ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معرفی حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ آبان ۱۴۰۲
حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد. طبق اعلام سازمان سنجش برخی از صفحات و مباحث رشته ریاضی برای کنکور امسال حذف شده و جزء منابع نمی باشد. بر این اساس، داوطلبان بایستی با تهیه این فهرست، برای مطالعه سایر دروس برنامه ریزی کنند. حقیقت این است که خبر انتشار حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ برای متقاضیان آن مانند رشته های دیگر خوشحال کننده است، چرا که بدین وسیله از حجم مطالب کمی کاسته می شود.

 

 

برای دریافت لیست حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ – مباحث مهم، حداقل رتبه مورد قبول و شرایط پذیرش دانشگاه ها با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ کدامند؟

 

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ کدامند؟

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ کدامند؟

 

منابع کنکور هر ساله دستخوش تغییراتی می ‌شود. منظور از این تغییرات اضافه شدن و یا اضافه گشتن برخی مطالب به کتابهای درسی است. رشته ریاضی نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. سازمان سنجش برای داوطلبان کنکور ریاضی مانند همه رشته های دیگر فهرستی از حذفیات کنکور ریاضی را منتشر می کند. متاسفانه برخی از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از آخرین اخبار آموزشی وقت خود را برای مطالعه مطالبی می کنند که سوالی از آنها مطرح نمی شود.

البته برخی از افراد با شنیدن نام حذفیات، تصور می کنند که منظور بخش اعظمی از کتاب است. در حالیکه این چنین نیست و به طور معمول قسمت های جزئی مانند بعضی از پاورقی ها، بیشتر بدانید و یا صفحات معدودی در این لیست جای می گیرند.  بنابراین، توصیه می کنیم که حتما سعی کنید وقتی لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد ، آن را از منابع موثق آن تهیه کنیدکه بعدا دچار مشکل نشویم.

دلیل این پیشنهاد آن است که اگر لیست دریافتی شما دقیق و صحیح نباشد، امکان دارد درسی را به اشتباه جزء حذفی ها حساب کنید و نخوانید، در صورتیکه در آزمون کنکور از آن ها سوال طراحی می شود. سایت ایران تحصیل، در این امر امانتدار است و به روزترین حذفیات و منابع درسی کنکور سراسری  را در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهد. اچنانچه در این مورد هر گونه سوالی دارید، مشاورین ما دلسوزانه در خدمت شما هستند.  

 

 

لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد

 

لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد

لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد

 

یکی از موضوعاتی که در حیطه حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ وسایر رشته ها همواره ذهن برخی از داوطلبان رو به خود مشغول می کند، این است که آیا برای داوطلبان نظام قدیم هم فهرست حذفیات اعلام می شود؟ نگرانی های این عزیزان کاملا درک است، چرا که سازمان سنجش در طی اخبارهایی که منتشر نموده است، اعلام کرده بود که برای امسال کنکور نظام قدیم نداریم. اما خوشبختانه زمزمه هایی در مورد تکرار این آزمون در سال جاری شنیده می شود.

به همین دلیل، مطمئنا سازمان سنجش اهتمام لازم را به این دوستان داشته و نکات لازم را مبذول می دارد. در ادامه نه تنها لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی نظام جدید، بلکه نظام آموزشی قدیم را نیز ذکر خواهیم کرد تا تمامی کنکورهای عزیزمان با خیالت راحت برای مطالعه خود برنامه ریزی کنند. البته پیشنهاد می کنیم که حتما بعد از آنکه از فهرست حذفیات کنکور سراسری آگاه شدید، آن ها را با دقت در کتاب شناسایی و علامت گذاری کنید.

اگر حذفیات را متمایز نکنید، ممکن است دوباره به خواندن آن ها مشغول شوید. این کار نه تنها زمان، بلکه انرژی را از شما می گیرد. در حالیکه می توانید این وقت را صرف مباحث مهم و سوال خیز نمایید. یادتان نرود که برای موفقیت در رشته تان، تنها آگاهی از حذفیات کنکور ریاضی کافی نمی باشد، بلکه شما باید روش و تکنیک نحوه مطالعه ریاضی کنکور برای زدن 100 درصد را یاد بگیرید تا همانند نفرات برتر، بتوانید درصد بالایی کسب کنید.

 

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ نظام جدید

نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
ریاضی 1 110211 دهم – 96 تمام مطالب بخش ” خواندنی های کتاب “
هندسه 1 110213 دهم – 96
هندسه 2 111213 یازدهم – 97
هندسه 3 112213 دوازدهم – 98
حسابان 1 111214 یازدهم – 97
حسابان 2 112214 دوازدهم – 98
ریاضیات گسسته 112215 دوازدهم – 98
آمار و احتمال 111215 یازدهم – 97
فیزیک 1 110209 دهم – 96 1. بخش های ” تاریخ علم ” ، ” پانویس ” ، ” خوب است بدانید ” ، نتیجه فعالیت های تحقیقی ( به استثنای فعالیت های دانشی یا آن هایی که به نتیجه آزمایش ها می پردازند) ، جدول ها ، پیوست ها ، واژه نامه ها ، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از اهداف اصلی تصویر هستند و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپاری آن ها ضرورتی ندارد.2. تمامی محدودیت های آموزشی و ارزشیابی که در بسیاری از قسمت های کتاب درسی فیزیک بیان شده اند باید در نظر گرفته شوند.
فیزیک 2 111209 یازدهم – 97
فیزیک 3 112209 دوازدهم – 98
شیمی 1 110210 دهم – 96 1. داده های صفحات اول ، دوم و سوم ابتدای هر فصل که انگیزشی و به صورت شکل ، نمودار و جدول می باشند.2. بخش های ” آیا می دانید ” ، ” پیوست ها ” ، ” پانویس ها ” ، ” تفکر نقادانه ” ، “تارنماها ” و ” واژه نامه ها ”

3. کلیه محدودیت های نشان داده شده در کادرهای زرد رنگی که در حاشیه برخی صفحات آمده است باید مورد توجه قرار گیرند. ( طرح پرسش فراتر از این محدوده ها مجاز نیست ؛ برای مثال در صفحه 34 شیمی دهم که رسم آرایش الکترونی ، عنصر ها را به 36 عنصر نخست جدول دوره ای ، محدود کرده است. )

4. معادلات شیمیایی

5. نام گذاری ترکیب های آلی به استثنای آلکان ها

 

لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد ( نظام قدیم)

نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
شیمی 2 و آزمایشگاه 227/1 دوم – 94 1. مطالب ” بیشتر بدانید ” و ” آزمایش کنید ”2. نام گذاری فراتر از کتاب درسی به ویژه برای ترکیب های آلی از اهداف برنامه درسی شیمی نمی باشد.
شیمی 3 و آزمایشگاه 257/1 سوم – 95
شیمی 289/1 پیش دانشگاهی – 96
آمار و مدل سازی (علوم ریاضی) 234/2 دوم – 94 فصل هشتم
فیزیک 1 و آزمایشگاه 206/2 اول – 93 1. قسمت های مطالعات آزاد ، پیوست ها ، آونگ های مخروطی ، حرکت های دورانی در سطح قائم2. زندگی نامه ها ، سرگذشت دانشمندان
فیزیک 2 و آزمایشگاه 226/2 دوم – 94
فیزیک 3 و آزمایشگاه (علوم ریاضی) 256/4 سوم – 95
فیزیک (علوم ریاضی) 293/2 پیش دانشگاهی – 96

 

 

حذفیات دروس عمومی کنکور ریاضی ( نظام جدید)

نام کتاب  کد کتاب  پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
دین و زندگی 1 110204 دهم – 96 1. مفهوم ، محتوا و ترجمه آیات ابتدای هر درس2. فعالیت های ستاره دار (*)

3. محتوای بخش های ” بیشتر بدانیم ” ، ” پاسخ سوالات شما ” ، ” پیشنهاد ” ، ” دانش تکمیلی ” ، ” معرفی کتاب ” ، ” فیلم ” ، ” پاورقی ها ” و ” برداشت “

دین و زندگی 2 111204 یازدهم – 97
دین و زندگی 3 112204 دوازدهم – 98
دین و زندگی 1 110205 دهم – 96
دین و زندگی 2 111205 یازدهم – 97
دین و زندگی 3 112205 دوازدهم – 98
عربی ، زبان قرآن 1 110206 دهم – 96 بخش ” البحث العلمی “
عربی ، زبان قرآن 2 111206 یازدهم – 97 1. بخش ” المعرّبات الفارسیه ”2. بخش ” البحث العلمی “
عربی ، زبان قرآن 3 112206 دوازدهم – 98 بخش ” البحث العلمی ” و بخش ” خوب است بدانیم ” صفحه 65
فارسی 1 110201 دهم – 96 جا به جایی و جهش ضمیر

 

 

برای کنکور ریاضی چگونه درس بخوانیم؟

رشته ریاضی یکی از رشته هایی که اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، بسیاری از داوطلبان خود را در آن ناتوان می دانند. دلیل این احساس هم بر می گردد به ماهیت فرمولی بودن این رشته، چرا که اغلب دروس با وجود داشتن بخش های متنی و تعریفی اما با حل مسئله سر و کار دارد. همین موضوع شده که برخی از داوطلبان رشته های تجربی و انسانی درصدهای پایینی در درس ریاضی یا فیزیک داشته باشند. در حالبکه نسبتا ضریب بالایی دارد.

اما داوطلبان کنکور ریاضی نمی توانند نسبت به این قضیه بی تفاوت باشند. پس از اینکه لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد، یکی از کارهای مهمی که داوطلبان ریاضی باید انجام دهند، این است که بودجه بندی ها را تهیه کنند. برای مثال، از بودجه بندی هندسه کنکور به همراه دروس و نکات مهم اطلاعات کافی را داشته باشند. علاوه بر این، شیوه خواندن کتاب، اولویت بندی مطالب، فاصله تست زنی و نحوه مرور از اهمیت بالایی برخوردار است.

البته ناگفته نماند که تکنیک های حل مسایئل نیز بسیار مهم است. در دنیای امروز میانبرهای آموزشی به داوطلبان معرفی می شود که در کمترین زمان ممکن و با دقت بسیار بالایی شما را به پاسخ می رساند. کشف این تکنیک ها ممکن است در زمان و توانایی ما نگنجد. اما چیزی مانند جزوه محاسبات سریع منتظری می تواند بسیار کمک کننده باشد. به طور کلی توصیه می کنیم که اگر به دنبال رتبه بالا هستید، از فکر روش ها یمعمول خارج شوید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مطلب لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد. چنانچه در مطالعه دروس رشته ریاضی، نحوه تست زنی، رشته های دانشگاهی و شرایط بازار کار آن ها سوال دارید، می توانید از مشاورین ما کمک بگیرید. همکاران ما در فضایی دوستانه و صمیمی، در تمامی روزهای هفته و از ساعت 8 صبح تا 1 شب از طریق شماره های 9099075307 ( سراسر کشور) و  9099075307 (استان تهران) در خدمت شما عزیزان و پاسخگوی تمامی سوالات خواهند بود.

مطالب مرتبط

طلاع از بودجه بندی حسابان کنکور و 15 مورد از نکات و مباحث مهم ۱۴۰۳

آموزش محاسبات سریع ریاضی در 30 روز را بدانیم

اطلاع از ودجه بندی کنکور ریاضی ۱۴۰۳

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳

لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حذفیات کنکور ریاضی شامل چه دروسی است؟

برای سال جاری نیز نیز همانند سال های قبل برخی از صفحات و مباحث کتاب های این رشته حذف شده و جزء منابع کنکور نمی باشند. برای اطلاع از این حذفیات می توانید مقاله حاضر را مطالعه فرمایید.

 

روش اطلاع از حذفیات کنکور چیست؟

برای اطلاع از حذفیات تمامی رشته ها و جزئیات کامل می توانید از طریق شماره های 9099075307 ( سراسر کشور) و  9099075307 (استان تهران) با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس گرفته و همه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

آیا برای داوطلبان کنکور نظام قدیم نیز حذفیات کنکور ریاضی در نظر گرفته می شود؟

بله، برای داوطلبان نظام قدیم نیز لیست جدید حذفیات کنکور تجربی اعلام شد. این فهرست شامل حذفیات تمام دروس است. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • فهرست حذفیات کنکور سراسری

    فهرست حذفیات کنکور سراسری 1403

    هر ساله هزاران نفر برای بدست آوردن رتبه، تراز و همچنین رشته دلخواه خود، در کنکور سراسری شرکت و به رقابت با یکدیگر می پردازند. یکی از دغدغه های داوطلبان، حذفیاتی است که هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور...
  • حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳

    حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ اعلام شد

    حذفیات کنکور تجربی ۱۴۰۳ اهمیت بسزایی در موفقیت شما دارد. زیرا اگر شما طبق این لیست حذفیات کنکور را اعمال کنید حجم بالایی از مطالعه شما صرف موضوعات مهم و کاربردی دیگر میشود که راه موفقیت شما را در این...
  • حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳

    حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ اعلام شد

    سازمان سنجش حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ را منتشر کرد. مطابق با روند هر ساله، محتوای کتب درسی در رشته انسانی مانند همه رشته های دیگر، دستخوش  تغییرات کوچک و بزرگی شده و همچنین برخی از مطالب جزء منابع سوالات کنکور...
تماس با مشاور