ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آزمون عملی کنکور هنر – شرایط و ضوابط

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
آزمون عملی کنکور هنر - شرایط و ضوابط
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از گروه های آزمایشی کنکور سراسری، کنکور گروه هنر می باشد که متقاضیان زیادی دارد. این گروه آزمایشی در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسه های آموزشی عالی کشور مانند گروه های آزمایشی شناور است. شناور به این معنی که متقاضیان شرکت کننده در آزمون گروه های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی نیز می توانند برای شرکت در کنکور سراسری هنر اقدام کنند. یکی از مراحل مهم کنکور هنر، آزمون عملی آن می باشد که تحت شرایطی داوطلب ملزم به شرکت در آن می باشد. آزمون عملی کنکور هنر در کنار آزمون تئوری در برخی از رشته های گروه هنر گرفته می شود. آزمون عملی کنکور هنر به تنهایی تعیین کننده قبولی نیست بلکه آزمون تئوری هم بسیار در پذیرش داوطلب تاثیر گذار است. آزمون عملی گرافیک، نقاشی، طراحی پارچه و طراحی لباس به صورت مشترک برگزار می گردد. 
به دلیل اینکه بیشتر متقاضیان اطلاعات کافی و جامعی از این مرحله ندارند، در این مقاله به تشریح نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر، زمان برگزاری و نحوه ثبت نام آزمون هنر و نیز ارائه لیست رشته های هنر دارای آزمون عملی می پردازیم. اگر که از داوطلبین کنکور هنر هستید، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 

اطلاعیه مهم:

اگر شما در چندین رشته از کنکور هنر که دارای آزمون عملی هستند هم ثبت نام کنید، تنها یک کارت ورود به جلسه آزمون برای شما صادر خواهد شد نه بیشتر.

 

 

آزمون عملی کنکور رشته هنر چیست و هزینه ثبت نام آن چقدر است؟

همانطور که می دانید کنکور هنر از جمله رشته های شناور می باشد که به سایر گروه های آزمایشی نیز امکان شرکت در این کنکور را می دهد. لازم است بدانید که این کنکور از دو مرحله تشکیل شده است. مرحله اول این کنکور آزمون تستی می باشد که مانند کنکور سایر گروه های آزمایشی شامل دروس تستی عمومی و تشریحی می باشد. اشتباه نکنید، قبولی در کنکور هنر ساده نیست و نیازمند تلاش زیاد است. پس از گذراندن مرحله اول کنکور هنر، لازم است تا آزمون عملی را نیز بگذرانید.

 

آزمون عملی کنکور رشته هنر چیست و هزینه ثبت نام آن چقدر است؟

آزمون عملی کنکور رشته هنر چیست و هزینه ثبت نام آن چقدر است؟

 

 

این آزمون شامل تمامی رشته های گروه هنر نمی باشد. می توانید با مطالعه این مقاله تا انتها، لیست رشته های هنر دارای آزمون عملی را مشاهده کنید. داوطلب کنکور سراسری هنر بایستی در زمان دریافت کارت ورود به جلسه نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته های تحصیلی که در بخش زیر معرفی می شود و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، اقدام نمایند. در صورتی که داوطلبی یک مجموعه از مجموعه‌ های رشته‌ های تحصیلی مرتبط را برای شركت در آزمون عملی کنکور هنر انتخاب کند، باید مبلغ 150.000 تومان و اگر دو مجموعه را انتخاب کند باید مبلغ 300.000 تومان را بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله كارت‌ های بانكی عضو شبكه شتاب، پرداخت کند.

 

 

جهت اطلاع از منابع کنکور هنر، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

 

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور سراسری رشته هنر ۱۴۰۳

کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر در تاریخ 9 تیر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. توجه کنید که آزمون عملی کنکور هنر برای متقاضیانی که از تاریخ 6 الی 12 تیر ماه سال ۱۴۰۳ تمایل خود را به شرکت در آزمون عملی کنکور هنر با پرداخت هزینه مربوطه در درگاه اینترنتی عضو شبکه شتاب اعلام نموده اند، برگزار خواهد شد. متقاضیان آزمون عملی رشته های نقاشی، ارتباط تصويری و آموزش هنر، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و طراحی لباس باید صبح روز جمعه مورخ 22 مرداد ماه سال ۱۴۰۳ و متقاضیان رشته طراحی صنعتی و کتابت و نگارگری بعد از ظهر روز جمعه مورخ 22 مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل اعلام شده حضور یابند و نسبت به شرکت در آزمون عملی رشته خود اقدام کنند. 

 

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور سراسری رشته هنر ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور سراسری رشته هنر ۱۴۰۳

 

 

آزمون عملی کنکور هنر برای کدام رشته ها برگزار می شود؟

همانطور که در بخش بالا گفته شد در زمان دریافت کارت ورود به جلسه لازم است تا حداکثر دو مجموعه از مجموعه رشته های تحصیلی مرتبط را انتخاب کنید. به همین جهت در این بخش از مقاله لیست رشته های هنر دارای آزمون عملی را که شامل 16 رشته از گروه هنر هستند و به صورت متمرکز با شرایط خاص پذیرش خود را انجام می دهند، آورده شده است. لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از رشته های گروه آزمایشی هنر علاوه بر آزمون تئوری، آزمون عملی نیز گرفته می شود. لذا داوطلبین شرکت کننده با شرایط متفاوتی مورد پذیرش قرار می گیرند. رشته هایی که در جدول زیر آورده شده اند، دارای آزمون عملی هستند.

 

رشته نقاشی رشته ادبیات نمایشی رشته موسیقی بین المللی رشته بازیگری و کارگردانی
رشته گرافیک رشته طراحی صحنه رشته آهنگسازی کتابت و نگارگری
رشته طراحی پارچه رشته نمایش عروسکی رشته موسیقی ایران رشته مجسمه سازی
رشته طراحی لباس رشته عکاسی رشته موسیقی نظامی رشته طراحی صنعتی

 

 

جهت اطلاع و آشنایی با دانشگاه های بدون کنکور هنر در تهران بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون عملی کنکور هنر 

داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون عملی رشته هنر حتما باید شرایط خاصی را دارا باشند. در واقع، عدم وجود هر یک از این شرایط سبب می شود تا آن ها نتوانند در این آزمون ثبت نام نموده و شرکت کنند. برخی از مهم ترین این شرایط و ضوابط، شامل موارد زیر می باشند: 

  • افرادی که در کنکور هنر شرکت کرده اند و در زمان برگزاری آزمون در سر جلسه حضور داشته اند، همچنین، پس از کنکور علاقمندی خود را نسبت به ثبت نام آزمون عملی این رشته ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نموده اند، می توانند در آزمون عملی ثبت نام نموده و شرکت کنند. 
  • افراد داوطلب در کنکور عملی هنر پس از برگزاری کنکور هنر باید به سایت سنجش مراجعه کرده و مبلغ 100/000 هزار تومان را واریز نمایند. عدم پرداخت هزینه، به منظور عدم ثبت نام در آزمون عملی می باشد. 
  • متقاضیان حتما باید پس از اعلام نتایج، کد رشته های مورد نظر و مجاز را به درستی انتخاب نمایند. 
  • داوطلبان باید فقط دو گروه آزمایشی را انتخاب نموده و پس از آن مبلغ هر یک را به صورت جداگانه پرداخت نمایند. 
  • لازم به ذکر است تا بدانید که آزمون هر یک از رشته های عملی قابل تکرار و یا تمدید نیست و عدم حضور در جلسه آزمون به منظور انصراف می باشد. 

 

نحوه ثبت نام آزمون عملی کنکور سراسری گروه هنر ۱۴۰۳

در این بخش از مقاله به تشریح نحوه ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت، توجه کنید که تمامی مراحل گفته شده را به درستی طی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. در گام نخست لازم است که اگر واجد شرایط ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر هستید، سریال نام نویسی کنکور را خریداری کنید. خرید کارت اعتباری آزمون عملی هنر به صورت اینترنتی می باشد و لازم است تا داوطلبان با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری هزینه مشخص شده را با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب خود پرداخت کنند. توجه کنید که اگر در زمان مقرر شده به سایت مراجعه نکنید و ثبت نام خود را تکمیل نکنید، رفتار شما به منزله عدم تمایل و انصراف از پذیرش در رشته مورد نظر تلقی خواهد شد. در ادامه راهنمای تصویری ثبت نام در آزمون عملی کنکور سراسری هنر آورده شده است. 

  • در مرحله اول، باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org وارد شوید و از منوی سمت راست صفحه گزینه سراسری را انتخاب کنید.

 

ثبت نام در کنکور رشته هنر

 

 

  • در مرحله دوم باید بر روی عبارت اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر و علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی (آزمون سراسری ۱۴۰۳) کلیک کنید.

 

اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی

 

 

  • در مرحله سوم از ثبت نام آزمون عملی کنکور سراسری رشته هنر می توانید از 3 روش به صفحه مورد نظر هدایت شوید و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

روش اول: وارد کردن شماره پرونده، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه است.

روش دوم: درج شماره پرونده و رسید ثبت نام در صفحه ای که باز شده است.

روش سوم: تکمیل کادر های مشخص شده با شماره پرونده و رسید علاقه مندی رشته های خاص.

 

تکمیل ثبت نام آزمون عملی کنکور رشته هنر

 

پس از گذراندن مرحله سوم و وارد شدن به صفحه باز شده، اطلاعات ثبت نامی شما قابل مشاهده خواهد بود که در قسمت پایین آن می توانید علاقه مندی خود را نسبت به آزمون عملی رشته های هنر مورد نظر خود اعلام نمایید.

 

 

جزئیات مصاحبه آزمون های عملی هنر ۱۴۰۳

جهت کاهش سردرگمی و نگرانی شما داوطلبان گرامی آزمون عملی کنکور هنر در این بخش از مقاله به تشریح جزئیات بیشتر از مصاحبه آزمون عملی  هنر خواهیم پرداخت تا راهنمایی باشد برای تمرین داوطلبین و افزایش آمادگی آن ها برای شرکت در مصاحبه. با اینکه متاسفانه سازمان سنجش کشور اطلاعات دقیقی از نحوه مصاحبه و سوالات آزمون عملی منتشر نمی کند، ولی می توان با توجه به سوالات مطرح شده در سال های گذشته، اطلاعاتی هرچند محدود ولی موثر و کاربردی به دست آورد. با ایران تحصیل همراه باشید. 

جزئیات آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی

  • یک تصویر به شما نشان داده خواهد شد که باید بر اساس آن دیالوگی را بنویسید.  
  • یک نمایشنامه و یا یک داستان را برای شما مشخص خواهند کرد که می بایست شروع به تحلیل آن به صورت شفاهی کنید. (به عنوان مثال باغ وحش شیشه ‌ای اثری از تنسی ویلیامز)
  • به یاد داشته باشید که اگر تا به الان کار نویسندگی کرده اید و یا نمونه کار عملی دارید، در زمان آزمون عملی آن را با خود به همراه داشته باشید چرا که ممکن است در کسب نمره ای اثر بخش مفید باشد زیرا رزومه شما برای داوران آزمون مهم است.

 

جزئیات آزمون عملی رشته‌ بازیگری-کارگردانی

  • از شما خواسته می شود تا با توجه به یک نمایشنامه و یا یک متن مونولوگی را بازی کنید. 
  • به پیشنهاد داوران ممکن است یک شخصیت و یا یک متن یا حتی آواز را بخوانید و یا بازی کنید. 
  • در صورتی که رشته کارگردانی را انتخاب کرده باشید از شما خواسته می شود تا برای یک طرح و یا متنی که به شما معرفی خواهد شد، طرحی برای اجرا ارائه کنید.
  • به یاد داشته باشید که اگر تا به الان در هر زمینه ای کار اجرایی داشته اید، آن را وارد رزومه خود کرده و با خود به همراه داشته باشید چرا که ممکن است تاثیری مثبت در پذیرش شما داشته باشد. مانند بروشور های اجرا و یا عکس و مجله. 

 

 

جزئیات کنکور عملی رشته نمایش عروسکی

  • در صورتی که خود عروسکی ساخته اید، لازم است تا با عروسک خود اجرایی داشته باشید. 
  • در صورتی که عروسکی نساخته باشید می توانید برای راحتی کار یک عروسک دیگری را با خود به همراه داشته باشید. در غیر این صورت می توانید با استفاده از سایر ابزارها و وسایل قسمتی را انتخاب کنید و با توجه به شخصیت انتخابی، نمایشی را اجرا کنید.
  • ممکن است در این بخش از شما سوال شود که تا کنون چند کار عروسکی را مشاهده کرده اید و کدام کارگردان ها را در این زمینه فعالیتی می شناسید. این کارگردان ها و یا اجراها می تواند ایرانی باشد و یا خارجی.  
  • در آزمون عملی نمایش عروسکی نکته ای که حائز اهمیت می باشد، خلاقیت فردی شما در حین اجرای کار و یا هنگام استفاده از ابزار و عروسک می باشد. از خلاق بودن نترسید.

 

 

جزئیات کنکور عملی رشته نمایش عروسکی

جزئیات کنکور عملی رشته نمایش عروسکی

 

 

جزئیات آزمون عملی رشته طراحی صحنه

در این آزمون از شما خواسته می شود تا با توجه به یک متن یا داستان تحلیل خود را از طراحی صحنه مربوط به آن بنویسید و نیز ابزارهایی را که لازم است از آن ها استفاده شود را بگویید. توجه کنید که در این آزمون طراحی دستی شما بسیار مهم است. پلان یک اجرا را باید طراحی کنید، نور و استفاده درست از آن، لباس مربوط به آن اجرا و نیز توضیحات مربوط به فضای صحنه را ممکن است از شما سوال کنند. 

 

جزئیات آزمون عملی رشته های طراحی لباس، طراحی پارچه، ارتباط تصویری یا گرافیک و نقاشی

این آزمون به صورت گروهی برگزار می شود و طی این آزمون به شما موضوعی داده خواهد شد که باید آن را به درستی طراحی کنید. مثلا ممکن است یک روز شلوغ را در میدان نقش جهان اصفهان طراحی کنید و انتظار خواهند داشت که از لحاظ فنی و هنری، پرسپکتیو اثر و همچنین طراحی آناتومی به درستی طراحی شده باشد.

  • موضوع کنکور عملی سال ۹۶: فروشندگانی در حال فروش (فروش محصولات با خلاقیت)
  • موضوع کنکور عملی سال ۹۵: یک تئاتر در یک قسمت از شهر.

 

آزمون عملی رشته های طراحی لباس، طراحی پارچه، ارتباط تصویری یا گرافیک و نقاشی

 

 

جزئیات آزمون عملی رشته مجسمه سازی

سوالات کنکور عملی رشته مجسمه سازی شامل دو بخش می شود: بخش اول طراحی و بخش دوم عملی می باشد. (سوال های بخش طراحی معمولا طراحی از فیگور و حالت های مختلف آن و یا طراحی از طبیعت بدون جان است که نوع زاویه دید به خود فرد بستگی دارد.)

بخش طراحی این آزمون در سال گذشته به صورت زیر بود:

  • طراحی خطی از یک دست که لیوانی را گرفته است. مدت زمان طراحی تنها 5 دقیقه.
  • طراحی حجمی (در قالب مکعب یا استوانه) از دستی که قاصدکی را در دست گرفته است. مدت زمان تنها ١۵دقیقه.
  • ترکیب بندی و طراحی از دو دست در حالت های متفاوت، همراه با سایه در مدت زمان ٣٠ دقیقه.
  • زمان کل ۴۵ الی۵٠ دقیقه و سایز ورق ها نیز A3 می باشد.

بخش عملی آزمون رشته مجسمه سازی اغلب ساخت احجام هندسی مختلف به همراه برش می باشد. نمون سوالات سال گذشته عبارتند از:

  • ساخت سه مکعب متصل به یکدیگر با مفتول سیمی که لازم است تا همراه با ترکیب بندی باشد (در هم فرورفته، روی هم قرار گرفته، پشت سر هم و…)
  • کار با گل: ساخت یک مکعب مستطیل و برشی از همان حجم که در نهایت حجم حاصل تبدیل به یک نیمکت شود و ساخت دو فیگور انسانی با باقی مانده گل های روی نیمکت. (البته نیاز به جزییات نیست و فقط باید شمایل انسانی داشته باشد) 
  • و در مرحله آخر ترکیب نیمکت و فیگور با حجم های مفتولی بر روی ورق A4 و عکس برداری از آن.

 

جزئیات آزمون عملی رشته عکاسی

  • سوالاتی از کتاب های عکاسی پرسیده خواهد شد. (البته این قسمت منابع مشخصی ندارند و معمولا سوالات از کتاب هایی است که خود داوطلب مطالعه کرده است.)
  • سوالاتی در رابطه با شاخه های عکاسی (به عنوان مثال سوالاتی در رابطه با علاقه داوطلب در آن شاخه، گروه هنرمندان و سبک و دلیل علاقه فرد به آن)
  • سوالاتی درباره عکاسان مشهور (سبک کاری آن ها و عکس هایشان) 
  • نقد عکس (ترکیب بندی، نور، موضوع و غیره)
  • به یاد داشته باشید که اگر نمونه کار عکاسی دارید حتما همراه خود داشته باشید.

 

 

جزئیات آزمون عملی نوازندگی (ساز تخصصی هر شخص غیر از سازهای کوبه ای) 

سرایش یا سلفژ: در آزمون بخش نوازندگی، مهارت داوطلب در ساز تخصصی که وی می نوازد از نمره و امتیاز بالاتری نسبت به سلفژ برخوردار است. از طرف دیگر، بعضی از سازها جزو سازهای تخصصی که آزمون از آن ها گرفته می شود نمی باشد مانند سازهای کوبه ای. پس حتما قبل از آزمون توجه کنید که آیا از ساز تخصصی شما آزمون گرفته می شود یا خیر. 

 

جزئیات آزمون عملی رشته طراحی صنعتی

در این آزمون از شما خواسته می شود تا یک وسیله چند کاربردی را با طراحی ویژه ای ارائه دهید. به عنوان مثال ممکن است میزی بسازید که با تا شدن از زاویه ای خاصی تبدیل به صندلی بشود و … . توجه کنید که برای ترسیمات این کنکور نیز لازم است تا داوطلب مسلط به پرسپکتیو، طراحی از زوایای مختلف و جهت های نمایشی باشد. 

 

آزمون عملی رشته طراحی صنعتی

 

جزئیات آزمون عملی آهنگ سازی

برای شرکت در آزمون ورودی رشته آهنگسازی داوطلب باید مهارت های زیر را داشته باشد:

  • هارمونی: با توجه به تأثیری که هارمونی در قبولی امتحان ورودی دارد، باید تمرکز بیشتر را بر روی این مبحث گذاشت.
  • سرایش (سلفژ): سرایش دارای سه بخش خواندن ملودی، ریتم خوانی، تربیت شنوایی است که لازم می باشد داوطلب علاوه بر شناخت صحیح نُت ها بتواند آن ها را تشخیص دهد و با ریتم درست بخواند. 
  • نوازندگی پیانو (آشنایی با پیانو): نگرانی بیشتر داوطلبان نداشتن وقت کافی برای آمادگی برای امتحان نوازندگی پیانو می باشد، درحالی که نواختن دو قطعه ساده کافیست و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 

جزئیات آزمون عملی ساز شناسی ایرانی و جهانی

منابع مشخص شده برای این آزمون از ۳ کتاب تشکیل می شود:

  • شناخت سازهای ارکستر سمفونیک 1 (سازهای زهی آرشه ای)
  • شناخت سازهای ارکستر سمفونیک 2 (سازهای بادی و ضربی)
  • آشنایی با سازهای ایرانی. مولفان: تقی ضرابی و اتابک الیاسی. ناشر: نشر کتاب های درسی ایران

هر سه کتاب ذکر شده مورد تایید وزارت آموزش و پرورش می باشد و در هنرستان های موسیقی تدریس می شود. این آزمون به صورت تستی است و شامل 10 تست از سازهای ارکستر سمفونیک و 5 تست از سازهای ایرانی است.

 

آیا شرکت در آزمون عملی هنر ۱۴۰۳ اجباری است؟

توجه کنید که شرکت در آزمون عملی کنکور سراسری رشته هنر بخشی از فرآیند پذیرش داوطلبان کنکور هنر در رشته های نام برده شده است و به منزله تایید نهایی برای قبولی در این رشته ها نیست. این جمله به این معناست که ممکن است داوطلبی مرحله اول کنکور هنر را رتبه خوبی کسب کرده باشد ولی نمره مناسبی از بابت کنکور عملی به دست نیاورده باشد و موفق به دریافت پذیرش نشود و یا داوطلب دیگری نمره مناسبی در بخش آزمون تستی دریافت نکرده باشد ولی رتبه مناسبی در آزمون عملی کسب کرده باشد و در نهایت پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر خود کسب کند.

 

آیا شرکت در آزمون عملی هنر ۱۴۰۳ اجباری است؟

آیا شرکت در آزمون عملی هنر ۱۴۰۳ اجباری است؟

 

آخرین اخبار پیرامون آزمون عملی کنکور هنر 

 

زمان و مکان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر اعلام شد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون عملی و طراحی گروه آزمایشی هنر که در تیر ۱۴۰۳در کنکور شرکت کرده بودند، روز جمعه 22 مرداد برگزار می‌شود.

 

جزئیات آزمون عملی رشته‌های کنکور هنر اعلام شد

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، جزئیات آزمون عملی متقاضیان مجموعه رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر شامل نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، هنر‌های تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، کتابت و نگارگری دانشگاه هـا و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری را که دارای آزمون عملی هستند در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

 

کارت آزمون عملی رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص کنکور هنر منتشر شد

کارت شرکت در آزمون‌ های عملی و طراحی رشته‌ های تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری منتشر شد. بر همین اساس داوطلبان مشمول با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت شرکت در آزمون تخصصی خود را دریافت کنند.

 

 

 اطلاعیه مهم:
متقاضیان رشته هنر می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری رشته هنر در دانشگاه هایی که بدون آزمون ثبت نام می کنند مانند دانشگاه آزاد و یا دانشگاه های سراسری نام نویسی کرده و پذیرش خود را دریافت کنند.

خلاصه مطلب

مقاله بالا، مقاله ای جامع و کامل در رابطه با کنکور هنر می باشد که تمرکز آن بر روی مرحله دوم از این آزمون یعنی آزمون عملی کنکور هنر است. برای درک یهتر و شفافیت مطالب به تشریح بخش های مختلفی از این آزمون مانند لیست رشته های هنر دارای آزمون عملی، زمان برگزاری، هزینه لازم، مراحل ثبت نام در آزمون عملی و جزئیاتی کاربردی از مصاحبه آزمون عملی پرداختیم. با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با آزمون عملی کنکور هنر به دست آورید. در صورتی که با مشکلی مواجه شدید و یا سوالی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید و یا برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در ایران تحصیل در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهند داد. 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

1- آیا برای همه رشته های کنکور سراسری هنر، آزمون عملی برگزار می شود؟

خیر؛ بستگی به رشته مورد نظر می باشد. همانطور که در این مقاله مطرح شده است، آزمون عملی هنر فقط برای رشته هایی برگزار می شود که پذیرش آن ها به صورت متمرکز با شرایط خاص باشد.

2- هزینه کارت علاقه مندی به آزمون عملی کنکور سراسری هنر چقدر می باشد؟

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، کارت علاقمندی آزمون عملی هنر برای هر مجموعه امتحانی 150 هزار تومان می باشد.

 3- آزمون عملی کنکور هنر به چه صورتی برگزار می شود؟

این آزمون عملی برای رشته های مختلف گروه هنر به صورت کاملا متفاوت برگزار می شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری هر رشته به مقاله فوق مراجعه کنید.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «آزمون عملی کنکور هنر – شرایط و ضوابط»

  1. Avatar photo اا گفت:

    از کجا بدونیم قبول میشیم آخه پول بریزیم به اینم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      یکی از شرایط کنکور هنر آزمون عملی است.

  2. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من رشتم هنر نیست و میخاستم بدونم سوالات آزمون عملی هنر برای رشته های نقاشی و گرافیک یکسان هست؟من فکر میکردم موضوع آزمون عملی رشته گرافیک در مورد طراحی لگو و پوستر باشه و رشته نقاشی هم در مورد طراحی و نقاشی باشه.

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      ازمون عملی این دو رشته باهم متفاوت می باشد
      برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید

  3. Avatar photo شکوفه گفت:

    سلام. من رشته نقاشی بدون آزمون دانشگاه آزاد رو انتخاب رشته کردم و صرفا با سوابق تحصیلی.
    آیا دانشگاه آزاد بدون کنکور هم آزمون عملی هنر داره؟ و اگر داره تاریخ ثبت نامش کی هست؟

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام بیشتر دانشگاه های غیر انتفاعی دارد

  4. Avatar photo نازنین گفت:

    سلام ببخشید من امسال خواستم تو کنکور عملی شرکت کنم ولی هزینش ۲۴۰ تومن هست مگه وسایل رو خودمون نمی‌بریم پس چرا انقدر هزینش رفته بالا؟

    1. Avatar photo ekhlasi گفت:

      سلام وقت بخیر این صرفا هزینه ثبت نام است و هیچ وسیله ای به شما داده نمیشود

  5. Avatar photo امیر سادات گفت:

    سلام، من در آزمون تستی شرکت کردم، ولی نمیدونم تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر چه زمانی هست، میشه به این سوال من پاسخ لازمه رو بدید؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام وقت بخیر، در مورد آزمون هایی که تستی و عملی رو به صورت جداگانه دارند این مورد باید ذکر بشه که آزمون عملی معمولا 3 هفته الی یک ماه بعد از آزمون تستی برگزار خواهد شد که این مورد آزمون عملی کنکور هنر هم صدق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور هنر

    بانک سوالات کنکور هنر

    قبولی در کنکور هنر تنها با کسب رتبه دو یا سه رقمی امکان پذیر است، اما در صورتی میتوانید این رتبه را کسب نمایید که بانک سوالات کنکور هنر را به خوبی مطالعه نمایید. ما امکان دانلود رایگان سوالات و...
  • شرکت نکردن در آزمون عملی هنر

    شرکت نکردن در آزمون عملی هنر + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    افرادی که قصد تحصیل در رشته های هنری را دارند، می بایست در گروه آزمایشی جدا و شناوری به نام هنر شرکت کنند. کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر در برخی از رشته ها، برخلاف سایر کنکور ها از دو مرحله...
  • دانشگاه هنر تهران

    دانشگاه هنر تهران + رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

    دانشگاه هنر تهران با توجه به اهداف آموزشی خود، مسئولیت برنامه‌ریزی، انجام خدمات آموزشی و نظارت را بر عهده دارد. سایت دانشگاه هنر تهران نیز خدمات مجازی مختلفی را برای دانشجویان و اساتید ارائه می‌دهد که به دانشجویان در امور...
تماس با مشاور