ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 {شرایط و دانشگاه} | sanjesh

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فهرست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 از طریق فراخوان دانشگاه‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرند در وبسایت رسمی این دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. متقاضیان تحصیل در هرکدام از رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون می‌توانند پس از بررسی شرایط پذیرش هرکدام از رشته‌ها، در بازه زمانی اعلام شده دست به انتخاب رشته بزنند.

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دیگر که صورت می‌پذیرد، معمولاً فهرست کاملی از کد محل رشته‌ها و همچنین ظرفیت پذیرش در هر رشته را در دفترچه راهنمای اتنخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی منتشر می‌کنند.

لازم به ذکر است که اطلاع از این کد محل رشته‌ها در زمان انتخاب رشته‌های ارشد بدون کنکور الزامی بوده و در صورت عدم اشنایی با این کد رشته‌ها امکان نام نویسی برای شما وجود نخواهد داشت.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای ثبت‌نام راحت‌تر و مطمئن‌تر با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس برقرار نمایید تا مشاوره و ابلاغ شرایط فرایند ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه‌‌‌ها به کمک مشاورین ایران تحصیل انجام شود.

شرایط پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور براساس سوابق تحصیلی در کد رشته محل‌هایی می‌باشد که هنوز دارای ظرفیت بوده و دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی است. لازم به ذکر است که آزمون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام شده است، از این رو شرایط پذیرش کنکور کارشناسی ارشد برای هر دو یکسان می‌باشد.

اما همانطور که گفتیم برای دانشگاه آزاد و سراسری پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور فقط مختص استعداد درخشان یا بر اساس سوابق تحصیلی بوده و داوطلبان دیگر باید به صورت شرکت در کنکور سراسری اقدام کنند. به عنوان مثال زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه هنر اصفهان هر سال توسط این دانشگاه اعلام می‌‎شود.

شرایط پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد وارد لینک مربوطه شوید.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی، علمی کاربردی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد امکان اعمال آیین‌نامه مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد را ندارند. بر اساس تجربیات گذشته، روش ثبت نام بدون کنکور برای این دانشگاه‌ها مشخص است.

پردیس خودگردان: دانشگاه‌های این بخش هر سال با اطلاع‌رسانی شرایط خود، بدون برگزاری آزمون، دانشجوها را پذیرش می‌دهند. داوطلبانی که در ثبت نام بدون کنکور ارشد پردیس خودگردان قبول‌شده‌اند، باید هزینه تحصیل خود را همانند دیگر دانشجوها پرداخت نمایند.

دانشگاه‌های غیرانتفاعی: برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی گاهی به دانشجویان با استعداد مقطع کارشناسی خود دعوت می‌کنند تا بدون شرکت در کنکور، درجه کارشناسی ارشد را کسب کنند. (پذیرش بدون آزمون در این دوره بر اساس آیین‌نامه جدید تغییر یافته است که در بخش قبلی اشاره شد)

دانشگاه‌های علمی کاربردی: این دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش ندارند بنابراین روش ثبت نام بدون کنکور برای این واحدها اعمال نمی‌شود.

در اطلاعیه پیام نور آمده است: بسیاری از افراد متقاضی اعتقاد دارند که برنامه‌های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بدون آزمون برگزار می‌شود و تنها با داشتن شرایط لازم می‌توانند در دانشگاه ثبت‌نام کنند.

این اعتقاد اشتباه است و افراد متقاضی برای رشته‌های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور باید در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت کنند. اما باید توجه داشت که ساختار این آزمون با کنکور کارشناسی ارشد کاملا متفاوت است و متقاضیان به عنوان دانشجو در آزمونی شرکت می‌کنند که سوالات آن از دروس ترم اول تهیه شده‌اند. پس از قبولی نیز به عنوان دانشجو وارد ترم دوم می‌شوند.

در مورد دانشگاه آزاد آمده است: ثبت‌نام برای برنامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور به صورت جداگانه و همزمان با انتخاب رشته انجام می‌شود.

فارغ‌التحصیلان برجسته دانشگاه آزاد در صورت داشتن شرایط موجود در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مجاز به شرکت در این مرحله هستند. ارشد فراگیر دانشگاه آزاد نیز طرح جدیدی است که به تازگی توسط سازمان سنجش تایید‌شده‌و شرایط پذیرش آن شباهت‌هایی با دانشگاه پیام نور دارد.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه آزاد

پس از دوره‌های بدون آزمون دانشگاه سراسری، افراد بسیاری برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز اقدام می‌کنند. در خصوص شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد توجه داشته باشید که برای ورود به این مقطع نیز شرکت در آزمون ورودی الزامی می‌باشد اما اخذ پذیرش در رشته‌های دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان امکان پذیر می‌باشد. در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم تا به طور کامل به شرایط و مواردی که درباره ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد وجود دارد اشاره کنیم.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه آزاد

رتبه کارشناسی داوطلبان برای ثبت نام در نظر گرفته نمی‌شود.

دارا بودن معدل بالای 17 برای رشته‌های علوم انسانی و معدل 16 برای رشته‌های دیگر مهم است.

این داوطلبان امکان انتخاب حداکثر 100 رشته را خواهد داشت.

امکان پذیرش متقاضیان واجد شرایط تنها یک بار در هر سال تحصیلی و در رشته‌های هم نام وجود دارد.

دانشجویان پذیرفته شده امکان تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیل را ندارند.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور

روش اول ثبت‌نام در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور مختص استعدادهای درخشان می‌باشد. دانشگاه‌‌ها تعدادی از ظرفیت ثبت‌نام خود را به نفرات برتر بعضی رشته‌ها اختصاص می‌دهند. روش دوم ثبت‌نام در این مقطع سابقه تحصیلی فرد است. برای افرادی که نمی‌توانند از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنند این امکان برای ثبت‌نام فراهم شده است.

تمام متقاضیان دانشگاه‌‌های مقطع کارشناسی ارشد پیام نور، خودگردان، پردیس و آزاد می‌توانند با توجه به کد رشته‌های موجود در دفترچه و دارا بودن شرایط لازم جهت ثبت نام اقدام کنند.

جهت اطلاع از نحوه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک  کلیک نمایید.

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور

ثبت نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. فرد با مراجعه به سایت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir می‌تواند نسبت به ثبت‌نام در رشته مورد نظر خود اقدام کند. البته قبل از اقدام باید دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند.

این دفترچه از طریق سازمان سنجش دانشگاه آزاد زمان انتخاب رشته در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. پرداخت هزینه انتخاب رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور به صورت اینترنتی از طریق خرید کارت اعتباری امکان پذیر می‌باشد. پس از واریز هزینه، داوطلبان مجاز خواهند بود وارد سامانه ثبت نام شده و فرم انتخاب رشته را بر اساس اطلاعات فردی و تحصیلی خود به طور دقیق کامل تکمیل کنند.

مغایرت اطلاعات درج شده با اطلاعات فردی و تحصیلی فردی موجب عدم پذیرش می‌باشد. بعد تکمیل فرم نوبت به انتخاب کد رشته‌های مورد نظر و درج آن در بخش انتخاب رشته می‌باشد که از میان 100 کد رشته درج شده به اولویت در سایت انتخاب می‌شود. مرحله آخر دریافت کد رهگیری است که با گرفتن آن ثبت‌نام به پایان رسیده و داوطلب باید این کد را تا پایان مراحل ثبت نام نگهداری کنند.

به علت حساسیت ثبت‌نام و انتخاب رشته مهلت ویرایش برای دانشجویان داده شده تا خطاهای احتمالی خود را تصحیح کنند؛ البته این فرصت تا پایان مهلت زمانی انتخاب رشته می‌باشد. دانشجویان باید از روش‌های بسیار ماهرانه برای انتخاب رشته استفاده کنند. این روش‌ها می‌تواند از روی میزان علاقه‌مندی، هزینه‌ تحصیلی، کیفیت دانشگاه و مسیر دانشگاه تا منزل و غیره باشد. داوطلبان می‌توانند این روش‌ها را به سه دسته تقسیم و عاقلانه تصمیم بگیرند.

برای کسب اطلاع از شرایط نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

جدیدترین آیین نامه پذیرش رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان

دانشجو پس از ۶ سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی مصوب شورای گسترش و برنامه‌ریزی عالی که تعداد واحدها به پایین گرد می‌شوند و دانشجویان هم رشته ورودی خود بوده و حداکثر در مدت ۸ نیمسال فارغ التحصیل شده باشند و همچنین برای سال تحصیلی جدید بلافاصله تقاضای پذیرش بدهند.

لازم به ذکر است که پذیرش بر اساس قانون کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان یک بار امکان‌پذیر می‌باشد. پذیرش دانشجو در رشته مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی امکان دارد.

آیین نامه پذیرش رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان

احراز شرایط اختصاصی جهت اخذ پذیرش در رشته های بدون آزمون ارشد

بر اساس قوانین پذیرش رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه می تواند نفرات اول تا پانزدهم المپیاد های علمی دانشجویان را برای ورود به همان رشته و یا رشته های مرتبط به تشخیص تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیر خانه المپیاد به صورت سهمیه مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون انتخاب کند.

جهت اطلاع از رشته‌ های کارشناسی ارشد سراسری بر روی لینک کلیک نمایید.

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون سوابق تحصیلی سراسری

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد، در دانشگاه‌های سراسری دارای تنوع نسبتا بالایی هستند؛ به طوری که در سال گذشته تقریبا در تمامی گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و هنر شاهد جذب دانشجو به این روش بودیم.

گرچه تمامی کد رشته محل ها در دفترچه ثبت نام بدون آزمون ارشد ذکر می‌گردد، اما برای رفاه حال داوطلبان گرامی در جداول زیر لیست رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی به صورت ادغام شده را بر اساس دفترچه سال قبل ذکر آورده‌ایم.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون سوابق تحصیلی سراسری

توجه

داوطلبان عزیز برای اطلاع از لیست بروزرسانی شده رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد می توانند با شماره 9099075307 ( از طریق تلفن ثابت) تماس بگیرند. کارشناسان ایران تحصیل شما را از جدید ترین رشته ها و اطلاعیه های منتشر شده مطلع خواهند کرد.

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون در گروه علوم انسانی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به لیست رشته‌های بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد در گروه علوم انسانی بپردازیم:

گروه علوم انسانی
آب و هوا شناسی/ آب و هوا شناسی شهری آب و هوا شناسی/ آب و هوا شناسی كاربردی آب و هوا شناسي/ تغييرات آب و هوايي اقليمي
آسيب شناسي ورزشي و حركات اصلاحي / حركات اصلاحي آموزش زبان انگليسي آموزش زبان فارسي
آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان آموزش و بهسازي منابع انساني اخلاق كاربردي
الهيات و معارف اسلامي اديان و عرفان الهيات و معارف اسلامي علوم قرآن و حديث الهيات و معارف اسلامي فقه و مباني حقوق اسلامي
الهيات و معارف اسلامي فقه و مباني حقوق اسلامي الهيات و معارف اسلامي گرايش تاريخ و تمدن ملل اسلامي برنامه ريزي آمايش سرزمين
برنامه ريزي درسي برنامه ريزي رفاه اجتماعي تاريخ/ تاريخ اسلام
تاريخ/ تاريخ ايران اسلامي تاريخ/ تاريخ تشيع تاريخ/ مطالعات آسياي مركزي و قفقاز
تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش گرايش تعليم و تربيت اسلامي تحقيقات آموزشي تكنولوژي آموزشي
جامعه شناسي جغرافيا و برنامه ريزي روستايي جغرافيا و برنامه ريزي شهري
جغرافياي سياسي گرايش فضاي شهري جمعيت شناسي حسابداري
حسابرسي حقوق بين الملل حقوق جزا و جرم شناسي
حقوق خصوصي حقوق دادرسي اداري رفتار حركتي/ رشد حركتي
روان شناسي اسلامي گرايش روانشناسي مثبت گرا روان شناسي باليني روان شناسي باليني كودك و نوجوان
روان شناسي تربيتي روان شناسي عمومي روان شناسي و آموزش كودكان استثنايي
روزنامه نگاري زبان شناسي همگاني زبان و ادبيات انگليسي
زبان و ادبيات عربي زبان و ادبيات فارسي زبان و ادبيات فارسي/ آموزش زبان فارسي
زبان و ادبيات فارسي/ ادبيات پايداري زبان و ادبيات فارسي/ ادبيات تطبيقي زبان و ادبيات فارسي/ ادبيات عامه
زبان و ادبيات فارسي/ ادبيات كودك و نوجوان زبان و ادبيات فارسي/ ويرايش و نگارش ژئومورفولوژي/ هيدروژئومورفولوژي در برنامه ريزي محيطي
علم اطلاعات و دانش شناسي/ مديريت اطلاعات علم اطلاعات و دانش شناسي/ مديريت كتابخانه هاي ديجيتال علم اطلاعات و دانش شناسي/ مطالعات كتابخانه هاي عمومي
علم سنجي علوم اقتصادي/ اقتصاد اسلامي علوم اقتصادي/ اقتصاد انرژی
علوم اقتصادي/ اقتصاد و تجارت الكترونيك علوم اقتصادي/ بانكداري اسلامي علوم اقتصادي/ برنامه ريزي سيستم هاي اقتصادي
علوم اقتصادي/ توسعه اقتصادي و برنامه ريزي علوم سياسي علوم سياسي/ انديشه سياسي در اسلام
فقه و حقوق خصوصي فلسفه دين فلسفه و حكمت اسلامي فلسفه و كلام اسلامي/ فلسفه اسلامي
فلسفه و كلام اسلامي/ كلام اسلامي فيزيولوژي ورزشي/ فيزيولوژي فعاليت بدني و تندرستي فيزيولوژي ورزشي/ فيزيولوژي ورزشي كاربردي
كارآفريني/ بين الملل كارآفريني/ توسعه كارآفريني/ سازماني
كارآفريني/ فناوري كارآفريني/ كسب و كار الكترونيكي كارآفريني/ كسب و كار جديد
كارآفريني/ گردشگري مترجمي زبان انگليسي محيط زيست گرايش آموزش محيط زيست
مديريت آموزشي مديريت امور شهري مديريت بازرگاني/ بازاريابي
مديريت بازرگاني/ بازرگاني بين المللي مديريت بازرگاني/ بازرگاني داخلي مديريت بازرگاني/ تجارت الكترونيكي
مديريت بازرگاني/ كارآفريني مديريت بازرگاني/ مديريت استراتژيك مديريت جهانگردي/ بازاريابي جهانگردي
مديريت دولتي/ بودجه و ماليه عمومي مديريت دولتي/ توسعه منابع انساني مديريت دولتي/ خط مشي گذاري عمومي
مديريت دولتي/ طراحي سازمان هاي دولتي مديريت دولتي/ مديريت تحول مديريت دولتي/ مديريت پيشرفت و توسعه شهري و روستايي
مديريت دولتي/ مديريت رفتار سازماني مديريت رسانه مديريت سازمان هاي دولتي/ مالي و اقتصادي
مديريت فناوري اطلاعات/ سيستم هاي اطلاعاتي پيشرفته مديريت فناوري اطلاعات/ كسب و كار الكترونيك مديريت فناوري اطلاعات/ مديريت دانش
مديريت فناوري اطلاعات/ مديريت منابع اطلاعاتي مديريت كسب و كار / استراتژي مديريت كسب و كار/ بازاريابي
مديريت كسب و كار/ رفتار سازماني و منابع انساني مديريت كسب و كار/ سيستم هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات مديريت كسب و كار/ مالي
مديريت منابع انساني/ مديريت منابع انساني اسلامي مديريت ورزشي/ مديريت اماكن و تأسيسات ورزشي مديريت ورزشي/ مديريت اوقات فراغت و ورز شهاي تفريحي
مديريت ورزشي/ مديريت بازاريابي در ورزش مديريت ورزشي/ مديريت راهبردي در سازمان هاي ورزشي مديريت ورزشي/ مديريت رسانه هاي ورزشي
مديريت ورزشي/ مديريت رويدادهاي ورزشي مشاوره/ مشاوره توانبخشي مشاوره/ مشاوره خانواده
مشاوره/ مشاوره شغلي مشاوره/ مشاوره مدرسه مطالعات فرهنگي
نهج البلاغه/ اجتماعي، سياسي و حقوق عمومي نهج البلاغه/ اخلاق و تربيت فردي و اجتماعي نهج البلاغه/ اصول الدين و معارف علوي

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون در گروه علوم پایه

پس از بررسی لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور، در این قسمت به لیست رشته‌های بدون آزمون موجود در گروه علوم پایه خواهیم پرداخت.

گروه علوم پایه
آمار/ آمار رياضي آموزش رياضي رياضي كاربردي آناليز عددي
رياضي كاربردي/ بهينه سازي رياضي محض گرايش آناليز رياضي محض/ جبر
رياضي محض/ هندسه (توپولوژی) زمين شناسي زمين ساخت (تكتونيک) زيست شناسي جانوري/ بيوسيستماتيك
زيست شناسي جانوري/ سلولي و تكويني زيست شناسي جانوري/فيزيولوژي زيست شناسي سلولي و مولكولي/ بيوشيمي
زيست شناسي سلولي و مولكولي/ بيوفيزيك زيست شناسي سلولي و مولكولي/ ژنتيك زيست شناسي گياهي/ زيست شناسي سلولي و تكويني
زيست شناسي گياهي/ فيزيولوژي زيست فناوري/ ميكروبي ژئوفيزيك/ زلزله شناسي
زيست شناسي گياهي/ سيستماتيك و بوم شناسي شيمي/ شيمي آلي شيمي/ شيمي تجزيه
شيمي/ شيمي فيزيك شيمي/ شيمي معدني علوم زمين/ آب زمين شناسي
علوم زمين/ پترولوژي علوم زمين/ چينه نگاري و ديرينه شناسي علوم زمين/ رسوب شناسي و سنگ شناسي رسوبي
علوم زمين/ زمين شناسي اقتصادي علوم زمين/ زمين شناسي زيست محيطي علوم زمين/ زمين شيمي
فيتوشيمي فيزيك/ اتمي و مولكولي فيزيك/ حالت جامد
فيزيك/ ذرات بنيادي و نظريه ميدان ها فيزيك/ فيزيك بنيادي فيزيك/ فيزيك نجومي
فيزيك/ هسته اي

راهنمای تلفنی 24 ساعته

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون گروه فنی و مهندسی

در این بخش از مقاله لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور را برای گروه فنی مهندسی آورده‌ایم:

گروه فنی مهندسی
مهندسي برق افزاره هاي ميكرو و نانو الكترونيك مهندسي برق مدارهاي مجتمع الكترونيك مهندسي شيمي پليمر
مهندسي شيمي محيط زيست مهندسي شيمي گرايش طراحي فرآيند مهندسي صنايع بهينه سازي سيستم ها
مهندسي شيمي مدل سازي، شبيه سازي و كنترل مهندسي صنايع سيستم هاي كلان اقتصادي و اجتماعي مهندسي صنايع مديريت مهندسي
مهندسي شيمي صنايع غذايي مهندسي عمران آب و ساز ههاي هيدروليكي مهندسي عمران راه و ترابري
مهندسي عمران ژئوتكنيك مهندسي عمران سازه مهندسي عمران مهندسي محيط زيست
مهندسي عمران مهندسي و مديريت ساخت مهندسي فناوري اطلاعات مهندسي كامپيوتر گرايش نرم افزار
مهندسي كامپيوتر گرايش هوش مصنوعي و رباتيكز مهندسي مكانيك تبديل انرژي مهندسي مكانيك ساخت و توليد
مهندسي مكانيك طراحي كاربردي مهندسي مواد شناسايي و انتخاب مواد مهندسي

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون برای گروه کشاورزی

پس از بررسی لیست رشته‌های گروه‌های قبل، در این قسمت و در قالب جدول زیر به بررسی رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور در گروه کشاورزی می‌پردازیم:

گروه کشاورزی
اقتصاد كشاورزي/ اقتصاد توليد و مديريت واحدهاي كشاورزي اقتصاد كشاورزي/ سياست و توسعه كشاورزي توسعه روستايي
علوم دامي گرايش تغذيه دام علوم و مهندسي محيط زيست/ ارزيابي و آمايش سرزمين مهندسي مكانيزاسيون كشاورزي/ انرژي

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون برای گروه هنر

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به رشته های کارشناسی بدون آزمون در گروه هنر بپردازیم:

گروه هنر
پژوهش هنر طراحي شهري مهندسي معماري

برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه ارشد وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک نمایید.

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

تا اینجا لیست رشته های بدون آزمون ارشد دانشگاه های سراسری اعم از پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی ارائه شد. اما در ادامه فهرست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را به شما داوطلبان گرامی که مایل به اخذ پذیرش براساس سوابق تحصیلی هستید ارائه خواهیم داد.

بنر کال تو اکشن

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه تربیت بدنی

در جدول زیر لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه تربیت بدنی به طور کامل آورده است.

گروه تربیت بدنی
روانشناسی ورزشی مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش فیزیولوژی ورزشی / گرایش فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی
فیزیولوژی ورزشی / گرایش فیزیولوژی فعالیت های ورزشی و بالینی فیزیولوژی ورزشی / گرایش تغذیه ورزش مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت اماکن و تاسیسات ورزشی
مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت ورزشی رسانه های ورزشی مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت رویداد های ورزشی
مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت اوقات فراغت ورزش های تفریحی آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی / گرایش حرکات اصلاحی آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی / گرایش امدادگر ورزشی
فیزیولوژی ورزشی / گرایش فیزیولوژی فعالیت ورزشی محض فیزیولوژی ورزشی / گرایش فیزیولوژی ورزش کاربردی رفتار حرکتی / گرایش رشد حرکتی
رفتار حرکتی / گرایش یادگیری و کنترل حرکتی رفتار حرکتی / گرایش آموزش تربیت بدنی

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه تاریخی

در ادامه این بخش از مقاله به رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه تاریخ می‌پردازیم:

گروه تاریخی
تاریخ تشیع تاریخ ایران باستان تاریخ عمومی جهان
تاریخ اسلام تاریخ ایران اسلامی تاریخ انقلاب اسلامی
مطالعات خلیج فارس اسناد و مدارک آرشیو و نسخه شناسی

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه علوم اجتماعی

در جدول لیست کامل رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه علوم اجتماعی آورده شده است.

گروه علوم اجتماعی
جامعه شناسی جمعیت شناسی مطالعات فرهنگی
مردم شناسی پژوهش علوم اجتماعی جامعه شناسی انقلاب اسلامی
جامعه شناسی ورزشی زبان های باستانی ایران

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه الهیات

پس از بررسی گروه‌های قبل، در این قسمت قصد داریم تا به رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه الهیات بپردازیم.

گروه الهیات
علوم قرآن و حدیث نهج البلاغه اصول الدین و معارف علوی
اقتصاد اسلامی تفسیر اثری کلام و عقاید
فقه و مبانی حقوق اسلامی فقه و مقارن حقوق جزای اسلامی عرفان اسلامی
فلسفه و کلام اسلامی شناخت اندیشه های امام خمینی ادیان و عرفان
تصوف و عرفان اسلامی تاریخ و تمدن ملل اسلامی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
فقه شافعی فلسفه فلسفه هنر
منطق

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد گروه علوم تربیتی

پس از گروه الهیات، نوبت به گروه علوم تربیتی می‌رسد که به لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون آن در دانشگاه آزاد بپردازیم:

گروه علوم تربیتی
برنامه ریزی درسی تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش ابتدایی
آموزش و پرورش پیش دبستانی تحقیقات آموزشی آموزش بزرگسالان
مدیریت آموزشی آموزش و بهسازی منابع انسان

برای اطلاع از اینکه کارشناسی ارشد چند واحد است؟ روی لینک کلیک کنید.

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه زبان خارجه

در این بخش از مقاله به رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور در گروه زبان خارجه خواهیم پرداخت.

گروه زبان خارجه
زبان و ادبیات فرانسه آموزش زبان فرانسه مترجمی زبان فرانسه
زبان و ادبیات انگلیسی آموزش زبان انگلیسی مترجمی زبان انگلیسی
آموزش زبان روسی آموزش زبان آلمانی زبان و ادبیات آلمانی

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه علوم سیاسی

در ادامه و در جدول زیر لیست رشته های موجود بدون آزمون گروه علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد آورده شده است:

گروه علوم سیاسی
روابط بین الملل مطالعات منطقه ای علوم سیاسی
اندیشه سیاسی در اسلام

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه روانشناسی

لیست رشته‌‌های قابل پذیرش بدون آزمون در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در جدول زیر قابل مشاهده است.

گروه روانشناسی
روانشناسی تربیتی روانشناسی بالینی روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی
روانشناسی عمومی روانشناسی بالینی – خانواده روانشناسی شخصیت
روانشناسی اسلامی روانشناسی صنعتی و سازمانی

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه مدیریت

در این بخش به لیست رشته های گروه مدیریت که امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد فراهم است اشاره کرده‌ایم:

گروه مدیریت
مدیریت دولتی / گرایش طراحی سازمان های دولتی مدیریت دولتی / گرایش خط مشی گذاری عمومی مدیریت دولتی / گرایش توسعه منابع انسانی
مدیریت دولتی / گرایش بودجه و مالی عمومی مدیریت دولتی / گرایش مدیریت رفتار سازمانی مدیریت دولتی / گرایش مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی
مدیریت دولتی / گرایش مدیریت تحول مدیریت صنعتی / گرایش مدیریت عملکرد مدیریت صنعتی / گرایش تولید و عملیات
مدیریت صنعتی / گرایش مدیریت زنجیره تامین مدیریت صنعتی / گرایش مدیریت کیفیت و بهره برداری مدیریت صنعتی / گرایش تحقیق در عملیات
مدیریت بازرگانی / گرایش تجارت الکترونیکی مدیریت بازرگانی / گرایش کارآفرینی مدیریت بازرگانی / گرایش مدیریت استراتژیک
مدیریت بازرگانی / گرایش بازرگانی داخلی مدیریت بازرگانی / گرایش بازرگانی بین المللی مدیریت سازمان های دولتی / گرایش مالی و اقتصادی
مالی / گرایش مهندسی مالی و مدیریت ریسک مدیریت تکنولوژی / گرایش سیاست های تحقیق و توسعه مدیریت تکنولوژی / گرایش نوآوری تکنولوژی
مدیریت تکنولوژی / گرایش انتقال تکنولوژی مدیریت تکنولوژی /گرایش استراتژی های توسعه صنعتی مدیریت فناوری اطلاعات / گرایش کسب و کار الکترونیک
مدیریت فناوری اطلاعات /گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته مدیریت کسب و کار / گرایش سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات مدیریت کسب و کار / گرایش عملیات و زنجیره تامین

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه مشاوره

در این قسمت می‌خواهیم به لیست موجود از رشته‌ های کارشناسی ارشد بدون آزمون در گروه مشاوره بپردازیم:

گروه مشاوره
مشاوره مدرسه مشاوره خانواده مشاوره شغلی
مشاوره توانبخشی

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه زمین شناسی

در جدول زیر به لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور در گروه زمین شناسی اشاره شده است:

گروه زمین شناسی
زمین شناسی اقتصادی پترولوژی رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی
زمین شناسی مهندسی زمین شناسی زیست محیطی زمین شناسی نفت
آب زمین شناسی زمین ساخت (تکتونیک) سنجش از دور زمین شناختی
چینه نگاری و دیرینه شناسی

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد در گروه شیمی

در ادامه قرار است به رشته‌های موجود در گروه شیمی دانشگاه آزاد که امکان ثبت‌نام بدون آزمون در آن فراهم است اشاره کنیم:

گروه شیمی
شیمی کاربردی شیمی معدنی شیمی تجزیه
شیمی آلی شیمی فیزیک فیتوشیمی
شیمی پلیمر نانو شیمی شیمی دارویی
شیمی دریا شیمی و فناوری اسانس

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد گروه فیزیک

در ادامه می‌خواهیم به رشته‌های موجود در گروه فیزیک دانشگاه آزاد که امکان ثبت‌نام بدون آزمون در آن فراهم است بپردازیم:

گروه فیزیک
فیزیک هسته ای نانو فیزیک فیزیک پلاسما
فیزیک ماده چگال نجوم و اختر فیزیک ذرات بنیادی و نظریه میدان ها
مهندسی هسته ای / گرایش کاربرد پرتو ها مهندسی هسته ای / گرایش گداخت هسته ای مهندسی هسته ای / گرایش پرتو پزشکی
مهندسی هسته ای / گرایش راکتور هسته ای

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد گروه زیست شناسی

از دیگر گروه‌های آموزشی که امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در آن فراهم است گروه زیست شناسی بوده که در جدول زیر به لیست رشته‌های آن اشاره شده است:

گروه زیست شناسی
میکروبیولوژی / گرایش بیوسیستماتیک و بوم شناسی میکروبیولوژی / گرایش میکروب های بیماری زا میکروبیولوژی / گرایش بوم شناسی
میکروبیولوژی / گرایش صنعتی زیست فناوری / گرایش دریا زیست فناوری / گرایش میکروبی
زیست شناسی گیاهی / گرایش سلول تکوینی زیست شناسی گیاهی / گرایش بوم شناسی زیست شناسی جانوری / گرایش سلول تکوینی
زیست شناسی جانوری / گرایش بیو سیستماتیک زیست شناسی جانوری / گرایش فیزیولوژی زیست شناسی دریایی / گرایش گیاهان دریایی
زیست شناسی دریایی / گرایش آلودگی دریایی زیست شناسی دریایی /گرایش بوم شناسی دریایی زیست شناسی دریایی /گرایش جانوران دریایی

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد گروه ریاضی

در ادامه قرار است به رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه ریاضی بپردازیم:

گروه ریاضی
آموزش ریاضی ریاضی کاربردی / گرایش آنالیز عددی ریاضی کاربردی / گرایش بهینه سازی
ریاضی کاربردی / گرایش ریاضی مالی ریاضی کاربردی / گرایش معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی ریاضی محض / گرایش آنالیز
ریاضی محض / گرایش جبر ریاضی محض / گرایش هندسه (توپولوژی) محاسبات نرم / ساختار جبر منطقی

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد گروه مهندسی برق

به عنوان آخرین گروهی که قرار است به آن بپردازیم، در جدول زیر به لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه مهندسی برق اشاره شده است:

گروه مهندسی برق
سیستم های الکترونیک دیجیتال سیستم های قدرت برنامه ریزی و مدیریت سیستم های انرژی
شبکه های مخابراتی مخابرات امن و رمزگذاری مخابرات میدان موج
سامانه های برقی حمل و نقل مخابرات سیستم الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی
افزاره های سیستم و نانو الکترونیک مدارهای مجتمع الکترونیک مهندسی سیستم های انرژی / گرایش انرژی و محیط زیست
مهندسی سیستم های انرژی / گرایش سیستم های انرژی مهندسی سیستم های انرژی / گرایش تکنولوژی انرژی

با توجه به این که هنوز دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون 1402 منتشر نشده، نمی‌توان با قطعیت درباره رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون گفت؛ اما تا حدودی می‌توان با لیست این رشته‌ها آشنایی نسبی بدست آورد. به همین سبب در ادامه این قسمت از مقاله لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون 99 را قرار داده‌ایم تا با مشاهده آن، بتوانید یک آشنایی مختصری با تعداد و نوع رشته‌های ارائه شده آشنا شوید.

برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون  وارد لینک شوید.

شرایط جایگزینی متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

شرایط جایگزینی افرادی که بدون شرکت در آزمون، می‌خواهند در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنند، مطابق با آیین‌نامه جدید کارشناسی ارشد بدون آزمون، به این صورت است که ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های سطح یک و دو حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت با آزمون را دارند.

در حالی که دانشگاه‌های سطح سه ۳۰ درصد ظرفیت با آزمون دارند و دیگر دانشگاه‌ها حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت با آزمون دارند. به علاوه، دانشگاه‌های سطح یک موظف هستند یک سوم از پذیرفته‌شدگان بدون آزمون خود را از متقاضیان دیگر دانشگاه‌ها پذیرش کنند.

در صورتی که ۲۰ درصد از دانشجویان برتر به دلیل عدم استفاده از تسهیلات مربوط یا عدم تقاضا از آن‌ها، از ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای استفاده نکردند و ظرفیت تکمیل نشد، دانشگاه مجاز به جایگزینی تنها ۱۰ درصد برتر بعدی خود با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.

توجه نمایید که دانشگاه مجاز است برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی ثبت نام المپیادهای علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط، با تصمیم شورای برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم و با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش مقبول کند.

دانشگاه مجاز است متقاضیانی که در طول شش نیمسال دانش آموخته‌شده‌و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی، در ۲۰ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بررسی و پذیرش کند.

دانشگاه مجاز است درخواست دانشجویانی که به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این شیوه‌نامه بشود، به صورت مازاد بر ظرفیت بررسی نماید.

 

سوال داری؟

جدیدترین اخبار مرتبط با رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

پذیرش رشته های بدون آزمون ارشد دانشگاه صنعتی امیر کبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر براساس آیین ­نامه شماره ۴۵۳۵۸ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۷ دانشگاه‌­ها و موسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ­‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پذیرش می ­نماید.

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته استعداد درخشان (بدون آزمون) سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشگاه تهران منتشر شد.

اطلاعیه

سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد 1402 به داوطلبانی تعلق می‌گیرد که یا دارای معدل ممتاز و بالا بوده و یا در المپیادهای علمی دانشجویی امتیاز لازم را کسب کرده و واجد شرایط باشند.

خلاصه مطلب رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

در این مقاله به بررسی رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 پرداختیم. داوطلبانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی یا بر مبنای داشتن سهمیه استعداد درخشان هستند، باید با مطالعه و بررسی رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور که معمولاً در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون از سوی دانشگاه‌هایی که این رشته‌ها را ارائه می‌دهند، از شرایط و ضوابط پذیرش مطلع شوند.

با توجه به اعلام ظرفیت رشته‌ها، داوطلبان در صورتی که قصد دارند در یکی از این رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون مشغول به تحصیل شوند، باید ابتدا اخبار مرتبط با رشته های ارشد بدون کنکور را مطالعه کرده و سپس مدارک مورد نیاز را برای رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور آماده نمایند تا بتوانند بدین صورت در فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون آزمون شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون می‌توانید با ما کارشناسان مجرب ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

جهت دانلود PDF مقاله رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

4.4/5 - (38 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی در چه تاریخی اعلام می‌شود ؟

ثبت نام ارشد بدون کنکور در رشته‌های دارای ظرفیت دانشگاه‌ها پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد منتشر خواهد شد.

از کجا می‌توان به لیست رشته های کارشناسی ارشد استعداد درخشان دسترسی داشت؟

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان در سایت هر دانشگاه قرار گرفته که در متن مقاله به بیشتر آن‌ها اشاره شده است.

آیا داوطلبین پذیرش در کارشناسی ارشد بدون کنکور باید در زمان مشخصی از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشند؟

بله. کلیه موارد در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده یا می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات

515 دیدگاه دربارهٔ «رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 {شرایط و دانشگاه} | sanjesh»

  1. Avatar photo رویا گفت:

    با سلام.
    بنده در دانشگاه آزاد خوی کارشناسی گیاه پزشکی رو با معدل ۱۷.۹۲ تموم کردم.میخوام بدونم کی و چطور باید اقدام به ثبت نام بدون کنکور ارشد بکنم.
    و این که فقط در دانشگاه آزاد میتونم ادامه تحصیل بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما تنها فقط دانشگاه ازاد میتونید ثبت نام کنید در شرایطی که جزو استعداد درخشان باسید و تا 3 سال بعد از فارقالتحصیلی از کارشناسی این امکان را دارید ثبت نام کنید و همچنین ثبت نامی ها ار اردیبهشت 1403 آغاز میشود

      1. Avatar photo رویا گفت:

        ممنون.
        شرایط استعداد درخشان جز معدل چیه؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          باید حداقل 3 سال از اخذ مدرک کارشناسیتون نگذشته باشد و رشته ای که میخواهید ادامه تحصیل بدهید با رشته کارشناسی شما متجانس باشد

  2. Avatar photo بیتا صاحب گفت:

    سلام وقت بخیر
    من معدل کارشناسی ۱۷/۶۴ هستش رشته شیمی محض آیا میتونیم ارشد ۱۴۰۳
    شیمی آلی بدون آزمون (استعداد درخشان) دانشگاه ازاد ساوه(کارشناسی در همین دانشگاه بوده) ثبت نام کنم ؟ و برای ثبت نام باید چیکار کنم؟ به دانشگاه باید مراجعه کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله مجاز به ثبت نام هستید برای نام نویسی باید منتظر انتشار دفترچه باشید و اگر این رشته در دانشگاه مورد نظر شما ارئه شده باشد اقدام کنید.

      1. Avatar photo امير عباس گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        من رشته معماری هستم و شهریوز 1403 فارغ‌التحصیل میشم و معدلم تا الان 17/50 بوده، الان در دانشگاه آزاد درس می‌خوانم، مگه امکانش هست از طریق استعداد درخشان در دانشگاه دولتی در رشته ارشد معماری پذیرش بگیرم؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          خیر به دلیل اینکه دانشگاه های سراسری مدرک کارشناسی هم باید از خود دانشگاه سراسری باشد با مدرک ازاد این امکان را ندارید و فقط دانشگاه های ازاد میتونید انتخاب کنید در غیر این صورت باید کنکور بدید برای دانشگاه های دولتی

  3. Avatar photo بیتا صاحب گفت:

    سلام وقت بخیر
    من معدل ارشدم ۱۷/۶۴ هستش رشته شیمی محض آیا میتونیم ارشد ۱۴۰۳
    شیمی آلی بدون آزمون دانشگاه ازاد ساوه ثبت نام کنم ؟ و برای ثبت نام باید چیکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز بله میتونید برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد نام نویسی کنید.

  4. Avatar photo Amin/// گفت:

    درود زمان به کام
    بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران_نقشه برداری سال 1401 هستم با میانگین 16.59
    میخواستم بدونم شرایط پذیرفته شدن در کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان با رشته ی غیر مرتبط بطور مثال ارشد مهندسی معماری یا طراحی صنعتی رو دارم یا خیر؟
    سپاسگذارم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر در استعداد درخشان حتنا باید رشته مرتبط و معدل بالای ۱۶ باشد

  5. Avatar photo سنا گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشکده زینب کبری همدان بودم و رشته مربی کدک خوندم‌ علوم تربیتی ،
    الان تقریبا یک سال میشه فارغ‌التحصیل شدم ،
    میتونم شرط معدل ثبت نام کنم و اینکه بجز رشته های که مربوط به رشته خودم میشه میتونم رشته دیگه ای از شاخه دیگه ای شرکت کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. شما میتونید زمانیکه پذیرش بدون گنکور شروع بشود برای نام نویسی اقدام کنید.

  6. Avatar photo مهدیس گفت:

    من سال 1400 مدرکم رو گرفتم با معدل 14/41 ایا میتونم ارشد بدون کنکور شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله مانعی ندارد.

  7. Avatar photo مهسا گفت:

    من بهمن ۹۶ با معدل ۱۹ فارغ التحصیل شدم میتونم استعداد درخشان برم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      علاوه بر معدل تعداد نمیسال برای استفاده از سهمیه درخشان هم رعایت کنید می توانید از این سهمیه در مقطع ارشد استفاده نمایید

      1. Avatar photo هانیه یزدانی گفت:

        سلام و درود
        ببخشید در اصفهان مقطع ارشد بدون کنکور داره ؟؟
        زمان ثبت نام مقطع ارشد چه موقع هستش؟؟
        ممنون

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله
          معمولا در مرداد

  8. Avatar photo Bahar گفت:

    سلام من سال ۱۴۰۰ فارق التحصیل شدم در رشته حسابداری با معدل ۱۶/۷۵ الان میتونم واسه ارشد استعداد های درخشان همین رشته رو شرکت کنم؟
    واسه ارشد رشته دیگه وثل روانشناسی میتونم برم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید برای استعداد درخشان ارشد ثبت نام کنید الویت پذیرش با رشته هم نام می باشد

  9. Avatar photo پرستو مهاجر گفت:

    سلام من فارغ التحصیل بهمن ۱۴۰۰ هستم با معدل ۱۸.۳۴ امکانش هست در دانشگاهی به جز آزاد بدون کنکور ثبت نام کنم ؟ از کجا میتونیم زمان ثبت نام دانشگاهها رو متوجه بشیم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله میتوانید در دانشگاه های غیرانتفاعی پیام نور و … ثبت نام انجام دهید

  10. Avatar photo یاسین گفت:

    سلام
    من اسفند ١٤٠٠ فارغ التحصیل شدم، آیا امکان ثبت نام من وجود داره؟
    ضمنا می‌خوام توی یک رشته غیرمرتبط با رشته کارشناسیم شرکت کنم آیا ممکن هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد نداریم. برای راهنمایی دقیق تر با مشاورین مجموعه تماس بگیرید.

  11. Avatar photo راحله گفت:

    سلام من فارغ التحصيل سال ٩٧ هستم رشته حقوق با معدل ١٦/٣٩ ميتونم ثبت نام كنم برا ارشد ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در مقطع ارشد پذیرش بدون کنکور نداریم. اگر مقصود شما استعدادهای درخشان است نه معدل شما و نه تاریخ فارغ التحصیلی شما با شرایط مورد نیاز همخوان نیست.

  12. Avatar photo مولود گفت:

    سلام وقت بخیر من سال ۹۱ فارغ التحصیل شدم ،ایا میتونم بدون کنکور الان شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر متاسفانه نباید بیشتر از 3 سال از فارغ التحصیلی شما گذشته باشد.

  13. Avatar photo فاطمه خاکپور گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سال ۱۴۰۰ از رشته مدیریت امور بانکی فارغ التحصیل شدم میتونم ارشد بدون کنکور ثبت نام کنم و اگر میشه تایم ثبت نام کی هست ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما اگر واجد شرایط استعداد درخشان باشید بله این امکان را دارید برای دانشگاه های ازاد ثبت نام کنید و همین طور ثبت نامی ها از خرداد ماه آغاز میشود

  14. Avatar photo سمیرا گفت:

    سلام من فارغ التحصیل رشته بهداشت محیط دانشگاه آزاد در سال ۸۲ هستم.من میتونم در رشته هایی مثل مشاوره یا فناوری اطلاعات ادامه تحصیل بدم؟بدون کنکور.سپاس

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله میوانید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط، شهریه و لیست رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 + رشته محل ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری برای داوطلبان و متقاضیان شرکت در این طرح جامع آغاز شد. هر داوطلب در صورت داشتن شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی می تواند برای انجام فرآیند نام نویسی در سایت دانشگاه...
  • کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

    ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی 1402 + شرایط، شهریه و رشته ها

    ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی یکی از انتخاب هایی است که پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی، افراد علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیش رو دارند. در چنین شرایطی می توان از امکان ثبت...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر 1403

    دانشگاه صنعتی امیرکبیر هر سال از بین داوطلبان واجدالشرایط، بر اساس سهمیه ارشد استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر باید در مهلت تعیین‌ شده‌ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)