ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته هوشبری بدون کنکور با سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ + نحوه پذیرش | ایران تحصیل

رشته هوشبری بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای مشاوره قبولی هوشبری

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته هوشبری بدون کنکور یکی از شاخه های پیراپزشکی است که فارغ التحصیل این رشته، به عنوان دستیار یک متخصص بیهوشی در اتاق عمل مشغول به کار می شود. رشته هوشبری امروزه یکی از رشته های بسیار پرطرفدار است که متقاضیان زیادی دارد. به همین دلیل، برخی از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند بدون شرکت در کنکور در رشته هوشبری درس بخوانند.

در سال های گذشته، امکان تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور با سوابق تحصیلی در تمامی دانشگاه ها، برای این افراد فراهم بود. اما، هم اکنون فقط دانشگاه های آزاد امکان ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور را برای داوطلبان فراهم کرده است. اگر شما هم جز این افراد هستید و می خواهید که با شرایط ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور، لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته هوشبری بدون کنکور، شهریه هوشبری بدون کنکور و … آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

معرفی رشته هوشبری بدون کنکور

مقصود رشته هوشبری تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که هر یک از آن ها، دستیار یک متخصص بیهوشی می شوند. آنها زیر نظر متخصص در یک بخش از اتاق عمل مشغول به انجام وظایف خود می شوند. فارغ التحصیلان این رشته توانایی شناخت دستگاه های مرتبط به رشته بیهوشی و تنظیم آن ها را داشته و زیر نظر متخصص بیهوشی، بیماران را بیهوش می کنند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این رشته، مراقبت از بیمار در طی مدت زمان بیهوشی را زیر نظر متخصص بر عهده دارند.

امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های پرستاری و فیزیولوژی و آناتومی و دیگر رشته های علوم پزشکی وجود دارد که در صورت ادامه تحصیل در هر یک از این رشته ها وظایف فرد تغییر می کند و دیگر در حیطه وظایف هوشبر قرار نمی گیرد. در واقع، می توان گفت که ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در رشته بیهوشی، امکان پذیر نمی باشد. دروس رشته هوشبری بدون کنکور به صورت عملی و نظری ارائه می گردد.

📣 اطلاعیه 📣

پذیرفته شدگان رشته هوشبری بدون کنکور می بایست به میزان سه برابر طول مدت تحصیل خود، تعهد خدمت ارائه نمایند.

معرفی رشته هوشبری بدون کنکور 

تفاوت هوشبری بدون کنکور با رشته های دیگر

یکی از تفاوت‌های رشته هوشبری بدون کنکور با پذیرش سایر رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه‌های سراسری و آزاد، ضرورت شرکت در کنکور سراسری گروه‌های انسانی، تجربی و ریاضی است.

بنابراین علاقه‌مندان به تحصیل در هریک از رشته‌های پیراپزشکی بدون آزمون باید در کنکور سراسری شرکت نموده و سپس هنگام انتخاب رشته، کد رشته‌های مربوطه را انتخاب کنند.

علاوه بر تفاوت فوق، پذیرش علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد، مشروط به کسب حدنصاب نمره در مصاحبه حضوری است.

این در حالی است که متقاضیان سایر رشته‌های بدون آزمون نیازی به ثبت نام کنکور سراسری و یا شرکت در مصاحبه ندارند.

لازم به ذکر است که رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور مانند هوشبری معمولا در مقطع کاردانی و در مناطق محروم ارائه‌ شده‌ و معمولا داوطلبان بومی مجاز به شرکت در این دوره‌ها می‌باشند.

شرایط پذیرش داوطلبان رشته هوشبری بدون کنکور

برخی از مهم ترین این شرایط که برای ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور الزامی هستند، شامل موارد زیر می باشند:

✅ پذیرفته شدگان رشته هوشبری بدون کنکور می بایست به میزان سه برابر طول مدت تحصیل خود، تعهد خدمت ارائه نمایند.

✅ تنها داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و قدیم و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته ریاضی، تجربی و انسانی می باشند، می توانند در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی ثبت نام کنند.

✅ بومی گزینی از جمله شرایطی است که در اولویت پذیرش بدون کنکور داوطلبان لحاظ می گردد.

✅ دانشجویان و فارغ التحصیلان کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی نمی باشند.

✅ پذیرش نهایی داوطلبان واجد شرایط، تنها در صورت قبولی در مصاحبه انجام می شود.

برای اطلاع از رتبه قبولی در رشته هوشبری، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط پذیرش داوطلبان رشته هوشبری بدون کنکور

بومی گزینی در رشته هوشبری بدون کنکور

پذیرش دانشجو در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور از جمله رشته هوشبری به صورت بومی انجام می گیرد یعنی آن رشته در هر استانی که ارائه شود، فقط داوطلبان آن استان اجازه انتخاب دارند به طور مثال در کنکور ۱۴۰۳ فقط داوطلبان کرمانشاه می توانستند رشته هوشبری بدون کنکور را انتخاب کنند. این مورد در تمامی رشته‌های پیراپزشکی صدق می‌کند. به عنوان مثال رتبه قبولی اتاق عمل تعیین کننده پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری است بومی گزینی در آن نقش به سزایی دارد.

شرط معدل رشته هوشبری بدون آزمون

با توجه به اینکه برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور در رشته هوشبری، سوابق تحصیلی داوطلبان بررسی می شود. داوطلبانی که دارای معدل بالاتر هستند، در اولویت پذیرش قرار دارند. رتبه اکتسابی در کنکور هیچ تاثیری در قبولی ندارد و فقط سوابق تحصیلی مهم است. داوطلبان واجد شرایط به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می شوند و لیست پذیرفته شدگان نهایی پس از طی مراحل مصاحبه، اعلام می شود.

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته هوشبری بدون کنکور

دانشگاه آزاد علوم پزشکی اکثر رشته های پزشکی و پیراپزشکی را ارائه می کند و رشته هوشبری نیز در میان رشته های این دانشگاه قرار دارد. این دانشگاه دارای ظرفیت پذیرش مناسب در رشته هوشبری است و با توجه به رتبه قبولی هوشبری آزاد و ترازی که داوطلبان کسب می کنند، دانشجو پذیرش می نماید. لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته هوشبری بدون کنکور، به شرح زیر می باشند:

 لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته هوشبری بدون کنکور
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد شاهرود – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد شاهرود
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد گنبد کاووس
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد گنبد کاووس – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد علی آباد کتول – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی مشهد – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی مشهد
دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد سراب – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد سراب
دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تبریز
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد یزد
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد یزد – ظرفیت خودگردان

 

📌 لازم به ذکر است تا بدانید که این دانشگاه ها در سال گذشته در رشته هوشبری ظرفیت پذیرش داشتند و در کنکور سال جاری ممکن است تعدادی از دانشگاه های معرفی شده، رشته هوشبری را ارائه نکنند.

برای اطلاع از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید

تحصیل رشته هوشبری بدون آزمون در خارج از کشور

همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد نمی‌توانند در کنکور سراسری رشته هوشبری قبول شوند به دنبال به دنبال مسیری برای رسیدن به هدف خود می گردند. اکثر آن ها هم به تحصیل در رشته هوشبری در داخل از کشور متمرکز می شوند.

البته فرایند تحصیل رشته هوشبری در خارج از کشور هزینه هایی به همراه دارد که شاید بسیاری از افراد توان پرداخت آن را نداشته باشند. برای مثال: یک دانشجو باید بتواند هزینه تحصیل و زندگی در کشور دیگر را پرداخت کند. حال انتخاب کشور و دانشگاه تعیین می کند که تحصیل رشته هوشبری در خارج از کشور چه میزان هزینه در پی خواهد داشت.

یکی از بهترین کشور هایی که می توان با هزینه کم در یک دانشگاه معتبر به تحصیل پرداخت، ترکیه است. این کشور دانشگاه های معتبری دارد که امکان تحصیل در رشته هوشبری را برای شما فراهم می‌کند. تحصیل در کشور ترکیه مزایای زیادی دارد که هزینه مناسب، فرهنگ نزدیک به فرنگ ایران، مسلمان بودن مردم این کشور و حتی هم زبان بودن مردم ترکیه با بخشی از کشور ایران می تواند جزو ویژگی های بارز تحصیل در این کشور باشد.

لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته هوشبری بدون کنکور

شهریه هوشبری بدون کنکور

شهریه هوشبری بدون کنکور، دانشگاه آزاد شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر می باشد که مجموع این دو، کل شهریه را تشکیل می دهند. شهریه هوشبری بدون کنکور در دانشگاه آزاد به ازای هر ترم حدود 12 الی 15 میلیون تومان می باشد یعنی دانشجویان سالانه باید 24 الی 30 میلیون تومان برای تحصیل خود هزینه کنند.

📌 به یاد داشته باشید که شهریه ثابت دانشگاه آزاد باید قبل از انتخاب واحد هر ترم پرداخت شود و در غیر این صورت دانشجو مجاز به انتخاب واحد نخواهد بود. زمان پرداخت شهریه متغیر نیز قبل از امتحانات پایان ترم می باشد و دانشجویان برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات باید بدهی خود را کامل تسویه کنند.

برای اطلاع از رتبه لازم برای قبولی رشته های پیراپزشکی کلیک نمایید.

ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور در مقطع کاردانی

به منظور تامین نیروی کار مورد نیاز در مناطق محروم در سال‌های ۹۴ تا ۹۷، فرایند پذیرش دانشجویان در رشته هوشبری به مقطع کاردانی بدون برگزاری آزمون کنکور و بر اساس ارزیابی سوابق تحصیلی و وضعیت جسمانی و روانی فرد انجام می‌شد.

بنابراین، برخی از متقاضیان فکر می‌کنند که هنوز هم می‌توانند به‌صورت بدون کنکور وارد این رشته شوند، در حالی‌که از سال ۹۷ به بعد، لیست رشته‌های بدون کنکور در زمینه پزشکی در دفترچه انتخاب رشته کنکور موجود نیست.

باید توجه داشت که در واقع، حتی در همان سال‌ها، تمام متقاضیان قادر به ورود به رشته‌های پزشکی مانند مامایی و هوشبری بدون برگزاری آزمون کنکور نبودند، زیرا این فرآیند تنها برای افراد با شرایط خاص و اهلیت بومی مناطق محروم انجام می‌شد.

آیا می توان در مقطع کارشناسی ارشد رشته هوشبری تحصیل کرد؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از متقاضیان مطرح می شود. توجه داشته باشید رشته هوشبری در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد در نتیجه بسیاری از افراد که در مقطع کارشناسی رشته بیهوشی فارغ التحصیل شده اند مجبور می شوند برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری یا کارشناسی بیهوشی به تحصیل بپردازند.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته هوشبری در سال های آینده مطمئنا برای داوطلبان فراهم ‍شود. برای آشنایی با رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

اخبار رشته هوشبری بدون کنکور

لیست رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور سال جاری منتشر شد

رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور، زمانی که تصمیم‌گیری برای پذیرش دانشجو در این رشته‌ها توسط سازمان سنجش اتخاذ شود، در دفترچه انتخاب رشته کنکور منتشر خواهند شد.  افرادی که در کنکور ثبت نام ننموده‌اند نیز می‌توانند به دلیل ماهیت بدون کنکور این رشته‌ها، از بین رشته‌های ارائه‌شده‌بدون آزمون پیراپزشکی، کد رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در رشته‌های بدون کنکور پیراپزشکی، کاردانی هوشبری نیز فراهم است.

خلاصه مطلب

مطمئنا تا قبل از مطالعه مقاله فکر می کردید که همچنان می توان در رشته هوشبری بدون کنکور تحصیل کرد. اما ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا اطلاعات کاملی نسبت به رشته هوشبری بدون کنکور در اختیار شما قرار دهیم. در واقع شما در حال حاضر می دانید که رشته هوشبری دارای مقطع کارشناسی ارشد نمی باشد و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید تغییر رشته دهید.

از سوی دیگر متوجه شده‌اید که برای تحصیل در رشته هوشبری بدون آزمون در حال حاضر دو راه بیشتر پیشرو ندارید. در گام اول می توانید در کنکور شرکت کنید، دومین راه برای شما تحصیل رشته هوشبری بدون آزمون در خارج از کشور است. همچنین در خصوص شهریه هوشبری بدون کنکور مطالبی را بیان نمودیم.

در نهایت امیدواریم محتویات موجود در این مقاله اعم از ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور، شهریه رشته هوشبری بدون کنکور و … بتواند در هنگام انتخاب رشته هوشبری و نحوه تحصیل در داخل یا خارج از کشور به شما کمک شایانی کند.

 برای دانلود pdf کلیک کنید.

4.7/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای مشاوره قبولی هوشبری

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 آیا راهی برای ثبت نام بدون کنکور سراسری هوشبری وجود دارد؟

خیر، تنها در دهه 80 به علت کمبود نیرو در مناطق محروم این ویژگی برای داوطلبان فراهم شد.

چگونه بدون کنکور در رشته هوشبری بدون کنکور تحصیل کنیم؟

تنها راه برای تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور، تحصیل در خارج از کشور است.

آیا امکان این وجود دارد که یک دانشجو در مقطع ارشد برای رشته هوشبری ادامه تحصیل دهد؟

خیر، طرفداران این رشته تنها میتوانند تا مقطع کارشناسی در این رشته تحصیل کنند و برای ادامه تحصیل باید تغیر رشته بدهند.

نظرات

74 دیدگاه دربارهٔ «رشته هوشبری بدون کنکور با سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ + نحوه پذیرش | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید الان امکان ثبت نام هست در استان تهران ؟من معدل کتبی نهایی ام 17/80هست؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته های علوم پزشکی به صورت بدون ازمون در داخل کشور پذیرش نخواهند داشت

  2. Avatar photo مدارا گفت:

    چجوری میشه با معدل 17.90 رشته هوش بری بدون کنکور رفت؟ هیچ فرقی نمیکنه دانشگاهش

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما بر اساس معدل کل و کتبی در مقطع کاردانی ناپیوسته این امکان را دارید ثبت نام کنید که از اواخر اذر تا اوایل دی ماه هم اغاز ثبت نام میباشد

  3. Avatar photo مبین گفت:

    سلام هوشبری بدون کنکور دانشگاه ساری هم داره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نتاسفانه این رشته در مطع کاردانی نا پیوسته بدون کنکور ارائه نشده

  4. Avatar photo هیوا گفت:

    سلام،من در حال حاضر دانشجو هستم،یعنی نمیشه بدون کنکور برای هوشبری دانشگاه آزاد ثبت‌نام انجام بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر خیر امکانش نیست

  5. Avatar photo نگار گفت:

    نگار
    سلام من ۲۴ سالمه..دیپلم و پیش تجربی با معدل ۱۹ دارم و همچنین کارشناسی گردشگری دارم..آیا می‌توان بدون کنکور در رشته هوشبری ثبت نام کنم..؟و آیا در شهر کرمانشاه دانشگاهی برای ثبت نام هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر برای رشته هوشبری به صورت بدون کنکور این امکان وجود ندارد و باید در ازمون سراسری شرکت کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور