ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ + ورود دانش آموز my.medu.ir

ثبت نام تیزهوشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران مدارس تیزهوشان

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام مدارس تیزهوشان در سامانه my.medu.ir به منظور ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، هرساله در فروردین ماه انجام میگیرد. دانش‌آموزان و والدین باید با مطالعه دستورالعمل‌های مربوطه که از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان منتشر شده است اقدام به ثبت‌نام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام تیزهوشان می توانند در بازه زمانی مشخص شده از سوی سازمان سنجش استعدادهای درخشان، از طریق سامانه مای مدیو آموزش و پرورش کشور و یا مراکز مشاوره مجاز اقدام به ثبت نام اینترنتی آزمون تیزهوشان و بارگزاری مدارک لازم در سایت نمایند.

اطلاعیه: زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403-1404 برای هر دو مقطع هفتم و دهم از روز شنبه 18 فروردین آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه مورخ 28 فروردین ادامه خواهد داشت.

ورود به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403

اولین مرحله برای ثبت نام تیزهوشان ورود به سایت سمپاد است. در سالهای گذشته انجام فرایند ثبت نام سمپاد از طریق سامانه pada.medu.ir و azmoon.medu.ir بوده‌است. با یکپارچه سازی سیستم اینترنتی آموزش و پرورش این سایت از دسترس خارج شده و سامانه my.medu.ir برای داوطلبان شرکت در این مدارس در دسترس است.

برای ورود به سایت ثبت نام سمپاد میتوانید بطور مستقیم با رمز عبور و کد ملی دانش‌آموز یا والدین اقدام کرده و یا از طریق «دولت من» بدون در دسترس داشتن رمز عبور وارد سامانه شوید. همچنین قبل از آغاز فرایند ثبت نام ضروری است برای احراز محل سکونت دانش آموزان در سامانه اقدام نمایید.

لینک ورود مستقیم به سایت اینترنتی ثبت نام در آزمون

خرجش یک زنگه؟

تاریخ شروع ثبت نام تیزهوشان 1403

زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس سمپاد 1403 طبق آخرین اطلاعیه سازمان پرورش استعدادهای درخشان از روز شنبه 1403/01/18 آغاز شده و تا مورخ 1402/01/28 ادامه خواهد داشت.

متقاضیانی که تمایل به شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان را دارند، باید در زمان مشخص شده برای ثبت نام سال تحصیلی 1403-1404 به سامانه ثبت نامی آزمون به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند. این زمان عموما تمدید میگردد اما به هیچ عنوان ثبت نام خود را به روزهای پایانی مهلت ثبت نام تیزهوشان به تعویق نیاندازید.

در سال های گذشته ثبت نام در آزمون تیزهوشان از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام می‌شد و این فرایند از پایان ماه فروردین تا اوایل مرداد ماه ادامه داشت. اما در سال جاری، با توجه به تغییراتی که در سامانه آموزش و پرورش اتفاق افتاده است، تمامی مراحل ثبت نام و دریافت کارت آزمون و سایر موارد از طریق سایت جدیدی به نام my.medu.ir صورت می‌پذیرد.

ثبت نام سمپاد سال 1403 برای دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم در یک بازه زمانی یکسان صورت گرفته و پیش‌بینی میشود این روند برای سال‌های آتی نیز تکرار شود.

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان

برای پاسخ به سوال چرا سایت تیزهوشان باز نمیشه؟ بر روی لینک کلیک کنید.

تقویم زمانبندی آزمون تیزهوشان 1403

طبق دفترچه ثبت‌نامی منتشر شده از سوی سازمان سنجش استعدادهای درخشان، زمانبندی رویدادهای آزمون تیزهوشان مشخص شده و در جدول زیر در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد:

رویداد تاریخ
آغاز زمان ثبت نام تیزهوشان 18 فروردین 1403
پایان مهلت ثبت نام تیزهوشان 28 فروردین 1403
انتشار کارت ورود به جلسه آزمون سمپاد ششم به هفتم 25 خرداد 1403
انتشار کارت ورود به جلسه آزمون سمپاد نهم به دهم 26 خرداد 1403
زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان 8 صبح 31 خرداد 1403
زمان برگزاری آزمون ورودی پایه دهم تیزهوشان 8 صبح 1 تیر 1403
شروع تصحیح پاسخنامه آزمون نیمه دوم تیر 1403
اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 15 مرداد 1403
تکمیل ظرفیت تیزهوشان شهریور 1403

در خصوص اعلام نتایج و تکمیل ظرفیت آزمون تیزهوشان، هنوز زمان دقیقی از سوی سمپاد مشخص نشده‌است و تاریخ‌ جدول فوق در خصوص این دو مورد مربوط به سال گذشته است. زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان و تکمیل ظرفیت به محض مشخص شدن در جدول فوق بارگذاری خواهد شد.

شرایط ثبت نام تیزهوشان هفتم و دهم 1403-1404

ثبت نام اینترنتی تیزهوشان در صورت داشتن برخی شرایط مجاز خواهد بود. به ویژه که هدف از ایجاد چنین مدارسی، جذب دانش آموزان مستعد و دارای هوش بالا است و ورود به آن ها مستلزم گذر از فیلترهای خاص می‌باشد.

برخی از پیش‌نیازهای ذکر شده در سایت تیزهوشان بین تمام شرکت کنندگان متوسطه اول و دوم یکسان است. اما تعدادی از آنها نیز در میان متقاضیان آزمون ورودی ششم به هفتم و نهم به دهم اختصاصی می باشند.

دانش آموزان و والدین دقت فرمایند کلیه شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان دقیقا با بررسی کارنامه دانش آموزان احراز می‌گردد. شایان ذکر است در صورت هرگونه مغایرت با پیش‌نیازهای مذکور ثبت نام مدارس تیزهوشان برای دانش آموز کان لم یکن تلقی خواهد شد.

شرایط ثب نام مدارس تیزهوشان

در صورت نیاز به راهنمایی برای رمز مای مدیو کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون سمپاد 1403

متقاضیان عزیزی که قصد ورود به مدارس استعدادهای درخشان را دارند، لازم است که قبل از مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان مدارک خود را تهیه کنند تا در هنگام بارگذاری، دچار مشکل یا وقفه نشوند. گفتنی است که این مدارک برای هر دو دوره اول و دوم متوسطه یکسان می باشد. داوطلبان باید پس از ورود به سایت مذکور، موارد زیر را جهت ثبت نام به همراه داشته و به درستی در سایت وارد نمایند.

  • اطلاعات فردی همچون: نام و نام خانوادگی، نام استان یا محل سکونت، استان یا شهرستان مورد تقاضا، رشته تحصیلی مورد تقاضا، لیست بهترین مدارس تیزهوشان و… (شناسنامه داوطلب برای وارد کردن سریال شناسنامه مورد نیاز است)
  • بارگذاری جدیدترین عکس متقاضی با کیفیت و وضوح لازم ( سایز عکس بایستی 200 در 300 و یا 300 در 400 پیکسل باشد. همچنین، حجم عکس باید کمتر از 70 کیلوبایت باشد)
  • پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان از طریق درگاه اینترنتی. (داشتن رمز دوم و کارت بانکی عضو شتاب ضروری است)

اطلاعیه: طبق اعلام مرکز ملی استعدادهای درخشان زمان احتمالی ثبت نام آزمون در تاریخ 1403/01/18 از طریق سایت my.medu.ir انجام خواهد شد.

مدارک ثبت نام مدارس تیزهوشان

راهنما گام به گام ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403

واجدان شرایط ورود به مدارس سمپاد در سال تحصیلی 1403 – 1403 می بایست در بازه زمانی از پیش اعلام شده، به سایت ثبت نام سمپاد مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سمپاد فرآیند درج اطلاعات و پرداخت هزینه را جهت شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان به انجام برسانند.

اگرچه تاکنون ثبت نام در این آزمون ها از طریق مراجعه به سایت azmoon.medu.ir انجام می شد اما با توجه به این که اعلام نتایج آزمون در دوره گذشته از سامانه پادا به نشانی اینترنتی my.medu.ir تغییر یافته‌است، ازین پس ثبت‌نام این آزمون نیز از طریق مای مدیو صورت می گیرد.

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم

  • در ابتدا، وارد سایت my.medu.ir شده و از بخش انتخاب نقش گزینه “دانش آموز” را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات دانش آموز وارد سامانه شوید. در صورتیکه این اطلاعات را در دست ندارید روی گزینه ورود از طریق دولت من کلیک کنید.

ورود به سایت ثبت نام تیزهوشان

  • پس از ورود به سایت مای مدیو یک پیام به شما نمایش داده می‌شود که مبنی بر امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام در آزمون تیزهوشان است. این پیام را نادیده بگیرید و روی گزینه بستن، مطابق با تصویر زیر کلیک کنید.

بستن پنجره باز شده در هنگام ورود به مای مدیو

  • در نگاه اول پس از ورود به سامانه مای مدیو، گزینه‌ای مبنی بر ثبت‌نام آزمون تیزهوشان مشاهده نمی‌شود. برای اینکار باید کمی در صفحه به سمت پایین اسکرول کنید.

پنل کاربری مای مدیو برای ثبت نام تیزهوشان

  • در پنل کاربری و در بخش “ثبت نام و دریافت گواهی ها” روی گزینه “آزمون سمپاد” کلیک کنید.

انتخاب گزینه آزمون سمپاد در مای مدیو

  • در صفحه جدید تمامی اطلاعات هویتی و اولویت بندی مدارس را وارد نمایید. در این مرحله نیاز است هزینه ثبت نام را نیز پرداخت نمایید.

ورود اطلاعات ثبت نام تیزهوشان

در این مرحله ثبت نام شما به پایان می‌رسد و باید منتظر انتشار اطلاعیه مبنی بر دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان کنید.پ

اطلاعیه: هزینه ثبت نام تیزهوشان برای سال 1403-1404 مبلغ 100 هزار تومان می باشد که باید از طریق سامانه my.medu.ir پرداخت شود.

دریافت رمز همگام ثبت نام تیزهوشان

در هنگام ثبت نام در سالهای گذشته لازم بود تا داوطلب با کد ملی و رمز همگام وارد یکی از سامانه‌های hoosh.medu.ir و یا azmoon.medu.ir شود و با وارد کردن رمزعبور همگام به همراه کد ملی اقدام به ثبت نام آزمون تیزهوشان کنند.

در حال حاضر با تغییر سامانه ثبت نام تیزهوشان به My.medu.ir نیازی به دریافت این رمز (همگام) نیست و دانش‌‎آموز تنها با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه می‌تواند وارد سایت شده و ثبت‌نام خود را انجام دهد.

در صورت فراموشی رمز همگام روی لینک کلیک کنید.

اهمیت اولویت بندی در ثبت نام آزمون تیزهوشان

دانش آموزان و اولیا گرامی دقت داشته باشند در مرحله تعیین اولویت ثبت نام سمپاد حتما با توجه به تعداد ظرفیت پذیرش هر مدرسه اولویت بندی نمایید یعنی ترجیحا مدارسی انتخاب شود که ظرفیت پذیرش آن ها پیرو دفترچه بیشتر از اولویت های دیگر باشد.

نکته بعدی که هنگام ثبت نام سمپاد باید رعایت شود محدوده قرارگیری مدرسه است با توجه به شرایط ویژه و سخت مدارس تیزهوشان در رابطه نقل و انتقال دانش آموزان، حتما دقت داشته باشید رفت و آمد دانش آموز را در نظر بگیرید.

دانلود دفترچه راهنمای آزمون سمپاد 1403-1404

متقاضیانی که قصد ثبت نام مدارس تیزهوشان را دارند، می بایست از جدیدترین شرایط و ضوابط پذیرش، نحوه و زمان ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، ظرفیت های پذیرش و اطلاعاتی از این دست آگاهی داشته باشند.

به همین دلیل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دفترچه آزمون تیزهوشان را به طور معمول دو تا سه روز قبل از شروع تاریخ ثبت نام، در سایت تیزهوشان اختیار متقاضیان قرار می دهند تا این عزیزان بتوانند با آگاهی کامل برای نام نویسی اقدام نمایند.

از آنجا که هنوز دفترچه ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403-1404 اعلام نشده است، در ادامه دفترچه راهنمای سال گذشته را ارائه کرده ایم. به محض انتشار دفترچه مدارس سمپاد 1403-1404 این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

دفترچه ثبت نام تیزهوشان 1402 (شرایط عمومی و اختصاصی) بخشنامه رسمی ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403
دانلود دفترچه راهنما ثبت نام تیزهوشان  دانلود بخشنامه ثبت نام تیزهوشان

زمان برگزاری آزمون ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403-1404

زمان برگزاری تیزهوشان ششم به هفتم و  نهم به دهم در سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای متقاضیان پایه هفتم مدارس تیزهوشان اهمیت دارد. پس از ثبت‌ نام در آزمون سنجش، داوطلبان باید در زمان برگزاری آزمون در محل مربوطه حاضر شوند.

همچنین، مهم است که در زمان مشخص شده برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، این کارت را از طریق سایت my.medu.ir دریافت کنند. در ادامه به زمان برگزاری آزمون هریک از این دو پایه تحصیلی پرداخته ایم.

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1403-1404

پس از مشحص شدن زمان ثبت نام، زمان توزیع کارت نیز مشخص خواهد شد. در سال گذشته زمان توزیع کارت خرداد ماه بوده است. عموما کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 4-7 روز پیش از زمان برگذاری آزمون در دسترس قرار می‌گیرد.

دانش آموزان گرامی دقت نمایند حضور در جلسه آزمون منوط به همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان با وضوح استاندارد و شامل مشخصات فردی دانش آموز، تصویر پرسنلی و اولویت مدارسی که در سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان وارد نموده اید خواهد بود.

ظرفیت پذیرش مدارس و نکات مهم ثبت نام تیزهوشان 1403

ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد در هر شهر متفاوت است و بسته به صلاحدید آموزش پرورش استان مربوطه و در نهایت تایید نهایی از سوی سازمان سنجش استعدادهای درخشان در روند ثبت نام به داوطلبان ابلاغ میگردد.

نکته مهم: در صورتی که تعداد داوطلبان شرکت در آزمون سمپاد از حد نصاب کمتر باشد و یا داوطلبان نمراتی پایین تر از حد قابل قبول باشد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در خصوص افزایش ظرفیت تصمیم گیری خواهد کرد. در نتیجه تا پایان مرحله تکمیل ظرفیت میتوان به قبولی دانش‌آموز در مدارس تیزهوشان امیدوار بود.

اطلاعیه: پذیرش داوطلبان چه در مرحله اعلام نتایج و چه در مرحله تکمیل ظرفیت بر اساس اولویت‌های انتخابی داوطلب در هنگام ثبت‌نام، رتبه و نمره نهایی داوطلب میباشد.

✅ در شهرهای بزرگ نظیر تهران، مشهد، اصفهان و… پیشنهاد می‌شود داوطلبان مدارسی را در اولویت قرار دهند که به منطقه محل زندگیشان نزدیک است.

سهمیه‌های آزمون تیزهوشان 1403

سهمیه‌های دخیل در آزمون تیزهوشان در سالهای اخیر بسیار محدود بوده و برخلاف آزمون نمونه دولتی که سهمیه خانواده‌های شهید و آزادگان را دارند، تنها سهمیه “همزادی” در آزمون تیزهوشان موثر واقع خواهد شد. سهمیه همزادی در دو دسته همزادی همجنس و غیر همجنس تقسیم می‌شود:

سهمیه تیزهوشان همزادان هم جنس

در صورتی که همزادان (دو قلو یا چندقلو) در این آزمون شرکت کرده و یکی از آنها در مدرسه‌ای پذیرفته شود، همزاد یا همزادان دیگر با کسب حداقل 80% از امتیازات آخرین نفری که در همان مدرسه پذیرفته شده است میتوانند بصورت مازاد بر ظرفیت کل، به مدرسه ورود پیدا کرده و در کنار همزاد خود به تحصیل بپردازند.

نکته مهم: هر دو یا چند همزاد هم‌جنس می‌بایست در هنگام ثبت‌نام آزمون تیزهوشان، اولویت‌های خود را به ترتیب یکسان چینش کرده باشند.

سهمیه تیزهوشان همزادان غیر هم جنس

در صورتی که همزادان از لحاظ جنسیت متفاوت باشند، بازهم قبولی یکی از قل‌ها در یک مدرسه باعث می‌شود شرایطی مشابه با حالت قبل بوجود بیاید. همزاد در صورتی که بتواند 80% از امتیاز آخرین شخص قبولی در اولویت انتخابی خود را کسب کند، میتواند به صورت مازاد بر ظرفیت کلی، به مدرسه اولویت ثبت نام خود راه یابد.

نکته مهم: تفاوت در رشته‌های آزمایشی انتخابی میان دو همزاد غیر هم جنس تاثیری بر عملی کردن شرایط فوق ندارد.

منابع مهم و سوالات آزمون سمپاد 1403-1404

پذیرش و قبولی در آزمون ورودی سمپاد، با کسب درصدهای بالا و نمره مناسب امکان پذیر است. به همین دلیل، اطلاع از منابع اصلی و مهم از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، بهتر است تا داوطلبان با منابع آن ها به طور کامل آشنا شوند. در ادامه مقاله تمامی منابع هر دو آزمون را بیان خواهیم کرد.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

منابع و سوالات پایه ششم به هفتم

نکته قابل توجه این است که شیوه طرح سوالات آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم از سال 97 دچار تغییراتی شد. در سال های گذشته سوالات به دو صورت ” استعداد تحلیلی ” و ” استعداد تحصیلی ” مطرح می شدند. اما، به تازگی حوزه سوالات تنها به بخش تحلیلی اختصاص یافته و دیگر از کتب درسی سوالی طراحی نمی شود و دانش آموزان تنها باید به پرسش های هوش و استعداد پاسخ دهند.

این آزمون دارای دو دفترچه و 100 سوال است که داوطلبان باید به دفترچه اول، در 60 دقیقه پاسخ دهند و به دفترچه دوم در 40 دقیقه پاسخ دهند. بنابراین، داوطلبان می بایست به مطالعه کتب کمک آموزشی بپردازند که در عین بالا بردن مهارت، سرعت آن ها را نیز افزایش دهد.

مشاورین با تجربه ایران تحصیل که آگاهی کاملی به همه منابع آزمون تیزهوشان دارند، می توانند شما را در برنامه ریزی و آشنایی با نمونه سوالات نیز یاری رسانند. برخی از این کتاب‌ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • کتاب هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم انتشارات کاهه
  • هوش و خلاقیت ریاضی ششم انتشارات مبتکران
  • کتاب 33 آزمون دقت و تمرکز انتشارات پویش
  • کتاب سنجش iQ هوش و استعداد ششم گاج
  • آموزش هوش استعداد غیرکلامی 9 × 9 انتشارات مهر و ماه
  • کتاب هوش جامع نیترو پویش اندیشه خوارزمی
  • کتاب 20 ازمون شبیه ساز تیزهوشان ششم انتشارات مرشد مبتکران
  • هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند

منابع و سوالات پایه نهم به دهم

سوالات پایه نهم به دهم، برخلاف آزمون پایه ششم به هفتم، هم از کتاب های درسی و هم از بخش هوش و استعداد است. بنابراین، داوطلبان این آزمون باید منابع زیر را با دقت مطالعه نمایند.

  • کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارت اندیشمند
  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات گاج
  • علوم تجربی هشتم و نهم
  • کتاب 100 نکته فیزیک تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه
  • قرآن و پیام‌های آسمانی پایه نهم و هشتم
  • مطالعات اجتماعی هر دو پایه
  • ریاضی هشتم و نهم
  • کتاب ریاضی تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سبز
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات اندیشمند
  • هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی – انتشارات کاهه

برای دانلود سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم روی لینک کلیک کنید.

به طور کلی برای آزمون این پایه، 100 سوال آورده می شود که 50 سوال آن تحصیلی و 50 سوال آن تحلیلی می باشد. همچنین نصف سوالات به کتب درسی پایه های هشتم و نهم اختصاص دارد. برای اطلاع از ضریب و اهمیت هر درس، به جدول زیر توجه نمایید.

نام درس تعداد سوالات ضریب گروه تحصیلی میزان ضریب مهارتی
علوم تجربی 10 ریاضی فیزیک: 2 3
علوم تجربی: 4
علوم انسانی: 2
تجربی: 1
انسانی: 1
مطالعات اجتماعی 10 ریاضی : 1 1
علوم تجربی: 1
علوم انسانی: 1
زبان و ادبیات فارسی 10 ریاضی فیزیک: 2 2
علوم تجربی: 2
علوم انسانی: 4
ریاضیات 10 ریاضی فیزیک: 4 3
علوم تجربی: 2
علوم انسانی: 2
قرآن و پیام های آسمانی 10 ریاضی فیزیک: 1 1
علوم تجربی: 1
علوم انسانی: 1

سوالات آزمون تیزهوشان در بخش دین و زندگی برای دانش آموزان اقلیت های مذهبی شامل مسیحیت، زرتشتیان و کلیمی ها از منبع کتاب تعلیمات ادیان الهی پایه هشتم و نهم با کد اختصاصی 820 و 920 مطرح خواهد شد.

نحوه تصحیح پاسخنامه‌ های آزمون تیزهوشان 1403

7 الی 10 روز پس از برگزاری آزمون، کلید آزمون در سامانه مای مدیو بارگذاری شده و همزمان مراحل تصحیح و انتشار نتایج نیز آغاز میگردد. نکات مهمی در خصوص ننحوه تصحیح پاسخنامه‌ها وجود دارد که در زیر به آن اشاره خواهد شد:

  • در صورت حذف سوال یا سوالاتی از آزمون پایه‌های هفتم و دهم، نمره نهایی و امتیاز دانش‌آموزان افزایش و یا کاهش نخواهد یافت.
  • درست، نادرست و یا بی جواب بودن پاسخ داده شده به سوال حذف شده، تاثیری بر نمره، رتبه و امتیاز ندارد.
  • فهرست اسامی قبولی‌های آزمون تیزهوشان بر اساس ظرفیت‌های اعلامی سازمان سنجش استعدادهای درخشان بر روی سامانه my.medu.ir انتشار میابد.
  • پاسخ غلط به سوالات دارای امتیاز منفی است که در ادامه به تفصیل در این خصوص توضیحاتی ارائه شده است.

آیا آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نمره منفی دارد؟

دانش آموزان گرامی ملاحظه فرمایند که آزمون حتما دارای نمره منفی است لذا در صورتی که صحت پاسخی کاملا برای شما احراز نشده پاسخ ندهید ضمنا توجه داشته باشید در صورتی که برای سوالی دو پاسخ علامت زده شده باشد حتی اگر یکی از پاسخ ها صحیح باشد سوال به عنوان پاسخ اشتباه درنظر گرفته شده و نمره منفی لحاظ خواهد شد.

هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ اشتباه 1 امتیاز منفی در کارنامه شما خواهد داشت.

سوالات آزمون ثبت نام تیزهوشان به صورت تستی و چهار گزینه ایی مطرح می گردند و سطوح شناختی، مهارتی و هوش دانش آموزان را محک می زند شایان ذکر است کلیه سوالات از کتب درسی بوده و امکان دارد به صورت تلفیقی سوال طرح شود.

زمان و نحوه اعلام نتایج ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403-1404

به طور معمول دفترچه سوالات آزمون در روزهای پس از برگزاری آن در اختیار داوطلبین قرار می گیرد تا پاسخ های خود را ارزیابی نمایند. اعلام نتایج آزمون ورودی استعدادهای درخشان نیز به طور معمول حدود 4 الی 6 هفته پس از آزمون، در سایت ثبت نام تیزهوشان قابل مشاهده خواهد بود.

البته تاریخ های مشخص شده برای هر کدام از پایه های ششم به هفتم، و نهم به دهم متفاوت خواهد بود.

دانش آموزان عزیز می توانند برای دریافت کارنامه خود به سایت ثبت نام سمپاد به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند. همچنین، چنانچه داوطلبی در این آزمون پذیرفته نشده باشد، می تواند تا حداکثر یک هفته بعد از آزمون، اعتراض خود را به ثبت برساند. قابل ذکر است که برای پذیرفته شدگان، کارنامه صادر نمی شود.

توجه داشته باشید امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان وجود دارد و افرادی که به کارنامه و نمره‌‎های اکتسابی خود اعتراض دارند، می توانند از طریق سایت my.medu.ir اعتراض خوذ را اعلام کنند.

نکات مهم قبولی و ثبت نام آزمون تیزهوشان سمپاد

با توجه به آن که بخش بزرگی از آینده روشن افراد هر جامعه به تحصیل و کسب موفقیت های علمی آن ها بستگی دارد، بنابراین، اشتیاق حاکم برای ورود و ثبت نام سمپاد منطقی خواهد بود. از آن جا که آزمون های ورودی و معیارهای نسبتا دشواری که بر سر راه ورود به این مدارس وجود دارد، شاید بهتر باشد که چند نکته را خدمت متقاضیان عزیز یاد آور شویم.

  • داوطلبان، باید سعی کنند که شیوه مطالعه خود را متناسب با سوالات آزمون شکل دهند. برای عنوان مثال: همان طور که گفته شد سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به صورت تحلیلی است؛ بنابراین، دانش آموزان نباید وقت خود را با خواندن کتاب های درسی تلف کنند.
  • داوطلبان، باید کتاب ها را تا حد امکان، عمقی بخوانند و فقط کتاب ها را حفظ نکنند.
  • متقاضیان باید اعتماد به نفس بسیار بالایی داشته باشند. زیرا، اغلب داوطلبینی که در سایت تیزهوشان مشخصات خود را وارد می کنند، از نفرات برتر مدارس می باشند. به همین دلیل، داوطلبان باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند تا در زمان رویارویی با آن ها دچار استرس و اضطراب نشوند.
  • متقاضیان بهتر است که در زمان ثبت نام و در کل روند این آزمون از یک مشاور کمک بگیرند.
  • برای ورود به سایت my.medu.ir و ثبت نام تیزهوشان نیازی به وارد کردن رمز همگام نیست و فقط کدملی دانش آموز به همراه سریال شناسنامه برای ثبت نام کافی است.

نکات ثبت نام مدارس تیزهوشان

ویژگی‌های مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان، در جهت توسعه استعدادهای دانش‌آموزان و ارائه فرصت‌های مناسب برای پیشرفت تحصیلی، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. این مدارس علاوه بر ساعات درسی معمول در مدارس عادی، با برگزاری کلاس‌های فوق‌ برنامه، فرصت‌های بیشتری برای یادگیری فراهم می‌ آورند.

از دیگر ویژگی‌های مدارس تیزهوشان، برگزاری دو آزمون در سال تحصیلی به منظور اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی دانش‌ آموزان است.

با این حال، لازم به ذکر است که این مدارس همچنین دارای معایبی نیز می‌باشند. برخی از این معایب شامل افزایش سطح انتظارات و فشارهای روانی از سوی والدین و مدرسه است. این امر می‌تواند باعث فشار روانی بیش از حد بر روی دانش‌آموزان شود که در نهایت به افت تحصیلی آنها منجر می‌شود.

تفاوت اصلی مدارس تیزهوشان با دیگر مدارس، در روش‌های آموزشی، حجم تکالیف درسی و برنامه‌های آموزشی آنها است. برای مثال، در برخی مدارس، به جای یک کتاب درسی، چندین کتاب آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

به والدینی که فرزندانشان استرس یا اضطراب شدید دارند، توصیه می‌کنیم مسیرهای دیگری را جز ثبت نام در مدارس تیزهوشان برای آنها در نظر بگیرند و می‌تواند شامل ثبت نام در مدارس دولتی، مدارس شاهد، مدارس فرهنگ و غیره باشد.

شرایط نقل و انتقال دانش آموزان پس از ثبت نام تیزهوشان

دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان قبول شده‌اند، با رعایت قوانین میتوانند اقدام به دریافت انتقالی به یک مدرسه دیگر را کنند. انتقال از یک مدرسه تیزهوشان یک فرایند زمانبر است. در نتیجه پیشنهاد میشود داوطلب در حین ثبت نام، به اولویت‌های انتخابی خود توجه بیشتری داشته تا نیازی به دریافت انتقالی نباشد.

برخی از قوانین نقل و انتقالات مدارس تیزهوشان از قرار زیر است:

  • دانش‌آموزانی که کمتر از 1 سال تحصیلی از زمان پذیرش ایشان گذشته باشد، امکان دریافت انتقالی را ندارند.
  • انتقال دانش‌آموز منوط به وجود ظرفیت خالی در مدرسه سمپاد مقصد است.
  • انتقال دانش‌آموز در صورت وجود ظرفیت خالی، به بالاتر بودن نمره داوطلب از آخرین قبولی آن مدرسه و در نهایت تصمیم نهایی مدیر آموزش و پرورش استان مقصد نیز مربوط است.
  • انتقال بیش از یک مرتبه در طول یک سال تحصیلی برای یک دانش‌آموز امکان پذیر نیست. (در موارد خاص این امر با اخذ مجوز از سمپاد امکان پذیر است)
  •  در صورت انتقالی دانش‌آموز، صدور مدرک تحصیلی همچنان بر عهده مدرسه مبدا است.

آخرین اخبار پیرامون مدارس تیزهوشان

  • 39 دانش آموز نخبه و مدیر مدارس سمپاد در البرز تجلیل شدند.

سالار قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش البرز، در سالن سپاه امام حسن مجتبی(ع) از 39 دانش آموز نخبه و مدیر مدارس سمپاد تجلیل کرد.

  • محتوای درسی مدارس استعدادهای درخشان، در اختیار تمام دانش آموزان قرار می گیرد.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با اشاره به عمومی سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان اعلام کرد: به زودی محتوای درسی مدارس استعدادهای درخشان، از طریق بستر مجازی در اختیار تمامی دانش آموزان قرار می گیرد.

  • مدارس استعدادهای درخشان فارس در کشور اول شدند.

یونس غلامی، رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس، بیان کرد: خوشبختانه در آزمون پیشرفت تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه، دانش آموزان سمپاد فارس حائز مقام اول کشوری شدند.

پادکست صوتی مقاله


خلاصه مقاله ثبت نام مدارس تیزهوشان

در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل در مورد زمان و نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان، شرایط ثبت نام و … آشنا کنیم. اگر می خواهید در این آزمون، احتمال قبولی خود را دو بالا ببرید، می توانید از راهنمایی ها و مشاوره همکاران ما در ایران تحصیل بهره ببرید.

کارشناسان ما تا به امروز توانسته است در زمینه مشاوره ورود به مدارس استعدادهای درخشان، عملکرد چشمگیری را داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره 9099075307 با ما همراه باشید و همچنین، می توانید برای ما کامنت بگذارید تا همکاران ما به شما کمک کنند.

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

4.8/5 - (41 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران مدارس تیزهوشان

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان بندی و تاریخ دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۴ چه روزی است؟

زمان احتمالی 15 اسفند 1403 و یا نیمه دوم فروردین 1403 آغاز ثبت نام تیزهوشان خواهد بود. به محض انتشار اطلاعیه در این خصوص، از طریق وبسایت ایران تحصیل مطلع خواهید شد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سمپاد چیست؟

کلیه دانش آموزان جهت ثبت نام نیاز به رمز ورود همگام و مدارک هویتی و یک قطعه عکس خواهند داشت.

ثبت نام تیزهوشان در چه پایه هایی انجام می گیرد؟

آزمون سمپاد برای ورود دانش‌آموزان پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم می باشد. استثنائا در برخی سالها پذیرش هفتم به هشتم نیز صورت میگیرد که هنوز اطلاعاتی مبنی بر برگزاری این آزمون در سال 1403 در دست نیست.

نظرات

286 دیدگاه دربارهٔ «سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ + ورود دانش آموز my.medu.ir»

  1. Avatar photo سمیه گفت:

    عرض سلام وخدا قوت .سوالی که داشتم اینکه موقع ثبت نام آزمون سمپاد در روز اول هزینه رو کم کرد اما نت قطع شد وفرداش پرداخت ناموفق رو نشان میداد .که دوباره پرداخت دیگری رو انجام دادم .راهی برای عودت وجود داره .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر رسیدی از پرداخت این موضوع دارید میتوانید به اموزش و پرورش مراجعه کنید

  2. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام ،مدارس تیرهوشان تکنیل ظرفیت دهم به یازدهم ندارن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله تکمیل ظرفیت دارند برای میان پایه ها ولی بستگی به مدارس تیزهوشان میباشد ممکن است برگزار هم نشود

  3. Avatar photo ولی اللهی گفت:

    برای ثبت نام تیزهوشان 1403 باید چطور اقدام کرد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید منتظر اعلام دفترچه ها باشید در سایت my.medu.ir

  4. Avatar photo فاطمه شعری گفت:

    سلام خسته نباشید. من پسرم معلولیت جسمی داره. بچه که بود تو تصادف پای چپش رو از زانو از دست داد میتونه توی مدرسته تیزهوشان ثبت نام کنه با این شرایط؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان ثبت نام دارند

  5. Avatar photo میرطاهری گفت:

    سلام خسته نباشید. ثبت نام تیزهوشان مثل پارسال دم عیده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تاریخ دقیق ثبت نام هنوز اعلام نشده است.اما به احتمال خیلی زیاد ثبت نام در بازه زمانی اعلام شده ی سال گذشته انجام شود.

  6. Avatar photo سجاد گفت:

    شما میدونید امکان این که ثبت نام تیزهوشان برای پایه هفتم به هشتم باز میشه هست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز برای ثبت نام آزمون تیزهوشان میان پایه از طریق سایت نیازی نیست اقدام کنید و طی اعلام اطلاعیه ی مدرسه برای ثبت نام میتونید اقدام کنید.

  7. Avatar photo ثمین گفت:

    سلام
    میشه حضوری مدرسه تیزهوشانی که میخوایم ثبت نام کنیم بریم شرایطشو بپرسیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      مدارس تیزهوشان در رابطه با ثبت نام مشاوره ای ندارند اما میتوانید برای مطلع شدن از جزئیات ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور