کسب اطلاعاتی دقیق و به روز از هزینه‌‍ فراگیر پیام نور، اقدام به انجام ثبت نام و انتخاب رشته مورد علاقه خود در دانشگاه پیام نور برای ادامه تحصیل در دوره ارشد فراگیر کنند.

مورد بسیار مهم این است که تا اتمام دوره فراگیر ارشد پیام نور مبلغ ثابتی شهریه را پرداخت نخواهید کرد. بلکه نرخ شهریه متغیر ارشد فراگیر پیام نور، و همینطور مبلغ شهریه ثابت ارشد فراگیر پیام نور هر ساله و با شروع ترم تحصیلی مهر ماه افزایش پیدا می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهریه کارشناسی بدون کنکور آزاد وارد شوید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور با وام دانشجویی

پرداخت شهریه های دانشگاه های مختلف به علت بالا بودن اکثر مبالغ پرداختی در هر ترم تحصیلی معمولاً ‌به معضلی برای داوطلبان تبدیل شده است.

معضلی که گاهی دانشجویان را آزار می دهد و آن ها نمی دانند چگونه باید از عهده پرداخت شهریه دانشگاه خود بربیایند.

درست است که شهریه دانشگاه هایی مانند پیام نور در دوره های مختلف از جمله ارشد فراگیر تقریباً بالاست، اما این گونه هم نیست که در صورت داشتن مشکل مالی به هیچ طریقی نتوان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را برای تحصیل در رشته های مختلف پرداخت کرد.

داوطلبان تحصیل ارشد بدون کنکور فراگیر، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای دریافت وام از طریق صندوق رفاه دانشگاه پیام نور محل تحصیل خود اقدام کرده و یا در سامانه دانشگاهی مربوط به دانشگاه خود دربخش امور رفاهی و مالی اقدام به ثبت درخواست کنند. بر مبلغ وام تخصص یافته برای دانشجویان، متناسب با افزایش هزینه های شهریه، سالانه مقداری افزوده میشود.

توجه داشته باشید که داشتن شرایط لازم برای دریافت وام جهت پرداخت شهریه فراگیر ارشد بسیار ضروری است.

اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با وام دانشجویی دانشگاه پیام نور برای تحصیل در دوره فراگیر از جمله شرایط دریافت، مبلغ پرداختی وام دانشجویی و یا مدارک لازم برای ثبت نام جهت دریافت آن هستید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای مطالعه دفترچه ارشد فراگیر پیام نور روی لینک بزنید.

پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور با وام دانشجویی

تخفیف شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

طبق سیاست های حمایت از استعدادهای درخشان، دانشجویان دانشگاه فراگیر پیام نور نیز قابلیت این را دارند که شامل نوعی از بورسیه شده و در واقع بخشی از شهریه مربوطه، به عنوان حمایت از این عزیزان کسر گردد.

دانشجویان ممتاز که نمرات و معدل بالایی را در هر کدام از ترم های تحصیلی کسب کرده اند میتوانند با ارائه مدارک به دفتر رفاه دانشجویی و ثبت درخواست از این ویژگی استفاده کنند. این قبیل از دانشجویان، براساس معدل خود می توانند از تخفیف شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهره مند شوند و هزینه کمتری را در هر ترمی که معدلشان بالا بوده داشته باشند.

برای اطلاع دقیق تر از میزان تخفیف شهریه دانشجویان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و مشاوره دانشگاه پیام نور، میتوانید همه روزه و بصورت 24 ساعته با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

برای دریافت نمونه سوالات ارشد فراگیر پیام نور روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

قطعا یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان و تازه وارد های دانشگاه ها اطلاع از میزان شهریه قابل پرداخت است. از این رو در این مقاله به بررسی دقیق شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور پرداختیم.

همانطور که اشاره شد شهریه ارشد فراگیر پیام نور به دو بخش اصلی یعنی شهریه ثابت و شهریه متغیر بخش بندی میشود که شهریه ثابت متناسب با سال ورودی شما به دانشگاه یک رقم دائمی است، اما شهریه متغیر هرساله با افزایش روبرو است و از طرفی بسته به تعداد واحد های انتخابی شما میتواند رقم کم یا بیشتری باشد.

دانشجویان عزیز برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، تنها لازم است شهریه ثابت خود را پرداخت کنند و در این صورت، پس از انتخاب رشته، مجاز هستند تا زمان امتحانات این مبلغ را نیز تسویه کنند.

برای دانلود pdf مقاله شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور روی لینک بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر اطلاع از شهریه دقیق ثابت و متغیر ارشد فراگیر پیام نور برای رشته و واحدهای مورد نظر برای شما اهمیت دارد تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال جاری چقدر است؟

برای اطلاع از جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال جاری با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا نرخ شهریه متغیر ارشد فراگیر پیام نور و همین طور شهریه ثابت ارشد فراگیر پیام نور تغییر می کنند؟

بله. در هر سال تحصیلی شاهد تغییر این مبالغ هستیم.

آیا هزینه ی فراگیر پیام نور با مبلغ شهریه پرداختی از طریق دوره با کنکور فرق دارد؟

برای اطلاع دقیق از این موضوع با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «شهریه ارشد فراگیر پیام نور + ثابت و متغیر 1402»

  1. Avatar photo میثاق گفت:

    سلام
    امکان قسط بندی شهریه در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور وجود دارد؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بشرط اینکه برای ارشد بشکل فراگیر پذیرش وجود داشته باشد بله این امکان هست.

  2. Avatar photo طاهره گفت:

    میشه بفرمایید کل هزینه لازم برای دوره فوق لیسانس برق فراگیر پیام نور چقدر میشه/

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      هر ترمتون از 8 تا 10تومن میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط، شهریه و لیست رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

    حذف و اضافه دانشگاه پیام نور + زمان بندی و قوانین 1403

    دانشجویانی که قصد دارند بعد از انتخاب واحد چند واحد درسی را حذف یا اضافه کنند می توانند در زمان مشخص شده‌ای از طریق سایت گلستان به آدرس osreg.pnu.ac.ir حذف و اضافه دانشگاه پیام نور را انجام دهند. معمولا زمان...
  • منابع درسی دانشگاه پیام نور

    منابع درسی دانشگاه پیام نور + لیست دروس | ایران تحصیل

    لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور برای مقاطع تحصیلی مختلف اعلام شده است. متقاضیان و دانشجویان می‌توانند بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود، منابع درسی خود را یافته و بر همان اساس هر ترم درسی را آغاز نمایند. آنها...
  • انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ + راهنما و کد دروس pnu.ac.ir

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شد. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌بایست پیش از آغاز هر نیمسال، در زمان مقرر انتخاب واحد خود را انجام دهند. این دسته از دانشجویان باید با...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)